Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 482 total)
  • Author

Hehe det låter som om du legat i dessa dagar. Hoppas du är nöjd med din insats.
    Jag hade nog tagit mig in på en tid av 19min och 24sek tror jag :D hehe

Jag beundrar din träningvilja eller va man kan kalla det. Jag hade varit helt utmattad kan jag tänka mig. :|
    Men man blir helt klart peppad när man läser allt.:up:

Oj om jag skulle cykla så mycket som dig så skulle jag inte kunna gå på år och dagar!! ;) Fattar inte hur du orkar! Hehehe! Men det är kul att läsa om iallafall, för då tycker jag inte att jag ska gnälla över 18 minuter på cykeln efter ett gympass… :up:
    Ha det bra! :)

Zitruz & mariia Nejdå, med lite träning skulle det gå bra för er bägge. Idioti kanske är ett bättre ord än träningsvilja:o nåväl, antar att jag är född med viljan. Roligt att man kan peppa varandra! Huvudsaken är väl dessutom att man gillar det man gör. :emo-thumb

28/4-06[/b]

Idag var jag ut med en arbetskamrat, vi körde väldigt lugnt första 2,5milen, sedan avvek han hem och jag fortsatte själv en bit till. Då gick det undan ganska bra.
    Härligt pass.

Tid: 2h24min
    Sträcka: 59,6km (24,9km/h i snitt)
    Puls: 63% i snitt varav 19min i 70-79% och 1h12min 60-69%
    Energiförbrukning: 1363kcal

29/4-06[/b]

Igår (29e) var det dags för gemensam träning med ”onyxgänget” men vi blev bara tre tappra. Det är tydligen många borta nu i valborgstider, vi var lite ojämna i gruppen så det blev ett väldigt lugnt pass igen. Men det var skönt då jag kännt mig ganska sliten i benen senaste dagarna…
    Imorse då jag vaknade var jag dock pigg i benen och kände mig ganska fräsch dock lite stel. Jag tror det var bra med ett lugnt pass, det gjorde mina ben gott!:up:

Tid: 2h 9min
    Sträcka: 52,1km (24,2km/h i snitt)
    Puls: 63% i snitt
    Energiförbrukning: 1215kcal

Det känns riktigt bra nu när man börjar hitta flytet i åkningen, benen hitta formen och kroppen börjar komma igång! Denna veckan blev det ca.22mil. Eventuellt blir det en tävling/motionslopp till helgen, lite oplanerat men det är ett gäng som skall ner till Halmstad och de undrade om jag ville hänga med. Alltid roligt med lopp!

Näe, imorgon blir det ett cykelpass om det inte regnar. För blir det regn kör jag styrka istället.
    Ha en underbar Valborg, det ska jag ha med min älskling i alla fall!

Lalla wrote:
    Ha en underbar Valborg, det ska jag ha med min älskling i alla fall!

Hmm, cykeln eller har du skaffat flickvän? ;)

mariia wrote:
    Hmm, cykeln eller har du skaffat flickvän? ;)

Hahaha :D

Shit vad jag har missat att läsa här! din journal verkar ha gömt sig i några dagar för mig:nono:
    Vad kul med tävling! Och härligt när allt känns så bra och så, det betyder ju att du tränar på ett bra sätt, och det måste ju vara skönt!
    Det har inte blivit så mycket cykling för mig ännu, det blir nog att prioritera löpningen ett tag framöver…men, man vet aldrig, tillfället kanske dyker upp då jag kan cykla till mina föräldrar (måste tima in det så jag får skjuts tillbaka av dem också för jag orkar inte tur och retur…)

Hoppas helgen (och vädret) varit/är bra!

Förresten – slog det mig nu; var är bilderna från fotograferingen du gjorde för ett bra tag sedan nu? Jag vill seeeee!

