Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 482 total)
  • Author

Hmmm… Nu blir jag ju nyfiken på den där filmen ;) ”This is a non work related area” säger jobbets brandvägg… Barnförbjuden kanske… ;) Ja ja, får kolla hemifrån sen :)

Hur är det med förkyldningen nu då? Ska du börja deffa nu? Tyckte jag läste det någonstans… :)

Sara Hahaha, barnförbjuden hemmafilm…. :whistle:
    Näe ,men så ur form är jag väl inte….hoppas jag. :D

mariia Jotack, den är väl… Har inte bestämt om den är bättre eller sämre, men luftrören är iaf. mycket bättre. efter 4st 750mg amimox/dag ;)

Jo, jag ska börja deffa till veckan tänkte jag. Bara jag blir frisk vill säga.
    Är bara dummheter att deffa och stressa kroppen ännu mer om man inte är frisk.

Deffplanering[/b]
    Hela nästa veckas mat är i alla fall i ordning, 13lådor+fredagen som jag lagar till ”på plats”. Kompleterar med proteindrinkar och frukt.
    Blir väldigt basic, vill hellre lägga kraft och energi på annat. Blir ju cardio, jobb, träning och så vill man orka/hinna med o vara social oxå.
    Min cardio kommer bestå av 45min cykling innan frukost, trainer eller ute om vädret tillåter.
    Kommer att hålla på i 7 veckor, hoppas det hinner krypa fram en ådra o en ruta eller två på den tiden…

Upplägget blir som nedan:
    Mån: cardio+jobb+skola
    Tis: cardio+jobb+styrka
    Ons: styrka+jobb
    Tor: jobb, vila från träningen.
    Fre: cardio+jobb+styrka
    Lör: styrka
    Sön: cykelträning med klubben 2h

Energimässigt blir det enligt 40/20/20 P/K/F, runt 2200 nu första två veckorna. Sedan kanske jag måste öka cardion och eller minska lite på maten.
    Är lite skeptisk till så lite kolisar i och med att jag kan inte sitta på jobbet o svammla, då blir inte kunderna glada. (eller min chef) :p
    Inga ätardagar, men lördag tror jag att jag ska stoppa i mig 200g kokt ris/pasta innan läggdax. Annars kommer jag gå in i väggen på söndagen i och med att vi kör 2h intervallträning. Ligger runt 80-82% under intervallerna.

Procentuell fördelning av energi
    Mån Tis Ons Tor Fre Lör Sön Snitt
    Protein 40,7 40,1 39,8 40,0 37,6 41,0 38,5 40%
    Kolhydrat 28,4 31,9 31,2 29,8 32,1 29,7 34,2 31%
    Fett 31,3 28,2 29,2 30,0 30,1 29,0 28,0 29%

Totalt i gram under veckan
    Protein (g)Kolhydrat (g)Fett (g)Energi (Kcal)
    Frukost 279,9 272,9 110,9 3213,4
    Lunch 283,2 281,6 134,6 3452,0
    Middag 283,8 310,6 148,5 3703,6
    Övriga mål654,5 311,7 100,4 4779,1
    Summa 1501,3 1176,8 494,4 15148,0
    Måldiff -252,0

EDIT: Oj vad grötigt det blev med alla siffror…:|

Tar tacksamt emot synpunkter, har aldrig deffat seriöst förr. Bara gått ner i vikt (ca.33kg), men då var det inte så noga med att behålla musklerna.

Skål på er! :drinks:

Holy shit, seriös matplanering. Lycka till!

Imponerande matlagning! Vad är det i lådorna? ser smarrigt ut. Lycka till med deffen!
    Själv är jag så dålig på matlagning (+ att jag har svårt för bönor/linser/grönsaker) att det blir kyckling å ris i stort sett varje dag.

Ojojoj va du har räknat!! :|
    Personligen måste jag ligga på runt 55% kolhydrater varje dag för att ens orka tänka och träna så gott som nästan varje dag…men det kanske bara är jag, dessutom så ska jag ju inte gå på deff heller. Tror nog att det är väldigt individuellt hur man känner, så det kommer du nog märka med tiden! :p
    Du måste ha en väldigt stor frys för att få plats med all den maten! ;)
    Men lycka till iallafall, ska bli kul att se resultaten sen då!!! :up:

Xavier tack… Matlådor gör jag alltid, skillnaden var bara o räkna lite o väga. Är nog lite ”allt-eller-inget” också, med allt jag gör…
    Orkar inte stå o laga en massa mat på veckorna, nu behöver jag inte ägna en tanke på det under hela veckan. Om man inte får besök förstås…:p

