Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 482 total)
  • Author

Jo då…I know, kroppen glömmer nog aldrig riktigt…men det kanske är bra dt, så man inte pressar sig för hårt, pressa sig måste man ju till viss del för att få resultat, men det ska vara sådär lite lagom;)

Jahaja, hurtbulle, ”sätta sig lite mysigt på cykeln”…hmmm….jaja, jag skyller på att jag inte har någon cykel så jag håller mig till soffan jag!

Pm:ar dig sen!

Kram:friends:

Milia Yes baby!
    Men soffan är väl ändå för veklingar! därför ska jag ockupera den en stund nu…:D

Tis 14/3-06[/b]

Idag var jag så fruktansvärt trött i huvet hela dagen, dock kändes kroppen pigg o kry!
    Så efter att ha sovit ikapp med en kollega i 8h så blev det en väldigt trevlig fikastund med ”Otroliga Anna” :p.
    Lagomt laddad bar det sedan av till gymmet för ett rygg/axel/mag pass. Måste säga att det kändes riktigt bra när jag väl kommit igång

Shrugs 38kg 10-6-4 static 20sec
    Magvridning 65kg 10-9-9 –
    Pulldown 100kg 10-10-7 21s
    Axellyft utåt cabel 12,5kg 10-6-4 22s
    Crunch 50kg 12-7-4 –
    En arms hantelrodd 36kg 10-6-4 20s

Tid: 19:00
    Kommentar: Seg i huvudet men pigg i kroppen, måste sova mera!!!

Härligt, härligt o vara tillbaka och igång även med styrkan efter sjukdomsuppehållet. Nu är det bara o invänta den underbara träningsvärken.:yahoo:

Mitt midjemått kommer sakta neråt, härligt o kanske komma ur kokosbollsform o in i beachform. Även om det är några hundra mil cykling tills den dagen…
    Imorron blir det en 10h arbetsdag, weeeyyy….: Får trösta mig med massage o en strechklass efter jobbet.

Kul att se det går framåt för dig…

massage lät inte helt fel du ;) :)

Jag håller koll på dig, så du får inte gå slarava här inte:rtfm:

Ps snart snart är det cykeltävling, så glöm inte bort oss

Lalla wrote:
    Mitt midjemått kommer sakta neråt, härligt o kanske komma ur kokosbollsform o in i beachform

Hihi… kokosbollsform… Det var ett nytt begrepp. :p
    Vars får du allt ifrån? :)

Jätteskoj att höra om framstegen! Hehe, härlig inställning angående
    träningsvärken förresten! Är med dig på den punkten!
    Yeah! Mer träningsvärk åt folket!!! [/b]
    Hm… massage… ah… det lät som en riktigt härlig idé!
    Hehe, stretchklassen också för den delen. Stel? Jag? Som ett kylskåp!
    Borde följa ditt exempel och ta mig i kragen! :|

Se bara till att du är 100% frisk och kry! Vill inte höra att du gick och
    tränade ihjäl dig, ok? :emo-thumb

Tess Massage är helt underbart, skulle kunna få det 24/7…:emo-thumb

FEVER Hur kan man glömma er!?!;)
    Jajamän, snart drar det ihop sig!!! Men först ett ”bergstempo” i gbg…:p
    Härligt kämpat uppe i Trollhättan förresten!!!

Katti Jadu, inte så svårt om man kikar i din journal. Bodys egna krönikör…:up:
    Strechen är kanon, jag får ut så mycket mer av den i och med att man hjälps åt. Dessutom använder vi oss av KAT metoden och följer andningen när vi töjer. Jag gillar den skarpt!

Tor 16/3 -06[/b]

Har sagt det förr o säger det igen….
    Jag hade glömt hur roligt cykling på landsväg var!!! *minnet é bra men kort*

Strålande solsken, gnistrande vårväder, -2grader, bar asfaltsväg och en cykel med dubbdäck.
    Jag kunde inte hålla mig från vägen idag, med MP3n (första gånger jag cyklar med den) och huvet laddat för att skjuta skarpt stack jag ut på en runda som lika gärna kunde varit starten på Tour De Borås.
    Satte av i bra fart, o de första 1,9milen höll jag ett snitt på strax över 30km/h på en mtb.
    Jag mattades dock något sista milen, men det kändes verkligen kanonroligt och förhållandevis bra i benen för att vara i Mars…

Siktar på att avverka ytterliggare 10mil plus ett intervallpass på ca.2h innan helgen är över. Men detta under förutsättning att vädret håller i sig.
    Peppar, peppar så känns mina luftrör riktigt bra och förkylningen borta…

Dagens pass:
    38,5km
    1h 31min
    Snittpuls på 75% och en maxpuls på 91% (tuff backe)
    Snitthastigheten blev 25,1km/h
    En energiförbrukning på 1194kcal…

Så nu blir det Kolhydrats VM inför morgondagens pass som körs innan jobbet, börjar 10:40…

Fre 17/3 -06[/b]
    :yahoo: Vilken underbar dag!!!!
    Vaknade kl 7 o kikade ut, javisst! Solen sken och fåglarna kvittrade o jag flög på moln. Termometern visade på -6grader, kanonväder för en cykeltur!
    Kokade tre portioner havregrynsgröt varav en satte jag i mig på stående fot tillsammans med en trippel espresso ;) Resten blev efter träningen, med ytterliggare en trippel espresso…. Beroende är nog bara förnamnet.:o

Dagens pass blev 1h 32min, 34,7km och förbrukade 1179kcal.
    Snittfarten låg på måttliga 22,7km/h och snittpulsen på 74%…

Men vilken start på dagen!!! Började jobbet 10:40 och sedan bar det utför…*pfffff* såååå mycket o göra. Men det är det alltid den här tiden på månaden, nåja that’s life!

