Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 482 total)
  • Author

Latsdragaren
    Kaffe, jotack.
    En dubbelt stor, dubbel espresso 1h innan, tillsammans med 1l vatten o proteinberikad havregrynsgröt var långt ifrån optimalt…
    Men massor av vatten o absolut ingen alkohol men en hel del fotboll… Det kanske kan få ordning på mig tills imorron, då är det dags för tvätt o styrketräning.

Nope, ingen vättern. Hade inte riktigt motivationen iår.
    Men nu har jag defenitivt det inför nästa år…
    Det var fyra st (av ca. 20st) som tog sig under 9timmar, varav en på 8h 9min och han jag brukar träna med och är ganska jämn med körde på 8h 40min…
    Snacka om att jag är peppad till nästa år!
    En ny cykel och jag ska ge dom en match om 8h strecket!!!

Hej hopp runt midsommarstången!
    Här är det stiltje i dagboken, jag har faktiskt tagit det väldigt lugnt den senaste tiden. Jag kände mig väldigt sliten efter mycket hårda cykellopp och många träningspass på kort tid (10st förra veckan)…

Ingen träning alls faktiskt sedan i söndags, då blev det ett styrkepass.
    Men nu är det färdigvilat, jag har verkligen återhämtat mig bra. Känner mig inte alls trött o sliten på grund av träning utan mer seg av att sitta still:p
    Första gången på ca.1,5år som jag tagit en hel vilovecka utan att varit sjuk, rätt skönt faktiskt. Senaste tiden har det inte varit jätteroligt att träna, bara kört det jag ska utan tanke och känsla…

Idag blir det ett lättare löppass (hör och häpna!!!), ska försöka jogga 30-45min utan att totalhaverera min höft och mitt knä. Sedan blir det mycket styrketräning nu under veckan. Jag är hos min flickvän i Sthlm den här veckan och inte har min cykel här.
    Helt underbart att ha semester o vara här;)

Senaste passet har jag inte skrivit ned, men här kommer det!
    18/6-06[/b]
    Hantelpress 24/8 26/8-8 28/7*
    Militärpress 39,5/8 42/8-7* 39,5/8
    Crunch 40/10-15-10-10*
    Shrugs 34/8-8 36/8-8*
    PecDec 55/8 57,5/8* 55/8*-7*
    Axellyft utåt 15/8* 12,5/8-8-8*
    Sned crunch 12-10-10-12

Ett bra pass, känner mig pigg o fräsch i musklerna men huvudet var inte riktigt med. Kontakten var väl sådär på grund av det…
    Men trots allt några ökningar.
    Dax för en längre vila kanske.:|

Jaaaaa löpning som är så kul!=)
    Njut av rundan och hoppas knän och höfter håller!

Roligt med lite löpning! Se bara till att inte få
    ont i knä och höft, ok? Inga skador tack!
    Haha, tro mig, du förtjänar att vila och ha det mysigt
    efter alla dina bravader! Njut av sommaren!

Ha det gött nere i storstaden! :p

Milia o Katti Jotack, det gick alldeles utmärkt. Det var en härlig löprunda.
    Det gick inte så fort men väl 40min blev det, men det bästa är att det inte känns någonting alls idag. Förrutom en härlig stelhet i benen…:p

25/6-06[/b]
    Som sagt, det blev en 40minuters joggingtur. Sprang på grusunderlag så att det inte skulle slita så mycket på knän och höfter. Det verkar bli ett smart drag, idag känner jag inget förrutom en väldig stelhet i benen. Nästan pinsamt att det inte är några problem att slänga sig iväg 10mil i bra tempo på en cykel, men klarar knappt av att jogga 40min….:o

Jaja, skam den som ger sig! Idag blir det ett brutalt styrkepass runt 10-tiden, sedan en joggingtur med hunden;) på dagen.

Lalla wrote:
    Jaja, skam den som ger sig! Idag blir det ett brutalt styrkepass runt 10-tiden, sedan en joggingtur med hunden;) på dagen.

