Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 482 total)
  • Author
    Lalla wrote:
    Sön 19/3-06[/b]
    Nåja, det blev 2hs intervallcyklande inomhus och det kändes väldigt bra. Har nu cyklat nästan 8h på fyra dagar, börjar komma igång som smått…

*pffft* ”komma ogång så smått”?? komma här och komma:nono: ;)
    gosh att du orkar med! förstår att det blir svårt att äta ikapp, det blir enorma mängder mat. Du kanske skulle köpa nån supergainer *s*?

Ett till pass idag?:frust:
    haha, själv har jar parkerat mig i soffan efter dagens pass samt lite lagande av matlådor :p

Skall du förbi Gbg nästa helg, tänkte närmare på Vollyboll eller vad det heter.
    Det ligger ju inte så långt från Borås.
    Kunde varit kul att träffa en cykelfantast.

[http://www.cykelresor.se/start.asp]
    Har själv rest med dem många ggr, fast då i löpning:up:

Milia Var inte meningen o komma här o komma så…:o
    Men de flesta av oss brukar köra runt 20-25mil/veckan och det motsvarar runt 7-8h cykling…
    Jag har ju inte kört så många pass ännu.

Du är väl förtjänt av ett ordentligt ”soff-pass” efter din helg! :friends:

FEVER Vägarna förbi har jag väl inte, men i så fall tar man sig det. :emo-thumb Hade varit kanonroligt! Men jag får besök nästa helg… Det lär för övrigt inte bli mycket till träning alls då.

Aha, det är ett gäng härifrån som ska åka till Mallis sista veckan i april på träningsläger (cykel) i egen regi. Jag é väldigt sugen men har tyvärr inte fått ledigt…:(
    Har annars hört mycket bra från Springtime.

Dagens andra pass:

Det blev ett styrkepass i samband med foto-tagningen också.

Marklyft: 100kg 10-8-4
    Lutande Flies: 26kg 10-7-3 10sek
    T-rodd: 35kg 10-8-4
    Cable-X: 22,5kg 10-8-6 19sek
    Liggande EZ-Stångpress, triceps: 29kg 10-8-6 10sek
    Cablecurls: 22,5kg 10-7-5 12sek

Kommentar: Bra motivation iom. plåtningen, ville inte se för mesig ut. hehehe. Var dock lite seg i kroppen efter morronens intervallpass o på tok för lite krubb. Men roligt var det!
    Motivation/Energi: 3,5
    Tid: 17:30

Kul med fotning! Glöm inte att lägga ut bilderna här sen!!

Latsdragaren wrote:
    Kul med fotning! Glöm inte att lägga ut bilderna här sen!!

exakt:D

imponerande energi lalla! och jag tycker du gör helt rätt i som struntar i att räkna kalorier, bränner man så möe som du så ska man äta rejält med mat, mata in :D

vet själv när man tävlade i kampsporter och styrketränade samtidigt då åt man verkligen möe mat, blev många dubbelpass då med för mig och möe möe kardio så visst går det åt massor av mat, imponerande energi och frekvens på din träning iaf!

Tja, jag såg precis bilderna på din förändring från 04-05 !!! Jag har sett en hel del förändringar på folk som börjar styrketräna men det där var det värsta jag någonsin sett!!! 19 kg på ett drygt år! Går jag upp 5-6 kg på ett år tycker jag det är mycket…..

Du måste verkligen ha hittat rätt i träningen och kosten….

Cyklar du 2h i sträk eller delar du upp 1 timme på morgonen och en på kvällen?

Latsdragaren o Milia Jodå, ngn bild kommer väl o hamna här också. Annars får vi väl hoppas att det blev ok bilder så de finns att beskåda på hemsidan…
    Var ju iof. bara vanliga styrketräningsbilder ingen posering alltså…

mikael.H Hehehe, älskar o träna och röra på mig! Det där med kaloriräkning är nog inte riktigt min grej, inte nu i alla fall även om jag gjort det tidigare.
    Tackar o bockar!

deekayman Mjaaa, men en sak måste vi klargöra en gång för alla. Det är ju INTE bara muskler… Har gått från 4-5BF% till runt 11-12%, men förhoppningsvis har det blivit en o annan muskel som fått sig en törn också. Sedan har jag styrketränat sedan jag var 15-16 genom hockeyn, dock mest ben och inte seriöst som nu…
    Min nuvarande vikt är väl runt 69kg.
    Tack i alla fall!!!

Vanessa Cykelpassen är i ett sträck då vi inte kliver av för o äta eller dricka heller, de flesta lopp jag ska köra är runt 10-12mil och tar väl 3-4h så därför gäller det o träna länge…

21/3-06[/b]

Jahopp…
    Så var det tisdag o då står det styrka på schemat!
    Sagt o gjort, efter en outhärdligt lång tisdag :( på jobbet så blev det lite lättare o leva. Men den som väntar på något gott…
    Två timmars fikande med trevligt sällskap:friends: o sen ett rejält styrkepass gjorde susen.

