Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 april, 2006 at 19:57 #984948Anonym anvandareMember
klart solen skiner på dig lalla :p
en nyfiken fråga: varför tömma sig helt, finns det något fysiologiskt att vinna på det? rent spontant känns det som att det vore bättre att alltid vara full med energi och därigenom kunna köra effektivare och hårdare pass än att göra som du gjorde idag och knäcka kroppen totalt på en lägre nivå.
just curious
21 april, 2006 at 22:16 #984949Anonym anvandareMemberKul att läsa din journal, det peppar en lite extra! *ler*
//Helena21 april, 2006 at 23:04 #984950Anonym anvandareMemberSjälv körde jag bara ett axelpass och två långisar med hundarna idag..! Är inte mkt för den där konditionsträningen… men det blir väl!
Kör så det ryker!!!!!
23 april, 2006 at 22:13 #984951Anonym anvandareMemberZitruz Nejdå, lite jobbigt bara…
mikael.H Det har forskats lite om det, men om det bara är placebo vet jag inte.
Jag tycker mig få en bättre glykogeninlagring om jag verkligen tömmer mig själv först, ibland tycker jag helt enkelt att det är skönt/bra för kroppen…
Kanske bara en dum fix-idé eller så fungerar det verkligen…Melixa Aaah, vad roligt med ett nytt ansikte!!!
Tack, härligt att kunna sprida lite ”stämning”!snusan Hahaha, med din form behövs inte mycket cardio. Vissa är ju mer lättränad än andra…:p
Kör hårt nu du med!23 april, 2006 at 22:32 #984952Anonym anvandareMember23/4-06[/b]
Mycket sol i mitt liv:)
Nåja, det var cykling på schemat. Vi var ganska många tappra, närmare 15-talet som begav oss ut på landsvägen i 15grader och solsken. Jag var den enda (!?!) som körde i kortbyxor. Var dock orakad, vilket jag ganska snabbt fick höra…:p Nåja, numera åtgärdat…
Vi delade oss i två grupper, vår grupp körde lite längre. Det blev ca. 82km i väldigt beskedligt tempo, bara för att rulla igenom benen och få lite mil. Det var tre killar från Team MA-Speedware som var med och höll tempo första sex milen, de tävlade i förresten lördags [http://www.cyclesport.se/nyheter.asp?newsid=10415&kat=0].
Alltid lika roligt när de kan vara med!Dagens
Sträcka: 82,6km
Snitt hastighet: 28,8km/h
Tid: 2h 51min
Puls: 65% i snitt varav 26min 70-79% och 1h 48min 60-69% (grymt lugnt alltså)
Energiförbrukning: 1680kcalHeja våren och solen
24 april, 2006 at 06:19 #984953Anonym anvandareMember*ler* Jo jag är väl lite ny här 😮
Den 1:a maj startar jag seriöst m min träning så jag hoppas jag orkar tillräckligt länge så jag får se resultat för då blir man ju så motiverad att fortsätta så man inte slutar helt…
Lycka till m din träning iaf, din tråd är kul o upplyftande att följa, får en annan att tänka lite längre.//Helena
24 april, 2006 at 19:03 #984954Anonym anvandareMemberOch jag fortsätter att imponeras av dina enormt lååååååååååååååååååååååååååååååååååååååånga pass.
Gissa förresten vem som köpte ny cykel i helgen? Testcyklade 2 citybikes, men insåg ganska snabbt att jag är en mountainbiketjej, så det blev en Marvil Sierra, känns kanon! Så vem vet, snart kanske jag också drar ut på en cykelrunda;)
24 april, 2006 at 21:33 #984955Anonym anvandareMemberMelixa Riktigt roligt att du hittat hit som sagt. Jag säger bara, ha kul! både här och med träningen o hästar.
Milia 😮 Säger som Fever. Det är inte distansen som är mördande, det är tempot…
:yahoo: Vad härligt!
Som jag sa i PMet så måste jag verkligen rekomendera att köpa riktiga cykelskor och pedaler till den också. Visst kostar det en slant men det blir hundra gånger roligare!
Ha så lerigt o svettigt i skogen! *blir sugen på ett mtbpass*
24/4-06[/b]Idag var det egentligen min vilodag. Men efter att försovit 30min imorse till ett möte så gick dagen i 180km/h minst sagt. Jag kände att jag behövde landa lite mentalt, så det fick bli ett lagomt lugnt cykelpass i solnedgången.
Dagens pass
Sträcka: 34,1km
Tid: 1h 12min
Snitthastighet: 28km/h
Puls: 69% varav 31min 70-79% och 36min 60-69%
Energiförbrukning: 807kcalNu ska jag hjälpa grannen lite, meka med min cykel och sedan i säng för en ny underbar dag!
Lite stats:
v.13 7träningar, 8h 11min, 4715kcal under träningarna
v.14 6träningar, 8h 57min, 12,5mil, 5964kcal
v.15 5träningar, 6h, 4,2mil, 3982kcal
v.16 5träningar, 8h 13min, 18,1mil, 5059kcalPuls:
Snitt under dessa fyra veckors konditions träningspass 73% varav 4h 31min 80-89% och 10h 21min 70-79%.24 april, 2006 at 21:38 #984956Anonym anvandareMemberTa ett cykelpass för att slappna av… helt galet ju
Nej men det är nog inte helt fel om man gillar det så som du gör.Vad exakt menar du med cykelskor och nya pedaler… Får gärna länka till nåt bra så man kan se vad det är. Förstår ju att det är skor som är special till cykling men har aldrig sett det…
Kul med nya cykel Melia!!!:up:
24 april, 2006 at 21:50 #984957Anonym anvandareMemberHär är två olika pedaler, en bara gjord för cykelskor och en där du kan vända på pedalen och ha vanliga skor också.
