Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 482 total)
  • Author

Åh nej vad fel ni har allesammans,
    Lalla – du ska lyssna på Rammstein!

Måste säga att jag är grymt imponerad av dina före och efterbilder.
    Brukar spana in din journal rätt ofta, kul läsning.
    Mkt bilder – fortsätt så! Go Go Go! :D

mja lite fel musik bara men rätt attityd :) men du är inte helt ute och cyklar iaf.

men visst aggresiv tecno/hip hop etc funkar, men klart bäst är aggresiv metal, ladda mp3:an med pantera, metallica, anthrax, slipknot, arch enemey och dylikt så kommer du att trampa ännu bättre lalla :emo-thumb

kul pass att läsa om iaf, låter kanoners mannen!

Linda G Äääh, det blir inte jobbiagre än man gör det. Det går att cykla vättern med cykelkorg o fika också…:emo-thumb

MiliaHmmm, takida…? Aldrig hört… Kanske dax o vidga vyerna med lite nytt o fräscht, en vårstädning bland musiken kanske.

mariia Med den musiken blir man som en liten duracellkanin!

Zitruz :D

hajkken Rammstein…brrr… Blivit för mycket sånt i vintern på våra intervallpass. Finns nån som alltid skriker efter sånt….hahaha
    Tackar, ska väl ta lite nya bilder när cykelsäsongen kommit en bit. Då é man i bättre form.

mikael.H Är ute o cyklar lite väl ofta kanske, i alla fall mentalt…:|

Igår var det ju vilodag, riktigt härligt o bara slappa lite.
    Mycket fika o en riktigt trevlig middag, sånt laddar o bygger.:bb2:

9/4 -06[/b]

Idag var det cykling på schemat, redan igår såg man snöflingor stora som golfbollar singla ned stilla, stilla… Fick mig o tänka på ”stilla natt…” o en klädd julgran, glöggdoft och en julskinka som väntar på att bli skuren…

Slog upp ögonen likt ett barn på julafton, formligen skuttade upp ur sängen och tittade ut. Full av förväntan inför bar asfalt och grön gräsmatta, redo att avverka 8-10mil på tilsammans med resten av ”Onyx-gänget” o MA Speedware. Men…. vad såg jag…? Till min fasa var det centimetervis av snö!?! ute och regnet strilade…
    Hjälp, aldrig att jag kör ute nu tänkte jag och gick med tunga steg mot grötskålen. Snacka om att man fastnade med skägget i cykelkedjan….

Jaja, det blev i alla fall ett intervallpass inomhus. Inte så illa, men vad är väl en cykeltur utomhus….*suck*
    Lite blandade intervaller:
    Tid: 1h 39min
    Energiförbrukning: 1069kcal
    Puls: 3min över 90%, 42min 85-90%

När Fabian Cancellara korsade mållinjen på Paris-Roubaix som vinnare brast det inom mig…JAG MÅSTE UT O CYKLA!!!!:(
    Så jag slängde på mig cykelkläderna o grabbade min mtb, full av energi o självförtroende fräste asfalten kring mig igen. Denna gång började det fint, liiite sol o runt 2-3grader. Men efter en timma så kom regnet o lite hagel, då var man inte lika kaxig längre. Men skam den som ger sig, petade i en tyngre växel o med milen kvar så snittade jag strax över 38km/h….
    Aaaah, äntligen hemma i värmen o med ett grymmingpass bakom mig. Nu kan jag somna med ro…

Dagens andra pass:
    Tid: 1h39min
    Distans: 39,3km 23,9km/h i snitt
    Energiförbrukning: 1190kcal
    Snittpuls: 72%, 3min över 90%, 1h13min 85-90%

Totalt idag:
    Tid: 3h 18min
    Energiförbrukning: 2259kcal
    Puls: 6min över 90%, 1h 53min 85-90%

Är rätt nöjd ändå, 3h 18min motsvarar runt 10mil vilket är ungefär vad som var tanken från början.
    Åååh, underbart att säsongen är på gång. Nu fattas det bara o kapa 4-5kilo från mina 74 för att komma i hyfsad form.
    Denna vecka har det blivit ca. 13mil+intervallerna inomhus, 6000kcal förbrukning.

