Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 482 total)
  • Author

Milia Tack, men det var ett lugnt pass. Guuud vad skönt väder! Nu börjar verkligen cykelbrännan komma på allvar! Hahaha…8)

mariia Hehehe, jo det blir väl någon kcal/dag Men jag gillar mat så det är inget problem, har lite svårt för människor som säger att de inte klarar av att få i sig 3000-3500kcal. Vaddå, bara o gapa och svälja.:p
    Näe, men skämt åsido. Jag har inga problem med att få i mig 5000+kcal/dag i form av BRA mat, kompletterar bara med lite tillskott i samband med passet.

8/5-06[/b]

Idag är det vilodag, har ju blivit en och annan träning senaste veckan.
    Börjar dock vara lite snuvig o öm i halsen, har köpt in echineadroppar, c-vitamin o strepsils. Vill INTE bli förkyld, halva jobbet är ju dåliga…

Så nu blir det vila i alla fall idag och även imorgon, eventuellt ett styrkepass på onsdag annars laddar jag inför ”Protour” träningen på torsdag. Jag vill ju inte missa Jubileumsloppet på söndag, det vore riktigt tråkigt!

Bild från i söndags, ringade in mig. Ligger fint på rulle. hehehe

Har ni anställt en person som ska cykla före er och stå och vänta med kameran eller? :| :p

Tjoho!
    Ser bra ut det här!

Du har väl vilat och laddat ordentligt de här dagarna nu
    så att du är på topp till på söndag? :up:
    Man vill ju höra allt om hur du kickade rumpa på jubileumsloppet!
    De där bilderna ser ju superhärliga ut! Ni har ju sommar där nere
    för tusan!!! Inte en endaste liten snöhög!?! :D

Såg också att våra mp3-spelare har något gemensamt!
    Senast idag var jag ute och tränade med en massa Linkin Park
    och Nirvana i lurarna! Yeah!

:buttrock:

Kör hårt!!!

Katti wrote:
    Ni har ju sommar där nere
    för tusan!!! Inte en endaste liten snöhög!?!

Snö här nere ne!!! Högsommar mer!!
    Men det finns la inte så mycket snö där uppe i norr heller? Snackade men kompis i Luleå och dom hade extremt varmt…

Lycka till nu på söndag Lalla. Vill höra allt sen!

Tack för ert stöd!:worship:

Känner mig mycket bättre idag, imorron blir det troligtvis ett styrkepass.

mariia Ja, faktiskt har vi vår egen fotograf. Men han tar bilen, inte cykeln…8)
    Vi har inte fått våra dräkter ännu, men alla på bilden kör för samma motionslag ”Team OCV”. Vi är ett helt team, tror det totalt är 22st faktiskt…

Katti Laddad, uppvilad (inget halsont iaf.) och full av energi!!! Om det inte vore för all pollen…*pfff* Är inte hälsosamt o vara ute för mig tror jag, så fort jag öppnar fönstret börjar halsen och ögonen klia och bli irriterade. Dessutom snorar jag som om jag hade värsta superinfluensan.

Det blir ju heller inte bättre av o sitta på en cykel i 30km/h under 4-5h….:(
    Jaja, skam den som ger sig!

Visst e Linkin o Nirvana bra!
    Nirvanas unplugged-album är nog det bästa som gjorts på lääääänge!!!

Zitruz ”Högsommar åt folket!” …som Fever skulle sagt:ph34r: Tack, tack. Klart det blir ett referat. Kör hårt du med.

Lalla wrote:
    Milia Tack, men det var ett lugnt pass. Guuud vad skönt väder! Nu börjar verkligen cykelbrännan komma på allvar! Hahaha…8)

mariia Hehehe, jo det blir väl någon kcal/dag Men jag gillar mat så det är inget problem, har lite svårt för människor som säger att de inte klarar av att få i sig 3000-3500kcal. Vaddå, bara o gapa och svälja.:p
    Näe, men skämt åsido. Jag har inga problem med att få i mig 5000+kcal/dag i form av BRA mat, kompletterar bara med lite tillskott i samband med passet.

