Seduced – Gå ner i vikt journal

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Seduced – Gå ner i vikt journal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Tjenare alla på body!
    [/b]
    Nu är det dags för mig att gå ner i vikt känner jag, eller rättare sagt har alltid känt men har haft svårt att ta tag i det.

Ålder: 17år
    Vikt: 80kg +-
    Längd: 175cm
    Kroppsfett: Väldigt mycket, är ganska otränad
    Planerade aktiviteter: Promenera hem efter skolan varje dag. (1timma och 30min), lätt gymmning för att försöka hålla kvar lite muskler
    Unvika: Läsk, godis, donken/snabbmat
    Äta: Eftersom det är så lågt kalori intag jag ligger på är det ganska viktigt att få in mycket vitamniner så mycket frukt!

Ska ligga på ca 900kcal / dag och jag planerar att hålla denna diet i ca 1 månad och sedan fortsätta /stanna och träna efter resultat.

Och här är en bild, som ni ser på bilden, mycket fett! Jag skäms över att posta denna bilden med what the heck ^^ Så blir det när man sitter några år framför datorn :P
    [img=http://www.pixloads.com/files/13799/fett.jpg]Använder mig av hälsovakten plus för att räkna kalorier lättare.

Några idéer förslag kring detta?

Mvh
    Seduced

900kcal / dag låter riktigt lågt?

Danne89_ wrote:
    900kcal / dag låter riktigt lågt?

Kanske det, men jag ska försöka få i mig så mycket nyttiga grejer och så som möjligt under denna tid. Är inte så glad över min nuvarande vikt :P

Hur mkt tänkte du gå ner på denna månad?
    Som Danne89_ sa så låter 900 kcal riktigt lågt..
    Det blir inte så effektivt att träna på så lågt intag
    och riskerna för skador ökar.
    Som kille tror jag att du lugnt kan ligga på 1700 kcal
    och ändå rasa i vikt.

80 kg inte såå mkt, hehe, själv väger jag 92.. Tränar du
    hårt och sänker fetttprocenten så är det helt ok att ligga
    på den vikten.

Fundera på det, önskar dig all lycka till med träning och
    diet!

*Babe* wrote:
    Hur mkt tänkte du gå ner på denna månad?
    Som Danne89_ sa så låter 900 kcal riktigt lågt..
    Det blir inte så effektivt att träna på så lågt intag
    och riskerna för skador ökar.
    Som kille tror jag att du lugnt kan ligga på 1700 kcal
    och ändå rasa i vikt.

80 kg inte såå mkt, hehe, själv väger jag 92.. Tränar du
    hårt och sänker fetttprocenten så är det helt ok att ligga
    på den vikten.

Fundera på det, önskar dig all lycka till med träning och
    diet!

Tack så mycket, ska ta en fundering över det hela.

Så nu är det idag jag börjar!

Frukost

Havregryn
    Filmjölk med jordgubbs smak!

Lunch

Lite fisk med hemmagjort potatismos och vatten

Middag

Kyckling filé bitar

Ska ta mig till skolan nu, fyfan vilket väder xD

Det är bara att köra på, som de andra säger så låter 900 kcal lite lågt om det skall gå bra på träningarna och i skolan.

Sedan, var snäll och ta bort Elfen Lied bilden, får mig alltid att tänka på diverse splatterscener;)

Tycker som alla andra att 900kcal låter lite väl lite för dig.Du är dessutom bara 17 år och växer fortfarande.På bilden ser du ganska tunn ut,dvs du har inte särskilt mycket muskelmassa.Stirra dig inte blind på din vikt.Börja styrketräna ordentligt och ät BRA vanlig mat istället för att räkna energi.Förstår om du känner att du vill tappa i vikt fort,men du kommer tjäna på att ta det lugnare!Skynda långsamt liksom!:D

Lycka till nu!:emo-thumb

Tjenare, idag var det lite segt att vakna, inte så konstigt iofs la mig ganska sent, men jag lyckades hålla mig 900kcal lite +- kanske men det spelar inte så stor roll. Jag var faktiskt inte så hungrig hela tiden så det var inte så överdrivet svårt.

Frukost

2 små ägg stekta i nästan ingen olja
    1 Fullkorns macka utan smör och bara 1 skiva ost

Såg att jag behövde mer c-vitamin enligt statestiken så jag tog en citron och pressade och blandade med lite vatten, kanske inget nytt men det är jävligt gott om man hela tiden är sugen på läsk eller så!

Seduced wrote:
    Såg att jag behövde mer c-vitamin enligt statestiken så jag tog en citron och pressade och blandade med lite vatten, kanske inget nytt men det är jävligt gott om man hela tiden är sugen på läsk eller så!

:up: Adrig fel att göra sig av med det värsta sockersuget *ler*

Ta gärna kort från sidan också med jämna mellanrum.

Idag åt jag nog lite mer än vad jag skulle göra, men oroa er inte det var bara för att morsan kommit tillbaks ifrån en resa och hon gjorde kebab så man vill ju inte tacka nej ^^ Har pratat med henne nu att jag är på en diet så hon vet. Med kebab menar jag ingen sån gatuköks kebab med massa mald skit som det har blandat ihopp utan det är lamm rygg kött och så så det är inte lika mycket skit.

Aja ska ta en lång promenad imorgon, har haft så mycket att göra med skolan även om det nu är lov…

Mvh

Seduced

Edit: Ska ta mer bilder när jag får tag på en bra kamera

Lycka till med din diet men jag är rätt så övertygad att det kommer att skita sig för dig. Precis som alla andra som skrivit i denna tråd tycker jag att 900 kcal är på tok för lågt. Det som händer när man går lågt på kcal under en period och sedan lägger av är att man rusar upp i vikt när dieten är slut. Du kommer antagligen under loppet av din diet att utveckla ett rejält sötsug och en enorm aptit. När du väl lägger av med din diet och börjar käka finns sötsuget och aptiten kvar och kommer att sätta käppar i hjulet för dig. Jag har många exempel på folk som svälter sig i två veckor och tappar rejält i vikt för att sedan gå upp allt och lite till på veckan som följer.

Vill du varaktigt gå ned i vikt bör du göra små men långsiktiga förändringar i kosten. Istället för att äta 12 köttbullar till middag kan du exempelvis äta 10. På så sätt kan du göra förändringar som det rent psykiskt och fysiologiskt är möjligt att hålla längre perioder.

900 kcal är vansinnigt lågt för en kille i din ålder! Speciellt då du tänkt träna regelbundet med det energiintaget. Jag tycker personligen att det låter mer som svält än diet.

Att gå för lågt i energiintag kommer mer troligt att leda till att du blir sjuk än att du uppnår de resultat du vill ha.

Det är bra att du tänker på att få i dig vitaminer och mineraler men om jag hade vart du hade jag höjjt energiintaget till minst 2000 kcal/dag (du behöver förmodligen mer energi än så speciellt som du tänkt träna rätt mycket). Se till att äta bra mat och kom igång ordentligt med någon träningsform du trivs med (vad du gör kvittar, det viktiga är att du tycker det är roligt och rör på dig) och se till att äta bra mat. Med lite sunt tänkade och vilja så får du ordning på kroppen innom rimlig tid :emo-thumb

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.