Nu ikväll är det lite surfande, hockey o god mat som gäller. Imorron ska jag sova ut ordentligt, redo för att nytt cykelpass på 4-6mil om vädret tillåter.

Ha en riktigt bra fortsättning på fredagen!

Lalla wrote:
    Fre 17/3 -06[/b]
    :yahoo: Vilken underbar dag!!!!
    Vaknade kl 7 o kikade ut, javisst! Solen sken och fåglarna kvittrade o jag flög på moln. Termometern visade på -6grader, kanonväder för en cykeltur!
    Kokade tre portioner havregrynsgröt varav en satte jag i mig på stående fot tillsammans med en trippel espresso ;) Resten blev efter träningen, med ytterliggare en trippel espresso…. Beroende är nog bara förnamnet.:o

Dagens pass blev 1h 32min, 34,7km och förbrukade 1179kcal.
    Snittfarten låg på måttliga 22,7km/h och snittpulsen på 74%…

Men vilken start på dagen!!! Började jobbet 10:40 och sedan bar det utför…*pfffff* såååå mycket o göra. Men det är det alltid den här tiden på månaden, nåja that’s life!

Nu ikväll är det lite surfande, hockey o god mat som gäller. Imorron ska jag sova ut ordentligt, redo för att nytt cykelpass på 4-6mil om vädret tillåter.

Ha en riktigt bra fortsättning på fredagen!

Åh, vad härligt!! Hoppas vädret är med dig imorgon också!

Lör 18/3-06[/b]

Så var årets första mer distansbetonade pass avklarat!
    Solen sken verkligen underbart, åtminstone första milen, men det var varmt ändå. Runt 3-5 plusgrader o uppehåll, kanon alltså.

Vad skönt det var att köra ett distanspass, det var verkligen länge sedan sist. Målet var en ganska låg puls, men att försöka hitta rytmen i åkningen. Längtar dock tills landsvägscykeln kommer fram, inget fel på en mtb med dubbdäck men ändå…
    Det kändes dock att jag inte kört så långt på bra länge, fick två rejäla schaktningar efter 1h 20min och efter 2h 10min men då var jag ju nästan hemma så det var bara o bita ihop.
    Tacka vet jag gel, det är helt underbart. Känner man väggen närma sig så klämmer man en gel, 2-3min senare är det full gas som gäller.:up:

Dagens pass:
    Sträcka: 51,7km
    Tid: 2h 17min
    Snitthastighet: 22,8km/h
    Snittpuls: 72%
    Energiförbrukning: 1661kcal

Nu blir det o fortsätta kolisVM för o ladda inför intervallpasset imorron kl.10-12.
    Ha en underbar lördag, själv ska jag spela lite x-box o slappa…

gosh vilket pass! Impad!:worship:
    borde inte vara svårt för dig att deffa med den träningen, oavsett du vill det eller ej…!

Kram kram

jösses, här cyklas det hårt för tillfället ser jag :)

Vad härligt skönt det låter med sånna långa cykelpass! Speciellt om det är soligt och varmt! :)

Milia Näe, sant. Men Det här med o räkna på hur mycket man äter é nog inte riktigt min grej. Kände dock då jag vaknade imorse *vrålhungrig* att det hänt grejjer sedan två-tre dagar sedan. Tyvärr ryker väl en del muskler oxå på kuppen…

mikael.H Inte bara för tillfället….:emo-thumb

Warrior Kul att du kikar förbi!
    Deffen ja, som sagt att räkna på det o inte kunna spontan-socialäta é nog inte riktigt min grej. Dessutom är det svårt o balansera när man förbrukar så mycket under träningarna. Dock finns de på detta forum som bevisligen lyckas bättre än jag med det…
    Bara o gnugga vidare som sagt, egentligen är väl cyklingen mer ”min sport” än styrketräningen i grunden.

mariia Mmmm, underbart!!!

Sön 19/3-06[/b]

Idag vaknade jag rätt så hungrig efter träningen igår, trots att jag det sista jag gjorde innan jag gick o lade mig var o käka en stooor portion pasta, ett päron, en banan o två fullkornsmackor…o en vetebulle o en proteindrink…:p
    Trots detta och naturligtvis en ordentlig middag o lite annats krafs så kändes dagens intervallpass bra i 1,5h sedan kände jag att mina depåer började sina…äta mera o träna så att kroppen vänjer sig….

Såg på Milano-San Remo igår, *gosch* proffsen kör alltså en Vättern med två berg på knappt 6,5h, över 45km/h i snitt… Snacka om imponerande!!!
    En annan får slita för o klara 10h utan berg….

Nåja, det blev 2hs intervallcyklande inomhus och det kändes väldigt bra. Har nu cyklat nästan 8h på fyra dagar, börjar komma igång som smått…
    Dagens:
    2h effektiv cykling med lite blandade intervaller
    Energiförbrukning: 1301kcal

Nu är det bara två timmar kvar tills nästa pass, blir ett styrkepass idag också. Ska ta lite bilder för gymmets hemsida och ev. lite reklambroschyrer.
    Ska bli riktigt roligt faktiskt! :yahoo:

Hmmm, kikade lite på veckans energiförbrukning. Bara under träningarna alltså, nästan 6500kcal…*mums*

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.