Samir tränar vidare

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Samir tränar vidare

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 878 total)
  • Author

08:00 havregrynsgröt med milbona, funlight, äpple, kanel, honung och russin + macka med västan och kalkon

haha somna ex antal timmar här

13:30 ris med räk/crabbstick gryta

16:30 ris med räk/crabbstick gryta + lite vitalinnea med prottepulver

19:30
    milbona. minikeso, funlight och kanel

21:50 prottedrink

00:00 milbona, keso funlight och kanel

02:20 milbona, minikeso funlignt och kanel.

Sam jr wrote:
    imorgon blir det dock ett hårt ryggpass och jag ska testa en ny övning som jag läste om i en gammal b&k från 88.. den verkar riktigt lovande faktist.

Vad för övning?:wazzup:

Melin wrote:
    Vad för övning?:wazzup:

det tar vi sen om den var bra :D

vad brukar du ha för smak i dina milbona/keso blandingar på saften?

Tess wrote:
    vad brukar du ha för smak i dina milbona/keso blandingar på saften?

jordgubb eller wildberries

har alltid båda hemma så att jag kan variera lite

Sam jr wrote:
    imorgon blir det dock ett hårt ryggpass och jag ska testa en ny övning som jag läste om i en gammal b&k från 88.. den verkar riktigt lovande faktist.

Tjena Samir! Här ser det minst sagt lovande ut :emo-thumb
    Nu känns det som om jag försöker agera nån slags journalist,
    men du verkar ju vara en sån som gillar att variera dina
    övningar – så vilken är favoritövningen – för låt säga…överarm?

nåja, hare gött man
    snart är nog 48kilos hanteln din bäste vän!

Sam jr wrote:
    det tar vi sen om den var bra :D

Det e lugnt Sam, du kan berätta för mig…;) :p

hajkken wrote:
    Tjena Samir! Här ser det minst sagt lovande ut :emo-thumb
    Nu känns det som om jag försöker agera nån slags journalist,
    men du verkar ju vara en sån som gillar att variera dina
    övningar – så vilken är favoritövningen – för låt säga…överarm?

nåja, hare gött man
    snart är nog 48kilos hanteln din bäste vän!

Jadu ..lite olika där

För biceps så är det är det vanliga hantelcurls

och för triceps är det scullcrushers

men det brukar variera beroende på humör

Så där då har jag avverkat ytterligare ett pass

Det vart rygg, biceps och tibialis idag

testade en ny övn idag som jag läste om i en b&k från 88 :D riktigt grym var den Vi kan kalla den för bellyback rodd

man ligger i ryggresnings ställningen (bellybackställning) som i slutläget när man tränar ländryggen (alltså rakt ut) sen så kör man hantel rodd så .. tar som fan på hela ryggen ..riktigt bra övning

fick dock sänka vikterna en del

(förra veckan vikter inom parentes)

5/4

latsdrag
    11*12 (10*13)
    12*6 (11*7)

marklyft
    150*8 (140*6
    150*6 (140*6)

bellyback hantelrodd :emo-thumb
    30*5
    30*6

Isländsk hammercurl
    16*16 (15*13)
    18*5 (17*5)

Sittande Inchline hammercurl
    14*11 (12*13
    15*6 (14*7)

trapz med stång
    90*19
    110*15

och så lite tibialis hälhäv

bra pass med bra ökningar ….kommer nog kännas i ländryggen i morgon känner jag :)

Sam jr wrote:
    Isländsk hammercurl
    16*16 (15*13)
    18*5 (17*5)

Hur gör man den svensk? Skämt å sido, är väldigt nyfiken på vad det är för övning. Måste också få fråga hur det går att träna tibialis. Måste vara svårt att pricka den muskeln. Kämpa vidare och lycka till!

Jocke89 wrote:
    Hur gör man den svensk? Skämt å sido, är väldigt nyfiken på vad det är för övning. Måste också få fråga hur det går att träna tibialis. Måste vara svårt att pricka den muskeln. Kämpa vidare och lycka till!

isländsk hammer curl har fått lära mig av den goda lomas (vart hänger han nu för tiden)

det är en hammer curl fasst man kör den in mot kroppen snett mot bröstet. brukar köra en hand i taget och så sätter man den handen man inte kör bakom ryggen för stöd

..jadu tibialis tycker jag inte är så svår att träffa faktist får en sjuk pump iden …bara att ställa sig bak o fram i en vadpress. med hälarna på plattan och tårna i backen sen lyfter man bara på tårna

Sam jr wrote:
    ja du tibialis tycker jag inte är så svår att träffa faktist får en sjuk pump iden …bara att ställa sig bak o fram i en vadpress. med hälarna på plattan och tårna i backen sen lyfter man bara på tårna

Det va en helt ny muskel för mig :P hehe
    Får jag allt nästa gång jag kör ben.

Sam jr wrote:
    isländsk hammer curl har fått lära mig av den goda lomas (vart hänger han nu för tiden)

det är en hammer curl fasst man kör den in mot kroppen snett mot bröstet. brukar köra en hand i taget och så sätter man den handen man inte kör bakom ryggen för stöd

..jadu tibialis tycker jag inte är så svår att träffa faktist får en sjuk pump iden …bara att ställa sig bak o fram i en vadpress. med hälarna på plattan och tårna i backen sen lyfter man bara på tårna

Okej, det förklarar saken. Brukar också köra den övningen men brukar kalla den Hammercurl bara. Men nu ska jag ändra på det, Isländsk hammercurl heter det:rtfm:. Övningen låter konstig, men får ta å testa den när det är lite folk på gymmet :up:.

Jocke89 wrote:
    Okej, det förklarar saken. Brukar också köra den övningen men brukar kalla den Hammercurl bara. Men nu ska jag ändra på det, Isländsk hammercurl heter det:rtfm:. Övningen låter konstig, men får ta å testa den när det är lite folk på gymmet :up:.

ehh säger dem nåt så e det bara att säga att en riktigt bb ska ha alla muskler stora (med undantag för ringmuskeln)

Sam jr wrote:
    ehh säger dem nåt så e det bara att säga att en riktigt bb ska ha alla muskler stora (med undantag för ringmuskeln)

Jaså? Inte ringmuskeln? Jag får ge fan i å träna den i fortsättningen då! Ska testa övningen imorgon på benpasset :up:

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 878 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.