Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 maj, 2006 at 20:18 #985008Anonym anvandareMember
Jag blir så sugen på att montera ihop min cykel (eller köpa en så jag slipper pussla) när ja läser din journal!! Flyttar vi upp till ”landet” snart igen så ska jag definitivt köpa ny cykel!!
17 maj, 2006 at 21:12 #985009Anonym anvandareMemberYeehaa!
Ingen brist på träning hos dig inte!
Man känner sig nästan lite slö i jämförelse med dina bravader!
Hjälp, nu måste ju jag träna ÄNNU meraMer bilder åt folket! :up: Dra på dig team kläderna
och kör lite snygga poser framför kameran! :yahoo:Mys nu framför tv:n, ät gott och ladda upp inför imorgon!
Kör hårt!!!17 maj, 2006 at 21:18 #985010Anonym anvandareMemberJapp! Vill också ha mer bilder nu Lalla!
Ska du på NoPG?Abropå det där med intensitet och träning så håller ja med dig..
springer själv ganska extrema sträckor ibland.
1.8 mil gjorde jag på 76minuter i söndags /18 x 10 = 42 min ca (42.53 för o vara exakt), vilket jag är nöjd med.
Men jag har även sprungit allt vad jag förmått i 30 min och då har det känts tiofaldigt jobbigare..Long live the long distance (..o dina långa pass)
Edit: good luck..
21 maj, 2006 at 22:29 #985011Anonym anvandareMemberFEVER Glommen..aah, tror bestämt att loppet gpasserade Glommen om jag inte missminner mig helt….
Milia Tuppat av, jag…näääe. Inte under en cykelrunda iaf…. men definiera runda…:p
Zitruz Hahaha, nöjer mig med Giro ’d Eurosport…
mariia Härligt o höra!!! Cykla är ju helt underbart, men det är underbart att lyfta vikter också! Men det är en grym frihetskänsla med en cykelrunda…
Katti Du lat?! Pyttsan… Men det vore roligt o köra ett träningsläger ihop. Morron: Cykling 10-12mil
Dag: Styrketräning
Eftermiddag: Myrlöpning med stavar, eller varför inte intervaller i slalombacke.
Kväll: Rehab…hajkken Nope, ska inte iväg…
Jo, bilder kommer…Warrior Jag har nog sett att du smugit in cykeln under deffen. Ett kanonalternativ till morronpromenixerna!
Frida-Mari Tack!
Hahaha, inställning betyder väldigt mycket. Man klarar så mycket mer än man tror, men sedan är ju vanans makt stor också. (oj, många klyschor….)21 maj, 2006 at 22:57 #985012Anonym anvandareMember18/5-06[/b]
Det spöregnade verkligen ute, så någon Protour träning blev det tyvärr inte. Ingen var speciellt sugen…
Jag och en kille till körde ett gammalt hederligt spinningpass, men vi inledde med 3st 8min intervaller innan själva passet. Kändes lite kort med bara 50min, när man nu ändå bytt om o var inställd på o träna.Tid: 1h31min, 70% i snitt, 1066kcal.
19/5-06[/b]
Fredagen skulle bli början på en maratonhektisk dag, jag och två till skulle dra iväg hela jobbet på en upplevelsehelg med fest på fredagen.
Var väldigt mycket att stå i, men ett styrkepass klämde jag in innan jag började jobbet.Lutande sittande rodd 65kg 8-8 67,5kg 8-8*
Bänkpress 65kg 8-8-6*-5*
Axellyft 12kg 8 13kg 8-8-8*
Magvridning 67kg 8-8-8* 62kg 8*
T-rodd 31,25kg 8-8-8-8
Cablecurl biceps 20kg 8-8-8-8*
Tricepspress cable 10kg 8 12,5kg 8 15kg 8-8Motivation/Energi: 4
Kändes bra med passet, pigg o fräsh.21/5-06[/b]
Idag var det verkligen ”dagen efter” känsla. Jag kände mig mentalt slut efter alla förberedelser o fixande med helgen för alla arbetskamrater, det blev 170st deltagande…
Hur som helst blev det superlyckat, det kändes verkligen bra. Så jag tog o cyklade från min husvagn bara för att få lite träning o en ”goare” känsla i kroppen.
Åkte till husvagnen med två kollegor direkt från jobbet, vi grillade o kikade på melodifestivalen, grattis Linda G får jag väl säga:emo-thumbDet blev 107,9km på 3h 27min, snittpuls på låga 67%. Snitthastighet på 31,1km/h och en hyfsad energiförbrukning på 2219kcal.
