Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 maj, 2006 at 13:01 #985023Anonym anvandareMemberLalla wrote:Katti Hoppas du känner dig bättre, trist o vara sjuk… framförallt när man VILL träna….:friends:
Yes, det gjorde jag! Det var en av de bästa loppen jag kört tror jag… Kände mig pigg i benen hela loppet.Men då är vi två som ställer upp på Bodys fototävling då!!!
Härligt jobbat!!! Grattis till ett kanonlopp! :yahoo:
Ojoj, grymt imponerande som vanligt!Haha, inte blir det nån fototävling för mig!
Jag tror nämligen inte att det finns en klass för klena
och blekfeta skidisar! Jag får väl nöja
mig med att stå vid sidan och hejja istället!Ta nu och vila upp dig efter loppet! Du har förtjänat en
riktig myskväll! Ät gott och se en bra film!
:up:27 maj, 2006 at 14:08 #985024Anonym anvandareMemberBra tempo för att vara så långt! :up: Men usch för känslan innan loppet! Då undrar man verkligen vad man håller på med som valt detta frivilligt! Tur att allt vägs mot det positiva när man väl kommer igång!
29 maj, 2006 at 23:09 #985025Anonym anvandareMemberFrida-Mari Tack, tack…. Det var verkligen roligt i alla fall.
Warrior Visst blir det ännu roligare med bra väder! Se till o njuta av några väl valda cykelrundor. Det ser till att hålla chokladen från kroppen:p
Katti :worship: Oj vad roligt med sånt beröm från dig! Blir verkligen glad med tanke på att du är väl inte den som bangar för ett rejält konditions
Men hallå där!?! Vaddå blekfet skidis… det finns väl brun utan sol:D
Men jag tror du skulle göra bra ifrån dig.Latsdragaren Tack! Jodu, men anledningen till att jag inte stannade hemma (förrutom att jag är en galning) vara bara att vi var ett bra gäng. Kunde ju inte svika resten…hehehe.
Men visst undrade man i alla fall.29 maj, 2006 at 23:18 #985026Anonym anvandareMember29/5-06[/b]
Idag var en jobbig dag…
Men jag släpade mig till gymmet efter jobbet, väl där kändes det lite bättre. Det blev i alla fall ett härligt pass tillslut! Men likväl en jobbig dag…Sittande rodd 75kg 8-8-8* 70kg 8 (Har aldrig känts så bra med så tunga vikter)
Hantelpress 26kg 7* 24kg 8-8-6* (uppe o sniffa med en härlig 7a på 26kg….)
Sittande militärpress 42kg 8-5* 37kg 8-7*
Crunch maskin 52,5kg 10-10-10-7* (tror detta var ett PB, med 3 raka 10or på 52,5kg)
Latsdrag hantel 32kg 8-8-8-8*
Cablecurl biceps 22,5kg 8-8-8*-8*
Tricepspress cable 17,5kg 8-8-8*-8*Motivation/Energi: 4,5
Min motivation och energi var verkligen på topp efter en underbar helg;)
Det kändes verkligen kanon trots att jag var super-duper-mega-trött i huvudet, kroppen svarade kanon och jag hade bra kontakt.
Speciellt cableövningarna på slutet sitter nått så fruktansvärt klockrent, kontaktmässigt!Nu till sängen….:lazy:
30 maj, 2006 at 00:03 #985027Anonym anvandareMemberLalla wrote:Katti Oj vad roligt med sånt beröm från dig! Blir verkligen glad med tanke på att du är väl inte den som bangar för ett rejält konditions
Men hallå där!?! Vaddå blekfet skidis… det finns väl brun utan sol.
Men jag tror du skulle göra bra ifrån dig.Du förtjänar allt beröm, tro mig! Grymt bra jobbat! :yahoo:
Haha, jo det finns ju brun utan sol, och jag överdoserar nog
den där smörjan! Det tar hand om det bleka… då har vi bara
det klena och feta att ta hand om!
La ut nån suddig bild på dagsformen härom dagen, men jag
känner att jag inte har desto mer att komma med i ett forum
som det här, haha! Skäms sådär lagomt!
Måste biffa till mig så att jag blir stor och stark som resten
av folket här inne! :up:Jättebra jobbat på träningspasset idag förresten! Vill
se fler såna pass!!! Skönt att det kändes bra!Kör hårt!!!
30 maj, 2006 at 23:00 #985028Anonym anvandareMemberKatti Hahaha, blek kanske jag kan hålla med om lite:p Men defenitivt inte klen o fet!?! Herregud, du är ju som en maskin. Dessutom var det en bra form du visade på bilden… Betydligt bättre än min:o
Tack, tack, idag blev det ännu ett kanonpass fast på cykeln!