Eldhroka Hahaha, vet inte om imponerande är rätt ord. Men det är pasta/ris/röda linser/couscous som koliskällor. Pollock, tonfisk, nötfärs 8%(stekt utan fett) som proteinkällor och sedan häller jag på olika oljor. Typ oliv- raps- sesam- och tryffelolja beroende på smaksättning.
    Eventuellt lite soja, ketchup, sweet chilisås, senap eller liknande om jag beräknat det också.
    Tillaga allt neutralt, dvs utan smak. Tillsätt den krydda du önskar precis innan du värmer, eller som jag gjort innan jag fryser det. Olika smak på alla, deffmat behöver inte vara tråkig. Kika på Fever o Åsa om inte annat! :worship:
    Ta en sväng extra förbi kryddhyllan på ICA nästa gång! :emo-thumb

mariia Mjaae, tog väl 3h ungefär. Både att räkna o laga maten, Excel är underbart!
    Haru inte sett filmen, har ju två frysar. :whistle:
    Som sagt så lagar jag alltid all mat, har gjort så sedan jag flyttade hemifrån. Jag lagar hellre maten själv om vi är ett gäng som ska äta, än att beställa.

Är också rädd att det blir lite väl lite kolisar, men den som lever får se.
    Japp, är spänd själv också! Ska bli roligt om 7v, för att inte tala om resan dit :yahoo:

Lalla wrote:
    [

mariia Mjaae, tog väl 3h ungefär. Både att räkna o laga maten, Excel är underbart!
    Haru inte sett filmen, har ju två frysar. :whistle:
    Som sagt så lagar jag alltid all mat, har gjort så sedan jag flyttade hemifrån. Jag lagar hellre maten själv om vi är ett gäng som ska äta, än att beställa.

Är också rädd att det blir lite väl lite kolisar, men den som lever får se.
    Japp, är spänd själv också! Ska bli roligt om 7v, för att inte tala om resan dit :yahoo:

Va oj då e du snabb på att laga mat då!! Nää jag har inte sett filmen, än, 😮 får väl ta och göra det då! :)
    Lyxigt med 2 frysar iallafall, vi har bara en sån där halv, eller vad man säger… :(
    Ja du märker väl om du får svimningsattacker under passen!:p

Fantastisk ja, dock som sagt i avsaknad av vissa av de beryktade kvinnliga egenskaperna :)

Tyckte jag såg något liknande dig (Av dina bilder att dömma) där häromdagen.. Men får alltså tjuvkika inne pa Onyx istället.

Förresten, föredrar dig i nuvarande skick ;) Har också gått igenom benrangel-perioden, fast jag uppnådde min form med hjälp av löpning. Lite styrketräning lyckades dock råda bot på det värsta :P

Lalla wrote:
    Jo, jag ska börja deffa till veckan tänkte jag. Bara jag blir frisk vill säga. Är bara dummheter att deffa och stressa kroppen ännu mer om man inte är frisk.

Mmm, du går igenom samma fas som jag gick igenom förra veckan – vara tvungen att vänta med dieten för att man är sjuk. Hoppas du ser till att ta ett par laddningsdagar innan du kör igång också så att kroppen får ordentligt med tid att ta igen sig.

Lalla wrote:
    Hela nästa veckas mat är i alla fall i ordning, 13lådor+fredagen som jag lagar till ”på plats”. Kompleterar med proteindrinkar och frukt.
    Blir väldigt basic, vill hellre lägga kraft och energi på annat. Blir ju cardio, jobb, träning och så vill man orka/hinna med o vara social oxå.
    Min cardio kommer bestå av 45min cykling innan frukost, trainer eller ute om vädret tillåter.
    Kommer att hålla på i 7 veckor, hoppas det hinner krypa fram en ådra o en ruta eller två på den tiden…

Wowsers, bra kockat! Ser mumsigt ut :D

Lalla wrote:

Energimässigt blir det enligt 40/20/20 P/K/F, runt 2200 nu första två veckorna.

Vad har du legat på tidigare? Man brukar ju säga att det i början räcker med att man ”städar upp” maten, tar bort allt onödigt småätande och äter ”renare” för att man skall gå ner. Då man inte längre går ner av det börjar man sätta in mer cardio och/eller dra ner på intaget. Om du legat mycket högre än 2200 hittills och dessutom inte kört lika mycket cardio, skulle du säkert kunna börja lite lugnare också. Men jag vet inte hur du har gjort hittills, så du har säkert tänkt på allt det här :)

Och du – 40/20/20 blir ju inte 100 % ;) Vart kommer den resterande 20 % in?

Edit: OK, såg i den procentuella fördelningen att det var 40/30/30.

Lalla wrote:
    Tar tacksamt emot synpunkter, har aldrig deffat seriöst förr. Bara gått ner i vikt (ca.33kg), men då var det inte så noga med att behålla musklerna.

