Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 482 total)
  • Author

Katti Visst är det härligt o se andra glada, det värmer en själv! Jotack det går bara bra med träningen. Tycker deffen flyter på också, men jag har ju å andra sidan ingen att jämföra med…
    Precis, bor ju ändå där så om jag duschar där på morgnarna oxå kvittar väl…:p

Tess Nope, du har inte missat nått. Men på gymmet finns det sex sånna plågomaskiner.:D (läs nästa inlägg)

Ina Thnx, har faktiskt varit duktig. Kört morroncardio (cykel) 14ggr av 17 dagar sedan jag startade dieten. Är faktiskt liiite impregnerad av mig själv…:D

Ons 1/3-06[/b]

Jaha, så var det dax för min crosstrainerdebut.
    Började i ett rasande tempo, ville få upp pulsen på en gång då jag tycker att det känns bättre så…
    Efter några minuter tog jag lugnt ned pulsen till runt 60%, trancemusiken pumpade i min mp3. Tänkte att det var bäst så, alternativet var 1,5h med morronsoffan på tv4…
    Stod o filosoferade och tänkte på alla här o på Åsa som står på en sånhär mojäng varje dag i 90min innan frukost.
    Blev lite småpratande med diverse kända ansikten innan jag succesivt började inse att det bara gått 20min!?! Hjälp tänkte jag, mentalt var jag i Jönköping på vättern redan.
    Shit vad seeeegt det blev. Jaja, skam den som ger sig tänkte jag o knatade vidare. Blickarna blev allt lääängre o lääääängre bort mot cykeln…
    Näe, jag vill ju variera min träning men jag stod inte ut längre. Efter 30min o diverse dödshot av mig själv o maskinen så kom jag fram till att det var bättre för mig, och för Örjan (ägaren av den dyyyyra maskinen) om jag inte tog kål på både mojjängen och mig…
    Sagt o gjort, över till löpbandet! Jag vill ju springa göteborgsvarvet, någonstans ska man ju börja.
    Körde upp bandet till lagom arbetspuls och började jogga, efter 20min fick jag kramp i framsidan på skenbenet. Var riiktigt länge sedan jag hade det…

Skit också, lite lagomt purken tog jag således mitt förnuft till fånga o gick o satte mig på cykeln resterande 40min!
    Oj så lätt och hemma jag kände mig, tiden bara rann iväg. Dessutom satt det en cyklist till där.
    ”-Jasså, du gav redan upp löparkarriären…” skrattade han lite morskt….

Nåja, man ska väl pyssla med det man gillar.
    ALDRIG mer crosstrainer annat än i uppvärmningssyfte….:nono:

Så dagens pass blev ett varierat.
    1,5h 61% i snitt och med en förbrukning på 595kcal.

Imorronbitti är det dax för min kääära cykel igen, sitter på ett spinningpass 6:30-7:15 så värmer man upp själv i 15-20min innan också. :yahoo:
    Hääärligt, härligt!

Har du anmält dig till Göteborgsvarvet? eller tänker du?

LiMi wrote:
    Har du anmält dig till Göteborgsvarvet? eller tänker du?

Hmmm, ingendera faktiskt.

Men jag vill gärna, kanske krävs lite träning först. Problemet är bara att jag inte alls gillar o springa!:whistle:
    Får ont lite här o var pga. taskig teknik iom. att jag aldrig springer. Dessutom blir jag så uttråkad….:p

Jag trodde att jag ogillade crosstrainern efter de få gånger jag kört uppvärmning på den. Sååå trist alltså – ungefär som att cykla :O Har därför hållit mig till löpbandet, tills jag fick för mig att köra lite längre på crosstrainern förra veckan – och shit mackalacka – det var ju hur kul som helst 8) Men cykeln… den kommer nog aldrig bli kul i mina ögon. Så, smaken är som baken… :D

Linda G Hahaha, ”shit mackalacka” !? finsksvengelska….:D
    Men det är så sant som du säger, tur det finns olika cardioformer som är bra! Gäller bara o hitta rätt…:up:

Haha, lustigt med crosstrainern! Men det är som du säger, vissa maskiner tar längre tid!:p
    När jag gick gymnasiet så nötte jag roddmaskinen. Jag tror rekordet var 2½ timme. Nu är jag less efter 15-20 min:D
    Jag tycker också tiden går saktare om jag springer utomhus än om jag springer på löpbandet, fast ibland behöver man ju variation också.

