Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Pörniis Utveckling och resultat
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 augusti, 2006 at 01:27 #989000Anonym anvandareMemberpörnii wrote:Okej nu tycker jag vi avslutar detta mysterium med utebliven mens m.m
för det är inget mysterium för mig. Jag anser inte heller att det är något konstigt att mens uteblir när kosten blir så strikt och mycket träning kommer in i bilden. Hormonrubbning och obalans. Varför tror ni jag lägger ner tävlingsplaner m.m i dagsläget?? Visst är jag deffad och tränad men en kropp med hälsofel i dagsläget kan aldrig ta sig upp på en scen med all anstränging och hårt arbete som krävs. Kanske om något år eller så.Som ni också läst på min journal så gäller inte tävling i dagsläget utan mer resultatmässig träning och välmående!
Tack för era inlägg angående detta ämne!
Betänk att många tävlande endast ser tävlingsformen som något temporärt. De har en off season där muskelmassa byggs upp; har du seriösa framtida tävlinsplaner kanske du bör tänka långsiktigt. Du behöver mer muskler, och du kommer inte bygga många gram på den kosten du äter. Ett förslag kan vara att frivilligt gå upp ett antal kg, vinna några kg muskler och sedan deffa ner igen. Upprepa tills du finner att nettovinsten blir till din tillfredställelse.
Jag postade lite i Vegetabiliska Fetter-tråden angående problematiken med ett konstant lågt bf, kolla där.
Om du vill komma någon vart med din ”resultatmässiga” träning tycker jag att du ska föra en träningslogg och vara noga med att förbättra styrkan varje pass. Samma övningar, helst basövningar. Logga varje repetition som är ett PB, var nitisk med att analysera hur många set du klarar utan att bli övertränad osv. Mindre cardio överlag, mer fokus på styrka.
Eller gå din egen väg, men var realist.
4 augusti, 2006 at 09:29 #989001Anonym anvandareMemberSom sagt så vet jag inte när tävling blir av. Jag vill infinna samma motivation till tävling som för ett år sedan, bara då går det..
Tävling är ett mål, välmående och utveckling är ett annat. Som du vet låg jag rejält lågt med både kalorier och kolhydrater under TD, därför börjar jag långsamt med höjningen för att succesivt ligga betydligt högre sedan. Med tanke på att jag vill hålla ett högre långtsiktigt intag och inte låta kroppen få en chock av ett för stort intag på än gång. Känner mig redan piggare och kommer ha mera energi ju mer jag höjer.Jag läste din tråd. Jag skrev här att järn likaså fett kan ha betydelse för utebliven mens. Jag håller klart med dig angående energiintaget varit för lågt under lång tid och att detta i synnherhet spelar mer roll än att för lite fett intagits. Därför gör jag en ökning som jag hoppas kunna hålla framöver och därför ökar jag succesivt för var dag ist för att bara lägga till 1000 kcal plötsligt.
Jag lyssnar, tar till mig goda råd och följer upp teorier intressant som ointressanta och tolkar dem på mitt sätt. Vill och kommer alltid gå min egen väg och realist är något som följer med mig automatiskt. Jag vet att du kan en hel del och har därför valt att spekulera och följa dina teorier lite extra.
Grandmaster wrote:Betänk att många tävlande endast ser tävlingsformen som något temporärt. De har en off season där muskelmassa byggs upp; har du seriösa framtida tävlinsplaner kanske du bör tänka långsiktigt. Du behöver mer muskler, och du kommer inte bygga många gram på den kosten du äter. Ett förslag kan vara att frivilligt gå upp ett antal kg, vinna några kg muskler och sedan deffa ner igen. Upprepa tills du finner att nettovinsten blir till din tillfredställelse.Jag postade lite i Vegetabiliska Fetter-tråden angående problematiken med ett konstant lågt bf, kolla där.