8/5-06[/b]

Idag är det vilodag, har ju blivit en och annan träning senaste veckan.
    Börjar dock vara lite snuvig o öm i halsen, har köpt in echineadroppar, c-vitamin o strepsils. Vill INTE bli förkyld, halva jobbet är ju dåliga…

Så nu blir det vila i alla fall idag och även imorgon, eventuellt ett styrkepass på onsdag annars laddar jag inför ”Protour” träningen på torsdag. Jag vill ju inte missa Jubileumsloppet på söndag, det vore riktigt tråkigt!

Bild från i söndags, ringade in mig. Ligger fint på rulle. hehehe

Ja håller med fullständigt när det gäller att få sig energi.
    Nu när jag äter som en ”vanlig” människa kommer jag bara i bättre och bättre form och då äter jag alltså sex ggr om dan med kollisar och fett i varje måltid.
    Sista målet blir nästan alltid klockan 23:00 och då med allt.
    Vi har nog mycket gemensamt:emo-thumb

FEVER Amen! Håller fullständigt med dig:emo-thumb

10/5-06[/b]

Resten av gänget stack iväg på en 10-mila cykelrunda, kvar på gymmet med vikterna i näven stod jag…
    Kan ju inte bara förneka att jag älskar att lyfta lite vikter imellanåt också, dessutom kändes min allergi inte tillräckligt bra för en 10-mila tur. Det är dock betydligt bättre än igår så imorron blir det nog en lugnt runda själv, ingen Protour träning däremot…(men när det drar igång vet man aldrig, hehehe)

Känns tyvärr lite osäkert inför söndagen med tävling/lopp iom. allergin, det är ju inte precis mystempo man kör tio mil på…
    Ifjol gick det 31,0km/h i snitt, snittpuls på 72%. Blir väl något liknande i år kan jag tänka.

Nåja, det var i alla fall härligt med ett styrkepass också!
    Bröst/Mage/Armar stod på schemat.
    Lutande bröstpress hantlar 26kg 8-8-8-4* PB
    Cable flies sittande 20kg 8-8-8-7* PB
    Magvridning 67kg 8-8 57kg 8-8*
    Crunch 50kg 9*-8* 40kg 9-8*
    Bicepscurl EZ-stång 31,5kg 8-8 29kg 8-8*
    Tricepspress EZ 31,5kg 8-8-8-8*

Kommentar: Bra motivation men kass energi, blir så väldans trött av allergimedicinen. Men det var roligt och två PB iaf. Dessutom kör jag fortfarande väldigt strikt framför tunga vikter, kommer köra så fram till hösten.
    Då kommer kreatinet, de tunga vikterna och 4styrkepass/vecka fram!

Energi/Motivation: 3

:lazy:

Hräligt med PB lalla! ;)
    Förstår mig inte på att du orkar cykla sådana monstersträckor..
    Jösses..
    allergin är sannerligen jobbig dessa dagar.

Hm, ursäkta min okunnighet, men vad är en EZ-stång för något? Är det en sådan kuperad?

Btw, Nirvana unplugged rocks fett!
    /MVH Fricki

trevligt med nya pb:n lalla, gött kämpat och du, på söndag så kör du säkert ett bra lopp med :)

hajken: mm

håller med hajjken och mikael härliga Pbn!:emo-thumb :p

hajkken Tack, tack. Men det är inte distansen som är jobbig, det är vilket tempo man håller.
    5km kan vara mördande men 10mil ”like a walk in the park”…

mikael.H :emo-thumb

ettan tnx!

Oj , oj, oj…
    Här var det länge sedan jag skrev något. Men tro inte att jag varit lat för den sakens skull:p

En liten uppdatering vad som hänt i mitt liv…
    Jag har ställt upp husvagnen nere i Björkäng mitt emellan Varberg och Falkenberg i helgen. Jag passade därför på o klämma in ett cykellopp på söndagen. Jubileumsloppet, det var för övrigt tredje gången jag kör Sveriges blåsigaste motionslopp… Men Hisingen runt ligger inte långt efter. 8)

11/5-06[/b]
    Körde ett landsvägs cykelpass på 57,9km, det tog 1h 56min. Förbrukade 1367kcal…
    Låg på rätt hyfsat, blev inte sådär jättelångt men på det hela ett bra pass.

