Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 482 total)
  • Author

Blev en affärsmiddag för mig i går, och jag kan ju bara berätta att jag överlevde och inte blev till en elefant eller nåt bara för att jag inte kunde ha totalkoll på intaget :D Nää, men skämt åsido, det är ju som du säger bara en kul hobby för oss, så då är det inte så farligt.

Jag har förresten helt glömt berätta för dig att jag också använder exakt samma näringsberäkningskalkyl som du gör :) Fast jag har den som man kan mata in upp till 8 måltider i – kanon!

Heeej![/b] :fun:

Min första dietdag!
    Om jag känner mig så här hela dieten ska jag alltid pyssla med det… Var riktigt seg imorse, kändes nästan som om jag hade begynnande migrän.
    Då tänkte jag på Åsas 90min, Fever och hans vilja trots skador o mycket jobb. Även alla ni andra, Aroha, Lina, Linda G, Snusan, Vanessa, Lisa, Sara o alla ni andra (ingen glömd!) som alltid kämpar o sliter med träningen, deffar o morronpromenixar på okristliga tider!

Efter det så insåg att det var dax o sluta gnälla! Klev upp på cykeln efter en trippel espresso:drinks:
    Körde 45min i lugnt tempo som planerat, efter det har jag svävat på moln. Helt otroligt vad pigg jag varit.
    Energiförbrukning: 315kcal, 62% av max i snitt.

Nåväl, matmässigt då? Som planerat då jag har mina färdiga matlådor, så skönt o slippa tänka på matlagning. Bara in i micron o värma. :emo-thumb
    Däremot blev lunchen en KATASTROF! Skulle på affärslunch, och för o inte sabba relationerna så åt man ju. :whistle:
    Blev en TRE-rätters lunch….första gången jag varit med om det. Men jag är inte så van sånna situationer, är det vanligt tro…?

Har i alla fall haft en kanondag! Men nu börjar jag bli trötter….

Linda G Hahaaa…..jag överlede oxå. :p
    Du fick filerna, vad bra. Åtta måltider?;) Finns den på samma ställe som den andra tro….?

Lalla wrote:

Nåväl, matmässigt då? Som planerat då jag har mina färdiga matlådor, så skönt o slippa tänka på matlagning. Bara in i micron o värma. :emo-thumb
    Däremot blev lunchen en KATASTROF! Skulle på affärslunch, och för o inte sabba relationerna så åt man ju. :whistle:
    Blev en TRE-rätters lunch….första gången jag varit med om det. Men jag är inte så van sånna situationer, är det vanligt tro…?

Har i alla fall haft en kanondag! Men nu börjar jag bli trötter….

Hehe bra start med 3 rätters du! ;) Men nu kommer det nog gå bra resten av tiden, eller det kanske är jättemånga av dina vänner som fyller år nu? :D
    Därför du planerat deffen nu menar jag…? Hehe nädå jag bara skojar, är på sånt humör idag… :whistle:
    Kör så det ryker och lycka till!! :up:

Lalla wrote:
    Åtta måltider?;) Finns den på samma ställe som den andra tro….?

Nää, du måste be om den i ett pm av honom som gjort den. Men om du är snäll :D kan jag säkert skicka den till dig jag med – tror knappast han skulle ha nåt emot det.

mariia Allt handlar om planering! :p Hahaha…

Nu är det inga mer födelsedagar kvar innan april…vänta…en…eller två förresten, är det visst….
    Men då får det nog bli nejtack till tårtan med JATACK till sällskap o kaffe.

Linda G Men duuu, jag har ju också den. Tror det är gonatt för mig också, den såg jag inte när jag skulle göra min dietplanering. Den låg ju bara i samma katalog…:whistle:

En väldigt passande dikt tillägnat er alla som tittar in till mig. :friends:

Jag har inte sett
    ej heller hört
    eller kramat
    men din omtanke
    och du
    berör mig…

Halloj!!

Vad kul att du gillade morgonträningen, till slut… Eller iaf efteråt… ;) Precis som du säger så brukar ju resten av dagen bli såååå himla bra om man får starta den med att röra på fläsket lite :emo-thumb

Det där fenomenet med trerätters lunch har jag oxå ”råkat ut för” några ggr… :whistle: Som tur är brukar vi bara få det när det är någon som ska avtackas här på jobbet… Och, det sker inte så ofta som tur är ;)

Ha en fortsatt bra diet!!

Ååh! vad avis jag blir på dig som blir pigg av morgonträning, själv blir jag i det närmaste död av en promenad före frukost. Helmysko, men jag är piggare efter ett tufft intervallpass på eftermiddagen än efter en rask promenad före frukost.:|
    Hoppas dieten går bra:) kämpar på jag med, en och en halv vecka har gått för mej nu, väntar med spänning på fredag=vägningsdag!