Kändes bra på träningen idag, hade bra kontakt i latsen;) o det är inte ofta tyvärr. Även om det blir bättre o bättre med tiden, rygg är inte helt lätta muskler…

Tydligen blev träningsbilderna bra, iaf. enligt de som sett dem. Jag väntar fortfarande….*nyfiken*

Dagens pass:
    Hantelpress axlar 20kg 10-6-3 22sek
    Inclined rodd, bred fattning 60kg 10-8 65kg 4 25sek
    Magvridning 66kg 10-10-10
    Skivstångsrodd lutande 40kg 12-10-8 16sek
    Crunch 55kg 10 50kg 8-4
    Enarms hantelrodd 32kg 10-8-4 14sek

Kommentar: Bra pass, härligt tryck o kontakt. Känner mig i hyfsad form, iaf. kommer det mer o mer…
    Tid: 19:30
    Motivation/Energi: 4

:devil:

22/3-06[/b]

Idag blev det lite intervallträning innan jobbet, körde på min sedvanliga cykelinomhus då vädret var kasst. Jag som verkligen trodde (eller snarare hoppades) på att våren skulle vara här med allt vad det innebär!!!

Dagens Pass:
    15min uppvärmning
    6st * 8min på 83-87% av maxpuls.
    2min vila mellan varje.
    några minuters nedvarvning
    1006kcal förbrukning

Ett bra pass, kändes pigg o fräsch i benen. Dock extremt trött i huvudet, nu blir det o :lazy:……..

23/3 -06[/b]

Usch, nu fick jag dåligt samvete:o Såg att jag missat att uppdatera min journal efter passet i torsdags.

Nåja, det blev ett bra styrkepass med en härlig kontakt framförallt i biceps o triceps…men även sittande rodden visste var den tog!

Marklyft 100kg 10-6-3
    Bänkpress 65kg 10-5-2 static 20sek
    Sittande rodd 60kg 10-8-6 34s
    Pec Dec 55kg 10-8-5 27s
    Triceps puschdown rep 20kg 10-6-3 25s
    Scottcurls EZ 29kg 10-6-3 21s

Tid: 20:20
    Motivation/energi 4
    Kommentar: Bra motovation o energi, härlig kontakt i armar. I rodden var det första gången jag verkligen känt en bra kontakt! underbart att den kommer också efter nästan två års nötande…

Näe, nu bär det iväg för ännu ett styrkepass… uppdatering kommer ikväll.

26/3-06[/b]
    Aaaah, ännu ett bra styrkepass till handlingarna. 8)

Kom laddad till gymmet med två härliga vilodagar i bagaget. Har slutat med kreatin i fredags så vikterna plockades ner ett snäpp för att hitta rätta kontakten. Jag reagerar väldigt bra på kreatin så det känns varje gång man slutar…

Dagens Pass:
    Shrugs 36kg 10-7-4 23s static
    Magvridning 65kg 10-10-10
    Pulldown 100kg 10 90kg 7-4 25s
    Axellyft utåt cable 10kg 10-7-4 22s/22s
    Crunch 52,5kg 10-7-4
    Enarms hantelrodd 36kg 10-6-4* 18s
    *=med hjälp

Kommentar: Ok pass, saknar sista riktiga trycket pga att jag slutat med kreatin o inte laddat med så mycket kolisar som jag kanske borde… Däremot riktigt bra kontakt!
    Tid: 17:00
    Motivation/energi 4

Väl mött!!!:up:

27/3-06[/b]

Idag blev det ett kort spinningpass i och med att det inte blev någon cykling i helgen. Var riktigt skönt faktiskt, men ganska jobbigt då jag inte har någon serevent diskus (astma medicin) hemma . Ska till läkaren imorron o få nytt recept…

Dagens:
    Tid: 58min
    Snittpuls: 75%
    Maxpuls: 90%
    Energiförbrukning: 760kcal

Natti, natti…:lazy:

Hmmm, börjar bli glesare mellan mina Bodybesök….inte bra…;)

28/3-06[/b]

Idag blev det ett styrkepass, ändrade upplägget något. Nu kör jag 4arbetsset o siktar på 8strikta reps. För att kunna behålla striktheten o verkligen träffa rätt muskel så har jag fått sänka vikterna ganska mycket.
    Men oj vad det tar, jag har ALDRIG känt att jag träffat musklerna på det sättet förr. Framförallt latsen känns bara underbara….;) en muskelgrupp jag avskydde o träna innan…

*=fuskade lite/fick hjälp
    Marklyft 100kg 8-8-8*-8*
    Lutande Flies 26kg 8-8-8* 24kg 5
    T-Rodd 40kg 10-10-10*-10*
    Cable-X 22,5kg 8 25kg 8 27,5kg 8-8*
    Tricepspress EZ 29kg 8-8-8 31,5kg 8
    Cablecurl 22,5kg 8-8-8*-8*

Tid: 18:45
    Kommentar: Kändes kanon med 4set istället, ska bara behålla den fina kontakten också.

29/3-06[/b]

Imorse var det dags igen, klämde in ett styrkepass mellan tvätten o jobbet. Klev upp sex o var på jobbet tio, kände mig ganska produktiv.

Hantelpress 20kg 8-7-6* 18kg 6*
    Lutande rodd, bred 65kg 9-8-8-8*
    Magvridning 67kg 8-8-8-8
    Stående lutande skivstångsrodd 45kg 8-8-8-8*
    Crunch 52,5kg 11-7-8-6*
    Enarms hantelrodd 30kg 8-8-8-8

Tid: 08:00
    Kommentar: Härligt motiverad o bygga med ett mer klassiskt upplägg!

Ha en bra kväll:up:

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.