Sedan var det vilodag och tid för att dra ned vagnen på fredagen, det tog sin tid. Dessutom kom jag inte ifrån jobbet som jag skulle heller. Men nu står vagnen på sin plats och jag spenderade hela helgen där.

13/5-06[/b]
    Körde ett lungt ”inför-loppet” pass på cykel, blev 32km på 1h2min. Benen kändes jättebra och det blev bara väldigt stilla på lördagkvällen.

14/5-06[/b]
    Så var det dax för loppet då. 100km (som dom sedemera kortade till 96km…) skulle avverkas, det var ca. 120startande.
    Som vanligt en rusch i början, första 15km låg vi runt 42-43km/h i snitt. Därefter började backarna, jag gick på lite för hårt i min iver att hänga med täten så jag stumnade efter ca.20km och var tvungen att släppa. Men det var många fler med mig, så jag och en klunga på ca. 20man växelkörde. Jag gick upp o tog ganska hårda förningar så en efter en släppte. Tillslut var det jag och en tjej kvar som hjälptes åt in i mål. Sluttiden blev strax över 3h tror jag. Tyvärr glömde jag min cykeldator/pulsklocka men det gick bra ändå.
    Jag är nöjd med tiden men inte med loppet, ville och trodde att jag skulle hänga med längre….

Måndagen var en vilodag, bara för att jag kom från Björkäng på morronen och jobbade till 18, hade lite att packa upp också…

16/5-06[/b]
    Igår var det åter dax för en tur i cykelsadeln, jag och en kompis stack ut med målsättningen att köra runt 2h. Han avvek hemmåt av familjeskäl efter 1,40, men mina ben var inte ett dugg slitna sedan söndagen (undrar om jag tog i överhuvudtaget?!?) så jag fortsatte en stund till.
    Det blev tillslut 85,2km, 2h 57min, 67% av max i snitt.
    Ett bra och väldigt skönt pass, jag kände att jag hade rejält med energi hela träningen.

17/5-06[/b]
    Idag blev det ett styrkepass innan jobbet.
    Ett överkroppspass, kände mig dock liiite småsliten i kroppen. Så några PBn blev det inte, men likväl härligt att krama stålet igen!!!

Sittande rodd 72,5kg 8-8*-7* 70kg 8*
    Militärpress sittande 44,5kg 8-8* 42kg 7*-6*
    Lutande bröstpress hantel 22kg 7*-6* 20kg 8-8* (hjälp vad jag tappat!!!)
    Crunch maskin 50kg 10-9*-7*-8*
    Latsrodd hantel 24kg 8 26kg 8 28kg 8-8*
    Bicepscurl EZ 31,5kg 8-8-8*-8*
    Tricepspress EZ 31,5kg 8-7* 29kg 7*-7*

Motivation/Energi: 3

Sådär, det var min senaste träningsvecka. Nu närmas blir det CL-finalen på TV men först iväg och hämta nya ”Team” kläderna!!!! Jiiipiiiee!!!
    Träningsmässigt blir det morgondagens cykling jag laddar för, ”Protour” träning står på schemat om det inte regnar vill säga…

Heja Basso!!! (Giro d’Italia går ju nu….)

Lalla wrote:
    Oj , oj, oj…
    Här var det länge sedan jag skrev något. Men tro inte att jag varit lat för den sakens skull:p

En liten uppdatering vad som hänt i mitt liv…
    Jag har ställt upp husvagnen nere i Björkäng mitt emellan Varberg och Falkenberg i helgen. Jag passade därför på o klämma in ett cykellopp på söndagen. Jubileumsloppet, det var för övrigt tredje gången jag kör Sveriges blåsigaste motionslopp… Men Hisingen runt ligger inte långt efter. 8)

11/5-06[/b]
    Körde ett landsvägs cykelpass på 57,9km, det tog 1h 56min. Förbrukade 1367kcal…
    Låg på rätt hyfsat, blev inte sådär jättelångt men på det hela ett bra pass.

