Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 februari, 2006 at 09:59 #984828Anonym anvandareMember
Din tråd är full med energi….härligt :emo-thumb …
kör hårt!
27 februari, 2006 at 10:05 #984829Anonym anvandareMemberNär är tävlingen i Varberg då? Om det är på en vardag så kanske jag är i skolan där då och kanske kan smygkika på er! :p
27 februari, 2006 at 10:54 #984830Anonym anvandareMemberMen hurtbulle där! Tänk om jag hade din energi haha! skönt att höra att träningen går bra och deffen verkar ju också göra det!
Kram kram!:yahoo:
27 februari, 2006 at 18:24 #984831Anonym anvandareMembergeo Alltid % av maxpulsen, tänk på att ta den grenspecifika maxpulsen.
Blir det inte ganska knepigt om du skall gå efter arbetsintervallet? Jag menar att vilopulsen ändras vid överträning/nedträning lätt infektionskänning osv..
Dagen efter ett tufft cykelpass kan jag ligga på ca. 45slag per minut, men dagen efter vilodag runt 32-34slag…Vill inte vara en messerschmitt, men alla cyklister jag känner (ganska många) går efter maxpulsen och inte efter arbetsintervallet. Annars kan det dessutom bli lite knivigt o veta sin tröskelpuls om man ställer klockan på %visning.
Men det du tänker på kanske är att man sätter tröskelpulsen som maxpuls, det händer. Ser man ibland på stora cykellopp då de visar pulsen. Jag gillar inte det, vet ju ändå att tröskelpulsen ligger på 82-83% av max.
Nåväl huvudsaken att man själv är konsekvent.Calle Sirén :up:
27 februari, 2006 at 18:24 #984832Anonym anvandareMemberTess Har ju lärt mig av någon här… :friends:
mariia Uuuhm…den 14e maj, kl 09:00 en söndag tyvärr. Annars har det varit suveränt med en egen hejarklack!!!:yahoo:
Milia *tar en tugga* ptvii… Hurtbullar var inge goda: Håller mig till låtsassemlor imorron.
Du har också min energi innerst inne, det vet du!:friends:27 februari, 2006 at 18:38 #984833Anonym anvandareMemberLalla wrote:mariia Uuuhm…den 14e maj, kl 09:00 en söndag tyvärr. Annars har det varit suveränt med en egen hejarklack!!!:yahoo:Jaha oki! Hehehe ja annars hade jag stått där och hejat vettu! Men det kanske kommer fler gånger som du är i närheten av Gbg!
27 februari, 2006 at 18:45 #984834Anonym anvandareMembermariia wrote:Jaha oki! Hehehe ja annars hade jag stått där och hejat vettu! Men det kanske kommer fler gånger som du är i närheten av Gbg!Nationaldagsloppet 6juni start vid kvibergs kaserner
Hisingen runt 25maj start vid zenithgården
Bergakungatempot 26april *gulp, är juh snart* i Delsjön
Viareds sjön runt (här i Borås) och avslutar med Mjörn runt (Alingsås)
Så nu väntar jag mig en hejarklack:D27 februari, 2006 at 19:10 #984835Anonym anvandareMemberGeo Men zonbaserad pulsträning tar ju inte hänsyn till vilopuls sist jag kollade iaf. Vi kör alltid efter fem olika zoner och ingen hänsyn tas till vilopulsen.
Men visst ligger det mycket i det du säger. Det betyder dock att du måste mäta slagvolymen annars ägnar du dig bara åt spekulationer, jag har då aldrig mätt min slagvolym tyvärr. Har bara uppskattade värden…
Vidare håller jag med ang. överträning/sjukdom. Däremot vill jag uppmärksamma dig på att jag inte är övertränad efter ETT tufft långpass eller en tävling, även om min vilopuls är något förhöjd med 10-15slag.
Jag tar dock gärna denna disskution under ”repan” så att alla kan vara med. Hör inte riktigt hemma här…
27 februari, 2006 at 20:09 #984836Anonym anvandareMemberLalla wrote:Jag tar dock gärna denna disskution under ”repan” så att alla kan vara med. Hör inte riktigt hemma här…Vad som hör hemma här är lite tung bänkträning och böj.
Kör hårt!27 februari, 2006 at 22:08 #984837Anonym anvandareMemberJacksatan Yes! Men det blev bara disco som vanligt…
Mån 27/2-06[/b]
Började dagen som en bulldozer med att mangla min telefonbänk i hallen på väg till köket, hjälp vad trötter jag var imorse.
Om jag inte visste bättre skulle jag tro att det blev en blöt utekväll igår…Jaja, på’t vare!
1h på cykeln, 61% och 410kcal. Kändes grymt segt o tungt i benen.
Hur ska benen palla 5h cykling på söndag…!?! Hoppas Svärd åker fort! Heja, Heja!!!Men all seghet kanske kan förklaras med 2,5h cyklande o 2h promenad, diverse storkok och tvätt igår kväll…
Skönt o veta att man lever!
Tänk vad många det är som aldrig får uppleva denna härliga seghet, spenderar sina liv med att tyna bort i en soffa…*usch*Hela dagen kändes skit, alla kunder var dummare än tåget och likadant kände min arbetskamrat. Men vi kom fram till att det måste bero på oss, vi hade en taskig dag. Men glada var vi i alla fall.