Bifogar två senaste veckorna från mitt Polar program.

Lalla: Aaaah, äntligen hemma i värmen o med ett grymmingpass bakom mig. Nu kan jag somna med ro…

Den känslan är helt underbar. Skall jag säga som aldrig haft en sånt pass men man har ju liknande efterenheter.

Det står säkert någonstans här men, har du tävlat på cykel länge?

Zitruz Hmmm, egentligen tävlar jag inte. Jag kör bara motionslopp, men jag ska väl erkänna att jag troligtvis går under benämningen ”cykel-elitmotionär-med-förkärlek-för-styrketräning”:| För o svara på din fråga så har jag cyklat ”seriöst” i ca.3år, tidigare lirade jag ju hockey.
    Brukar dock bli några mil per år i hyfsat tempo på cykeln.

Idag var det vilodag, för alla muskler utom rösten…om nu det är en muskel.
    Var o såg Elfsborg-Blåvitt, vilken katastrof. Vi hade en halvchans på hela matchen o den satte vi som tur var. Vi får tacka Bengan och Ölme för poängen.
    Det enda vi vann solklart var klackmatchen, var var guliganerna?!?
    Tyvärr har nog vi spelat bort SM-guldet redan i och med två oavgjorda…
    Heja Blåvitt!!!

Jaja, det får agera tändvätska inför morgondagens intervallpass. Det kommer för övrigt att köras väldigt sent, jag jobbar från 8-20 sedan blir det iväg på gymmet o sätta mig på cykeln. Kan inte missa ett cykelpass inte:p

Ok ok!
    Jag blev så inspirerad av ditt cykelpass så jag fick ta fram min cykel idag. Var en ganska härlig känsla när man pumpade däcken i vårsolen.
    Men det bev inte några mil för mig idag ;)
    Det blev en 3km extra på hemvägen från gymmet i alla fall :P
    Alltid något.. hehe

Ha d gött nu!!!

i söndags körde dom tv cykling i spinning rummet på gymmet när jag var där och gymmade,en extremidrottare som jag känner lite som ordnat så att dom kikade och följde en tv sänd tävling på storbild, tror att tanken var att låta loppet styra deras pass, något för dig lalla :)

blev nästan sugen ett tag själv på att hoppa med ett tag men det kändes lite för möe efter axlar och 40 minuters cardio.

Zitruz Aaaah, härligt o höra! Fram med cykeln, fåglarna kvittrar och solen gassar…
    Då är det bara o ladda mp3n eller ett par träningskompisar o bege sig ut!8)

mikael.H Hahaha, bara o hoppa upp o köra. Fast efter ett axelpass kan det vara lite jobbigt, håller jag med om.
    Vi har kört lite av samma stuk ibland på söndagarna nu i vinter, men även till skidåkning. OS tremilen och femmilen samt vasaloppet körde vi spinnig till….:emo-thumb

12/4-06[/b]

Idag blev det en stund på cykeln, dock min mtb då det blev allt från sol till regn, blåsigt och blöt tung drivsnö.
    Ett tag när jag hade två tidiga majbrasor i benen och den tunga blöta snön täckte min glasögon så kände jag verkligen för o slänga cykeln i diket o ta första bästa buss…
    Men så kom jag o tänka på att vaddå?! det är bara ett träningspass. Jag gör det inte för att jag måste, utan för att jag kan och har möjligheten.

Tänk så många som inte har möjligheten o göra något man älskar en onsdagförmiddag…;)

Blev ett hyfsat pass:
    Tid: 1h 42min
    Puls: 75% i snitt, 19min 80-90% och 1h10min 70-80%
    Sträcka: 42,3km 24,8km/h i snitt.
    Hastighet: 24,8km/h i snitt och toppfart på 53,0km/h
    Energiförbrukning: 1312kcal

13/4-06[/b]

Tanken var att vi skulle ut o cykla en sväng på 2h igår, men det räckte o titta ut för att inse att det inte skulle finnas mycket nöje i det. Hällande regn och 2-3grader med blåst är inte optimalt om man säger så…
    Det fick helt enkelt bli ett styrkepass istället.

