Samir tränar vidare

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Samir tränar vidare

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 878 total)
  • Author

..hur det här med humöret påverkar hur man ser på sin egen form …tänkte slänga in lite foton som jag tog 3 veckor innan tävling som en liten sporre ..

När jag tog dem här korten tyckte jag att det såg värdelöst ut men nu skulle jag kunna döda för att se ut så :P

inspiration…

Så där ja ..precis hemkommen från dagens pass

Det blev bröst, triceps och tibialis idag

11/4

plan hentelpress
    48*11 :D
    48*7

bröstpress frivikt (decline aktig fasst man sitter)
    100*5
    100*5

smalbänkpress (förra veckan körde jag i smithen också)
    70*12 (70*11)
    80*7 (80*6)

repdrag över huvudet
    9*11 (6*15)
    9+5kg*7 (9*5)

scullcrushers med hantel
    17*8
    18*3

och sen en ny övning för tibialis (beskrivning nedan)
    3 set

Satt på en bänk med benen ner mot golvet men inte nudda golvet och sen satte brorsan sitt fot på tårna sen var det bara att lyfta :emo-thumb

Skitskönt pass…bra vikter och bra ökningar : )
    Synd att dem inte har 50kg hantlar ..nästa hantelpar väger 55kg och det steget känns lite för stort…

nu ska jag käka

Kollade precis in samir-special! snygg illustration till också:emo-thumb :p
    Måste prövas ..redan nästa axelpass:nod

edit: riktigt bra bilder du lagt upp också! =)

Kollade in förklaring till Samir Special på sid 10. Tror jag fattar :| … det blir liksom ett drag med armbågen som styr rörelsen, va? Samma sak som liggande drag i cable-cross med handtagen fästa i övre trissorna? Fattar däremot inte vad rörelsen i handleden har med axelmuskulaturen att göra?

Silvia wrote:
    Kollade in förklaring till Samir Special på sid 10. Tror jag fattar :| … det blir liksom ett drag med armbågen som styr rörelsen, va? Samma sak som liggande drag i cable-cross med handtagen fästa i övre trissorna? Fattar däremot inte vad rörelsen i handleden har med axelmuskulaturen att göra?

tror inte riktigt att du har förstått …
    i liggande drag i cc:n med handtagen fästa i övre trissorna så sträcker du ut armen i armbågsleden islutläget, medans i Samir special så ska du ha 90grader i armbågsleden under hela rörelsen därav måste du vrida handleden så att du kan bibehålla denna vinkeln i armbågsleden genom hela rörelsen.

ettan wrote:
    Kollade precis in samir-special! snygg illustration till också:emo-thumb :p
    Måste prövas ..redan nästa axelpass:nod

edit: riktigt bra bilder du lagt upp också! =)

hahah jo måla (eller rita för den delen ) är väl kanske inte min starka sida 😮

Nä jag är nog lite trög MEN jag kör faktiskt liggande drag med böjda armbågsleder, då går armbågarna snett neråt i vajerns riktning!!! Alltså jag sträcker ut och böjer i armbågen, visst jag kopplar in biceps också men får träningsvärk i baks axel av den.

Fattar fortfarande inte vad du gör med handleden men jag ska inte vara någogn pain in the A nu:nerd:

Once and for all….

Ursäkta kavliten …och så får ni själva föreställa er att jag håller ett handtag från en cc och att jag tar i som fan

enjoy :emo-thumb

[http://s46.yousendit.com/d.aspx?id=0WGT0NR7DZ7V52ZFPTVG0AQ6V9]

HAHAHAHA Kommer väl drömma om dig igen nu:P

Nä, allvarligt blev jag nästan generad över besväret du gjort att spela in dig själv

Det var faktiskt så jag hade tänkt mig övningen. Däremot vet jag inte om den där lilla rörelsen i handleden + armbågsleden (supination) påverkar själva rörelsen i axeln (ursäkta jag tjatar men jag jobbar med anatomi och muskler om dagarna så jag vill gärna ha anatomisk förklaring:ph34r: )

Och, ja detta blir typ samma som mitt liggande drag och vi kan därmed lämna ämnet:)

Silvia wrote:
    HAHAHAHA Kommer väl drömma om dig igen nu:P

Nä, allvarligt blev jag nästan generad över besväret du gjort att spela in dig själv

Det var faktiskt så jag hade tänkt mig övningen. Däremot vet jag inte om den där lilla rörelsen i handleden + armbågsleden (supination) påverkar själva rörelsen i axeln (ursäkta jag tjatar men jag jobbar med anatomi och muskler om dagarna så jag vill gärna ha anatomisk förklaring:ph34r: )

Och, ja detta blir typ samma som mitt liggande drag och vi kan därmed lämna ämnet:)

hahah nejdå ingen fara …har inte så mycket vettigt för mig endå och frågan kommer alltid upp.
    jo men alltså det blir lätt att man låter triceps göra arbetet annars om man inte håller vinkel i armbågen. och för att lyckas med det så måste man vrida på handleden

Måste testa! :up:

Sam jr wrote:
    Once and for all….

Ursäkta kavliten …och så får ni själva föreställa er att jag håller ett handtag från en cc och att jag tar i som fan

enjoy :emo-thumb

[http://s46.yousendit.com/d.aspx?id=0WGT0NR7DZ7V52ZFPTVG0AQ6V9]

Haha du ser ut som en mimartist, nästan lite läskigt att se:D

forumet ballade ju ut igår så jag får lägga in maten idag istället

12:45 havregrynsgröt med milbona, funlight, kanel, äpple, russin, och honung

15:30 mathavre med köttbullar tomat och keso

16:40 30g prottedrink innan träning
    17:00-18:00 30gprotte & 50 g malto under träning
    18:15 30g protte & 60g malto efter träning

19:00 burgul och köttfärsgratäng + ett ägg

22:00
    milbona med funlight och kanel

00:30-00:50 solrosfrön, cashewnötter, ett ägg, kalkonkött och en bit choklad

02:00
    prottesmet

Idag blir det mma som aktiv vila…har lite ont i knät och har haft det sen senaste benpasset , men jag får se hur det går

haha vilken fin film :)
    fan jag måste prova din frulle, låter gott så jävla gott!, bra matintag killen.

mikael.H wrote:
    haha vilken fin film :)
    fan jag måste prova din frulle, låter gott så jävla gott!, bra matintag killen.

visst va den fin ….kom ju på att jag hade en sketkamera jag kunde filma med.
    Prova på ..hela receptet och hur man gör den utförligt finns i krukost tråden :emo-thumb

tackar …försöker äta så bra som möjligt

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 878 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.