Samir tränar vidare

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Samir tränar vidare

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 878 total)
  • Author
    emme wrote:
    clean hojj du har !:)

hahah visst e den …den tar mig ddit jag skall med musik i varjefall :D

blev nyfiken där hur kör du raka mark i rodden som?

synd på axel/biceps men bra pass iaf, har haft lite tendenser till småkänningar i armarna från och till i vinter med, som tur är så släpper det rätt fort om man lättar på träningen ett tag på armarna.

mikael.H wrote:
    blev nyfiken där hur kör du raka mark i rodden som?

synd på axel/biceps men bra pass iaf, har haft lite tendenser till småkänningar i armarna från och till i vinter med, som tur är så släpper det rätt fort om man lättar på träningen ett tag på armarna.

jo har haft samma känningar i biceps förr och det gick över ganska snabbt då med …får hoppas det släpper snart …har ju kört biceps som fan sen jag kom hem så det var la ganska väntat … planera bättre helt enkelt i framtiden.

bild på raka mark i rodden
    [http://forum.body.se/showpost.php?p=79223&postcount=210]

tackar, som jag föreställde mig den, men jag har faktiskt aldrig sett nån köra den så det blir nått att testa.

nästa benpass på lördag så blir det helt klart raka mark i rodden för mig, kul att prova ett nytt utförnade och skönt att variera fria vikter med en dragmaskin blir ju en helt annan rörelsebana.

mikael.H wrote:
    tackar, som jag föreställde mig den, men jag har faktiskt aldrig sett nån köra den så det blir nått att testa.

nästa benpass på lördag så blir det helt klart raka mark i rodden för mig, kul att prova ett nytt utförnade och skönt att variera fria vikter med en dragmaskin blir ju en helt annan rörelsebana.

Jao …tycker absolut att det e lättare att koppla bort ländryggen när man kör den i maskin eftersom dragningskraften fungerar på ett annorlunda sätt istället för rakt ner som när man kör fritt

mm är många övningar som är grymt skönt att köra i dragmaskiner, men visst blir mest fria vikter eller ”frivikts maskiner” iaf för mig nuförtiden men helt klart så finns det mycket gott att hämta från olika dragmaskins övningar.

jao du får kurera biccerna nu, själv har jag gått ner till 6 set/vecka för biceps och triceps, verkar faktiskt funka bäst för mig, iaf för stunden, slipper att dom slits ut och verkar ändå öka sakta men säkert.

mikael.H wrote:
    mm är många övningar som är grymt skönt att köra i dragmaskiner, men visst blir mest fria vikter eller ”frivikts maskiner” iaf för mig nuförtiden men helt klart så finns det mycket gott att hämta från olika dragmaskins övningar.

jao du får kurera biccerna nu, själv har jag gått ner till 6 set/vecka för biceps och triceps, verkar faktiskt funka bäst för mig, iaf för stunden, slipper att dom slits ut och verkar ändå öka sakta men säkert.

gott det …har nog en hel del år framför mig av experimenterande innan jag kommer fram till vad som är bäst för min kropp

Dag 1 Triceps och Bröst. Börja med triceps (Varannan vecka tas detta passet bort)
    Dag 2 Vila
    Dag 3 Rygg och varannan vecka blir det biceps och varannan vecka baksidalår
    Dag 4 Vila
    Dag 5 Bröst och Triceps. Börja med bröst.
    Dag 6 vila
    Dag 7 Baksidalår och Axlar
    Dag 8 Vila

Kommer att köra vader så ofta som det känns bra att köra dem. Mage kör jag knappt men det kan hända att det slängs in nåt pass.

Lite komplicerat shema men om jag har någorlunda ätt i hur min kropp fungerar så ska detta funka ett tag framöver. Har aldrig tidigare kört triceps så ofta som jag kommer köra me detta shema så det skall bli intressant och se hur dem reagerar.

Drar igång detta på torsdag.

Stay tuned for more details and results :emo-thumb

(tyckte att det passade med lila på vilodagrana eftersom det e mesig och bögigt att vila)

Edit: kommer troligvis flytta Dag 3 till Dag 2 varannan vecka så att det blir två dagars vila istället för tre som det skulle blitt

Kikar in o kollar din journal.. när blir nästa tävling för dig ?

Ryger wrote:
    Kikar in o kollar din journal.. när blir nästa tävling för dig ?

Trevligt trevligt …Vet inte riktigt det beror helt och hållet på hur det går. Vill köra sm nästa gång och det är en bit kvar til den fysiken för mig men antingen nästa år eller året därpå..
    tiden får helt enkelt utvisa det.

Har du problem med att få triceps att växa?

Mantus wrote:
    Har du problem med att få triceps att växa?

vet inte riktigt ….dem e hyffsat bra alltså ..men tycker inte att dem har växt nåt nämnvärt det senaste. Testar mest detta upplägget för att se hur mycket stryk dem pallar

Det var ju det jag gjorde med biccarna och gör med brösten nu …biccarna var kassa ..pajja ju men brösten håller fortfarande ..dock börjar jag ana att dem kan bli övertränade om jag inte lugnar ner mig lite..

Måste testa olika kombinationer för att se vad som blir bäst …svårt att ligga på gränsen utan att ramla över

Sam jr wrote:
    vet inte riktigt ….dem e hyffsat bra alltså ..men tycker inte att dem har växt nåt nämnvärt det senaste. Testar mest detta upplägget för att se hur mycket stryk dem pallar

Det var ju det jag gjorde med biccarna och gör med brösten nu …biccarna var kassa ..pajja ju men brösten håller fortfarande ..dock börjar jag ana att dem kan bli övertränade om jag inte lugnar ner mig lite..

Måste testa olika kombinationer för att se vad som blir bäst …svårt att ligga på gränsen utan att ramla över

Så med andra ord avverkar du och pajjar muskelgrupp efter muskelgrupp:D
    Nä skämt åsido, de där djävla triceps är en riktig pain in the ass, bara för att man är stark i dem så behöver det tyvärr inte betyda att de växer.

Mantus wrote:
    Så med andra ord avverkar du och pajjar muskelgrupp efter muskelgrupp:D
    Nä skämt åsido, de där djävla triceps är en riktig pain in the ass, bara för att man är stark i dem så behöver det tyvärr inte betyda att de växer.

Precis ….tänkte faktist i princip att jag skulle göra så …avverka muskel efter muskel för att se hur mycket dem pallar : )

triceps har för mig alltid tränats som andra muskel efter bröst ..vilket har lett till att den kanske inte fått den uppmärksamhet den behövt för att växa …

Sam jr wrote:
    Precis ….tänkte faktist i princip att jag skulle göra så …avverka muskel efter muskel för att se hur mycket dem pallar : )

triceps har för mig alltid tränats som andra muskel efter bröst ..vilket har lett till att den kanske inte fått den uppmärksamhet den behövt för att växa …

HAr själv aldrig tränat triceps efter bröst, de har fått pisk både bröstdagen och en separat dag, det är nog därför den nästan är lika stark som mina biceps, vilket inte är så smickrande mot mina biceps:o .
    Ett par snygga triceps gör väldigt mycket för sidposerna så det är bara att träna på:up:

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 878 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.