Robin Ravn satsar på FF, classic BB +178cm

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Robin Ravn satsar på FF, classic BB +178cm

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 56 total)
  • Author

Lycka till

Hur lång är du?

Robinravn.se wrote:
    DÅ va det dags att kolla vad fettet döljer =), denna gång blir det på Luciapokalen i december.

Coach på tävlingsdagen kommer att vara Jack ronnovius (jackronnovius.mooo.com)

Vikt för dagen: 95-96kg full av muskelglykogen =)
    Beräknad tävlingsvikt: 89kg

Deffen börjar måndag 25:e september och fram till dess kommer jag rapportera läget någon gång per vecka.
    Målet just nu är att lägga på mig lite muskler de sista veckorna nu innan deffen.

Jag kommer under hösten även att hjälpa ett par vänner till mig som också skall tävla.

Hva med noen bilder:)

siken hunk… 1a…hajjarklacken här :emo-thumb

Robinravn.se wrote:
    Gårdagens pass, rygg/baksida axlar:

Chins 2 set
    Latsdrag med smalt grepp 2 set på 100kg
    sittande rodd 1 set
    rodd i hammermaskin 2 set
    hantelrodd 1set
    liggande axledrag i kryssdrag 10reps på 30kg
    baksida axelmaskin 1set
    sittande framåtlutad hantellyft 12,5kg 1 set

jävla gött pass men hade ingen träningspolare med så kunde inte få pass i ryggövningarna vilket jag e van vid, droppade därför vikten i alla ryggövningar utoom chins

Kör du 3-4 uppvärmningsset med stegrande vikt i varje övning? det är ju otroligt få set du kör annars

Ska bli kul att se dig tävla Robin!
    Vi lär ses (men inte mötas :))

Robinravn.se wrote:
    Jag brukar köra 3-4 uppvärmningsset med stegrande vikt innan jag går på första övningen.
    brukar bli ett set på varje övning jag ska köra på den muskelgruppen.
    sen blir det ofta ett uppvärmningsset på varje övning också.
    Jag dock inte dom är av värde att skriva in i journalen då jag ej kommer ihåg vikt och dom har ju ingen nämnvärd betydelse för muskelutvecklingen
    Min träningsteori går i stort ut på att det är bättre att köra få set per träning och träna varje muskel lite oftare.
    Men då jag älskar att träna och alltid tar i för kung och fosterland kan jag ändå inte köra varje muskel oftare än ca: var 6:e dag.
    jag vet att det inte är många som håller med mig men detta är vad som låter mest logiskt för mig. Jag har antagligen provat alla träningsprogram som finns och på mig (och alla olika träningspolare jag haft) är detta det som funkat bäst.
    Behöver jag tillägga att Dorian Yates är en av mina största förebilder=)

Hur tränar du själv?, och ännu intressantare,varför tränar du så?

Hmmm………blev kanske lite långt, hoppas det inte blev tråkit =)

Jag tränar på liknande sätt, kör x antal uppvärmingsset med stegrande vikt, hur många beror på muskelgrupp, sen kör jag 3-4 riktiga set/övning. Hur många övningar de blir beror oxå på vilken muskelgrupp jag kör. Fast jag har väll mer eller mindre bara pysslat med underhållsträning dom senaste 5-6 åren .

Har provat mej fram genom mina 14 år på gymmet :) Så man vet ju rätt så bra vad som funkar o inte…

BTW så lär vi mötas på FF (om nu jag kommer ner i min mål/maxvikt :D )

Är 186 cm så jag ska väga in på 92 kg (maxvikten för min längd), ligger i dagsläget på 102 kg (fortfarande med lite av semesterfläsket o ölmagen kvar). Vägde 104 när jag börja dieta lite lätt för 2 veckor sen, men förra veckan va total vila pga av förkylning, är inte hellt hundra frisk än så jag tar de lungt som f-n :(

Du behöver nog inte öka träningsintensiteten än ;)

Tjenare Robin, kommer du ihåg mig ;) Såg att du ska köra på FF, goa grejer ! Kommer att coacha tjejen där om formen infinner sig! Så vi lär ju sesdär, kör så det ryker! Vi ses! Mvh Calle

Höhö, kul skämt ;) Ska växa in AF först o främst… Men vi ses där, ska som sagt coacha tjejen! Kör så det ryker, hårdast vinner :)

ska bli kul att se dig på scen robin!

Tjena Robin, ser att det går enligt planerna!

lycka till med fortsättningen! :up:

Robinravn.se wrote:
    Mia: Du ska väl också tävla på Lucia =)

Ripper: Tackar!

nä nä nä…bara titta o njuta av det! :emo-thumb

ser ju bra ut lycka till på scenen

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 56 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.