Va :) har du blivit med hund? Berätta! :ike:

Börjar snart bli dax för ett pass? …kanske i löpspåret :yahoo:

LiMi Japp:)
    Min flickvän har en weimaraner på 8år, riktigt go o glad sak. Älskar o vara ute o springa…
    Perfekt som joggingsällskap, men jag måste nog springa foooort om den ska bli trött:p
    Härligt med löppass, men visst blev det inget Göteborgsvarv i år va?
    Jag måste ändå säga att jag föredrar cykeln även om det är roligt o skönt med lite omväxling…

26/6-06[/b]
    Idag fick jag inviga ett nytt gym för min del.
    Körde rygg o armar, ett superpass. Kände mig pigg o fräsch i både muskler och huvud. Den här veckan utan träning har gjort susen för motivationen och kroppen, nu är det bara full gas igen!
    Efter styrkan blev det 40min jogging med hunden, ett underbart sällskap.

Rygg/armar
    Sittande Rodd
    Hantelrodd (ökning)
    Baksida axlar cable (ökning)
    Latsdrag
    Tricepspress rak stång (ökning)
    Bicepscurl rep

Motivation/Energi: 4,5!!

Nu blir det lite lugn o ro ikväll, ska ladda inför morgondagen som innebär Axlar/mage/bröst och ev. lite joggande.
    :up:

Så du har gått o blivit med flickvän! Förklarar de allt mer sällan inkommande rapporterna från livet hemma i Sverige :P
    Lite skärpning från din sida! Börjar ju nästan tro att du glömt bort mig under vattenytan ;)

annamazing Japp, visst har jag flickvän;)
    Sorry, men jag har inte glömt dig. Antar att ert nya liv går som en undervattensdans.
    Rapport kommer, men som du ser så går träningen bra. Dock ingen cykling denna veckan. Förresten, var är din Thai-journal?8)

27/6-06[/b]
    Igår blev det ett rejält styrkepass, det kändes riktigt bra även om träningsvärken börjat komma…

Axlar/Bröst/Mage blev det, fördelat på 7 övningar.
    Hantelpress
    Militärpress
    Crunch maskin
    Shrugs
    PecDec
    Axellyft utåt

Kommentar: Ett bra pass, känner mig full av energi. Härligt med semester!
    Motivation/Energi: 4

29/6-06[/b]

Efter en riktigt lugn vilodag som endast innefattades av en hundpromenad på ca. 1h så var det dax för styrka igen.
    Idag hade träningsvärken börjat komma på riktigt… Men det är väl en härlig känsla!!!

Rygg/Armar stod på schemat idag!
    Sittande rodd
    Hantelrodd
    Baksida axlar cable
    Latsdrag
    Tricepspress
    Bicepscurl

Kommentar: Kändes riktigt bra, men en rejäl träningsvärk har jag sedan i måndags. Några ökningar blev det i alla fall.
    Motivation/Energi: 3,5

Nu blir det kinamat

Du kämpar och står i ser ja!!! Härligt!
    Men oj vad sugen jag blev på kinamat nu :P får bli kycklingefilé istället ;)

kämpa nu mannen! låt inte hund å kärlek förslappa dig haha nejdå bra tränat som alltid :emo-thumb

Hej mannen!
    Hur går det för dig?
    Ha det gott!

Ska jag vara helt arlig, har faktiskt inte tid..
    Finns faktiskt battre saker att gora an sitta vid datorn har, tro det eller ej :P
    Inatt aker jag till Bangkok, sen blir det semester en vecka innan jag aterupptar dykningen igen..
    Hur som helst, har inte glomt dig heller.. ;)

Näe, efter ca. 7månader får det vara nog…
    Det var ett tag sedan jag skrev nått här, har liksom inte haft tid att uppdaterat mellan passen.

En ber o få tacke för all support och stöd:worship: Jag har lärt känna massor av roliga människor och nya träningskompisar genom forumet, både IRL och som forumkompisar.

Nu lägger jag ned min journal i väntan på bättre tider (mer tid). Det är mycket möjligt att jag återupptar journalen senare…

Skriv gärna en rad här eller i ett PM imellanåt, alltid roligt med sånna.
    Jag kommer absolut inte försvinna från forumet…

Tack för mig! se nu till att köra hårt allihop…:bb: :friends:

I believe by now you have touched the stars up in the sky;) :P

Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.