Samma här, fast för min del handlade det inte om riktigt så mycket – men tillräckligt ändå :)

Lycka till, med all din beslutsamhet och ambition kommer det här gå finfint!

mariia Turbokocken Lalla slår till igen med ”Här är din kyl!” :D
    Näe, men räkningen tog inte lång tid, dessutom var det inget avancerat.
    Mina frysar brukar vara smockfulla, om man tittar i de så tror man att det bor en 4-barns familj här! :p Bakverk, matlådor, råvaror..

annamazing PM!!!! Tack, men ska bli roligt att få lite konturer igen. Ska däremot aldrig tillåta mig o svälta igen…:evil:
    Usch vad dum man var….

Linda G Ja, håller med dig ang. maten. Men jag äter ”deffmat” jämt, tycker det är gott och dessutom mår jag bra av det. Alltså rena råvaror, mat från grunden, bra kvalité på kolhydrater/fett/proteiner. Skillnaden är att jag skippar fredagskakan helt, o väger maten…
    Träningen ligger ganska konstant på den mängden, inga morronpass normalt sett förrutom måndagar.
    Men högre än 2200, defenitivt!
    Blir i ärlighetens namn inte så stor skillnad mot normalt, mer morroncardio och så slipper jag tänka på o laga mat i veckan. :emo-thumb

Joe Laaaabeeero! snodde de sista 20%. :D
    Tack detsamma!

Lalla wrote:
    mariia Turbokocken Lalla slår till igen med ”Här är din kyl!” :D
    Näe, men räkningen tog inte lång tid, dessutom var det inget avancerat.
    Mina frysar brukar vara smockfulla, om man tittar i de så tror man att det bor en 4-barns familj här! :p Bakverk, matlådor, råvaror..

Hehe, eller så har du en fånge i källaren som du utför experiment på med din mat! :p Man vet ju aldrig… :whistle:

mariia wrote:
    Hehe, eller så har du en fånge i källaren som du utför experiment på med din mat! :p Man vet ju aldrig… :whistle:

:D :D
    Vad tror du om mig egentligen, vilket rykte man får…
    Du får komma förbi o leka fånge. :|

GöteborgsPosten:
    ”25åring i Borås höll en kvinna fången, polisen misstänker tvångsmatning av skumma maträtter.”
    :whistle:

Lalla wrote:
    Sara Hahaha, barnförbjuden hemmafilm…. :whistle:
    Näe ,men så ur form är jag väl inte….hoppas jag. :D

mariia Jotack, den är väl… Har inte bestämt om den är bättre eller sämre, men luftrören är iaf. mycket bättre. efter 4st 750mg amimox/dag ;)

Jo, jag ska börja deffa till veckan tänkte jag. Bara jag blir frisk vill säga.
    Är bara dummheter att deffa och stressa kroppen ännu mer om man inte är frisk.

Deffplanering[/b]

Energimässigt blir det enligt 40/20/20 P/K/F, runt 2200 nu första två veckorna. Sedan kanske jag måste öka cardion och eller minska lite på maten.
    Är lite skeptisk till så lite kolisar i och med att jag kan inte sitta på jobbet o svammla, då blir inte kunderna glada. (eller min chef) :p
    Inga ätardagar, men lördag tror jag att jag ska stoppa i mig 200g kokt ris/pasta innan läggdax. Annars kommer jag gå in i väggen på söndagen i och med att vi kör 2h intervallträning. Ligger runt 80-82% under intervallerna.

Procentuell fördelning av energi
    Mån Tis Ons Tor Fre Lör Sön Snitt
    Protein 40,7 40,1 39,8 40,0 37,6 41,0 38,5 40%
    Kolhydrat 28,4 31,9 31,2 29,8 32,1 29,7 34,2 31%
    Fett 31,3 28,2 29,2 30,0 30,1 29,0 28,0 29%

Totalt i gram under veckan
    Protein (g)Kolhydrat (g)Fett (g)Energi (Kcal)
    Frukost 279,9 272,9 110,9 3213,4
    Lunch 283,2 281,6 134,6 3452,0
    Middag 283,8 310,6 148,5 3703,6
    Övriga mål654,5 311,7 100,4 4779,1
    Summa 1501,3 1176,8 494,4 15148,0
    Måldiff -252,0

EDIT: Oj vad grötigt det blev med alla siffror…:|

Skål på er! :drinks:

Prova 2% skinkfärs, du tjänar en hel del på det.
    Har det inte det, så ber du dem göra det av magert allernativ.
    8 % fett och ruskigt mycket, när du räknar om det till energi %.
    Lycka till:up:

Lalla wrote:
    :D :D
    Vad tror du om mig egentligen, vilket rykte man får…
    Du får komma förbi o leka fånge. :|

GöteborgsPosten:
    ”25åring i Borås höll en kvinna fången, polisen misstänker tvångsmatning av skumma maträtter.”
    :whistle:

Hahahaha!! :helpme:

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.