30/5-06[/b]Det var helt ok väder idag, fruktade regn men icke!
Fylld av självförtroende dunkade jag iväg på cykeln ner mot Seglora, tänkte jag skulle sätta rekord dit ned och sedan ta det lagomt hem över alla backar…
Sagt och gjort, jag öste verkligen på neråt. Hastighetsmätaren visade konstant över 40km/h förrutom några rejäla uppförbackar och hela jag kände mig i alla fall som en elitcyklist.
21km klämdes på 34min, ett snitt på 37,05km/h:yahoo:Sedan saktade jag in och stannade….o spydde lite, kunde inte hålla tilbaka det. Trots att jag inte ätit mer än en lättare fika på 6h…
Jaja, snacka om att flyga. Detta var verkligen nära, jag tror bestämt att jag träffat en formtopp!
Efter den urladdningen svängde jag hemmåt, lade mig runt 70% resten av vägen men det gick undan ändå.Distans: 56,5km
Snitthastighet: 30,6km/h
Tid: 1h 49min
Snittpuls: 71% varav 42min över 80%
Energiförbrukning: 1300kcalNu är det sängen som hägrar, därefter ett styrkepass imorron!
:lazy:31 maj, 2006 at 20:39 #985029Anonym anvandareMember31/5-06[/b]
Styrkepass på schemat!
Vaknade o var ganska sliten i benen efter gårdagens bravader på cykeln, men det hindrar en inte från att köra tung styrketräning för överkropp…Bred inclined rodd 70kg 8-8 72,5kg 8*-7* PB
PecDec 55kg 8-8-8* 50kg 8*
Magvridning 50kg 15-12-12-12
Axellyft cable 12,5kg 8-8* 10kg 8-8*
Pulldown 82,5kg 8 85kg 8-8*-8* PB
Shrugs 34kg 8-6* 30kg 8-8*
Marklyft (lätt) 60kg 10-10-10Energi/Motivation: 3 -> 4
Kände mig slö o seg i början av passet men jobbade mig uppåt. Det slutade trots allt med 2PBs och ett riktigt bra styrkepass!
Märks lite att jag börjat med kreatin igen, mentalt eller ej, jag klarar att lyfta tyngre!:emo-thumbIkväll är det tidig säng som gäller, har kört styrka, jobbat heldag, handlat, städat av lite hemma, uppdaterat Body-journalen och nu ska jag hjälpa min granne med hans dator.
Ha en kanonkväll!31 maj, 2006 at 21:21 #985030Anonym anvandareMembertränar du tills du spyr??? ojojoj, inget fel på din motivation inte…..
Skönt att ha nått en formtopp iaf:)
31 maj, 2006 at 23:05 #985031Anonym anvandareMemberHärligt att formen känns bra!
Vaddå känns som en elitcyklist? Du är en elitcyklist!
:yahoo:
Men inga fler spy-pauser, ok? Vet hur det kan kännas…
Har haft tokmycket mjölksyra efter några enstaka
tävlingar där journalisten som står i mål och väntar
har fått sig en otrevlig överraskning, hahaha!Du är ju verkligen på G i träningen nu!
Hoppas att känslan fortsätter vara på topp!
Kanske lite bilder på G?Kör hårt!
31 maj, 2006 at 23:46 #985032Anonym anvandareMemberDet ser bra ut Lalla, men ett ovärdeligt tips för symmetrin: KÖR INTE MAGVRIDNINGAR! Du kommer få en tjockare midja! Vilket innebär: Du måste ha en enorm rygg för att kompensera. Magvridningarna med vikt är framförallt bra för människor som spelar hockey, brottas osv. Om man nu inte har problem med bålstab.
Kör hårt! Mvh Calle Sirén
1 juni, 2006 at 21:16 #985033Anonym anvandareMemberMilia Men det var första gången sedan jag slutade med hockeyn…
Då var det varannat-var tredje barmarkspass. Hälsosamt? ingen aning…Katti Elit…näe! men elit-motionär räknar jag mig som vad gäller cyklingen. När det kommer till att lyfta vikter är jag bara en hobby-omvänddisco-byggare…:p
Bilder kommer så småningom, måste bara skala lite först. Träningen går kanon, men det är nått kilo för mycket *kakmonster*
Men en cykelbild eller två blir det kanske redan imorron:up:Calle Sirén
Aaaah, vad roligt att du tittar förbi!
