Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 februari, 2006 at 09:26 #984813Anonym anvandareMemberLalla wrote:Idag blir det bara cardio, måste vila lite från styrkan. Men imorron är det på det igen, starkare än någonsin! :bb:
Hmm… Jag känner mig klenare än någonsin Men vi får väl se om jag kan väcka den lille djävulen i mig imorron :devil: Se till att vila nu för imorgon blir det ett tufft pass
22 februari, 2006 at 17:20 #984814Anonym anvandareMemberDu ser ut att vara i fin fin form!
23 februari, 2006 at 22:07 #984815Anonym anvandareMemberTor 23/2-06[/b]
Idag blev det som vanligt, en timme trainer innan frukost. Uppe med tuppen, eller kanske innan till och med. 05:20 ringde väckaren.
1h, 64% i snittpuls o en energiförbrukning på 448kcal.
Kändes verkligen kanonbra!Dagen var sådär, missade två proteindrinkar under dagen på jobbet så kostmässigt var det inte bra.
Men dagen försvann bara, satt i möten nästan hela dagen o helt plötsligt var klockan 12 o dax för lunch…lika var det på eftermiddagen.
Nåväl, det hör väl till antar jag…LiMi ringde på eftermiddagen, tänkt att vi skulle köra ett styrkepass på kvällskvisten.
Sagt o gjort, hon hämtade mig o det bar iväg på en promenix med hennes härligt kaxiga o främlingsfientliga hund. *ler*
Kanske jag inkräktade på hans revir, vem vet…:whistle:Jaja, ett pass blev det i alla fall. Det var verkligen jätteskoj, tror aldrig jag skrattat så mycket under ett styrkepass. Tanken var väl inte o köra mage, men tror den fick sig en omgång på köpet…
I och med att upplägget var nytt för henne och gymmet nytt för mig (o liiite mycket skitsnack:D ) så tog passet runt 1,45 tror jag.
Jag skulle gärna köra ett pass tillsammans igen, men lite mer fokusering skulle inte skada. Var väl mest jag som yrade runt som det kändes…*skratt*Dagens:
Marklyft 100kg 10 110kg 10-8
Latsdrag brett grepp 60kg 10-10-10 static
T-rodd 30kg 10-10-7 Oj, här tjatade LiMi verkligen på mig o släppa ner axlarna. Något jag verkligen ska försöka komma ihåg, tog rejält bra!
Chins 10-8-6 static
Lutande bänk 35kg 10-9-4 static
Pec Dec 50kg 10-8-7 static
Enarms hantelrodd 37kg 10-8-6 static
Bicepscurl i cable-x 15kg 10-9-6 static Här prövade jag en dubbel bicepscurl, tyckte den var riktigt svår. Tappade ner armen, så det fick bli en vanlig set två o tre.Tid: 18:30
Motivation/energi: 4,5 Motivationen kan inte annat än vara en femma med LiMi med på passet Dock var inte energin på topp…
Kommentar: Kanske tur att jag skriver allt detta på en dator så ni slipper se min handstil….:yikes: *skratt*Jaha, imorron är det på det igen. 1h cykel o 1h styrka…
23 februari, 2006 at 22:10 #984816Anonym anvandareMemberMilia wrote:Du ser ut att vara i fin fin form!Tack, men bättre ska den bli!
Det finns fortfarande mycket kvar att skala…24 februari, 2006 at 08:38 #984817Anonym anvandareMemberJag håller med Milia! Ser ut att vara i bra form! Ska bli kul att se hur slutresultatet blir!!
Det är alltid roligt och givande att ha träningspartner tycker jag! Det ger lite mer om man funkar bra ihop! :emo-thumb24 februari, 2006 at 08:41 #984818Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:kan man inte få se lite muskler utan kläder?På mig eller Lalla?
Jag ska lägga upp lite träningsbilder på Lalla ikväll. Tyvärr med kläder
24 februari, 2006 at 21:11 #984819Anonym anvandareMember[img=http://img137.imageshack.us/img137/8775/lalla31ra.jpg]Vi får nog köra fler pass tillsammans så du får ordning på dina biccar
Gräsliga bilder på mig
25 februari, 2006 at 08:12 #984820Anonym anvandareMemberReNeGaDe Tror du postade i fel journal…:p
mariia Tack, ja ska bli skoj o se hur det blir. 5veckor kvar o det går frammåt.
