Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 482 total)
  • Author
    Lalla wrote:
    Äääh, det är ju som sagt inte distansen utan tempot som är mördande. Väck mig mitt i natten och jag kan köra 8-10mil utan problem, det är en vanesak bara…
    O du, är man inte van så är 4mil vääääldigt jobbigt! Jag klarar inte att jogga mer än 5-6km innan jag får ont lite var stans…:p

Nej det e så sant så! Känner ju själv att man klarar bra mycket mer nu bara för att man vant sig lite vid det. Vi är ju vanepersoner så det är ju inte så konstigt.
    Men det komemr nog bli en trevilig dag i alla fall. Vi komemr göra flera stopp för att bara på vägen med så.. :emo-thumb
    Ha d!!!

Hey!
    Hur går det här då?
    Attans va sugen man blev att springa, när man såg
    Stockholm Marathon på tv! Det är verkligen ett toppenroligt
    lopp det där! Hade tänkt springa det i
    år igen, men läkaren gav mig marathonförbud den
    här gången… Men nästa år blir det nog åtminstone
    en mara eller något liknande.
    När får vi se lite träningsbilder då??? Mer bilder åt folket!
    :yahoo:

Kör hårt!!!
    :drinks:

2/6-06[/b]

Fredagen blev en riktig härlig dag!
    Jag anlände till gymmet vid 16-tiden, men innan jag arbetat mig genom receptionen och tagit mig upp för att byta om så var klockan tjugo över fem!? Så går det när man har gymmet som ett vuxendagis…hehehe

Nåja, väl inne i gymmet så blev det o köra ganska hårt! Det kändes riktigt bra faktiskt:up:
    Det blev ett rygg/arm-pass, men visst blev det lite mycket snack imellan de hårda seten…
    Men, men… Hårt pass o härligt socialt också. Jag var inte därifrån förrens 19:15, alltså tre timmar för att köra ett pass på 1h…

Sittande rodd 75kg 8-8* 70kg 8-8
    Hantelrodd 32kg 8 30kg 8-8-8*
    Baksida axlar (maskin) 45kg 8 50kg 8 52,5kg 8-8*
    Pulldown 75kg 8* 70kg 8-8-8*
    Bicepscurl EZ 31,5kg 8-8-8-8*
    Tricepspress EZ 31,5kg 8 34kg 6* 29kg 8*-8*

Motivation/Energi: 4!

4/6-06[/b]

Igår var det vilodag, efter träningen i fredags begav jag och en kompis oss ner till min husvagn i Björkäng. Så efter en alltför blöt (men extremt rolig!!!) grillfest på lördagen så blev det till att trampa hem, kompisen tog bilen…

Dagens pass kändes helt ok med tanke på gårdagen, lite seg i benen första 4-5milen men sedan kändes det verkligen super!!! Ska bli härligt på tisdag, jag och 5-6st till från ”Team OCV” skall fira Nationaldagen genom att köra Nationaldagsloppet i Göteborg.
    10 stentuffa mil, det är massstart och idag runt 270st anmälda. Det är ett av de mest kuperade motionsloppen i Sverige. Kolla bara in banprofilen nedan… Några backar är runt 2-3km långa och en snittlutning på nästan 5%…
    På grund av det så vet jag att jag ska vara glad om jag bara tar mig runt med hedern i behåll, passar inte mig lika bra som Hisingen Runt eller Viaredssjön Runt…

Dagens distanspass Björkäng-Borås
    Sträcka: 105,3km
    Tid: 3h 42min
    Snittpuls: 70%
    Snitthastighet: 28,2km/h (var väldigt blåsigt första 4,5milen…*suck*)
    Energiförbrukning: 2543kcal

Kikade lite på hur det gick på loppen ifjol…
    Jubileumsloppet kapade jag 17min(!?!) på.
    Hisingen Runt körde jag 6min bättre än ifjol på.
    Så det går framåt kan man säga…

Nu är det sängen som hägrar…Sweet Dreams!

