qEEk bygger och formar

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only qEEk bygger och formar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 89 total)
  • Author

Du hade inte tränat länge va? Inte dålig styrka iaf.

Danne89_ wrote:
    Du hade inte tränat länge va? Inte dålig styrka iaf.

Har väl hållt på sen skolan började, men det var inte så seriöst till en början, gick mest och drog och väntade på att någon trevlig kampsport skulle göra entré. Men det var inget som föll mig riktigt i smaken (kört wing tsun, kyokushin karate samt thaiboxning) så jag körde vidare, har kört ett modifierat Max-OT program i 2 veckor nu, och det känns härligt.
    Men tro nu inte att jag gått från noll till dessa resultat på 2 månader, men jag har väl ökat mellan 30 och 60% på alla övningar under perioden.
    Magen är för övrigt skapad genom situps morgon och kväll i ett par månader då jag gick i sjuan, har haft hyfsade rutor sedan dess, de har bara blivit djupare. Så iväg med er och kör hederliga crunches!

Fina hantelpressar du kör på!

Hur mycket brukar du ta i vanlig bänk om du har någon som passar? Finns ingen smith-maskin på mitt gym, så kan inte riktigt ”översätta” dessa vikter till fri vikt.

Bra pass idag!

Schysst grund, jävla kampsportare..!

Erik_Hellström wrote:
    Fina hantelpressar du kör på!

Hur mycket brukar du ta i vanlig bänk om du har någon som passar? Finns ingen smith-maskin på mitt gym, så kan inte riktigt ”översätta” dessa vikter till fri vikt.

Bra pass idag!

Tackar, har inte kört dem så länge ( 3 pass so far ) men de känns bra, tar perfekt. Jag kör på typ 80-85 fritt, samma vikt alltså, måste bli bättre här!
    Kom på att jag missade dipsen på bröstpasset! Min favoritövning ju 👿 aja, kör lite idag istället.

jwallin wrote:
    Schysst grund, jävla kampsportare..!

Hehe, finns inget bättre än att smälla en rundspark så hårt man kan i mittsen :P
    Många kampsporter har väldigt bra fysträning, brukar vara jobbigt som satan, rejäl variation etc. Det enda man saknar är väl att lägga på sig massa, därför jag gymmar nu, kommer antagligen gå tillbaka till kampsporten om några år. Eller bara köra allt samtidigt :up:

Oj oj, nu har man varit slö :nono:
    Jag har haft mycket att göra i skolan, samt fyllt år, så denna journal har blivit lite lidande. Men frukta ej! Träningen har jag inte dragit ner på.
    Sen senast har det blivit några pass, men jag väljer att inte skriva ner dem här, då jag ändå har dem i min fysiska dagbok, utan kommer fortsätta skriva här from nu. Dagens pass är Ben/Vader som ska köras om några timmar, återkommer med resultat.

Grattis i efterskott :D

Tack tack :pop:
    Uj uj, jag har ätit så mycket tårta och glass att jag bara studsar när jag ramlar

Som rubriken lyder. Kände mig inte alls i form idag, har så mycket choklad i blodet från födelsedagen

Knäböj (Gått från 90 grader till ass to the grass, sänkte vikten):
    90×6
    90×6 (måste bli bättre här)

Benpress:
    230+slädex8
    240+slädex6

Bencurl:
    40×12

Benspark:
    110×10

Vadpress i benpressen:
    270+slädex12 (för lätt)
    280+slädex12 (för lätt)

Sittande vadpress:
    110×6
    110×6

Blev en halvseriös maxning på dips också, 35 st, mest för att visa för en kompis att jag klarar :D

Grattis!

Bara att fortsätta köra, nog får man unna sig något gott då och då, speciellt om det är födelsedag som står på schemat =P

Erik_Hellström wrote:
    Grattis!

Bara att fortsätta köra, nog får man unna sig något gott då och då, speciellt om det är födelsedag som står på schemat =P

Precis min mening!

För övrigt är det vilodag idag, men jag kör vidare imorn!
    Ha det gott :nod

Som rubriken lyder.

Liggande hantelpress:
    32×8
    32×6 ( kunde tagit lite mer, men har lite ovan pass, blir snart höjda vikter )

Snebänk:
    65×8
    65×8 ( inte använd denna bänk förut, gick ut lågt, mer nästa vecka )

Dips:
    kv+35×8
    kv+40×7 ( där jeflar satt den :nod )

Hantelflies:
    20×8
    20×8 ( körde långsamt och strikt, fortfarande lite ny på övningen, kört cablecross förut )

Bra pass idag, känner att jag kan dra på mer nästa gång, kan inte vänta! 8)

Eftersom jag åker bort i helgen och inte kan träna bestämde jag mig för att köra ett halvkroppspass, det blev ett par set för varje muskelgrupp i överkroppen plus uppvärmning. Kommer inte precis ihåg hur många reps och hur mycket vikt jag hade, men det låg mellan 6 och 10 reps.
    Roligast på passet var hantelrodd samt dips, rodden låg på 47×8 (gymmet jag går på är ganska litet så det finns inget tyngre) känns härligt att ha kommit till änden av raden! Efter passet testade jag att maxa dips utan vikt, kom upp i 35 st, dock är det säkert inte på tävling godkända dips, men vinkeln är mindre än 90 i nedersta läget, och armarna helt utsträckta i toppläge.
    Ha det gött!

Ser mycket bra ut qEEk. Du har fina pass ;)

Själv har man inte tränat på 2 veckor, varit sjuk. Men på måndag ska jag försöka att börja en deff på 4 veckor hade jag tänkt :)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 89 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.