Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Robin Ravn satsar på FF, classic BB +178cm
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 november, 2006 at 00:13 #932737Anonym anvandareMemberRobinravn.se wrote:Jag äter ca: 5g kolhydrater varannan timme, men jag lägger till 10 gram innan jag skall göra nåt fysikt ansträngande.
Sen dricker jag 30g kolhydrat innnan och 30g under träning, lite beroende på hur stora muskelgrupper och hur många set jag ska köra.
Jag tar 1,5g kalsiumpyruvat varannan timme för att kompensera för kolhydratbristen och hälla igång citronsyracykeln. Innan jag skall anstränga mig med promenad eller nåt så tar jag 5g kalsiumpyruvat och innan styrketräningen tar jag 5g kreatinpyruvat.Brukar bli strax under 100g kolhydrater per dygn + de 60 jag dricker under styrketräningen.
Vilket heltidsarbete o hålla koll på det hela tiden
Bevisligen verkar det ju funka… men om man jobbar oregelbundet och ibland mer eller mindre har 12h promenad på jobbet så blir det lite svårare att dimensionera näringsintagen…Hur mycke protein och fett äter du per dag?
23 november, 2006 at 10:48 #932738Anonym anvandareMemberOj, jag har inget specat kostschema utan intaget varierar från dag till dag. Beror ju på om man jobbar eller inte.
men en uppskattning så ligger jag på mellan 120-200gr kolhydrater, 300 gr protein och ca 30-50 gr fett.
Men som sagt det är en uppskattning (som antagligen är lite låg)enda kosttillskottet nu (förutom en o annan proteindrink) är omega 3 kapslar + en o annan kofeintablett.
Prova calciumpyruvat i början på dieten, men det är svårt att säga om det gjorde nån större nytta förutom att kosta massa pengar23 november, 2006 at 12:28 #932739Anonym anvandareMemberfrågan är ju då hur lågt ska man ligga för att det ska göra nytta?
23 november, 2006 at 14:29 #932740Anonym anvandareMemberNormalt sett håller jag formen året om (= 7-8% på 3-punkts kalipermätning), men tyvärr så lät jag det springa iväg i sommar då kroppen inte alls funkade som vanligt efter dieten för PGP
Jag är inte mycke för morronpromenader, föredrar kvällspromenader innan läggdax o sen bara äta en burk kesella med en tsk linfröolja. Vill ha mat direkt på morronen och dagen blir så förskjuten om man går innan frukost.
Hur dieten ser ut är svårt att säga då jag försöker variera kosten så mycke som möjligt. Har som krav att maten ska va god och inte enformig.
men jag äter mycke grönsaker (tomat avokado, sallad, morot, broccoli och brysselkål), gröt (havre+råg) ,kyckling, tonfisk, polock, lax, kesella, keso, en del päron och bananer, linfrön, solrosfrön, kli, vetegroddar, hel dinkel, bulgur.
Använder extremt mycke chili (och stark fefferoni) och curry i all mat.Äter inte pasta, och sällan ris (får ingen mättnadskännsla av dom kolhydratkällorna)
23 november, 2006 at 16:47 #932741Anonym anvandareMemberRobinravn.se wrote:Verkar som du har bättre koll än du vill ge sken av eller?Själv brukar det fettet springa iväg uppemot 15%BF. Blir jävligt hungrig när det går under 10%, och just nu tänker jag BARA på mat…allt annat kommer i andra hand.
Vad ligegr du på i Bf% nu?HUNGER= BRA fram till tävlingarna… :emo-thumb
23 november, 2006 at 17:57 #932742Anonym anvandareMemberRobinravn.se wrote:Verkar som du har bättre koll än du vill ge sken av eller?Själv brukar det fettet springa iväg uppemot 15%BF. Blir jävligt hungrig när det går under 10%, och just nu tänker jag BARA på mat…allt annat kommer i andra hand.
Vad ligegr du på i Bf% nu?Mat i allmänhet har jag bra koll på men mat under diet är jag sämre på :frust:
Gårdagens mätning visade på 5-9-5 (bröst-mage-ben) = 5,3% om man får tro tabellerna, ett tapp på totalt 4 mm på ben o bröst sen mätningen för 2 veckor sen, magen släpper inget. Började dieten på totalt 37mm (highscore någonsin), så lite har hänt
Dock måste man väll ner en bra bit till för att det ska se bra ut, men de finns inte tillräckligt med tid kvar för de nu, det blir va de blir…
Vad ligger du på nu?
24 november, 2006 at 13:05 #932743Anonym anvandareMemberlägg av nu robin. av det jag såg igår så är du i princip helt klar. kommer gå bra det här, lycka till. får se om jag kan komma upp.
1 december, 2006 at 08:17 #932744Anonym anvandareMemberlycka till imorgon robin!!
3 december, 2006 at 18:46 #932745Anonym anvandareMemberkul att se dig köra byggning! vilken placering fick du?
3 december, 2006 at 19:33 #932746Anonym anvandareMemberRobinravn.se wrote:Sist, och får väl anse att det är rätt dömt då min kropp lämpar sig bättre för classic BB.
Lite retligt att inte få köra sitt fria.
ska du upp till fitnessfestivalen?du får va nöjd med att du har förbättrat din fysik sedan sist du tävlade, tycker jag! kör hårt sista veckan så går det säkert bra om en vecka!
yep, jag kommero kollar så klart!6 december, 2006 at 09:04 #932747Anonym anvandareMembergrymma bilder från tävlingen du ser riktigt bra ut
6 december, 2006 at 10:34 #932748Anonym anvandareMemberRobinravn.se wrote:Tackar !
Deffen har hela tiden varit planerad till helgen så då blir det bättreokej så du ska tävla på lucia i göteborg med?
6 december, 2006 at 14:25 #932749Anonym anvandareMemberFan vilken taskig tajming o bli förkyld nu
6 december, 2006 at 15:15 #932750Anonym anvandareMemberokej men lycka till på lucia
7 december, 2006 at 18:13 #932751Anonym anvandareMembersmakliga måltider! lycka till
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.