Om du vill komma någon vart med din ”resultatmässiga” träning tycker jag att du ska föra en träningslogg och vara noga med att förbättra styrkan varje pass. Samma övningar, helst basövningar. Logga varje repetition som är ett PB, var nitisk med att analysera hur många set du klarar utan att bli övertränad osv. Mindre cardio överlag, mer fokus på styrka.
Eller gå din egen väg, men var realist.
4 augusti, 2006 at 14:55 #989002Anonym anvandareMemberIdag är det löpning och chins/dips som gäller.
Kommer att köra 5 set på varje och försöka slå x antal.
Löpningen kommer pågå under 20 min i form av fartlekar.Kosten hitills:
mål1
250 g kesella,linfrö,1/2 äpple
mål2
250 g kesella,linfrö
mål3Lax
stor port grönsaker o sallad
20-25 g nötter
mål4
250 g kesella, 20-25 g nötter
mål5
tonfisksallad, morot, 1/2 ägg, oliver
mål6 kesellaPå detta vis kommer min träning läggas upp med följande övningar from nästa vecka 32: Styrketräning kombinerat med löpträning. Enskilda löppass och styrkepass. Max 15-20 min fartlek efter styrkan.
måndag: rygg/mage baksida axlar
övn: chins,latsdrag till bröstet, sitt rodd
crunch i maskin, bålträning
hantelrodd, sidodrag med kabeltisdag: vila
onsdag:bröst/framsida axlar
övn: bänkpress, lutande hantelpress, kabelmaskin
hantelllyft åt sidan, framåtlutande, hantelpresstorsdag: Löpning 30-50 min
fredag: armar/mage/ben
övn: bicepscurl med stång, hammercurl
tricepspress med stång, dips
crunch i maskin
benpress, knäböj, bensparklördag: vila
söndag: Löpning 30-50 min
-Cardio efter styrkan kommer dras ned till 15-20 min fartlekar.
-Kommer att utföra 3 set med 10-12 reps på varje
-Måste bli nogrannare med vilodagarna,vila tis+lör5 augusti, 2006 at 23:36 #989003Anonym anvandareMemberLördagens träning/kost + mätning
Axlar/mage på Sats i farsta
hantellyft åt sidan 4*12
baksida sittandes 3*12
sittande hantelpress 3*12
cablecross baksidan 3*10sittande mage 3*max
crunch med rep 3*maxChins 3*max
+ 20 min gå löpband
Gjorde även en mätning idag.
Nuvarande vikt: 51 kg
Fettprocent: 17,2Vore intressant att se vad ni andra ligger på om ni gjort mätning?
kost:
mål1
250 g minikeso, 20 g grynt, linfrö + 1/2 äpple
mål2
proteindrink+2 morötter
träning
mål3
vassle+1/2 banan
mål4
qourn 100 g, lite tonfisk + stor port grönsaker
mål5
kesella, linfröImorn blir de Rygg!
5 augusti, 2006 at 23:42 #989004Anonym anvandareMemberpörnii wrote:Lördagens träning/kost + mätningAxlar/mage på Sats i farsta
hantellyft åt sidan 4*12
baksida sittandes 3*12
sittande hantelpress 3*12
cablecross baksidan 3*10sittande mage 3*max
crunch med rep 3*maxChins 3*max
+ 20 min gå löpband
Gjorde även en mätning idag.
Nuvarande vikt: 51 kg
Fettprocent: 17,2Vore intressant att se vad ni andra ligger på om ni gjort mätning?
kost:
mål1
250 g minikeso, 20 g grynt, linfrö + 1/2 äpple
mål2
proteindrink+2 morötter
träning
mål3
vassle+1/2 banan
mål4
qourn 100 g, lite tonfisk + stor port grönsaker
mål5
kesella, linfröImorn blir de Rygg!
17%? Hur gjordes denna mätning?
5 augusti, 2006 at 23:55 #989005Anonym anvandareMemberxRickardx wrote:Jag hade inte kunnat rubba mig ur sängen på din diet.
Men fan vad fin form du hållerhaha inte?
Min kropp är van och dessutom så ligger ju fettprocenten högre än jag trodde så de e nemas problemas
Tack för de.