Du har ett fäste i skon som du ”klickar” fast i pedalen så du kan dra upp foten och ändå sitta fast i pedalen.
Den löser ut som en bindning, vrid hälen så lossnar du. Tro mig, det sker automatiskt när man vurpar:o
Dom ser lite annorlunda ut för landsväg men principen är densamma…24 april, 2006 at 21:58 #984958Anonym anvandareMemberOk ok!!! Ser lagom avancerat ut. Men antar att man får kämpa några timmar i veckan på cykeln för att det skall löna sig då… Det e la inte så billigt kanske men säkert jättebra!!
25 april, 2006 at 22:14 #984959Anonym anvandareMemberZitruz Så farligt dyrt är det inte, skor runt 400:- och uppåt samt pedaler runt 350:- och uppåt…
25/4-06[/b]Har lite bråttom, skall meka lite med cykeln tills imorron och det hinner inte jag efter jobbet. Säsongens första tävling/motionslopp står för dörren. Såg nu på startlistan att två elitlag är anmälda också, MA Speedware som ibland är med och tränar med oss. Även Cykelcity.se är anmälda. Nog för att de kanske inte tar det jätteseriöst men ändå…
Neeeej, nu fick jag punktering också, cykeln står bara en meter ifrån mig…*psssssssst* Nåja, tilbaka till cykeln.Dagens styrkepass som blev rygg/axlar:
Sittande Rodd 70kg 8-8-8*-7*
T-rodd 35kg 8 36,25kg 8-8*-8*
Pulldown 80kg 8-8*-8*-8*
Militärpress 37kg 8 43kg 8-8-8*
Baksida axlar 50kg 8 60kg 8*-7* 55kg 8*
Axellyft utåt 11kg 8-8 12kg 8*-8*Kommentar: Bar pass med härlig kontakt, däremot var det på tok för länge sedan jag körde styrka. Bättring på den fronten!!!
Motivation/Energi: 4,5:emo-thumbNu hoppas jag på uppehåll imorgon, och att jag känner mig lätt i kroppen! (drömma går ju…:p )
25 april, 2006 at 22:23 #984960Anonym anvandareMemberLalla wrote:Zitruz Så farligt dyrt är det inte, skor runt 400:- och uppåt samt pedaler runt 350:- och uppåt…
(…)
Neeeej, nu fick jag punktering också, cykeln står bara en meter ifrån mig…
(…)
Nu hoppas jag på uppehåll imorgon, och att jag känner mig lätt i kroppen! (drömma går ju… )Ok inte så farligt ne…
(…)
Hehe man har sakerna när sig som man håller kärt :p
(…)
Ett Stort Lycka Till i morgon!!!27 april, 2006 at 21:32 #984961Anonym anvandareMemberZitruz Tack, det behövdes kan jag säga…
26/4-06[/b]Jaha, så var det tävlingsdax. Ett tempolopp upp för en 2,4km lång backe med en snittlutning på 3,6%. Visst inte mycket om man jämför med proffsens backar, men det räcker till kan jag meddela!
Officiell resultatlista kommer i slutet av veckan, men jag körde på ca. 6min 44s.
Jag hade en snittpuls på 90% och när det var som brantast, sista 300m, hann jag kika på pulsklockan o såg 97%…:emo-thumb
Nåväl, med tanka på att jag är på tok för tung i förhållande till min effektutveckling så är jag ganska nöjd ändå. Lyckades ändå hålla 20,5km/h i snitt.
Jag tror eliten hade runt 4,40. En hel del killar från MA-Speedware körde bra, men vann gjorde en kille på cyclesport.se…Lite jobbig känsla, som alltid på korta tempolopp, när man känner att lungorna blir större då man andas, men ändå känns det som om man håller andan…:p
Rullade av med 20min på trainer då jag kommit hem också, bara för att kunna gå imorgon.Bilder: Banprofil och stilstudie…
27 april, 2006 at 21:42 #984962Anonym anvandareMember27/4-06[/b]
Idag kände jag mig verkligen död i benen, det var fortfarande mjölksyra kvar sedan tävlingen tror jag…:o
Nåja, på jobbet skulle jag köra ett maximal syreupptagningsförmåga som ett led i vår friskvårdspolicy. Jiipiiee, kunde knappt ta mig från stolen o så skulle jag cykla!?
Det gick dock ganska bra, fick 76,4ml/kg/ml vilket motsvarar elitnivå. Sedan gäller det bara att tappa 10kg och få ut kraften i benen oxå…om jag ska bli elitcyklist…vilket jag inte ska så det kvittar :pEtt träningspass på cykel blev det naturligtvis ändå ikväll.
Tid: 2h25min
Sträcka: 67,9km
Snitthastighet: 28,1km/h
Puls: 69% i snitt varav 36min 70-79% och 1h12min 60-69%
Energiförbrukning: 1408kcalLugnt och skönt pass med två träningskompisar, imorronbitti bär det av igen innan jobbet med en kollega.:up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.