Pörniis Utveckling och resultat

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Pörniis Utveckling och resultat

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 85 total)
  • Author

Tisdagens start

Intog frukost ca 07:00:
    Smoothie på, naturell yoghurt, lite vanlijpulver,linfrö+1 äpple
    Lunch:1200. 100 g qournbiff,broccoli 200 g, hartiquverts, 1 morot + sallad
    Mellanmål: Måltidsersättare,linfrön,1 äpple
    Mål innan träningen: banan+proteindrink
    efter:1 äpple
    Middag:lättkesella 250 g, linfrö, äggvita, 1 morot
    kvällssmål/nattmålproteindrink med linfrö/psyliumfrön

Idag ska man köra bröst/axlar/armar med Sofie, vi kommer nog köra blandat maskiner/fria vikter. Medeltungt. 3 set på varje.

Sen bär det av till Worldclass för att fixa kortet, jag skall ju överta Sofies Guldkort :)

Nu är kortet på Worldclass fixat:) here I come!!

Passet gick riktigt bra idag. Mycket energi och slut i hela överkroppen. Vi körde totalt 18 set och avslutade med 20 min fartlekar. Körde liknande pecdec maskin för bröst där man vinklar in armbågarna och dame var det tar i brösten. Riktigt bra. Vi körde även sitt axelpress med lite svank, tar både på bredden och utsidan av axeln. Kalaspass. Nöjd för idag.
    Imorn vila, får se hur bra det går. Är så sugen!!!

eric.m80 wrote:
    Lycka till med träningen idag!
    Axlar är alltid kul, grymt kul att kolla sig själv i spegeln! :P

Ha d bra!
    Kramas // Eric

Yeeaah det ska bli nice:)
    ha en bra dag så ses vi hemma sen ikväll

kramas

Ni har läst så mycket.

Jag antar att det är en slump att en mycket hög andel av kvinnor förlorar sin mens när de befinner sig nära tävlingsnivå för bf%?

Jag antar alltså att alla dessa kvinnor lider av järnbrist, trots att otaliga studier visar på ett oerhört starkt samband mellan ett idealt (ur hälsosynpunkt) kroppsfett och en fungerande menstruation för kvinnor?

Ni ägnar er åt självförnekelse, inget annat.

Jag har inte föreslagit att någon ska gå upp i vikt, vad man gör med sin kropp är helt upp till en själv. Jag levererar bara sanningen.

Grandmaster wrote:
    Ni har läst så mycket.

Jag antar att det är en slump att en mycket hög andel av kvinnor förlorar sin mens när de befinner sig nära tävlingsnivå för bf%?

Jag antar alltså att alla dessa kvinnor lider av järnbrist, trots att otaliga studier visar på ett oerhört starkt samband mellan ett idealt (ur hälsosynpunkt) kroppsfett och en fungerande menstruation för kvinnor?

Jag har inte föreslagit att någon ska gå upp i vikt, vad man gör med sin kropp är helt upp till en själv. Jag levererar bara sanningen.

Jag tror vikt och järnbrist håller ihop. Startar jag med järntabletter samtidigt som vågen pekar uppåt nåt kilo så kommer säkert mensen igång igen om inte annat blir det till att gå och låtta farbror doktorn kika på de!

Så svar, jag går inte på allt jag läst utan jag spekulerar i vad det kan handla om….

pörnii wrote:
    Saken är den att när jag vägde 48-49 och var väldigt deffad och hade då utebliven mens då för att försöka få tillbaka mensen så tog jag mig upp till 54 kg, inte så mycket fett lades till men ändå så kom inte den igång! Så vet inte om svaret är viktuppgång.

Hej Pernilla!
    Jag läser din journal med intresse och imponeras av din hemsida. Du brinner verkligen för vad du gör och det är härligt!

Jag har varit i samma situation som du. Gick upp i vikt men ingen mens kom tillbaka. Men det var muskler jag la på mig – inte fett.
    Det är först då jag slappnat av från den ständiga kontrollerade kosten och VÅGAT lägga på mig lite fett som mensen återkom.
    Jag förstår att du verkligen lever för din träning, men tycker ändå du ska ta dig en funderare på om det är värt det – att leva i toppform året runt. Vanligtvis så är det ju inför tävling man strävar på så vis som du gör.

Hur som helst – se till att ditt skelett inte blir urkalkat. Nog för att magrutor är coolt när man är 25.. men vi kommer ångra det då vi är ytterst bensköra vid 50 :

frida wrote:
    Hej Pernilla!
    Jag läser din journal med intresse och imponeras av din hemsida. Du brinner verkligen för vad du gör och det är härligt!

Jag har varit i samma situation som du. Gick upp i vikt men ingen mens kom tillbaka. Men det var muskler jag la på mig – inte fett.
    Det är först då jag slappnat av från den ständiga kontrollerade kosten och VÅGAT lägga på mig lite fett som mensen återkom.
    Jag förstår att du verkligen lever för din träning, men tycker ändå du ska ta dig en funderare på om det är värt det – att leva i toppform året runt. Vanligtvis så är det ju inför tävling man strävar på så vis som du gör.

Hur som helst – se till att ditt skelett inte blir urkalkat. Nog för att magrutor är coolt när man är 25.. men vi kommer ångra det då vi är ytterst bensköra vid 50 :

Hej Frida.
    Kul att du gillar hemsidan och tack för ditt svar!
    Precis som du beskriver så var det mest muskler som dök upp vid min viktuppgång och ytterst lite fett. Vilket jag inte såg förns en tid efter. För mig handlar det inte alls om att ligga på 7-8% fett året om, det är inte hälsosamt någonstans ur häslosynvinkelns alla håll. För mig handlar det om att ligga i trimmform, vältränad året om, må bra och njuta av träningen och dess resultat. Utmana mig själv till max. Bli bättre och lära mig mer för det gynnar mig likväl fysiskt som psykiskt. Jag satsar på en karriär i instruktörs och gymbranschen.