6 augusti, 2006 at 00:05 #989006Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:17%? Hur gjordes denna mätning?kalipermätning
6 augusti, 2006 at 00:06 #989007Anonym anvandareMemberVerkar riktigt målmedveten…kul att du orkar vara så strikt året runt! vet ju i alla fall minst en annan person som är mindre strikt
Men du, ang din fettmätning. Är det en kunnig som gjort den? För om du ser ut som på din bild ligger du inte över 6%! Nu ser man förvissor inte hur du ser ut nertill men jag tror knappast att du bär på en päronrumpa och grodlår. Inte bra om du ligger där för länge…det sliter extremt på din kropp organ mm.
Ha det gott i vårt sommarvackra Sverige!
/Godismonstret
6 augusti, 2006 at 00:12 #989008Anonym anvandareMemberGodis_monstret wrote:För om du ser ut som på din bild ligger du inte över 6%!/Godismonstret
Tjejer går efter en annan tabell…en kille som sett ut så hade kanske legat på 6%.
6 augusti, 2006 at 00:13 #989009Anonym anvandareMemberGodis_monstret wrote:Verkar riktigt målmedveten…kul att du orkar vara så strikt året runt! vet ju i alla fall minst en annan person som är mindre striktMen du, ang din fettmätning. Är det en kunnig som gjort den? För om du ser ut som på din bild ligger du inte över 6%! Nu ser man förvissor inte hur du ser ut nertill men jag tror knappast att du bär på en päronrumpa och grodlår. Inte bra om du ligger där för länge…det sliter extremt på din kropp organ mm.
Ha det gott i vårt sommarvackra Sverige!
/Godismonstret
Ja det är en PT som gjort den och han är kunnig. Jag ser inte ut exakt som på bilden kolla gärna min hemsida med nyaste bilderna längst bak (grön bikini det är min nuvarande form.
hehe tack desamma:)
6 augusti, 2006 at 00:28 #989010Anonym anvandareMemberOk, nu har jag kollat in din fina sida…och du ser ju faktiskt något större ut och extremt FIT!!! Syns att du satsar en massa energi och tid på din kropp :up:
Lycka till med dina tävlingssatsningar, vem vet vi kanske hamnar på samma scen en vacker dag
/L
pörnii wrote:Ja det är en PT som gjort den och han är kunnig. Jag ser inte ut exakt som på bilden kolla gärna min hemsida med nyaste bilderna längst bak (grön bikini det är min nuvarande form.hehe tack desamma:)
6 augusti, 2006 at 00:32 #989011Anonym anvandareMemberGodis_monstret wrote:Ok, nu har jag kollat in din fina sida…och du ser ju faktiskt något större ut och extremt FIT!!! Syns att du satsar en massa energi och tid på din kropp :up:Lycka till med dina tävlingssatsningar, vem vet vi kanske hamnar på samma scen en vacker dag
/L
Kul med nytt besök på Hemsidan:)
Desamma, din mage e grym!!!
sov så gott du//P
6 augusti, 2006 at 13:20 #989012Anonym anvandareMemberPernilla, var du hos Paul på SATS och gjorde mätningen? 17% stämmer inte… du ligger på max 10 % kan jag nästan garantera.
6 augusti, 2006 at 13:38 #989013Anonym anvandareMemberpörnii wrote:kalipermätningMin okvalificerade gissning skulle ligga något lägre, när det kommer till kvinnors magrutor så framträder dessa mycket tidigare än mäns, runt 14-15%.
6 augusti, 2006 at 17:35 #989014Anonym anvandareMemberLinn wrote:Pernilla, var du hos Paul på SATS och gjorde mätningen? 17% stämmer inte… du ligger på max 10 % kan jag nästan garantera.Ja va hos Paul ja..
jag vet inte vad jag ska svara på de, kan man misslyckas med en kalipermätning? Ja känner mig ju rätt hård så 17 låter högt tycker jag med..
hur säkert är de? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.