Men det kan behövas efter mycket god mat o lite alkohol i helgen.
Sov bara 1,5h från fredagen kl07 till lördag 01:00… Han med två efterfester på fredagen också….:pNu har Bästa Fysiken 2006 avgjorts också, jag är tydligen ett omvänt disobygge Men det visste jag iof. redan. Bara o jobba vidare, mer muskler o mindre bakelser åt folket!!!
Länk till bilder o omdömme: [http://www.kolozzeum.com/gallerier/bastafysiken06/index.htm]Nu blir det sööömn!!! Iof. sov jag till 11 imorse, det var verkligen suveränt skönt!!!
Gonatt på er!22 maj, 2006 at 22:54 #985013Anonym anvandareMember22/5-06[/b]
Idag blev det ett styrkepass, ett i mängden för att vända mitt omvända discobygge:p Inget mera ben för mig, bara en massa beachövningar… hahaha.
Näe, men överkropp var det i alla fall.Sittande rodd 72,5kg 8-8* 75kg 8-7*
Bröstpress hantlar 24kg 8-8-8 26kg 8*
Militärpress sittande 42kg 8-8-7-6*
Crunch maskin 50kg 10-8-8-6*
Hantelrodd 28kg 8 30kg 8-8* 32kg 8*
Bicepscurl EZ 31,5kg 8 34kg 8* 31,5kg 8-8
Tricepspress EZ 31,5kg 8-8* 29kg 8-8*Motivation/energi: 4
Körde direkt efter jobbet på bara en banan, trodde det skulle kännas väldigt segt. Det var det också första 6seten, sedan släppte det och det kändes riktigt bra. Blev en del ökningar!
God natt!
23 maj, 2006 at 10:52 #985014Anonym anvandareMemberLalla wrote:Katti Du lat?! Pyttsan… Men det vore roligt o köra ett träningsläger ihop. Morron: Cykling 10-12mil
Dag: Styrketräning
Eftermiddag: Myrlöpning med stavar, eller varför inte intervaller i slalombacke.
Kväll: Rehab…Haha, låter som ett bra upplägg! :up:
Men räkna med att du får BÄRA mig resten av veckan
efter morgonens 10-12 mils cykling!
Ett par månader med det upplägget, så lär vi väl
vinna Luciapokalen, tour de France, Stockholm Marathon
och Vasaloppet på samma gång! :pKikade på fototävlingen! Go Lalla, go Lalla!!! :yahoo:
Läste domarnas kommentar: ”Potentialen finns där.”
Yes, härligt jobbat! Kommer du satsa på fototävlingen
nästa år också?Kör hårt!!!
23 maj, 2006 at 11:28 #985015Anonym anvandareMembersäg till om det är nån tävling här i närheten så man kan få kolla lite! Skulle vara kul ju!
/Helena24 maj, 2006 at 19:35 #985016Anonym anvandareMemberKatti Jo, jag kommer nog ställa upp nästa år också. Även den här på Body hade jag tänkt.
Formen var ofantligt kass, bilderna lika så.:o Men nästa gång skall jag i alla fall vara i avsevärt mycket bättre form även om musklerna saknas!:emo-thumbMelixa Hmmm, tror inte det är sånga tävlingar där uppe… Men imorron är det Hisingen runt som gäller.
23/5-06[/b]Idag var det en riktig höstdag här! Det blåste VÄLDIGT kallt och det var bara 8-9 grader.
Men skam den som ger sig, jag gav mig ut på ett lagomt pass innan Hisingen runt på torsdag.
Distans: 64,9km
Tid: 2h 11min
Snittpuls: 66%
Energiförbrukning: 1363kcalJag stumnade i första backen, var helt oupvärmd och tryckte på helt utan vett och sans…
Det gjorde att jag aldrig fick bort syran under hela träningen! *suck* Nåja, man får skylla sig själv helt enkelt. Det var ett av de värsta passen i år, helt klart! En 2h lång pina
24/5-06[/b]Idag blev det ett kanon styrkepass på förmiddagen innan jobbet.
Överkropp:
Bred inclined rodd 67,5kg 8 70kg 8-8-8*
Bänkpress 65kg 7* 60kg 8-7-6*
Axellyft cable 10kg 8 12,5kg 8-8-7*
Magvridning 67kg 8-8-8* 50kg 8
Pulldown 80kg 8-8 82,5kg 8*-8*
Bicepscurl cable 20kg 8-8 22,5kg 8-8*
Tricepspress cable 15kg 8 17,5kg 8-8-8*Motivation/Energi: 4
Bra pass med några ökningar, kändes riktigt bra faktiskt!!!