Idag vaknade man 02:30 och kunde absolut inte somna om;(
    skulle starta igång datorn som vägrade gå igång och på köpet väckte man Eric…
    förlåt Eric!!!!

Somnade i alla fall sedan efter en protiendrink med linfrön.
    Tog morgonpromenad till jobbet på 45min. Har för övrigt vilodag idag.
    Imorn är det ben/vader.

Idag är det mer fett än vanligt. Brukar köra det under vilodagar för mer variation och samtidigt få sig extra energi.

Kosten än så länge:
    Mål1:
    250 g kesella,linfrön+psyliumfrön,1 äpple
    mål2
    proteindrink, 1 morot
    mål3
    100 g qournfile, hartiquverts,sallad
    mål 4
    250 g lättkesella, nötter+några mandlar(ca 50 g) och 1 äpple
    mål5
    250 g kesella, linfrö, lite pulver + 2 morötter

pörnii wrote:
    Jag tror vikt och järnbrist håller ihop. Startar jag med järntabletter samtidigt som vågen pekar uppåt nåt kilo så kommer säkert mensen igång igen om inte annat blir det till att gå och låtta farbror doktorn kika på de!

Så svar, jag går inte på allt jag läst utan jag spekulerar i vad det kan handla om….

Nonsens, men jag hade inte väntat mig något annat.

Tjena lena folk håller på att försöka komma på varför mensen uteblir

Om man hjälpt tjejer som tävlat så vet man att under en viss fett% så försvinner den för att sedan komma tilbaks efter tävling då de lagt på sig fett igen.

Så svårt är det inte

Grandmaster wrote:
    Ni har läst så mycket.

:emo-thumb

eric.m80 wrote:
    Slappna av lite Grandmaster! Ta ett djupt andetag och andas ut långsamt. Du behöver inte hålla på o jävlas med folk hela tiden! :nono: Såg att Andreas hade redigerat ett av dina små inlägg….hhmmm!!!!…undra varför??!!! :ph34r:

// Eric

Faktiskt var det inte för att ta bort något elakt utan ett fel jag råkade se och störde mig på;)

Men jag ska ta honom i örat så han blir snällare…

eric.m80 wrote:
    Slappna av lite Grandmaster! Ta ett djupt andetag och andas ut långsamt. Du behöver inte hålla på o jävlas med folk hela tiden! :nono: Såg att Andreas hade redigerat ett av dina små inlägg….hhmmm!!!!…undra varför??!!! :ph34r:

// Eric

OT: Han säger bara sanningen, om folk inte vill förstå den är det upp till dem.

Kör på tjejen :up:

Okej nu tycker jag vi avslutar detta mysterium med utebliven mens m.m
    för det är inget mysterium för mig. Jag anser inte heller att det är något konstigt att mens uteblir när kosten blir så strikt och mycket träning kommer in i bilden. Hormonrubbning och obalans. Varför tror ni jag lägger ner tävlingsplaner m.m i dagsläget?? Visst är jag deffad och tränad men en kropp med hälsofel i dagsläget kan aldrig ta sig upp på en scen med all anstränging och hårt arbete som krävs. Kanske om något år eller så.

Som ni också läst på min journal så gäller inte tävling i dagsläget utan mer resultatmässig träning och välmående!

Tack för era inlägg angående detta ämne!

Ca en timme kvar på jobbet. Känner mig mör sen gårdagskvällens utgång.
    5 timmars sömn och dricka för kvällen var ”sugarfree energidryck” :)

Laddar inför benpasset idag. Ska till Worldclass Hornsgatan.
    Hoppas de har bra benmaskiner. Gillar deras utbud av konditionssmaskiner iaf.

Veckans träning v. 31:
    måndag:rygg/mage+fartlekar
    tisdag:bröst/axlar/armar+fartlekar
    onsdag: morgonpromenad+vila
    torsdag: ben+cardio
    fredag:kondition
    lördag:kondition
    söndag:rygg/mage+fartlekar

Kosten hitills:
    mål1
    kesella 250 g, allbran 20 g, 1/2 äpple
    mål2
    tonfisk, 200 g broccoli, hartiquverts, morot, sallad
    mål3
    slowprotein,1 äpple
    mål4, innan träning
    banan2 protein+1/2 proteindrink
    mål5,efter
    1/2 proteindrink+2riskakor
    mål6
    lax, stor port grönsaker + morot

Dagens Benpass:

benpress 3*max

benspark 3*max

hamstrings 3*max

utfall med stång 3*max

sitt mage 3*max

Inga vikter angivna. Start from nästa vecka.

+ 20 min fartlekar på löpbandet.

pörnii wrote:
    Okej nu tycker jag vi avslutar detta mysterium med utebliven mens m.m
    för det är inget mysterium för mig. Jag anser inte heller att det är något konstigt att mens uteblir när kosten blir så strikt och mycket träning kommer in i bilden. Hormonrubbning och obalans. Varför tror ni jag lägger ner tävlingsplaner m.m i dagsläget?? Visst är jag deffad och tränad men en kropp med hälsofel i dagsläget kan aldrig ta sig upp på en scen med all anstränging och hårt arbete som krävs. Kanske om något år eller så.

Som ni också läst på min journal så gäller inte tävling i dagsläget utan mer resultatmässig träning och välmående!

Tack för era inlägg angående detta ämne!

Låter mycket förnuftigt, respekt :emo-thumb

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 85 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.