Har aldrig kört med någon innan på gymmet, var iaf. superlänge sedan. För o vara första gången gick det bra tycker jag. Men lärde man känna varandra o hade ett upplägg som båda vet om o tycker fungerar bra blir det avsevärt mycket bättre! :up:LiMi Fler pass…? Absolut! Du måste få ordning på hela mig… Ser ju ut som en tandpetare på bilderna. Måste vara nått fel på din kamera…
25 februari, 2006 at 08:35 #984821Anonym anvandareMemberFre 24/2-06[/b]
Blev ingen uppdatering igår, orkade inte riktigt. Kände mig lite soff-lat…:p
Nåväl, blev ett sedvanligt cykelpass på morronen 1h i bra tempo denna gång!
Snittpuls på 63% o förbrukade 431kcal.
Kände mig stark o fick hålla igen lite, nästan som en cyklist…*ler*Efter lite jobb o shopping så blev det ett styrkepass också.
Efter passet i torsdags med LiMi så har jag funderat lite på kontakten (med musklerna alltså ) när jag kör. Blir lätt att jag lassar på mycket vikt o tycker att jag kör strikt, men det gör jag troligtvis inte. Så jag ska försöka ändra på det o verkligen känna att det är rätt muskel som jobbar.Appropå torsdagens pass så har jag fått en go träingsvärk i baksida axlarna! Mmmm….
Måste varit efter t-rodden.Militärpress 47kg 9-5-3 static
Rotary Torso 67kg 10-8-7
Benpress 260kg 10 270kg 7-4 static
Liggande vadpress 270kg 10-8-4 static
Axellyft cable 10kg 12-8-8 static blev något lätt här.
Crunch 50kg 12-6-4 lika här, något lätt.
Benspark 80kg 10-6-4 static
Tricepspress EZ-stång 29kg 10-8-6 staticTid: 18:10
Motivation/Energi: 4
Kommentar: Bra pass med härlig kontakt!Idag är det vilodag, ska bara lata mig o fika lite. Kanske städa en sväng också, ska i alla fall bli väldigt skönt!
Laddar inför cykelpasset imorron…
Mätningsdax!
Idag var det dags, mätning för första gången sedan dieten startade för nästan två veckor sedan.Vikt 12/2: 69,6kg
Fett% 12/2: 12,5%Vikt 25/2: 69,3kg (-0,3kg)
Fett% 25/2: 10,8% (-1,7%)Måste säga att jag är rätt nöjd då det bara gått knappt två veckor av min första riktiga deff.
Har ändå bara tappat 0,3kg men 1,7% i fett… Faktum är att det syns i spegeln också tycker jag. Mina serratus och två översta magrutor börjar titta fram.
Naturligtvis är det långt kvar, men nu växlar vi upp till fyran!
Ny dietplan under kommande vecka kommer innebära samma träningsupplägg som denna vecka. Men lite mindre fett och totalt kcal intag.Ny matplan: 210g protein, 50g fett och ca. 160g kolhydrater endast från potatis. Tycker det mättar bra, är smidigt och gott. Något lägre vill jag heller inte gå med kolhydraterna då jag är lite känslig för det…
Om två veckor blir det ny mätning och då är det även måttband som gäller.
Väl mött o ha en kanonhelg! :up:
26 februari, 2006 at 13:32 #984822Anonym anvandareMemberSön 26/2 -06[/b]
Så var det söndag igen.
Igår var det vilodag och det blev lite fika som vanligt, födelsedagsfirande med tårta. Väldigt mumsigt…
Kvällen blev lugn, satt o kikade på bronsmatchen i OS-hockeyn. Blev lite godis till matchen också.
De två första avvikelserna från min dietplan på två veckor så jag tyckte jag var värd det. :pIdag känner jag mig verkligen som en liten duracellkanin!
Vaknade o satte mig en timme på cykeln hemma. Snittpuls på 61% och 414kcal.
