Samir tränar vidare

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Samir tränar vidare

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 878 total)
  • Author

Igår var det lördag så då slappade jag till lite med maten …inget extremt dock eftersom det inte är diet tider.

11:00 2dl havregrynsgröt, milbona, funlight, kanel, äpple, honung och mjölk.

14:00 Ris med kycklingfilé och grönsaker

16:00 Ris med kycklingfilé och grönsaker

18:00 Drink på skogsbär, mango, mjölk, vatten och prottepulver.

19:00 keso med funlight och cashewnötter

21.15 kebabtallrik, en glass och lite godis

00.00 en bar

02:00(03.00) mjölk och prottepulver.

Idag blir det bröst, triceps och vader på gymmet :)

fan idag e jag glad …gick fördjävla bra på passet idag, riktigt skönt.

Körde bröst, triceps och vader
    Gick dit med inställningen att jag skulle testa om jag klara en 2-3:a på 120 i bänken och dra åt hevete vad förvånad och glad jag blev när jag drog en 5:a ..måste va personbästa av nåt slag. som mest innan har jag gjort en 1:a på 130 och 5:a på 120 måste nog räknas som bättre.

ivarjefall så här såg passet ut

26/3
    Bröst, triceps och vader

Bänkpress
    120*5 PB

Decline hantelpress
    42*8
    42*7

Dips
    kv+30 * 11
    kv+36 * 6

Scull crushers
    12*17
    15*15

Kickback i cc
    0,4*6
    0,4*6

rep press över huvudet (för triceps)
    6*7

Stående vadpress
    75*11
    82,5*7
    67,5*11

Sen lite strech för vader i benpressen
    25*80 sek

Bra pass som sagt …helt nöjd.
    Imorgon kanske jag ska ge mig på att springa lite på bandet ..måste träna upp min kondition igen. Sprang hem till syrran förrut vilket tar 5 minuter och jag var helt slut.

5a på 120 är ju klart bättre än en 1a på 130. Snyggt jobbat i vilket fall!

anders wrote:
    Not bad! Men hur menar du med att du stretcha vaderna 25*80 sek? Stretchade du i 2000 sekunder alltså eller vaddå?:|

2000sekunder låter väldigt mycket. Det är ju drygt ½timme. Tror att han kanske stetchade 25sekunder med 80kg eller tvärt om. Men jag håller med att du blir förvirrad. Lycka till med träningen sam!

hahah sorry att jag gör er förvirrade grabbar ..

det jag menar är att jag har använt 25kg i benpressen och stretchat i 80 sek

Gick upp ganska sent idag så det blev inte så många mål …men här e maten i varjefall

11:30 2 dl havregrynsgröt med milbona, funlight, äpple, kanel, honung, mjölk och russin

14:00 burgul -och köttfärsgratäng med keso och vitan på ett ägg

15:30-17:00
    30g prottedrink innan träning
    30g protte och 50 g maltodrink under träning
    30g protte och 60 g maltodrink efter träning

17:45 burgul -och köttfärsgratäng med keso

20:15 milbona med funlight, kanel och nötter

22:30 milbona med funlight, kanel och nötter

00.30 mjölk och prottepulver

Sam jr wrote:
    08:10 2 dl havregrynsgröt med 250g milbona, funlight, ett äpple, kanel, honung och russin

10:20 drink på prottepulver mjölk, vatten och björnbär

12:30 ris med grönsaker och kycklingfile + keso

sov en stund

15:00 ris med grönsaker och räkor i currysås + keso

16:30-17:30
    30protte innan träning
    30g protte och 50 g malto under träning
    30g protte och 60g malto efter träning

18:15
    ris med grönsaker och kycklingfilé + keso med lågkalorisylt och russin till efter rätt

20.30 milbona med funlight, kanel och nötter

23.00 milbona med funlight, kanel och nötter

02:00 milbona med funlight, kanel och nötter och ett ägg

Hur fasen får du i dig så mycket mat? Själv så är jag evigt tacksam den som uppfann mixern så man kan göra gainers, det går mycket lättare att få i sig tillräckligt med näring om den är i flytande form.:emo-thumb
    Hur mycket väger du nu?

Mantus wrote:
    Hur fasen får du i dig så mycket mat? Själv så är jag evigt tacksam den som uppfann mixern så man kan göra gainers, det går mycket lättare att få i sig tillräckligt med näring om den är i flytande form.:emo-thumb
    Hur mycket väger du nu?

hahah det där e ingenting …jag e jämt hungrig vilket inte e det bästa för formen… försöker att äta så nyttigt (läs kcal snålt) som möjligt så att jag kan bli mätt också.

mixern e grymt bra …sitter i skrivande stund och dricker på en shake på jordgubbar, mango, prottepulver mjölk och vatten :emo-thumb

ehh vikten ligger på 75-76kg just nu

Vad är milbona?

Stämmer måtten på första sidan?

oowl wrote:
    Vad är milbona?

Stämmer måtten på första sidan?

milbona är varunamnet för lidls kvarg ( samma som lättkesella från arla)

na…måtten skrev jag bara ner för skojj skull för att se hur många det var som skulle reagera på att dem inte stämde. :D jodå dem stämmer allt…kanske har ökat nån micromillimeter sen dess dock

tänkte jag skulle bättra på konditionen nu när jag har tid och ork så jag gick ut och skulle jogga förrut…hahah vilket skämt

så jävla tråkigt och så får man bara ont överallt.
    i varjefall så joggade jag en kvart sen så körde jag lite intervaller istället, jävligt mycket roligare och sen så tog jag mig hem i blandat tempo…totalt var jag ute i 50 minuter.

ska börja med spinning så småningom, men känner att jag måste förbättra konditionen först på egen hand, blir nog dock mest intervaller i framtiden

Samir hur hinner du med allt det där jobbar du inte?

Columbu wrote:
    Samir hur hinner du med allt det där jobbar du inte?

noep just nu e jag arbetslös …kom pecis hem från en långsemester och sa upp mig innan dess.

Kommer nog dock börja jobba snart igen om jag hittar nåt schysst

men vad e det jag inte skulle hinna med om jag jobbade ??

tränar juh knappt nåt nu ..högst 5 pass i veckan

Sam jr wrote:
    tänkte jag skulle bättra på konditionen nu när jag har tid och ork så jag gick ut och skulle jogga förrut…hahah vilket skämt

så jävla tråkigt och så får man bara ont överallt.
    i varjefall så joggade jag en kvart sen så körde jag lite intervaller istället, jävligt mycket roligare och sen så tog jag mig hem i blandat tempo…totalt var jag ute i 50 minuter.

ska börja med spinning så småningom, men känner att jag måste förbättra konditionen först på egen hand, blir nog dock mest intervaller i framtiden

ha ha jag har själv börjat köra intervaler och springer på morgnarna om jag orkar. Visst är det tråkigt att bara springa men jag tycker att intervallerna är grymt roliga att köra. Tufft är det men shit vilken kick man får ut av det.

1a gången höll jag på att dö men nu är det ingen problem.

Hur kör du dina intervaller?

Peace :wazzup:

Vanessa Frykman wrote:
    ha ha jag har själv börjat köra intervaler och springer på morgnarna om jag orkar. Visst är det tråkigt att bara springa men jag tycker att intervallerna är grymt roliga att köra. Tufft är det men shit vilken kick man får ut av det.

1a gången höll jag på att dö men nu är det ingen problem.

Hur kör du dina intervaller?

Peace :wazzup:

na idag körde jag lite på känn bara …kutade och gick om vartannat när jag kände för det bara

men jag får nog lägga upp nån form av program tills nästa gång .

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 878 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.