Hantelpress 20kg 8-8 22kg 8-7
    Inclined bredrodd 67,5kg 8 70kg 8-8-8
    Magvridning 67kg 8-8-8*-8*
    Stående rodd skivstång 45kg 8 47,5kg 8-8-8*
    Crunch 52,5kg 10-8-6* 42,5kg 8*
    Enarms hantelrodd 32kg 8-8-8-8

Kommentar: Ett härligt pass med bra kontakt och några fullt kontrollerade ökningar.
    Tid: 15:30
    Motivation/Energi: 4

Idag kom jag just upp till mina föräldrar i Östersund, åkte nattåg upp.
    Ska iväg o köra ett styrkepass runt 14-tiden idag, det ska bli roligt. Snusan (hade journal förrut) o jag ska köra ett brutalt pass :devil: :bb2:
    Nåja, först lite sm i godisätning…

Eeh.. brutalt och brutalt vet jag inte.. 😮 Tänk på att du ska träna med en kleine RÄKA!!! :D Men jag skall göra mitt bästa trots avsaknad av stora muskler! :emo-thumb

(Fuskigt att du får ladda med goodis förresten!!!!!)

snusan Tack för idag!
    Räka vet jag inte om jag håller med om, då är jag ett king size nougatägg.
    Nog var det ett brutalroligt pass alltid, hoppas på ett till…
    Jag tycker din form var riktigt bra nu, kan tänka mig din tävlingsform årXXXX:nod

14/4-06[/b]

Så var man hos föräldrarna i Ösd då, en 14v valp och två hundar till gör ju inte att man har många lugna stunder… hahaha
    Härligt med lite gratis motion om inte annat.

Idag var det dax för ett styrkepass med Snusan, blev riktigt roligt o bra. Måste säga att jag är imponerad, glad o go tjej som verkligen körde tungt o visade en bra styrka. Detta trots att jag kom med en del nya övningar.

Tror inte mina senaste veckor med bakverks/godis-diet varit så optimal, börjar vara rätt less… vill hellre ha hyfsad form istället för att känna mig sliskig o blekfet…

Dagens:
    Axelpress 22kg 8 24kg 8-8 22kg 8*
    Axellyft utåt cable 2plattor 8-8-8-8*
    Stående rodd cable 4plattor 12 5plattor 8-8-8*
    Baksida axlar stående skivstångsrodd 45kg 8-8-8-8*
    Militärpress 37kg 8 42kg 8-6* 37kg 8*
    Bicepscurl EZ 29kg 8 34kg 8-8-8*

Energi/motivation: 4
    Tid: 15-16:30
    Kommentar: Såg först då jag kom hem att det faktiskt blev nästan samma pass idag som igår. Men jag behöver verkligen bygga på axlarna lite. *växa i vila, vad är det?*

O du Snusan, inte för mycket :drinks: ikväll. Du dietar juh… :friends:
    Glad påsk allesammans, själv laddar man inför intervallpass på cykel imorron.

nopes det är rätt attityd, långt ifrån alla som har turen att göra det dom gillar :)

jasså du är från kallhålet östersund :P, kör hårt med snusan nu och ha det gött i helgen/påsk.

btw alltså, piska inte axlarna för hårt, klart ömtåligaste muskelgruppen på kroppen enligt mig och dom får mycket stryk när man tränar överkroppen.

Tack själv för ett kul pass! :emo-thumb Jag har duktigt hållit mig till sallad och kaffe på festen och skyndade mig att ladda i mig protein så fort jag kom hem, för jag glömde proteinet i all hast när jag stressade iväg!

Tack för dina kommentarer..!Även om jag känner mig liten, blek och slapp! Hahaha! Å du ska inte snacka om blekfet!! Sådeså! :nono: Hittade till min stora glädje en fd. olympia-tränande på festen som jag kunde snacka med större delen av kvällen: träningsprat! Jippii!!

Hoppas på en grym träningsvärk i axlarna nu!! :up:

P.S: Du får gärna mms:a nån av bilderna du tog, jag är rädd att de ser helknasiga ut..! 😮

*kram*

(Hör av mig om jag är tillbaka i stan innan du åker!)

dubbelpost…

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.