Nej, nu måste jag ta mig i kragen och plugga! Måste plugga kemi, men det är ju så mycket roligare att hänga här…:)

Hur går det här då?
    Rippad röv än?
    När släpper du din dvd film ”The battle before…vad det nu skall heta”?

Se nu till att vinn den här tävlingen:rtfm:
    Och du kör hårdare, för du kanske kommer att se fet ut på korten.
    Det skall inte vara kul att deffa, utan man måste ta det med blodigt allvar;)

Ps njut för du kommer att få en en härlig resa:worship:

Bara de som vågar misslyckas stort kan lyckas stort

Sara Tycker det är kanon, dessutom med lite bra tranceradio så går det som en cykeldans!

Milia Jodå, har ju knappast hänt nått efter två dagar. Känns ändå tunnare nu, är väl glykogenet…;)
    Ska bli roligt o se hur det går för dig.

FEVER Oj, här var det ord o inga visor! :whistle: Rippad hockeyröv då eller…:p
    The battle before Tour of Lalla…:D
    Näe, men seriöst. Kom gärna med kritik! Både du o Åsa har ju minst sagt stenkoll, Sveriges elit och med i världstoppen. Så jag tar tacksamt emot synpunkter:worship: , har ju aldrig gjort detta seriöst förr…
    Kanske borde öka cardion lite…

Jag vill och tar det seriöst, gör aldrig något halvdant varken här eller någon annan stans.
    Så länge det inte går ut över jobbet bara. Får inte börja bli grinig på kunderna, men det är mer en fråga om inställning tror jag…
    Jag förstår dock att du syftar på min tre rätters, jag hoppade över efterrätten, dessutom smakade jag bara på förrätten. Dom blev ganska förundrade, men alla tyckte det var intressant. Dessutom förstärktes nog bara min ”hälsoguru” image tror jag…;)
    Däremot vinna, då skulle jag nog behöva lite mer massa. Men det kommer!!!:bb:
    Tack för ditt stöd!:up:

Tis 14/2 -06[/b]

Började dagen med 45min på cykeln innan frukost.
    Kändes kanon, 64% i snitt o 335kcal. Känns bara bra, men jag tror på Fever. Blir nog o öka till i alla fall 1h, sedan kommer det kanske att bli 2h cykelpass både lördag o söndag i fortsättningen.
    Många i klubben som skall ut bägge dagarna. Lägger man styrkan på lördag fm och cykel på em.

Styrkan gick också bra! Kände mig pigg o kry…
    Shrugs 38kg 10-6-5 static
    Ab-Wheel max 22-12-10
    Benpress 270kg 10-6-3 static
    Sittande vadpress 47,5kg 10-6-4 static
    Upper back 57,5kg 10-7-4 static Vad heter denna övning, är som chins men dragbanan blir i brösthöjd horisontell. Det är Technogyms maskin, tar på skuldrorna och baksida axlar.
    Crunch i maskin 50kg 10-6-3
    Benspark 80kg 10-6-4 static
    Pushdown rep 20kg 10-6-4 static

Tid: 19:00
    Motivation/energi: 4

Nu blir det lite kvällsmål bestående av 30g kasein+200g minimjölk och 10g rapsolja samt en Leanolkapsel (6st/dag).
    :lazy:

Lalla wrote:
    Tis 14/2 -06[/b]

Började dagen med 45min på cykeln innan frukost.
    Kändes kanon, 64% i snitt o 335kcal. Känns bara bra, men jag tror på Fever. Blir nog o öka till i alla fall 1h, sedan kommer det kanske att bli 2h cykelpass både lördag o söndag i fortsättningen.
    Många i klubben som skall ut bägge dagarna. Lägger man styrkan på lördag fm och cykel på em.

Styrkan gick också bra! Kände mig pigg o kry…

Kul o läsa, bra jobbat! :emo-thumb
    Om man själv oxå skulle ta sig i kragen och cykla på morgonen nån dag istället för att gå…..
    Håller med Milia, jag blir oxå sjukt trött resten av dagen när jag promenixar på morgonen. Pigg när jag kommer in, duschar, käkar frulle men när jag satt mig i bilen och kommit halvvägs så är det som någon klubbar mig eller nåt :| Sen gäspar jag i princip hela dagen på jobb…..:O
    Men men, en vanesak antar jag så det är bara att köra på.

Ha de bäst!
    Och tack för din vänlighet förresten :friends:

// Ina

Hej Lalla

Du verkar vara på topp nu , så kul att läsa din journal :-)

Go go go go:bb2: :bb3: :dance: (bara du är snäll mot dig själv också!)

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.