Nu blir det o ladda med mycket kolisar inför morgondagen. Vi blir nog ett gäng på runt 8-10st som skall ställa upp o köra Hisingen Runt. Starten går 09:00!
Ska packa cykelgrejjerna inför imorron, dessutom skall jag upp till flickvännen;) nästan direkt efter loppet så jag skall packa lite till det också. Men sedan blir det bara vila, vila o vila. Dess imellan en portion pasta till…Så efter loppet imorron är det vila till måndag!
Ska bli skönt, har kört 13dagar med bara två dagars vila inklusive två cykellopp som sliter en hel del…Lev väl!
24 maj, 2006 at 19:40 #985017Anonym anvandareMemberHoly shizzle, va du tränar!
Man blir riktigt avis nu när man själv är sängliggandes!
Skönt att dagens pass kändes bra förresten!Jo, det är väl klart att du ska ställa upp
på foto-tävlingarna! Och nej, bilderna var inte kassa!
Give yourself some credit! :wazzup:Kör hårt imorgon!!!
:yahoo:24 maj, 2006 at 19:51 #985018Anonym anvandareMemberKan inte annat än hålla med Katti! Du kör verkligen på ordentligt grabben Önskar dig all lycka inför loppet i morgon, och se till att njuta riktigt ordentligt av vilan efter det. Det har du mer än förtjänat!
24 maj, 2006 at 20:14 #985019Anonym anvandareMemberJasså du, på Hisingen bor ju jag ju, får se om du svischar förbi här då! Hehe! :p
24 maj, 2006 at 20:20 #985020Anonym anvandareMemberLycka till på tävlingen!
27 maj, 2006 at 10:44 #985021Anonym anvandareMemberKatti Hoppas du känner dig bättre, trist o vara sjuk… framförallt när man VILL träna….:friends:
Yes, det gjorde jag! Det var en av de bästa loppen jag kört tror jag… Kände mig pigg i benen hela loppet.Men då är vi två som ställer upp på Bodys fototävling då!!!:p
Linda G Mmmm, vilan är verkligen härlig. Ibland är det väldigt välbehövligt:emo-thumb
mariia Vet inte om du såg oss…? Vi var ett bra gäng där, svartvita dräkter. Vi körde på ganska bra. Men det där f***bannade bostadsområdet mitt i bansträckningen…*suck* Förra året var det barnvagnar i år fotbollstränande tjejer ivägen….
Milia Tack, tack vännen!
27 maj, 2006 at 11:15 #985022Anonym anvandareMemberAaaah, vilken härligt helg!
Började med ett bra cykellopp, sedan en racertävling till landvetter…men jag han med flyget.Var på Junibacken igår, snacka om att väcka barnasinnet till liv igen. Var där med flickvännens systerbarn…
Träningen blir inte mer än någon promenad i solen (vilken sol.. )25/5-06[/b]
Idag var det en kanondag för tävling….
Näe, nu ljög jag. När vi lämnade Borås stod termometern på 8-9grader, regn o riktig blåst. Trodde jag skulle avlida innan start.
Men sagt o gjort, vi var 12st som anlände till Hisingen för 11mil mot naturen.
Det blev ett bra lopp, det blev bara ett riktigt skyfall och sista 1,5-2h var det till och med lite sol. Däremot är detta Sveriges blåsigaste motionslopp, i alla fall sista milen. Gick inte mer än 22-24km/h i motvinden…Jag kände mig verkligen pigg i benen, lyckades hålla mig från att dra på mig onödig syra för tidigt.
Jag lyckades hänga på tätklungan i ungefär 5mil, släppte i en svag uppförsbacke. Jag fick lite draghjälp några kilometer under sista milen, annars fick jag köra själv.
Det var inte en enda cyklist som körde om mig förrutom de 5-6st jag inte lyckades hänga med, så det kändes kanon!
Jag tror jag skulle få en topp 20-30 placering, om det nu varit placeringar på loppet. Är supernöjd!!!:yahoo:
Det var trots allt ca. 1000startande, även om inte alla kör för att ”vinna”.Sträcka: 110km
Tid: 3h 49min (total tid, inkl. 2små stopp)
Snitthastighet: 30,3km/h (räknat på enbart körtid)
Energiförbrukning: 2901kcal
Snittpuls: 74% (max 92%)Ha en bra helg, det ska jag;)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.