Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › qEEk bygger och formar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 oktober, 2006 at 19:22 #944604Anonym anvandareMember
Ja, då var det kanske dags att börja föra träningsdagbok här på forumet. Har nyligen börjat köra seriösare, nu jäklar ska det hända saker!
Nuvarande stats:
Ålder: Sen 88a, räkna mig som 89a ; )
Längd: 183 cm
Vikt: 75 kg
(Mått på avslappnade muskler utan pump, med reservation för att ha mätt på lite fel ställe)
Bröst: 105 cm
Armar: 35 cmMidja: 77 cm
Lår: 55 cm
Vader: 40 cmMålet är att få en välformad och funktionell kropp, närmare fitnessidealet än bbidealet. Träningen baseras just nu på Max-OTs principer, då det passar mig utmärkt att köra tungt, kort och intensivt.
Är fortfarande lite ny på vissa övningar, men resultaten kommer väl snart!
Veckans split ser för närvarande ut såhär:
Måndag: Bröst
Tisdag: Ben/Vader
Onsdag: Vila
Torsdag: Mage/Underarmar+ev. något som inte körts ordentligt eller släpar
Fredag: Biceps/Triceps
Lördag: Axlar/Traps
Söndag: Rygg
Till detta kommer ibland intervallträning á 15-20 min, blir 1-3 ggr per vecka på olika dagar, då jag känner mig fräsch.
Nå, till dagens pass:
Knäböj 90 grader(känner mig fortfarande för, har inte kunnat köra tungt tidigare pga skada)100×6
100×6Benpress 45 grader:
230×6 lite för lätt
240×6 härligtStela marklyft (inte fått ordentlig ordning på den här än, en bit ifrån max kapacitet)
80×10
80×10Benspark:
116×8 Rawr, pumpVadpress i benpressen:
250×8 lite för lätt
270×6 kändes braSittande vadpress:
115×6
115×6 klarar nog lite mer nästa gångSummering: Lite bristande teknik i böj och stela mark, annars bra. Ligger just nu lite lågt i energiintag för att hamra fram sista linjerna i magen, men ska börja käka mer nu igen, ge mig mat!
Edit: Glömde tillägga att jag har bakgrund som konditionsidrottare snarare än styrkesportare, gjorde 70 strikta+10 halvstrikta armhävningar i somras, men nu satsas det på volym och styrka istället, känner att jag återhämtar mig lite väl bra, är fräsch i musklerna efter mellan 24 och 48 timmar, så jag kanske borde köra varje muskelgrupp oftare till en början.
10 oktober, 2006 at 19:22 #88848Anonym anvandareMember10 oktober, 2006 at 19:34 #944605Anonym anvandareMemberVälkommen hit!
Ser bra ut du, relativt lik mig själv både vad gäller längd, vikt och mått
Kämpa på!
10 oktober, 2006 at 19:43 #944606Anonym anvandareMemberTackar tackar, lita på att jag kommer köra hårt, träningen är det roligaste jag har!
Bilder kommer förhoppningsvis snart, men jag får redan nu varna för taskiga poser, dock kommer jag försöka mig på de obligatoriska då de verkar vara de vettigaste.11 oktober, 2006 at 17:00 #944607Anonym anvandareMemberTråkigt nog måste jag meddela att det idag är min vilodag, men imorgon smäller det igen!
12 oktober, 2006 at 14:42 #944608Anonym anvandareMemberKämpade hårt för att komma loss ur stolen och springa iväg till gymmet igår, men lyckades hålla mig hemma. Nu är det dock dags igen, mage/underarmar/nedre rygg blir dagens muskelgrupper, återkommer med resultat om några timmar.
Ha det alla! :emo-thumb12 oktober, 2006 at 15:37 #944609Anonym anvandareMemberHej!
Jag ska försöka att följa din journal, detta såg bra ut
// PooX
*kolla gärna in min också* huh
12 oktober, 2006 at 18:20 #944610Anonym anvandareMemberPooX wrote:Hej!Jag ska försöka att följa din journal, detta såg bra ut
// PooX
*kolla gärna in min också* huh
Tack tack, kikar till dig när jag kommer hem från träningen!
12 oktober, 2006 at 18:29 #944611Anonym anvandareMemberDå var man tillbaka från gymmet igen, älskade datorhörna.
Mage/Underarmar/Nedre rygg:
Benlyft (med kompis som kastar ner benen)
40×2Omvända curls (Ny övning, känner mig för):
35×8
35×8Hypersträck:
Kv+20×20
Kv+20×20Handledscurl:
32×8
32×8 (klarar mer, men känner lite i handlederna, lika bra att ta det lugnt)Crunches:
40×2
direkt på det situps med kast av medecinboll till kompis
25 repSidocrunches (per sida):
Kv+10×20
Kvx25Omvända curls:
35×8
35×8Ett set maxrep benlyft med kast, 55 st
Sammanfattning: Kunde planerats och genomförts lite bättre, ska slipa på schemat till nästa vecka!
