Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 482 total)
  • Author

Nu får det vara nog! Har mer eller mindre flyttat in i frysen ju..

Behöver hjälp att ta mig härifrån..huh..

annamazing wrote:
    Nu får det vara nog! Har mer eller mindre flyttat in i frysen ju..

Behöver hjälp att ta mig härifrån..huh..

Du vet att sånt kan ge frostskador! :nono:

Japp, kokoskaka…

30/3-06[/b]

Igår blev det dubbla spinningpass men på min trainer, kändes riktigt bra. Full av energi o kraft!
    Längtar till utomhussäsongen, nu é iof. snön nästan helt borta.

Cykling inomhus:
    Tid: 1h24min
    Snittpuls: 72%
    Energiförbrukning: 1019kcal

Kommentar: Låg 15% av tiden mellan 85-90% och 49% mellan 80-85% vilket jag é nöjd med, ett bra pass med andra ord…
    Måååånga härligt tunga backar blev det, tungt hårdrock hela passen.

31/3-06[/b]

Jaha, igår blev det många låååånga tunga backar på cyklingen vilket kändes lite idag. Var småseg mest hela dagen i benen, dessutom träningsvärk i överkroppen. Men, men skam den som ger sig tänkte jag o tog mitt pick o pack o begav mig ner på gymmet.
    Hade lite svårigheter o klura ut om jag skulle cykla idag igen trots benen, eller om jag skulle köra styrka överkropp trots träningsvärken.
    Svaret blev efter lite övertalning att jag körde ett spinningpass väldigt lugnt, därefter blev det en timme tung styrka. Så tungt det nu kunde bli en seg fredageftermiddag efter ett spinningpass…

Spinning
    Tid: 48min
    Snittpuls: 61%:o
    Energiförbrukning: 438kcal

Styrkepasset:
    Marklyft 100kg 8-8-8-8*
    Bänk 65kg 8-8-7-6*
    Sittande rodd 60kg 8-8-8-8*
    Pec Dec 55kg 8-8-8-8*
    Tricepspushdown rep 20kg 8-8-8-7*
    Bicepscurl EZ 29kg 8-8-8-8

Kommentar: Körde tungt men med fokus på o köra strikt, jag trivs väldigt mycket bättre med det. Grym kontakt idag!
    Motivation/Energi: 3,5

Nu är det vilodag imorron, ska bli skönt. På söndag blir det cykeln igen:up:

2/4-06[/b]

Efter en lugn o jätteskön helg så blev det ett sedvanligt cykelpass inomhus. Det lutar åt att det var det sista inomhuspasset, om det inte regnar på söndag så blir det ute. Ska verkligen blir SUPERkul!!!

Kände mig väldigt seg i kroppen då jag klev upp, uppvärmningen vra hemsk första 10min sen kom man igång. Kändes bättre o bättre, blev ett av de bästa passen på länge!!!!:yahoo:

Tid: 1:40min blandade intervaller
    Snittpuls: 75%, 29min mellan 85-90% och 50min mellan 80-85%.
    Energiförbrukning: 1298kcal

Idag är det välbehövlig vila, måste sooooova.:lazy:
    Blir lite kvalseriehockey, sen lär man väl slockna vid åtta…Men imorron är det upp med tuppen o fyra av ett rejält styrkepass imorornkväll!:up:

Warrior Tack, tack! Måste säga att jag är väldigt imponerad av din disciplin. Följer dig oxå, trist med äggen:( …det som är så gott

4/4-06[/b]

Idag blev det styrka för hela slanten.
    Däremot gjorde jag ett misstag jag aldrig gör om, jag tänkte spara lite tid för att hinna hem till hockeyn o fotbollen. Jag tränade därför direkt efter jobbet, åt lunch vid 12 o sedan tog jag en banan o en mugg choklad vid 16:45…la mig på massagebänken i en halvtimme. Därefter tog jag mitt pick o pack och pös till gymmet, började träna vid 18:20 efter aldeles för mycket snack o liten verkstad…
    Då smällde det till, fick JORDENS blodsockerfall o blev skakig o alldeles svag i kroppen… Blandade min kolis/prottedrink som jag normalt alltid tar efter passet, drack 1/3. Därefter blev det stabilt nog för att köra passet.
    Men usch, det gör jag aldrig om. Alltid mat innan träningen hädanefter!!!

Nåja, styrka blev det.
    Shrugs 36kg 8-8-8-8
    Magvridning 67kg 10-8-8-8
    Pulldown 100kg 8-8-8-8*
    Axellyft utåt cable 10kg 8 12,5kg 8-8-8*
    Crunch 52,5kg 10-10-9-8*
    Enarmsrodd hantel 32kg 8-8-8-8*

Bra kontakt blev det i alla fall.
    Energi/motivation: 2,5 (pga blodsockerfallet…)

5/5-06[/b]

Idag blev det ett cykelpass innan jobbet, väckarn ringde vid 06:30 och det bar iväg vid 07:30. Då hade jag hunnit med en liten portion gröt, resten av frukosten sparade jag till efter träningen.
    Jag fick dessutom sällskap i 1mil av en arbetskollega som inte cyklat så mycket tidigare. Det var verkligen skoj, jag körde lite extra efteråt bara…

Cykling ute mtb:
    Tid: 1h 28min
    Snittpulsen: 77%, 44min i zon 85-90%, 31min i 80-85% o faktiskt 3,5min över 90%
    Sträcka 33,2km
    Snitthastighet: 23,5km/h
    Energiförbrukning: 1195kcal

Näe, nu blir det lite Baskien runt på tv (tur det finns video) o sen lite fotboll hos en kompis…
    Full fart mot våren!!!:yahoo:

Kolla in detta: Värre än värsta stigningen i Tour De France med en snittlutning på 12% och 12km, upp på över 2000möh…
    [http://www.bikereg.com/events/register.asp?EventID=3193]
    Skippar nog vättern nästa år oxå…8)

Hur stor är din vänstra biceps?

