Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Respons doggcrap till allmän beskådan
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 juli, 2006 at 18:04 #91553Anonym anvandareMember20 juli, 2006 at 18:04 #995364Anonym anvandareMember
Välkomna, välkomna!
Nu har jag fått upp intresset för styrketräning under sommaren, jag har även hittat ett program som lockar mig att sätta igång på allvar, doggcrap!Stats
Jag är född 1988, väger 84kg på morgonen och är 186kg lång, jag kan tillägga att jag har lite kroppsfett att ta i men det är inget som stör mig, kroppsfettet koncentrerar jag mig att få bort när jag har skapat muskler.Erfarenhet
Har ”strötränat” i ca 2 månader, har insett att jag behöver ett bra program att följa då jag är lite ojämn i styrka enligt andra
Dock så har jag ”läst på” ett tag om kost, så jag äter inte vad skit som helst, har blivit helt fri från socker och annat som är mindre bra att äta…
Jag är beredd att ge detta tid, helt klart, min motivation är på topp!Mål med träningen
Jag vill inte bli något stort monster, det är att väga under 78kg efter deff som jag vill uppnå, lite fitness-stuk mao har jag tänkt mig, jag har räknat med att jag behöver bygga ett antal kilo, jag ska försöka undvika att lägga på mig kroppsfett under perioden jag bygger, när jag kommit över 90-strecket så får jag göra en utvärdering längre fram, jag räknar med att det ska ta lite mindre än ett år, jag ska ligga i för att få resultat!Har tittat lite på Adrenalinerush på kolozzeum, han har fått riktigt sjyssta resultat tycker jag, creds till honom, han har motiverat mig att börja med programmet…
Min kortsiktiga målsättning är att innan jul klara 115kg i bänkpress 1 repetition, just nu klarar jag 95 kg och jag är mycket nöjd med det också för att ha tränat så kort tid men det ska bli mer vikter att klara av!
Min långsiktiga målsättning är alltså att lägga på sig kvalitetsvikt
Det ska bli intressant att se vilken kroppsvikt och vikter man ligger på efter jul, deffen kommer inte bli något som helst problem och jag ska nog börja i slutet av Mars om jag nu hunnit lägga på mig tillräckligt med massa, annars får det vara, då fortsätter jag att köra mitt race.Eventuella problem
Jag har inga som helst hälsoproblem, jag är regelbunden i träningen och kan mitt om kosten så jag ser inte några problem än så länge, denna vecka ska gå till att läsa på om DC så ska jag sätta igång redan på måndag :up:
Jag brukar gå upp ganska tidigt och ta promenader med vovven så det blir att röra på sig lite också… ska försöka hinna med lite kondition i veckorna, mina träningspass kommer utspela sig under måndag, onsdag, fredag samt söndag!Bilder
Just nu har jag ingen som kan ta bilder på mig i närheten, men det kommer med stor sannolikhet att dyka upp nästa vecka!
Jag kommer att följa er andra som redan är igång med doggcrap, var så säkra!Styrkestats
Jag har inte prövat att maxa i någon övning ännu förutom bänkpressen, där tar jag alltså 95kg, jag ska längre fram ta reda på vad jag klarar av i knäböjen, som det är nu så tar jag enkelt 120kg i marklyft och klarar mer.
Jag tycker för övrigt det är riktigt roligt med övningar som sumo-marklyft och frivändningar, bänkpress är en annan favorit men jag gillar även cable-cross för bröst och smalbänk för triceps!Tack för att ni tog er tid att läsa, jag ska göra denna journal värd att följa, med fina resultat!
PS.
Nina Lätt, din Gluteus Maximus fick mig att börja prenumerera på Body
DS.20 juli, 2006 at 18:33 #995365Anonym anvandareMemberDC ”Dog Crap är inget för folk som tränat i 2månader… du har varken erfarenheten eller leder/muskler som är utvecklade för ”äkta” DC träning! Skaderisken är garanterat större på en nybörjare med.
20 juli, 2006 at 19:10 #995366Anonym anvandareMemberPrecis. DC är allt annat än ett nybörjarprogram. Men nu är det ju också så att styrketräning är den enda sport där 1 meters gubbar tränar som 3-4 meters gubbar, relaterat till längdhopp. Eller motionärsjoggare som just börjat konditionsträna ett par månader, och direkt anammar världselitens rutiner med mångmila pass i veckan.
Respons: Satsa på att bygga upp grundstyrka i minst 2 år. Sedan kan du börja avancera träningen.
MVH.
20 juli, 2006 at 20:08 #995367Anonym anvandareMemberjaha…
finns det något annat slags program då som man kan följa till punkt och pricka?
är inte så mycket för mitt egna system…
20 juli, 2006 at 20:30 #995368Anonym anvandareMemberJag började med max-ot när jag var nybörjare, eller ja jag är nybörjare nu med..
Menade när jag precis började träna..
Det funkade bra för mig iaf..20 juli, 2006 at 23:21 #995369Anonym anvandareMemberRespons wrote:jaha…finns det något annat slags program då som man kan följa till punkt och pricka?
är inte så mycket för mitt egna system…
[http://forum.body.se/showthread.php?t=83]
21 juli, 2006 at 10:13 #995370Anonym anvandareMemberYep Doggcrap är too rough & totalt overkill för någon som precis startat att träna seriöst.. Dante grundaren av Doggcrap menar att de som svarar bäst på denna träning är de som tränat seriöst i ca 10 år före detta program..
Lycka till!
ZONE21 juli, 2006 at 10:27 #995371Anonym anvandareMemberJag testade doggcrapp efter ett års seriös styrketräning och 3 års slötränande fram och tillbaka med maskiner. Det gav mig verkligen ingenting. Kan bara instämma med de andra att man behöver ha tränat i en mycket längre tidsperiod för att få ut något av det. Nu har jag tränat seriöst i två år och kommer nog vänta minst några år till innan jag ger mig på DC igen.
Ett tips är att köra på nån av de vanliga splittarna, variera högreps med lågreps, testa bartolls halvkropps/helkropps-program m.m.
21 juli, 2006 at 12:47 #995372Anonym anvandareMemberokej…
ja jag såg nu i senaste numret av body att det fanns program där man tränar lite av varje, ”gammaldags träning”.
det verkar passa mig för det är övningar som jag gillar, finns det något negativt med det programet?21 juli, 2006 at 12:52 #995373Anonym anvandareMemberzonecapone wrote:Yep Doggcrap är too rough & totalt overkill för någon som precis startat att träna seriöst.. Dante grundaren av Doggcrap menar att de som svarar bäst på denna träning är de som tränat seriöst i ca 10 år före detta program..Lycka till!
ZONEHej ZONE CAPONE!
Jag gillar dina inlägg men när dom är på Engelska så hänger inte ja med.Kanske andra med mig,eller så är det bara att bli bättre på Engelskan
MVH PELLE:dance:21 juli, 2006 at 12:58 #995374Anonym anvandareMemberMitt tips till dig är att splitta kroppen på 4 bitar /vecka & köra max en timme per gång. Använd huvudsakligen fria vikter & försök bli starkare utan att träna ostriktare.. Ät sedan var 3e timme & lägg dina pengar på ett kvalitativt vassle/kassein protein eller en gainer & jag lovar att du kommer att växa! Håll det enkelt & kul!
ZONE
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.