Så över till styrkan, har ingen aning vad jag körde idag egentligen. Mina träningsprylar är kvar på gymmet, orkade inte släpa hem dem. Ska ju ändå dit på pass om….8,5h:yahoo:
Men övningarna:
Incline Pull
Lutande Flies
Pulldown
Sittande Hamstringscurl
Biceps Cablecurls
T-stångsrodd Denna kom jag ihåg att jag körde på 35kg. Sedan LiMi:friends: visade var skåpet skulle stå och ordnade upp mig i torsdags så träffar jag såå rätt när jag kör denna. Tidigare mosade jag kotor på 65kg i denhär…
Cable-X
En armsroddJaha, ännu ett pass i mitt liv.
Stod o filosoferade lite på gymmet med en kompis. Vi kom fram till att man går och går och går en hel arbetsdag. Bara för att invänta träningen! Tänk om man ändå var PT eller instruktör….28 februari, 2006 at 09:32 #984838Anonym anvandareMemberoooooohj ohj ohj, nu blev jag så trött efter att ha läst om all din träning så nu måste jag ta mig en vilodag
You´re like superman!
28 februari, 2006 at 21:00 #984839Anonym anvandareMemberMilia Hahaha…. Nog för att jag brukar visa upp mig i tights….men superman?!
Tis 28/2 -06[/b]
Sååå, ännu en dag i mitt liv som valross….
Jag har inget badrum hemma, de håller på o totalrenoverar det. Så jag tog gymmet i besittning o när jag ändå var där på morronen för o duscha o käka kunde jag ju lika gärna köra ett spinningpass också.
Började 6:30, blev dock inte så värst långt men det läste jag genom att börja några minuter innan.
Blev 53min och 58% i snittpuls, 314!?! kcal. Oj, vad lite…måste nog ta i liiite mer.
Men Pejman (instruktören) körde så mycket tung backe, känns i mina små ben efter benövningar och 2,5h cyklande i söndags…
Jaja, bättre imorron då jag ska inviga crosstrainern på allvar! Alla här verkar vara mer eller mindre biten, så jag tänkte göra en Åsa-variant o köra 90min innan frukost! :emo-thumbKvällen ägnade jag åt styrketräning som brukligt.
Blev ett gött pass.
Shrugs 38kg 10-8-7 static
Turning Torso 65kg 10-10-9 static
Benböj 90kg 10-10-10 15s static
Sittande vadpress 55kg 10-8-4 30s static
Stående rodd med skivstång 35kg 10-10-10 30s static
Crunch 50kg 10-8-6* sista fick jag hjälpa till lite…
Benspark 85kg 10-8-5 20s static
Triceps puschdown rep 22,5 10-7-4 17s staticTid: 18:30
Motivation/Energi: 3,5
Kommentar: Hmm, ett pass bland alla andra…Men en sak var riktigt roligt och se!
Det är en kille där som kanske är i 18-22års åldern, hans mamma (tror jag det är) brukar vara med honom och träna. Jag vet inte med säkerhet, men jag tror han är lite utvecklingsstörd och dessutom har han en deffekt i ansiktet. Jag tycker lite synd om honom, men samtidigt blir han så glad av att träna!
Han blev så uppspelt av att köra på crosstrainern så att han började sjunga med i låtarna, jag blev också aldeles rörd så jag bara log.
Senare under passet körde jag magvridning i maskin, magasinet går bara till 50kg så jag hade lagt på en 15kg hantel också. När han såg mig köra på det så skrattade han och gjorde en klockren ”byggartumme”.Sååå härligt o se!
Se så mycket positivt som kommer ur träningen! blir alldeles rörd…resten av träningen gick banne mig mycket lättare bara därför!Tänk på att tränigen skall vara ett privilegium, inte ett tvång :bb2:
EDIT: Tänkte på ett citat också som vi kanske bör ta till oss lite
”Le, det får folk att le tillbaka och undra vad du tänker på…”28 februari, 2006 at 21:52 #984840Anonym anvandareMemberLalla wrote:När han såg mig köra på det så skrattade han och gjorde en klockren ”byggartumme”.Åh… Sån’t värmer verkligen i hjärtat! Blir alldeles glad bara av att
tänka på det!Hoppas träningen fortsätter att gå bra, och att du håller dig på
samma goda humör! Hm… och kanske får tillgång till ditt badrum
också, haha Meeeeeen, så länge man har gymmet så ordnar det
ju sig, inte sant?
Hm… dock är jag inte särksilt förtjust i fredagar, då det är min tur att öppna.
Kliver upp halv fem för att vara på jobbet halv sex. Hehe, måste ju fixa i
ordning för alla morgonpigga damer som är sugna på vattenaerobics!
Lilla Rut, 84 år är en riktig krutgumma! Dyker alltid i först av
alla och hejjar på alla andra töser, hihi! Riktigt charmigt! Det är såna gånger
man glömmer bort att det är tungt att kliva upp på morgonen, utan
blir bara glad av att vara på jobbet!Kör hårt! :up:
1 mars, 2006 at 12:28 #984841Anonym anvandareMemberhar du köpt crosstrainer ??? …nu har jag missat nått…. ….
kör hårt…vi kanske står o trampar samtidigt vissa morgnar nu då…kör hårt8)
1 mars, 2006 at 15:39 #984842Anonym anvandareMemberLalla wrote:Jag har inget badrum hemma, de håller på o totalrenoverar det. Så jag tog gymmet i besittning o när jag ändå var där på morronen för o duscha o käka kunde jag ju lika gärna köra ett spinningpass också.
Började 6:30, blev dock inte så värst långt men det läste jag genom att börja några minuter innan.
Blev 53min och 58% i snittpuls, 314!?! kcal. Oj, vad lite…måste nog ta i liiite mer.Stark jobbat!!!
Mycket imponernade :emo-thumb Får tänka på dig imorgon när jag ska upp vid 4,30, har varit dåligt med morgonpromenader denna veckan…:o
Sköt om dig! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.