Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 482 total)
  • Author

mikael.H Mmm, träningsvärken börja smyga sig på mig…framförallt i latsen sedan torsdagen och trapzen igår…

snusan Alltid roligt o snacka träning! Bilderna kommer…
    Som sagt, träningsvärken kommer o tar mig! Dig med hoppas jag.

15/4-06[/b]

Vad vore en påskafton utan ett riktigt träningspass, som en bal utan…kläder…? Lite naket alltså…;)
    Jaja, lite taskig humor kanske…

Nåja, idag hade jag tänk sätta mig på en cykel för lite intervaller. Men när jag kom till gymmet så visade det sig att det var ett spinningpass också. Så det vara bara o boka sig på passet och inhandla lite kolhydratsdryck, sätta sig på en cykel o trampa…
    Så det blev 1h med 8min intervaller, mp3 i högsta hugg sen blev det ytterliggare en timme fri spinning…

Blev ett av de bästa passen någonsin, kände mig inte ens trött efter två timmar av minst sagt intensivt arbete:yahoo: , men hade ju lovat föräldrarna o pallra mig hemmåt.:|

Alltså:
    Tid: 1h 58min
    20min uppvärmning
    4st 8min intervaller liggandes på 87-90% av max därefter 2min vila/återhämtning.
    Efter dessa blev det lite fri återhämtning några minuter.
    Spinningpass på 55min (snittpuls 82% under spinningpasset)
    Snittpuls under hela passet inklusive vila och nedvarvning blev 79%
    Energiförbrukning: 1714kcal

Kommentar: Ja, vad säger man…världsklass kändes det som. Lance Armstrong, släng dig i väggen! Här kommer jag mot åtta raka tourer!
    Eller…eeeh, åtminstone om det bara satt i känslan och huvudet.:p

Må väl!

Whaaaa!!!!!!
    Vad less jag blir på mig själv ibland…
    Här byter man om, raggar en bil och sätter sig o kör 1,5mil till stan för att köra ett grymt superpass bröst/triceps. Man är laddad som aldrig förr efter ett bra cykelpass igår och taggande läsning i Sam Jr:s journal.
    Vad händer när man kommer fram, drar mitt kort och slår in koden….väntar….o väntar…prövar igen…väntar…prövar igen…väntar…neeeh…det kan inte vara sant.
    Prövar igen, o igen, o igen…jo, det är sant! Endera har jag glömt min kod eller så har mina 10gånger tagit slut. :(
    Har haft kortet 2år, så koden kan vara ett problem även om jag har den uppskriven…

Jag blir bara så matt, o mätt för det blev hem o äta kvarg istället
    På tisdag ska jag in o höra efter om jag måste köpa ett nytt kort eller om det bara hade blivit lite mycket ägg o kvarg i påsk.
    Kom just på mig att jag ätit 2kilo kvarg på….eeeh…3dagar…:o överkonsumtion vad är det?!

Var skriver jag på för o få Lidl till Borås:up:

18/4-06[/b]

Äntligen!!! ÄNTLIGEN!!!
    Har inte tränat på 2 dagar och allvarligt talat började jag krypa på väggarna och känna mig halvt deprimerad. Tur det finns tre hundar varav en valp som sysselsättning, annars hade nougatäggen jagat mig i drömmarnas värld…:p

Nåja, blev ett bra pass. Vet inte alls om jag ökade eller inte för jag började på ny träningsbok och hade inget pass uppskrivet. Så det fick bli lite på känsla.
    Nåväl, blev ett skönt bröst/tricepspass.
    Däremot var jag nära o halshugga mig själv, vet inte vad som hände men när jag körde lutande hantelpressar så försvann bara kraften i högerarmen och hanteln dunsade ner i bröstet…tur man inte tappade 23,8kg i pallet…;)

Körde på Jocks i östersund idag, ikväll är det slut på ledigheten. Åker tillbaka hem ikväll…
    Bänkpress 70kg 8-5* 65kg 8-6*
    Ez-tricepspress 34kg 8-7* 29kg 8-7*
    Lutande hantelpressar 23,8kg 8-8-8*-6*
    Enarms tricepspress 15kg 8-7* 12,5kg 8*-8*
    Sittande cable-x 17,5kg 8 20kg 8-8*-8*

Motivation/Energi: 4
    Kommentar: Bra pass med härlig kontakt. Dock försvann kraften helt i armarna pga. fruktansvärd pump i triceps. Tror aldrig jag fått så tidigare…hade svårigheter o röra mig ordentligt ett par timmar efteråt.