Keep going mannen:emo-thumb

Tor 2/3-06[/b]

Ännu en underbar dag med 2dm snö….*bläääh* VAR ÄR CYKELVÄDRET?!?
    Jag är så grymt avundsjuk på Team MA, dom åker till Nice på träningsläger på måndag och blir borta i en månad…
    Dom é ju inte sena o påminna en om det heller…:p

Jaja, skitsamma jag är lika glad för det. Vem vill plåga sig själv i fleeera timmar varje dag på en landsvägscykel med andra svenska proffs…?

Imorse blev det 1h spinning, missade dock o ta med min pulsklocka så jag fick gå på känn. Tippar att jag höll mig runt 62-65% i snitt o förbruknig på ca. 360-380kcal…

Detta följdes upp med ett styrkepass ikväll, blev ett ganska bra pass faktiskt. Men det tog en stund, för mycket myskväll över det hela. Pejman undrade faktiskt om jag bara gick runt o myste. :D

Marklyft 100kg 10-7-4
    Bänk 65kg 10-5-3 19s
    Pulldown 100kg 10-6-4 20s
    Hamstring curl 70kg 10-7-4 25s
    Scottcurls maskin 35kg 10-7-3 20s
    Chins max 10-6-3 20s
    PecDec 55kg 10-7-4 25s
    Enarms hantelrodd 34kg 10-6-3 12s

Tid: 18:15
    Motivation/Energi: 4

Jag bli inte riktigt klok på o deffa, tycker mina byxor sitter lika som tidigare. Defenitivt inte lösare iaf. Men i spegeln så ser jag betydligt mer deffad ut nu mot då jag började, rutorna börjar komma lite och ådror o liknande kommer mer och mer.
    I samband med att jag började deffa startade jag en kreatinkur och det inverkar väl säkert också. Men jag brukar inte lägga på mig överdrivet mycket vätska under kreatinkuren, ca. 2kg kanske…
    Dessutom känner jag mig som en svullen gris ena dagen och betydligt mer ”fit” nästa…
    Någon som deffat förrut o känner igen sig?

Om det inte syntes i spegeln och det faktum att jag tappat 1,7 BF% enl mina kalipermätningar så skulle jag tro att jag lagt på mig…
    Nåja, vi kör väl vidare! :bb2:

Förresten ska jag på anställningsintervju imorron, får se hur det går…
    Ha en bra kväll allesammans!

aaah, spännande med jobbintervju! Hoppas det gick bra, vad är det för jobb då?

Myspass my ass! du är fortfarande som superman i mina ögon:D
    jag är fortfarande imponerad av att du orkar träna så mycket och deffa.

Du har säkert lagt på dig mer muskler och därför sitter inte byxorna lösare?
    Athleticmia skrev iaf något i sin journal för ett tag sedan att hon började bli nojjig över sin form, men att det brukade bli så i slutet av deffen…

Blir det inga före, efter bilder snart?

Jobbet är inom samma företag, men en chefstjänst. Tycker det gick bra utifrån förutsättningarna men jag är ju bara 25 ännu, dessutom nästan helt utan chefserfarenhet…

Milia Iof. så kör jag på 65kg i ”magvridnings maskinen” o för 8-10mån sedan bara 35-40kg. :p
    Jo, jag vet ju att det går framåt, det syns ju i spegeln. Men lite nojig blir man allt. hehehe….

*myser* Kan gärna vara din privata superman…:whistle:
    Anledningen till att jag tränar så mycket nu är för att jag deffar, annars kör jag ju inte förbränning varje morron.
    Du glömmer att jag är ruggigt lat av naturen. :D

Får tyvärr inte lägga ut några fler bilder av mig, inte förrens efter tävlingen. Moderatorerna är till viss del samma här som på Kolo, så de skulle nog upptäcka mig. *busted*

Fre 3/2-06[/b]

Mmm, imorse blev det ett cykelpass. 1,5h 62% och 610kcal.
    Kändes fruktansvärt i benen sista 30min…*suck* trodde jag skulle dö… Nåväl, som Lina sa i sin dagbok (får ju inte heta journal i hennes fall tydligen…:| )
    ”Jag vill inte verka gnällig eller så, utan jag vill bara visa att det inte alltid är en dans på rosor att förbereda sig för en tävling. Visst är det kul på många sätt, men det är ett evigt slitande också! Det sätter verkligen diciplinen på prov!”
    Håller med, även om jag inte ska ställa upp på någon riktig tävling….ännu….