Glömmer inte bort dig:emo-thumb

fan vad härligt att vara tillbaka o få läsa din tråd!!!!!:yahoo:

ser bra ut :emo-thumb

Ja, mat är viktigt!!! Men det känns tryggt att kroppen reagerar vid ett sådant tillfälle i alla fall! Den e fantastisk!

Kör hårt nu!

Hallå:)
    Ditt blodsockerfall kan säkert ha berott på massagen också, massage kräver också energi och gör ju att musklerna får jobba (även om man kanske inte ökar i styrka av det).
    När jag gick hos en sjukgymnast rådde hon mig att äta snabba kolhydrater efter massagen för att ge musklerna ngt att jobba med..

FEVER Ööööhmmm, ungefär hälften så stor som din gånger pi genom tre…:p
    Snart är det Jubileumsloppet! Har ni vägarna förbi Gbg den 26e april så är det Bergakungatempot o kika på.
    Håller på familjen i Paris, kanske blir det Eurosport oxå! heja, heja…

Tess Tack, tack…..

Latsdragaren Amen! Japp, hårt o skoningslöst….eller nått…:|

Milia Meeeen hej på dig! Du é ny här va? :D
    Det kan ligga nått i det du säger, man blir ju lite öm o stel dagen efter massagen även om man inte tränar efteråt. Värt o tänka på.

Hmmmm, skulle skriva mitt pass igår. Då lade min dator av, ett omen kanske?!:|
    6/4-06[/b]

Nåväl, gårdagens styrkepass
    Marklyft 100kg 8-8-8*-8*
    Lutande flies 26kg 8 28kg 7 26kg 7-7
    T-rodd 40kg 8 41,25kg 8-8-8*
    Cable-x 27,5kg 8-8-6 25kg 8
    EZ-press liggande 31,5kg 8-8-8-7
    Cable curls 22,5kg 8-8-8*-7*

Motivation/energi: 4
    Kommentar: Grym motivation o energi, bra kontakt med några ökningar.

7/4-06[/b]

Aaaah, inget regn och bara lite småmoln på himlen då väckaren ringde vid 06:30. Klev upp med vår i sinnet och slevade i mig en portion proteingröt. Därefter begav det sig ut med min mtb för att fräsa lite asfalt.
    Min MP3 var laddad med dance/trance och remixes så fanns det bara ett läge….
    Fullt ös! Pulsen steg, man hörde dubbdäcken fräsa mot asfalten så att det slog gnistor….ny låt högre tempo…. mjölksyran sprutade ut ur öronen och det var tidig majbrasa i benen… Trots det ökades det, kände som att hjärtat skulle slå frivolter utanför kroppen. HÄRLIGT!!! Äntligen uppe för backen, en blick på pulsmätaren visade 94%… inte konstigt det var jobbigt. I med en lättare växel o trampa ur lite….en 1km tillnästa backe…pulsen ner till 62-65%… 250m kvar, börjar ladda…

Mmm, vilket pass det var idag. :emo-thumb
    Tid: 2h10min
    Sträcka: 52,4km 24,0km/h i snitt
    Snittpuls: 76% varav 32min i 85-90% och 1h 25min i 80-85%.
    Energiförbrukning: 1710kcal

Ha en bra dag allihopa! Imorron är det vilodag för min del, på södag är det första landsvägspasset för säsongen. Vi skall tydligen köra med några från Team MA, då blir det åka av vill jag lova!!!:yahoo:

Jag önskar att jag också skulle gilla att cykla… liiite iaf. Skulle kännas så skönt att faktiskt kunna säga att det var kul att hoppa på cykeln och trampa iväg… för nog kommer man ju längre på cykel än till fots :D

Men, dina sträckor och cykelrundor skulle jag nog ändå sky som pesten – de låter inte bara lite jobbiga :D Ha en skön vilodag.

Bah! Ny här? hurrdududu!;)
    Du tog mig visst på orden och tränade för mig också Jisses!!!

Men hallå musiken? nej, takida ska re va!:nod
    Förresten, det verkar som det bor en liten författare i den där cykelkroppen också;)

Hehe man blir ju nästan fylld med energi när man läser din berättelse om cykelturen! :emo-thumb Jag tycker det var ett bra musikval iallafall! :|

J*vlar vilket drag du verkar ha haft då. Härligt härligt.
    Själv fick jag min nya mp3-spelare idag så även min dag har varit musikfylld. Du har bra musiksmak me ju :emo-thumb
    Keep it up!

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.