Dagens kost: 8/10, glömde bort att det är dags att äta mycket igen, för lite kolhydrater, annars helt okej (förutom att skolmaten är hemskt tråkig, hurra för Keso!)
Peace out
12 oktober, 2006 at 20:25 #944612Anonym anvandareMemberHehe, blev utmanad av min gympalärare idag, körde bänk på 65 kg, flest reps vinner, tyvärr tog han mig med 3 rep. Men jag ville ha revansch och han sa att vi kunde köra maskin ( funkar ungefär som sittande hantelpress för bröst ) och då jeklar tog jag honom!
Såna lärare vill man se fler av, härligt initiativ!12 oktober, 2006 at 21:14 #944613Anonym anvandareMemberqEEk wrote:Hehe, blev utmanad av min gympalärare idag, körde bänk på 65 kg, flest reps vinner, tyvärr tog han mig med 3 rep. Men jag ville ha revansch och han sa att vi kunde köra maskin ( funkar ungefär som sittande hantelpress för bröst ) och då jeklar tog jag honom!
Såna lärare vill man se fler av, härligt initiativ!Härligt :emo-thumb
Törs man fråga hur många reps du/han körde också..?Fint pass hursomhelst!
12 oktober, 2006 at 22:17 #944614Anonym anvandareMemberJajjemen, har inte svårt att erkänna att jag är sämst i bänk, har trots allt bara kört det sen förra veckan, då jag tidigare haft fått ont i vänster axel vid hög belastning. det blev 17 – 20, sen i den lustiga pressmaskinen vann jag med 6 – 3
för övrigt en mycket fånig apparat, den har massa snälla taljor, så 100 kg är inga problem >.12 oktober, 2006 at 22:52 #944615Anonym anvandareMember17 repetitioner på 65kg är ju inte allför dåligt, säkerligen mer än jag pallar iaf, så ska inte säga så mycket
Men hursomhelst, man tränar ju för att bli bättre/starkare/större så ingen ide att tycka illa om sina nuvarande resultat, dom ska ju ändå förbättras
13 oktober, 2006 at 04:24 #944616Anonym anvandareMemberSer fint ut, du verkar gå frammåt bra och vara stark för din strl och ålder. Nu till det jag vill kommentera nämligen ditt schema:
Måndag: Bröst
Torsdag: Mage/Underarmar+ev. något som inte körts ordentligt eller släpar (varför köra underarmar dagen innan armar? ska du köra underarmar separat så tycker jag du ska göra det sist i armpasset istället.)
Lördag: Axlar/Traps (Varför inte köra traps i ryggpasset då det mer är en ryggmuskel som kanske bör avsluta ett ryggpass i min mening, kör du en massa traps dagen innan rygg kommer du ha sämre styrka i den delen för t.ex chins, rows, mark osv.)
Söndag: Övre Rygg (Varför bara köra övre rygg o inte hela? Basövningar ger ju en komplett tränign för hela ryggen)Bara några synpunkter. Keep it up!
13 oktober, 2006 at 13:53 #944617Anonym anvandareMembercrashy wrote:Ser fint ut, du verkar gå frammåt bra och vara stark för din strl och ålder. Nu till det jag vill kommentera nämligen ditt schema:Måndag: Bröst
Torsdag: Mage/Underarmar+ev. något som inte körts ordentligt eller släpar (varför köra underarmar dagen innan armar? ska du köra underarmar separat så tycker jag du ska göra det sist i armpasset istället.)
Lördag: Axlar/Traps (Varför inte köra traps i ryggpasset då det mer är en ryggmuskel som kanske bör avsluta ett ryggpass i min mening, kör du en massa traps dagen innan rygg kommer du ha sämre styrka i den delen för t.ex chins, rows, mark osv.)
Söndag: Övre Rygg (Varför bara köra övre rygg o inte hela? Basövningar ger ju en komplett tränign för hela ryggen)Bara några synpunkter. Keep it up!
Utmärkta synpunkter! Har själv funderat på ungefär samma saker, detta schema är det man får från Max-OT, men något modifierat. Gillar inte att ha underarmar samma dag som biceps/triceps dock, då blir passet så otroligt långt, hamnar runt 50-60 min som det är iaf.
Att dela på övre och nedre rygg var ett test jag gjorde, eftersom jag vill kunna bröta på ordentligt med övre rygg övningar, men det var inget vidare, så jag slänger in mina marklyft och good mornings på ryggpasset igen.
Angående trapsen så kommer det nog bara bli 2-3 set per vecka, då jag inte vill ha alltför stora bullar, så de kan jag ju ta på ryggpasset.
Tack för tipsen, de ska infogas direkt! :emo-thumb -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.