Hur går det för er? Länge sedan jag hörde nått…Ja, jag har faktiskt funderat mycket på den övningen. Även om jag lagt på mig mycket fett så märker jag ändå att min midja blivit mycket bredare (av muskler). Körde på ca.40-45kg för ett år sedan och nu är jag uppe runt 67kg, så något måste ju ha hänt…
Men rygg är ju som bekant inte min främsta muskelgrupp… *hrrrm*Som du säger, jag började med den då jag spelade hockey och sedan har den bara hängt med.
Jag kanske borde köra raka crunches med vikt (maskin) som jag redan gör och sedan komplettera med sneda fria.
Eller vad tycker du om mage i maskin överhuvudtaget?Jag är tacksam för alla tips o ideér:up:
1 juni, 2006 at 21:25 #985034Anonym anvandareMemberFrida-Mari Tackar! Gammal man gör så gott han kan…. hehehe
1/6-06[/b]
Invigde sommarmånaderna med ett cykelpass, blev distans då jag kände mig lite småsliten imorse då jag vaknade.
Sagt o gjort, idag fick jag ett sms. ”Distans, 7-8mil vid 16:30?” ”Jajamän!” blev svaret givetvis!
Vi var två tappra som trotsade solens strålar och begav oss ut på en underbar lugn tur. Vi såg öppna vackra gröna sommarängar som doftade ännu bättre, vi såg hare, hjort, räv och en o annan bondkatt. Lite gödseldoft han vi med också, för att inte tala om allt skitsnack!:p
Härligt med distans-förbräningspass…Distans: 76,4km
Tid: 2h 28min
Hastighet: 30,9km/h i snitt
Puls: 66% i snitt
Energiförbrukning: 1551kcalUnderbart pass idag, eventuellt ytterliggare ett imorron innan det blir vila i helgen. Eller så blir det ett styrkepass, det får känslan avgöra imorron!
1 juni, 2006 at 22:32 #985035Anonym anvandareMemberTjenare Lalla! Hehe, jo jag smyger allt runt och har koll på er
Jag rekommenderar ingen att köra magen med vikter, om den inte är uppenbart underutvacklad. Jag har inte kört magen med vikter på flera år, och jag hade rätt sjyssta rutor på DC :butt-rock:..
Sen att köra sidorna av magen är också lite att elda för kråkorna tycker jag.
Många övningar ger en anspänning i magmusklaturen ofrivilligt, som t.ex tricepspress i cable, marklyt osv så sidorna behöver du inte ge någon extraträning!Kör hårt, I´ll be back!
1 juni, 2006 at 23:24 #985036Anonym anvandareMemberLalla wrote:Invigde sommarmånaderna med ett cykelpass, blev distans då jag kände mig lite småsliten imorse då jag vaknade.
Sagt o gjort, idag fick jag ett sms. ”Distans, 7-8mil vid 16:30?” ”Jajamän!” blev svaret givetvis!
Vi var två tappra som trotsade solens strålar och begav oss ut på en underbar lugn tur. Vi såg öppna vackra gröna sommarängar som doftade ännu bättre, vi såg hare, hjort, räv och en o annan bondkatt. Lite gödseldoft han vi med också, för att inte tala om allt skitsnack!:p
Härligt med distans-förbräningspass…Detta låter inte helt fel. Men herregud så långt hehe
Jaja själv är jag anmänt till en ”cykeltävling” här i trakten. Eller tävling å tävling, finns säkert nån som vill vinna men dom flesta vill bara vara med och dricka öl å ha roligt. Hehe:D Jag är en av dom i alla fall…
Det är en distans på ca 4mil som cuklas under hela dagen typ… Komemr nog bli trevligt.Men men intressant ainläg gom magträning här me nu. Men själv får man nog lägga ner lite tid på maggen om det nu skall komma nån ruta nån gång i frmatiden.
Lycka till med allt!!!:nod
4 juni, 2006 at 22:23 #985037Anonym anvandareMemberCalle Tackar för tipset! Kommer nog köra raka crunch med vikter som tidigare, jag tycker det känns skönt och trivs med den. Men iof. så är variation bra också… Däremot tror jag att jag lägger till sneda crunches utan vikt istället för bålrotationsmaskinen…
Jag kan känna ibland att magen fått lite väl mycket stryk, så det ligger mycket i det du säger. (som sagt, du borde veta vad du pratar om:emo-thumb )Zitruz Äääh, det är ju som sagt inte distansen utan tempot som är mördande. Väck mig mitt i natten och jag kan köra 8-10mil utan problem, det är en vanesak bara…
O du, är man inte van så är 4mil vääääldigt jobbigt! Jag klarar inte att jogga mer än 5-6km innan jag får ont lite var stans…:pTack o bock!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.