Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Samir tränar vidare
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 juni, 2006 at 16:33 #998407Anonym anvandareMemberemme wrote:ojoj ! din böjjar är så jävla grymma. men du kör med lindor eller ?
Tackar : ) Det stämmer att jag kör med lindor. Vet faktist inte hur mycket extra det gör.
Använder dem enbart för att jag inte skall få ont.
27 juni, 2006 at 18:02 #998408Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Tackar : ) Det stämmer att jag kör med lindor. Vet faktist inte hur mycket extra det gör.Använder dem enbart för att jag inte skall få ont.
tänk på att inte använda lindorna varje gång under en längre period. När jag själv gör det så får jag stryk av tränaren, han sa något om att lindorna utsätter knäna för ett sådant tryck som vid regelbunden användning är farligt för knäna,,,
vet inte om denna fakta stämmer jättebra men kanske något och tänka på?
27 juni, 2006 at 19:31 #998409Anonym anvandareMembertompa wrote:tänk på att inte använda lindorna varje gång under en längre period. När jag själv gör det så får jag stryk av tränaren, han sa något om att lindorna utsätter knäna för ett sådant tryck som vid regelbunden användning är farligt för knäna,,,vet inte om denna fakta stämmer jättebra men kanske något och tänka på?
Åfan. Är risken linjärt ökande med tiden man har på dem eller är det procentuellt sett. (tid med lindor vs icke-tid med lindor)
Har absolut inga känningar i knän förutom när jag joggar (vilket jag inte gör när jag e såhär tung) annars känns dem bra och tiden jag använder lindorna är ca 5minuter per vecka MAX. Enbart knäböj och hacklift som körs med lindor och dessa övningar kör jag aldrig samma pass. Och det blir enbart ett set med lindor/vecka.
Benpress, benspark körs utan.
27 juni, 2006 at 20:08 #998410Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Åfan. Är risken linjärt ökande med tiden man har på dem eller är det procentuellt sett. (tid med lindor vs icke-tid med lindor)Har absolut inga känningar i knän förutom när jag joggar (vilket jag inte gör när jag e såhär tung) annars känns dem bra och tiden jag använder lindorna är ca 5minuter per vecka MAX. Enbart knäböj och hacklift som körs med lindor och dessa övningar kör jag aldrig samma pass. Och det blir enbart ett set med lindor/vecka.
Benpress, benspark körs utan.
Den info jag har kommit över gällande detta säger att det är ledbrosket som kan pajja om du kör med lindor regelbundet, brosket slits och till slut så pajjar det..kan försöka fråga några säkra källor gällande hur ofta lindorna kan användas utan alltför stor skada( om det verkligen finns någon).
Problemet som jag brukar få när jag kör utan lindor på tyngre vikter som 1-2 rep är knäont ett bra tag, så jag kör lindorna endast vid maxningar.Är det inte bra att jogga lite lätt även när man är tyngre för att vänja leder vid vikten? Har dock hört att många tyngre får ont i vrister osv.
27 juni, 2006 at 20:11 #998411Anonym anvandareMemberFör mig att Arne herr Persson har jiddrat något om lindor också, fill us in Arne vettja :
27 juni, 2006 at 22:00 #998412Anonym anvandareMemberStark oxe var det här :up:
28 juni, 2006 at 18:44 #998413Anonym anvandareMembersnuttan347 wrote:Stark oxe var det här :up:😮 Oj tackar.
Förhoppnings så kommer det väl lite storlek med på köpet också så småningom.
28 juni, 2006 at 18:45 #998414Anonym anvandareMemberNu ska jag fan ner och köra ett kanon ryggpass…
28 juni, 2006 at 21:37 #998415Anonym anvandareMemberKom precis hem från träningen.
Körde Rygg, Trapz och lite biceps.
Skippade marklyften idag för ländryggen var lite sliten från böjjen och träningsvärken i röven, insidalår och framsidalår ska vi inte ens prata om så det hade helt enkelt inte gått.Så här blev det i varjefall.
(förra passets vikter inom parentes)28/6
Latsdrag smalt grepp
11*9
12*5Belly back hantelrodd
20*10 (17*10)
20*7Chins med viktassistans
kv-35*8 (kv-35*5)Hantelrodd
42*15 (42*13)Chins med omvänt grepp
kv*6 (kv*5)Sittande alterneranda hammercurls
13*15
15*10Shrugs med stång
160*20 (150*20)Bra pass och bra ökningar..lite känningar i höger biccen så jag ska fortsätta ta det ganska lugnt på den fronten ..kör inte failure på biccarna nu för dem e så jävla fjolliga och pajjar.
Allt var superstrikt utan hantelrodden som var strikta bara..bra kontakt och pump.
1 juli, 2006 at 10:30 #998416Anonym anvandareMemberSkriver in gårdagens pass senare … Nu ska jag till gbg och sen skall det pumpas med dem stora grabbarna på exhale …YEah
1 juli, 2006 at 11:18 #998417Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Skriver in gårdagens pass senare … Nu ska jag till gbg och sen skall det pumpas med dem stora grabbarna på exhale …YEahFixa lite sköna träningspix på grapparna och dig själv :up:
3 juli, 2006 at 11:27 #998418Anonym anvandareMemberSamir var håller du hus?
hoppas det kommer lite bilder sen. (eller kanske inte)
det blev ju ett bra gäng på gymmet i lördags, roligt att dom stora pojkarna var där.
alltid skoj att träffas!:emo-thumb
Camilla hälsar.4 juli, 2006 at 07:33 #998419Anonym anvandareMemberGustav Johansson wrote:var du på Robbie i Lördags eller?
Tyckte jag såg dig utanför Ullevi8)Biff var ordet!
Ha ha ..biff? måste ha varit nån annan du såg. 😮
Var allt i trakterna ..kollade inte själv dock.
5 juli, 2006 at 13:47 #998420Anonym anvandareMemberSammi…
va hette det stället ni var på i Thailand, vilket flygbolag åkte ni med och va gick biljett+hotell på
5 juli, 2006 at 18:09 #998421Anonym anvandareMemberKollade i en gammal Body från December, ser ut som om du har petat på dig något kg kvalitetsmassa sedan dess. Kör på!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.