Zitruz Det kommer gå kanon, det är jag helt övertygad om! Jag skall hålla alla tummar jag har för dig.
    Lova bara att ha roligt så ska du se att det löser sig…

Katti Jo, jag hörde att du fått maratonförbud. Uscha vad trist, jag lider verkligen med dig!:(
    Så tråkigt när man inte kan eller får göra något man verkligen vill!

Men det går bara kanon här faktiskt! Har aldrig känt mig i så bra form (inte utanpå utan invärtes) som nu faktiskt, framförallt cyklingen har gått frammåt enormt under vintern. Det gör mycket när man är ett gäng istället för att köra själv, dessutom blir det ju inte sämre av att vara med eliten ibland…

Det bidrar väl lite också att livet i stort känns så underbart;)

Bilder, bilder…jo det kommer! I promise!
    Men jag måste bara komma ihåg det också, du vet att jag börjar bli gammal o grå… minnet blir bara bättre o kortare för varje dag tror jag…hahaha!!!

Härligt!!

Du bilder från plåtningen till gymmet….. jag väntar fortfarande:whistle:

Milia Men det finns iaf. två bilder utlagda på nätet. Däremot har jag ännu inte fått alla…:(
    Men jag ska fortsätta o tjata lite på fotografen!

[http://www.jarnberger.se/]
    Klicka sedan på ”Aktuellt”->”Onyx Sportcenter” där finns två bilder, den näst längst ned till höger och längst ned till höger.
    En på min bicep och en på lite mer av mig och min bicep, jag är killen i svart tröja…

5/6-06[/b]
    Jaha, idag var det tänk att jag skulle styrketräna. Men jag känner mig liiiite sliten , alltså min puls är något hög mot normalt. Därför lyssnar jag på min kära kropp o skiter i träningen idag.
    Starten går ju ändå imorron kl. 09:00, jag kommer ju inte bli fräshare av det kan man säga!
    Planen är att ta mig runt imorron, ca. 3h 40min räknar jag med. Därefter blir det att försöka komma i lite bättre form. Skall skala av lite döfläsk tänkte jag, är inte nöjd med min nuvarande form riktigt. Men samtidigt har min motivaiton inte varit på topp heller vad gäller att sköta kosten…

Närmast väntar styrka på onsdag och fredag, cykelträning på torsdag och ev. lördag en sväng.

Ikväll blir det att käka kolhydrater och slappa framför tvn innan loppet imorron.

Ps. Fick förresten 7rätt på travet i helgen…gav 800:- hahahaha…

Lalla wrote:
    Men det finns iaf. två bilder utlagda på nätet.
    .
    Ikväll blir det att käka kolhydrater och slappa framför tvn innan loppet imorron.
    .
    Ps. Fick förresten 7rätt på travet i helgen…gav 800:- hahahaha…

Najs najs!! Grymma bilder jue!!!
    .
    Låter som en trevlig kväll. Lycka till i morgon!
    .
    Grattis!

Zitruz Tackar för de orden!

6/6-06[/b]

Klockan ringde 06:00 imorse, jag låg trött kvar o drog mig lite. PIP, PIP!!! skriker min mobil…
    Sträcker ut handen o kikar, ”Kan du ta med kedjetvätt…”
    Nåja, slut på sovmorronen. Jag firade ju Nationaldagen med att köra nationaldagsloppet ([www.nationaldagsloppet.se])
    Det var egentligen bara två backar som var groteska, annars var det helt ok. Men den ena backen var närmare 2,5km lång o strax över 11% lutning. Snittlutning på strax över 5%…*puuuh*

Hur som helst så var det ett kanonlopp! Jag känner mig verkligen mycket starkare än ifjol:yahoo: Nu har jag sån otrolig (nåja) kraft sista två milen också, det har jag aldrig haft tidigare!
    Målet var under 3h30min, med förhoppningar på 3h20min…

Tiden blev 3h 9min, 19min efter vinnaren! Det var ändå över 600startande varav 450 i långa klassen (100km).
    Vilken härlig känsla att ligga 2-3dm ifrån varandra på en landsväg i 55-60km/h och bara flyta med!:up:
    Att det dessutom är 20grader o strålande sol gör ju inte saken sämre.

