Samir tränar vidare

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Samir tränar vidare

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 841 through 855 (of 878 total)
  • Author
    emme wrote:
    ojoj ! din böjjar är så jävla grymma. men du kör med lindor eller ?

Tackar : ) Det stämmer att jag kör med lindor. Vet faktist inte hur mycket extra det gör.

Använder dem enbart för att jag inte skall få ont.

Sam jr wrote:
    Tackar : ) Det stämmer att jag kör med lindor. Vet faktist inte hur mycket extra det gör.

Använder dem enbart för att jag inte skall få ont.

tänk på att inte använda lindorna varje gång under en längre period. När jag själv gör det så får jag stryk av tränaren, han sa något om att lindorna utsätter knäna för ett sådant tryck som vid regelbunden användning är farligt för knäna,,,

vet inte om denna fakta stämmer jättebra men kanske något och tänka på?

tompa wrote:
    tänk på att inte använda lindorna varje gång under en längre period. När jag själv gör det så får jag stryk av tränaren, han sa något om att lindorna utsätter knäna för ett sådant tryck som vid regelbunden användning är farligt för knäna,,,

vet inte om denna fakta stämmer jättebra men kanske något och tänka på?

Åfan. Är risken linjärt ökande med tiden man har på dem eller är det procentuellt sett. (tid med lindor vs icke-tid med lindor)

Har absolut inga känningar i knän förutom när jag joggar (vilket jag inte gör när jag e såhär tung) annars känns dem bra och tiden jag använder lindorna är ca 5minuter per vecka MAX. Enbart knäböj och hacklift som körs med lindor och dessa övningar kör jag aldrig samma pass. Och det blir enbart ett set med lindor/vecka.

Benpress, benspark körs utan.

Sam jr wrote:
    Åfan. Är risken linjärt ökande med tiden man har på dem eller är det procentuellt sett. (tid med lindor vs icke-tid med lindor)

Har absolut inga känningar i knän förutom när jag joggar (vilket jag inte gör när jag e såhär tung) annars känns dem bra och tiden jag använder lindorna är ca 5minuter per vecka MAX. Enbart knäböj och hacklift som körs med lindor och dessa övningar kör jag aldrig samma pass. Och det blir enbart ett set med lindor/vecka.

Benpress, benspark körs utan.

Den info jag har kommit över gällande detta säger att det är ledbrosket som kan pajja om du kör med lindor regelbundet, brosket slits och till slut så pajjar det..kan försöka fråga några säkra källor gällande hur ofta lindorna kan användas utan alltför stor skada( om det verkligen finns någon).
    Problemet som jag brukar få när jag kör utan lindor på tyngre vikter som 1-2 rep är knäont ett bra tag, så jag kör lindorna endast vid maxningar.

Är det inte bra att jogga lite lätt även när man är tyngre för att vänja leder vid vikten? Har dock hört att många tyngre får ont i vrister osv.

För mig att Arne herr Persson har jiddrat något om lindor också, fill us in Arne vettja :

Stark oxe var det här :up:

snuttan347 wrote:
    Stark oxe var det här :up:

😮 Oj tackar.

Förhoppnings så kommer det väl lite storlek med på köpet också så småningom.

Nu ska jag fan ner och köra ett kanon ryggpass…

Kom precis hem från träningen.

Körde Rygg, Trapz och lite biceps.
    Skippade marklyften idag för ländryggen var lite sliten från böjjen och träningsvärken i röven, insidalår och framsidalår ska vi inte ens prata om så det hade helt enkelt inte gått.

Så här blev det i varjefall.
    (förra passets vikter inom parentes)

28/6

Latsdrag smalt grepp
    11*9
    12*5

Belly back hantelrodd
    20*10 (17*10)
    20*7

Chins med viktassistans
    kv-35*8 (kv-35*5)

Hantelrodd
    42*15 (42*13)

Chins med omvänt grepp
    kv*6 (kv*5)

Sittande alterneranda hammercurls
    13*15
    15*10

Shrugs med stång
    160*20 (150*20)

Bra pass och bra ökningar..lite känningar i höger biccen så jag ska fortsätta ta det ganska lugnt på den fronten ..kör inte failure på biccarna nu för dem e så jävla fjolliga och pajjar.

Allt var superstrikt utan hantelrodden som var strikta bara..bra kontakt och pump.

Skriver in gårdagens pass senare … Nu ska jag till gbg och sen skall det pumpas med dem stora grabbarna på exhale …YEah

Sam jr wrote:
    Skriver in gårdagens pass senare … Nu ska jag till gbg och sen skall det pumpas med dem stora grabbarna på exhale …YEah

Fixa lite sköna träningspix på grapparna och dig själv :up:

Samir var håller du hus?
    hoppas det kommer lite bilder sen. (eller kanske inte)
    det blev ju ett bra gäng på gymmet i lördags, roligt att dom stora pojkarna var där.
    alltid skoj att träffas!:emo-thumb
    Camilla hälsar.

Gustav Johansson wrote:
    var du på Robbie i Lördags eller?
    Tyckte jag såg dig utanför Ullevi8)

Biff var ordet!

Ha ha ..biff? måste ha varit nån annan du såg. 😮

Var allt i trakterna ..kollade inte själv dock.

Sammi…

va hette det stället ni var på i Thailand, vilket flygbolag åkte ni med och va gick biljett+hotell på

Kollade i en gammal Body från December, ser ut som om du har petat på dig något kg kvalitetsmassa sedan dess. Kör på!

Viewing 15 posts - 841 through 855 (of 878 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.