;) vilka pass du kör!:buttrock:

mariia Tja, cykeln är väl min älskling om sommrarna…kanske lite stel o kantig ibland.
    Men jag menade faktiskt min nyfunna flickvän;)

Zitruz Jag hade ju i alla fall min älskling i sovrummet…:|

Milia Jo, jag uppdaterar inte fullt så ofta heller. Försöker göra det efter varje pass men ibland hinner jag inte.
    PM kommer ikväll, lovar!
    Jo, jag känner mig starkare än någonsin på cykeln faktiskt. Trots ett fiaskobetonat tempolopp i helgen:o

Ang. bilderna, enligt de som sett bilderna är de bra. Men han som tog dem har tyvärr varit sjuk i nästan två månader, så han har inte hunnit göra något med dem ännu. Jag vill dock gärna ha bilderna så jag kan kika lite…
    Han har inte varit med oss på cykelträningarna som han brukar för att fota heller…

ettan Tja… jag é ”cykel-motionsnörd” då blir det långa pass….hehehe

1/5-06[/b]

Resultatlistan för bergakungatempot finns på:
    [http://www.hisingensck.se/bergakungatempot/]
    Klicka på ”resultatlista” i vänstermarginalen, sedan under herrseniorer.
    ”Team MA” är det elitlag som ibland är med oss motionärer ut på träningsrundor.

Tyvärr för min del var det fiasko!
    Men jag är inte gjord för att klättra uppför. Måste tappa ca. 10kg men behålla effektutvecklingen i benen för att ha någon chans överhuvudtaget.
    Men som jag sa tidigare, jag ska inte bli elitcyklist så det kvittar. Roligt var det i alla fall!!!

Vaknade imorse och kände mig riktigt pigg, vi tog det jättelugnt i helgen. Sååå skönt. Kikade ut och såg att det INTE regnade, jiipiiiee!!! Då blir det cykling.
    Ett bra pass tycker jag, vi körde lite lagomt tempo med några backar och spurter/tempohöjningar när de ex. proffsen inte kunde hålla sig. Nog kliar det i benen för en comeback ibland kan jag tro…:p

Dagens sköna pass:
    Tid: 2h 43min
    Sträcka:72,6km
    Snitthastighet: 27,2km/h max:71,3km/h
    Puls: 71% i snitt varav 24min 80-89% och 1h11min70-79%
    Energiförbrukning: 1914kcal (2000kcal nästa gång )

Vi körde 55km gemensamt i en grupp med 5-6st och sista biten körde jag och en kille till. Vi var lite sugna på en extrasväng, vi kände oss ganska pigg i benen så det blev första bästa branta backe som gällde:devil:

Veckan ser troligtvis ut som följer…
    Mån: cykel, träning 72km
    Tis: Styrka överkropp
    Ons: cykel, lätt rullande eller helt vila.
    Tor: ”ProTour” en lekfylld (grymt jobbig)träning med ex. proffs, elitåkare och motionärer på runt 2h. Tre stycken spurtpriser efter vägen. *puuuh*
    Fre: cykel, lätt åkning eller styrka överkropp vid regn.
    Lör: Tävling/motionslopp i Halmstad.
    Sön: Vila, styrka överkropp

Nu ska jag tvätta klart, ha det kanoners!

Lalla wrote:
    mariia Tja, cykeln är väl min älskling om sommrarna…kanske lite stel o kantig ibland.

Zitruz Jag hade ju i alla fall min älskling i sovrummet…:|

Jaha vad roligt! :nod
    Hmm, jag vill nog inte veta vilken älskling du menar att du har i sovrummet, blev lite förvirrad nu igen… vem/vad det nu var du menade så förbrukar det nog kcal iallafall… ;) (Var bara tvungen, fick tvångstankar! hehe!! sorry…)

Härliga pass du kör och kul med ny kärlek…

trilla inte ner för mkt i kärleksträsket som jag gjorde bara :D :| , kan bli farligt för formen vet du men ack så härligt med ;)

Verkar ha missat din tråd jag också ett rejält tag nu. Är du säker på att du inte gömt den för mig och Milia? 👿 :D

Slutar aldrig imponeras av dina cykelpass, helt otroliga!

Lalla wrote:

haha ja det var nog tur för dig det om hon skulle råka läsa din journal :P

Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.