Sedan var det vilodag och tid för att dra ned vagnen på fredagen, det tog sin tid. Dessutom kom jag inte ifrån jobbet som jag skulle heller. Men nu står vagnen på sin plats och jag spenderade hela helgen där.

13/5-06[/b]
    Körde ett lungt ”inför-loppet” pass på cykel, blev 32km på 1h2min. Benen kändes jättebra och det blev bara väldigt stilla på lördagkvällen.

14/5-06[/b]
    Så var det dax för loppet då. 100km (som dom sedemera kortade till 96km…) skulle avverkas, det var ca. 120startande.
    Som vanligt en rusch i början, första 15km låg vi runt 42-43km/h i snitt. Därefter började backarna, jag gick på lite för hårt i min iver att hänga med täten så jag stumnade efter ca.20km och var tvungen att släppa. Men det var många fler med mig, så jag och en klunga på ca. 20man växelkörde. Jag gick upp o tog ganska hårda förningar så en efter en släppte. Tillslut var det jag och en tjej kvar som hjälptes åt in i mål. Sluttiden blev strax över 3h tror jag. Tyvärr glömde jag min cykeldator/pulsklocka men det gick bra ändå.
    Jag är nöjd med tiden men inte med loppet, ville och trodde att jag skulle hänga med längre….

Måndagen var en vilodag, bara för att jag kom från Björkäng på morronen och jobbade till 18, hade lite att packa upp också…

16/5-06[/b]
    Igår var det åter dax för en tur i cykelsadeln, jag och en kompis stack ut med målsättningen att köra runt 2h. Han avvek hemmåt av familjeskäl efter 1,40, men mina ben var inte ett dugg slitna sedan söndagen (undrar om jag tog i överhuvudtaget?!?) så jag fortsatte en stund till.
    Det blev tillslut 85,2km, 2h 57min, 67% av max i snitt.
    Ett bra och väldigt skönt pass, jag kände att jag hade rejält med energi hela träningen.

17/5-06[/b]
    Idag blev det ett styrkepass innan jobbet.
    Ett överkroppspass, kände mig dock liiite småsliten i kroppen. Så några PBn blev det inte, men likväl härligt att krama stålet igen!!!

Sittande rodd 72,5kg 8-8*-7* 70kg 8*
    Militärpress sittande 44,5kg 8-8* 42kg 7*-6*
    Lutande bröstpress hantel 22kg 7*-6* 20kg 8-8* (hjälp vad jag tappat!!!)
    Crunch maskin 50kg 10-9*-7*-8*
    Latsrodd hantel 24kg 8 26kg 8 28kg 8-8*
    Bicepscurl EZ 31,5kg 8-8-8*-8*
    Tricepspress EZ 31,5kg 8-7* 29kg 7*-7*

Motivation/Energi: 3

Sådär, det var min senaste träningsvecka. Nu närmas blir det CL-finalen på TV men först iväg och hämta nya ”Team” kläderna!!!! Jiiipiiiee!!!
    Träningsmässigt blir det morgondagens cykling jag laddar för, ”Protour” träning står på schemat om det inte regnar vill säga…

Heja Basso!!! (Giro d’Italia går ju nu….)

Men va fasen, du får ju höra av dig:evil:
    Nu var vi ju iväg och sprang lite men ändå:)
    Är uppvuxen i Glommen inte så långt ifrån Björkäng, så jag känner till det väl.

Ja, men där är du! Jag som undrade om du tuppat av under nån cykelrunda eller nåt….
    Lika tokig som vanligt;) ser jag…:emo-thumb

Helt galet som vanligt ja. Inga dåliga sträckor du avverkar asså.
    Borde inte du vara med på Giro d’Italia… :P
    Glöm inte lägga upp en bild på nya kläderna. Alltid roligt men nya grejjer.

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.