Jag hade lite tur dock, det var tre rejäla vurpor i år och några mindre. En fick hämtas med helikopter. Jag hoppas verkligen att han klarade sig hyfsat.
    Två jättevurpor med 20-talet åkare inblandade var det också, en skedde bara 75m framför mig i 55km/h så jag fick stå på bromsen o ner litet i diket men klarade både mig o cykeln…

Jag är verkligen supernöjd! Framförallt då inte backar är min grej riktigt.

Distans: 100km
    Tid: 3h 9min
    Snitthastighet: 31,8km/h (topp: 76,6km/h)
    Puls: 75% i snitt varav 54min 81-90% så det sved idag, ett riktigt lungvrängarlopp!
    Energiförbrukning: 2455kcal

Imorron är det styrka innan jobbet!
    :p

10 mil ;) Galet långt juh :D Grattis till en finfin prestation. Kommer du ha värk i rumpan i morn?

Linda; neeeej inte stålmannen inte :p han har säkert ett ass av stål också:D
    imorgon bitti studsar han ur sängen och cyklar tio mil till,:ike:
    själv klagar jag efter en sisådär 20-30 min på cykeln:|

ja fan 30min på träningscykel är ju nästan dödande ;) hehe
    Nej men starkt jobbat!!!

Oj, oj, oj…Vad jag varit dålig på att uppdatera min journal. Vill ha 30h per dygn…
    Men bara lugn, jag har inte avlidit på cykeln….bara cyklat en annan väg i livet;)

Linda G Tack, tack! Nejdå, jag får aldrig ont faktiskt. Är ganska van, dessutom kör jag med byxfett när jag kör 10mil eller mer.

Milia Det blev inte 10mil till dagen efter, men väl några mil sedan loppet. Det var ju trots allt en vecka sedan…

Zitruz Jo, men det är tempot inte distansen som sagt! :p

Härligt att se dig igen! Och du – jag vill också ha fler timmar i dygnet. Kanske borde starta en motion i riksdagen om det eller nåt? Förslag på ny lag i författningen? :D

Byxfett? Låter… hmm… intressant ;) :D

Linda G Jag skriver under! Tycker det borde vara ett vallöfte…
    Byxfett är riktigt underskattat! hahaha….

Nu är det dax för en uppdatering av vad jag pysslat med den senaste veckan.
    Jag kommer ha mera tid att uppdatera när jag får semester, men nu har jag prioriterat att träna själv, tid med min älskling;) (nej, inte cykeln nu heller….), fotbolls-VM, jobbet….

7/6-06[/b]
    Styrketräning, axlar/mage/bröst.
    Jag kommer inte redovisa varje vikt som tidigare, bara vilka övningar.
    Som bekant brukar det bli 4set 6-8reps på varje övning.
    Militärpress i smith
    Hantelpress
    Crunch i maskin med vikt
    Shrugs
    PecDec
    Sneda crunch utan vikt
    Axellyft utåt cable

Motivation/Energi: 2,5
    Kommentar: Bra motivation men tom på energi efter loppet igår. Körde på rejält och tömde mig ordentligt, men det var ändå skönt o köra ett styrkepass!
    Ser fram emot vila under kommande helg.

8/6-06[/b]
    Landsvägscykling 60,3km
    Tid: 2h 3min
    Snittpuls: 70%
    Energiförbrukning: 1418kcal

12/6-06[/b]
    Efter tre hela vilodagar och en underbar helg med tjejen i husvagnen ;) så var man tillbaka mer laddad än på länge!
    Det blev ett kanon styrkepass!