Dessutom håller de ju på o renovera mitt badrum så det stinker stark fogmassa och våtrumsspackel o grejjer i hela lägenheten…*usch*
    Mina luftrör gör uppror, känner mig aldeles sjuk i kroppen framförallt pga. astman som def. inte blir bättre med massvis av stendam och skit i lägenheten. (jo, jag har dammsugit massor av gånger…)
    Så jag hoppade över styrkan ikväll, kör den imorron fm. eller så stryker jag den helt och laddar inför ”Vasaloppscyklingen” på söndag.
    Blir runt 4h cykling då…

Så ikväll blir det en date med min damsugare och en tidig kväll, hoppas jag vaknar med bättre luftrör imorron. Knappast troligt dock, då jag sover i skiten…
    Ingen som har en sängplats ledig i Borås…:D :whistle:

Tänkte jag kunde delge alla en typisk dietvecka för min del vad gäller träningen. Perfekt att få röra på sig lite med tanke på att det enda man tränar på dagarna är rövfläsket! :p
    Mån: cykling innan frukost 1h + styrka halvkroppspass på kvällen
    Tis: cykling innan frukost 1h + styrka halvkroppspass på kvällen
    Ons: cykling innan frukost 1,5h (börjar jobbet 10)
    Tor: cykling innan frukost 1h + styrka halvkroppspass på kvällen
    Fre: cykling innan frukost 1h (eller 1,5h om jag börjar sent som idag) + styrka halvkroppspass på kvällen
    Lör: vila
    Sön: cykling efter frukost ca2h

Finns de här på forumet som är instruktörer och tränar själva. Men som de säger ”det är ju jobb, inte träning”. hahaha…

Åsso en bild på Borås stolta elitlag i cykel…

Lalla wrote:
    Dessutom håller de ju på o renovera mitt badrum så det stinker stark fogmassa och våtrumsspackel o grejjer i hela lägenheten…*usch*
    Mina luftrör gör uppror, känner mig aldeles sjuk i kroppen framförallt pga. astman som def. inte blir bättre med massvis av stendam och skit i lägenheten. (jo, jag har dammsugit massor av gånger…)

Men du kanske ska gå dit in o dra in lite fogmassa i lungorna så kanske luftrören öppnar sig! ;)

Det blir en del träning, o dessutom ligga på underskott! Fortsätt kämpa!!

Du kanske skrivit det över men hur många kcal ligger du på nu? Och hur mycket ligger du på i vanliga fall?

Boss alltså? Inte illa må jag säga!:D Styra och ställa med hela handen – då gäller det att ha muskler haha!

Jo, men du har rätt, det är mycket lätt att ”glömma” att du är lat av naturen, då jag knappast ser något av det här:p

Jag kommer inte ihåg om du skrivit det, men när är tävlingen egentligen??

Latsdragaren :emo-thumb
    Denna vecka låg jag på 0,8gfett/kg och 3gprotein/kg resten kolhydrater upp till ca2000kcal.

I vanliga fall vet jag inte, väger inte maten utan äter med 4-5h mellanrum o bra mat helt enkelt. Men jag har ju gått upp ca18-20kg sedan nov-05 så plus ligger jag väl på.
    Kanske runt….2600-3000kcal nått sånt under vinterhalvåret. När cyklingen kommer igång blir det väl runt 3500-5000kcal/dag beroende på typ av träning/lopp.

Milia Mjaa, styra med hela handen är väl så långt ifrån min ledarfilosofi man kan komma. ;)
    Men jag gillar att motivera människor och ta ansvar.
    Tar alltid hiss om det finns, jämt bilen överallt osv.

9 April ska bilderna vara inlämnade.

Uuuuääääääh!!!!!!!!!!![/b]
    Idag är en riktigt kass skitdag!
    Blivit sjuk….igen….inbillade mig att det bara var massa skit i lägenheten. Visst blev det inte bättre av det, men jag vaknade imorse o har ont i varenda muskel o led som finns.
    Dessutom har jag en läbbig fabrik i luftrören igen. *SUCK*

Fyyyy f******n vad trist o missa vasaloppsspinningen imorrn! :(

Såja, nog om det!
    Blir knappast bättre av o gnälla, har inhandlat vitlök, c-vitamin, echinaforcedroppar och rejält med kyckling, tonfisk, rökt skinka, alaska pollock, valnötter, kikärtor o annat godis.
    Så nu blir det en ultralugn helg med massor av tv-tittande, dataspelande, surfande o ÄTANDE!:yahoo:
    Lite trist bara att det inte är så många som vill komma o hälsa på när man é sjuk…men det brukar inte jag vilja heller.

Ingen mening o dieta om man är sjuk, kroppen behöver näring för att återhämta sig.
    Däremot blir det BRA o lagomt med näring/energi, inget massa krafs.

I’ll be back, stronger than ever!

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.