Därefter satte jag i mig en skål gröt och sedan det bar iväg till gymmet för 1,5h cykling med ”vätterngänget”. Blev lugnt tempo, snittpuls på 57% och 528kcal.Det är sånt underbart väder här, så vore det inte för hockeyn hade jag dragit på mig löparskorna o joggat en timme. Jag som aldrig brukar jogga…
Eller jag hade i alla fall kört en timme på cykeln utomhus också!
Kanske blir något efter hockeyn, vem vet…:yahoo:
Snart är vägarna bar…. ut med landsvägscykeln:PNu är det 30min till nedsläpp, HEJA SVERIGE!!![/b]
26 februari, 2006 at 13:42 #984823Anonym anvandareMemberLalla wrote:Sön 26/2 -06[/b]Så var det söndag igen.
Igår var det vilodag och det blev lite fika som vanligt, födelsedagsfirande med tårta. Väldigt mumsigt…
Kvällen blev lugn, satt o kikade på bronsmatchen i OS-hockeyn. Blev lite godis till matchen också.
De två första avvikelserna från min dietplan på två veckor så jag tyckte jag var värd det. :pIdag känner jag mig verkligen som en liten duracellkanin!
Vaknade o satte mig en timme på cykeln hemma. Snittpuls på 61% och 414kcal.
Därefter satte jag i mig en skål gröt och sedan det bar iväg till gymmet för 1,5h cykling med ”vätterngänget”. Blev lugnt tempo, snittpuls på 57% och 528kcal.Det är sånt underbart väder här, så vore det inte för hockeyn hade jag dragit på mig löparskorna o joggat en timme. Jag som aldrig brukar jogga…
Eller jag hade i alla fall kört en timme på cykeln utomhus också!
Kanske blir något efter hockeyn, vem vet…:yahoo:
Snart är vägarna bar…. ut med landsvägscykeln:PNu är det 30min till nedsläpp, HEJA SVERIGE!!![/b]
Åh, vad sugen jag blir på å cykla ute nu… Hur många är ni som ska köra Vättern?
26 februari, 2006 at 17:20 #984824Anonym anvandareMemberHaha, du är ju som ett riktigt vitaminpiller![/b] :up:
Härlig attityd!!! Tummen upp för hurtbullar, haha!
Hehe, spännande OS-final, inte sant? Ojoj, jag satt som på nålar!
Inte illa, inte illa! Spännande värre…Forsätt kämpa på, det här går ju kanonbra! Följer din träning med spänning!
Blev också lite sugen på att cykla på bara vägar… men här uppe får man
nog vänta ett par månader till, hehe…
Kör hårt!!!26 februari, 2006 at 19:23 #984825Anonym anvandareMemberGlöm inte bort cykeltävlingen i Varberg:emo-thumb
26 februari, 2006 at 22:15 #984826Anonym anvandareMemberLatsdragaren Mjaa, jag ska inte köra den i år. Blir 6-7 småtävlingar istället. Men det är 32st (i skrivandets stund) härifrån som ska med upp, vi har hyrt en villa som vi bor i. Efteråt är det lite grillfest som vanligt.
Ska ta med cykeln iaf. o köra 6-8mil tror jag…Katti Hahaha, detsamma! :worship:
Men du, spännande var bara förnamnet! Vilken räddning av Henke i slutet, kanten av klubbhandsken. HELT otroligt!!!
Börjar bli lite våraktigt här nere, om man är optimistiskt lagd dvs. Läääängtar till första landsvägspasset ute! Ijol var det sista veckan i feb. om jag inte missminner mig, lär det iiiinte bli iår.ReNeGaDe Hmmm, vad som finns där…? Det är nog höjt i dunkel för evigt tror jag…
FEVER Jubileumsloppet glömmer jag inte! :emo-thumb
Bara de kunde dra om sträckningen lite, gillar inte o köra 30-35knyck inne i ett bostadsområde bland barnvagnar o gående.27 februari, 2006 at 07:35 #984827Anonym anvandareMemberGeo: Räknar man inte alltid antalet procent av maxpuls?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.