Prövade Samir Special, men den gick sådär… fick ju inte upp armen tillräckligt pga pumpen
    Imorronkväll kan det kanske bli ett styrkepass, kommer direkt från tåget till jobbet imorron o slutar 18…

:D
    jaa, Lalla vad ska man säga? Hur är det fatt egentligen?:p nej, men det är bra, du kör då hårt som vanligt…

Verkar ju gå riktigt bra för dig! Keep on moving:dance: …

(Fått svar på varför kortet inte funkalerade?)

fan du, jag hade blviit galen om jag hade kört så långt till gymmet och inte kommit in………:evil: ..men men vad gör man:|

bättre lycka nästa gång :emo-thumb :D

kram Tess

Milia Hahaha, vet inte riktigt hur det står till…Är nog lite udda tror jag:| Men det visste du ju redan.

Nope, han aldrig in på gymmet då de hade öppet i receptionen. Måste passa på nästa gång jag kommer upp.

Tess Jadu, man hyr en inbrottstjuv…:|

19/4-06[/b]

Igår var det onsdag och efter en halvtaskig sömn ombord på ett tåg, så begav jag mig direkt till jobbet. Kom hem vid 18-tiden, packade upp och åt därefter väntade ett styrkepass.
    Kom hem vid 21-tiden och var ganska mör efter en lång dag…

Inclined rodd 65kg 8 70kg 8-8* 65kg 8*
    Ez-stång bicepscurl 32,5kg 8-8* 29kg 8*-8*
    T-rodd 35kg 8-8-8*-8*
    Cablecurls 15kg 8 17,5kg 8 20kg 8* 17,5kg 8*
    Pulldown 80kg 8-8*-8*-8*

Motivation/Energi: 4
    Kommentar: Ett bra pass med ok kontakt, fuskade lite… Känner mig laddad inför att bygga ordentligt! Kör mer på känsla nu.

20/4-06[/b]

:yahoo:Partyhattarna på! Idag var det dags för premiärturen på landsvägscykeln utomhus.
    Försökte ragga ihop ett gäng men det gick väl sådär, de skyllde på att de var slitna…bara för att de avverkat ganska många pass under påsk och jag bara ätit godis…(nästan)

Från jobbet till fikabordet (resejournal krävs!!!:rtfm:) för en, som vanligt, underhållande fikastund!
    Därefter stack jag ut själv (mesar:|)på en liten lagom premiärrunda, underbar tur med runt 10-12grader o sol.
    Efter passet tog det lite tid, skall strechas, bastas o pratas lite. Så nu (22:30) efter en tur till ICA också så sitter man med en sen middag redo för sängen…*zzzzz*

Dagens Premiärtur:
    Sträcka: 64,6km snitthastighet: 30,4km/h
    Tid: 2h 7min
    Puls: 78% i snitt varav 42min 80-89% och 1h 22min 70-79%
    Energiförbrukning: 1748kcal

Imorron väntar endera ett styrkepass eller en tur på cykeln igen, sov gott…

oh känns jobbigt att bara läsa att du cyklar 6.5 mil och funderar på ett nytt cykelpass imorron :)

keep it up!

Ja det är ju helt galet… Men vi gillar ju olika saker och tur e väll det.

Bra tempo!! :up:

Och shit, vilken förbränning….

Håller med Latsdragaren: give me your förbränning PRONTO!!(släng med lite energi då också när du ändå håller på för den har du rätt mycket av också;))

mikael.H & Zitruz Hehehe, jag lovar att det låter jobbigare än det är. Dessutom finns det (nästan) ingen härligare känsla än när benen svarar och det är fint väder!

Latsdragaren Tack, jo det gick ganska bra för att vara första passet.

Milia *skickar ett mail*:p
    Näe, men desto högre syreupptagningsförmåga desto högre energiförbrukning. Dessutom är det ju över två timmar arbete…;)

Vad glad jag blir av alla som skriver! Nu kan jag ta i lite extra på onsdag för er alla!:emo-thumb

21/4-06[/b]

Idag sken solen åter över Lalla! (vaddå självupptagen;) )
    Näe, men det blev i alla fall ett cykelpass som tjänade sitt syfte. Ändrat lite på sittställningen gjorde jag också.
    Jag åt inget alls under träningen igår, så jag tömde mig rätt rejält. Dessutom har jag medvetet inte fyllt på något extra mycket med kolisar sedan igår.
    Efter ca. 45min tog jag tvärslut, försökte ta det lite lugnt men det blev det klassiska…tunnelseende, svag hjärtklappning, problem att fokusera…tom på glykogen!
    Precis enligt planen, nu blir det att vila imorgon och ladda för ett cykelpass med ”gänget” på söndag. Jag kommer ”vräka” i mig kolhydrater hela kvällen och imorgon för att vara fullladdad på söndag. Då ska jag verkligen köra ett kanonpass.

Dagens:
    Tid: 1h 14min
    Sträcka: 34,3km snitt:27,5km/h (jmf med igår:o )
    Puls: 69% i snitt varav 40min 70-79%
    Energiförbrukning: 831kcal

Trevlig helg allesammans!8)

Lalla wrote:
    det blev det klassiska…tunnelseende, svag hjärtklappning, problem att fokusera…tom på glykogen!

Det klassiska asså…. låter ju farligt ju…:

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.