Sittande rodd
    Hantelrodd
    Baksida axlar i maskin
    Pulldown
    Tricepspress rak stång
    Bicepscurl med rep

Motivation/Energi: 4

13/6-06[/b]
    Jag var verkligen sugen på att köra lite mtb i skogen, det var länge sedan. Men det var 31grader varmt och solen gassade ordentligt så det blev alldeles för varmt inne i bland träden..
    Efter 49min och 17km mtbåkning så växlade jag till landsvägscykeln och avverkade 32,4km där också.
    Totalt 49,4km, 1h52min och en snittpuls på 68%, energiförbrukning 1217kcal.

Men det var verkligen roligt att köra mtb igen, men hjälp vilken kass teknik man har då….*suck*

14/6-06[/b]
    Styrketräning…
    Hantelpress
    Militärpress
    Crunches maskin med vikt
    Shrugs
    PecDec
    Axellyft utåt cable
    Sneda crunch utan vikt

Energi/motivation: 3
    Kommentar: Bra motivation men ganska trött i musklerna. Lite segt pga värmen…

15/6-06[/b]
    Ett cykelpass i värmen, körde lite landsväg.
    Det blev ett kanonpass, skulle egentligen bara rulla runt en sträcka på 5mil men det blev lite mer än så.
    Jag körde riktigt bra tyckte jag, hade hur mcyket krut som helst i benen. Kändes kanon att få vränga lungorna ut och in ordentligt, dessutom bjöds det på ett gäng backar där benen brann så jag väntade bara på brandkåren. Men det var bara att trycka i en tyngre växel o visa klippet i pedalerna ordentligt.
    1h 36min, 53km, snittpuls 77% varav 42min över 80%!!!
    Lite över 33km/h i snitt, så mycket för den mysrundan…

16/6-06[/b]
    Ett riktigt bra styrkepass stod på schemat, det visade sig bli så också. Känner att det blir bättre o bättre med styrkan efter väldigt mycket cyklande ett tag…
    Sittande rodd
    Hantelrodd
    Baksida axlar cable
    Pulldown
    Tricepspress rak stång
    Bicepscurl med rep

Energi/motivation: 4
    Kommentar: Underbart pass, pigg o fräsch som aldrig förr!!!

17/6-06[/b]
    Så till dagens pass, jag har sovit underbart den senaste tiden. Nu idag blev det lite över 9timmar…
    Tänk vad lite romantik kan göra för lugnet och välbefinnandet. *ler*Dessutom är det ju anabolt att vara lugn o harmonisk. hahaha….

Idag blev det cykel, tänkte köra ett pass på runt 2-3 timmar men väldigt lugnt. Skulle inte kika på hastigheten utan bara på pulsen, aldrig över 80% och ett snitt på ca. 60-65% var målet.
    Problemet var bara att jag druckit lite taskigt igår och idag innan jag stack ut, kände mig supertaggad första timmen. Fick hålla igen ordentligt, blev iof. ett par lungvrängare men inget allvarligt…
    Dock kände jag hur jag bara mattades av och helt plötsligt stod jag löjligt stilla, kändes inte som när man går in i väggen för energi i benen fanns men kroppen sa ifrån.
    Så går det när man inte dricker ordentligt och det är 27grader i skuggan…

Jaja, det blev halvhyfsat ändå. Nog för att det bara handlade om att ta sig hem sista 45min…
    72km, 2h20min, 1454kcal och 66% i snitt.

Nu blir det en jättelugn kväll med lite fotboll i all stillhet.
    Roligt förresten att Alberto Contador vann sista linjeetappen i Schweiz runt, killen är ju bara -82a…

Kaffe-tunna + att du dricker lite vatten…. illa det där! Inte nå alkohol ikväll då! ;)
    Fun-light får mig alltid att dricka liter om jag ligger på vätske-minus!

Ingen Vättern för dig i helgen då?

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.