Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 482 total)
  • Author

Hur kan man göra något sådant? Det är helt obegripligt, var är respekten för medmänniskor? Jag blir bara så lessen och undrar nästan om inte dödsstraff är bra ibland. 😥 Fast då är man ju inte ett dugg bättre…
    [http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,762277,00.html]

Lova att ta väl hand om varandra! ;)

snusan Japp, det ska bli skönt. Detsamma! :up:

LiMi Näe, inte jag inte. Men kanske Bosse, tror han skulle ut idag. Ifall du vet vem det är. Eller kanske var en BCA-åkare…
    Jajamän det ska jag göra. Ha en kanonkväll! :dance:

Lalla wrote:
    LiMi Näe, inte jag inte. Men kanske Bosse, tror han skulle ut idag. Ifall du vet vem det är. Eller kanske var en BCA-åkare…
    Jajamän det ska jag göra. Ha en kanonkväll! :dance:

Klart jag känner Bosse :) om vi nu menar samma Bosse förstås (Onyx-kille) och jag har rätt bra koll på BCA-åkare trodde jag :D men det har nog hänt lite sen sist :D

Vi borde ju ha träffats tycker man :| Hur länge har du varit med i BCA?

Du verkar vara en trevlig kille. Ska ta och följa din journal här framöver. Kör hårt!

Kör hårt vännen!!:..din journal gör mig alltid glad :worship:

Fredag den 13e blev en helt vanlig dag för min del:) Dock har jag alltid haft ångest för lördag den 14e och alltid trott att det va min olycksdag… vet inte varför men måste vara nåt som hänger kvar sen långt tillbaka;) Blev trots det en helt vanlig dag det också…

Massa positiv energi i din journal, ska kika förbi lite oftare:up:

LiMi Japp, 40-årskrisen, Bosse. :p Han visste vem du var i alla fall. Han var ute körde 2h själv i lördags. Kanske var honom du såg.
    Tja, bara varit medlem i lite mer än ett år. Kör ju dessutom bara två mtb-tävlingar per år i sportklassen, så jag är ju inte elitåkare.

Vore kul o träffas ändå. Men jag tror jag sett dig på Onyx för ett bra tag sedan, typ 2001-2002 kanske då du hade pass.

Jacksatan Tack detsamma, vi har nog ”setts” en del på Kolo tror jag… :emo-thumb (kan man säga så om forum-inlägg? :p )

Tess Roligt o höra att man kan smitta av sig lite! :yahoo: :friends: Detsamma måste jag säga. *väntar på tidning*

Hanne Lördag den 14e:| , tja varför inte… :D
    Min journal är alltid öppen för dig:emo-thumb

Sön 15/1-06[/b]
    Idag stod det intervallcyklingOnyx, på schemat.
    Riktigt lyckat, vi var 23st[/b] tappra. Underbara Mia :worship: fixade fika efteråt i cafét o det blev nog 3,5h på gymmet.

Förhoppningsvis kommer det lite bilder som Jörgen tog, han é en riktigt duktig hobbyfotograf. Sen skulle Örjan leka efteråt också, *kan-själv* :) Nåja, roligt hade vi iaf. :D

Få se här nu…vi gjorde något annat än o fika också har jag för mig…:dntknw:
    Justja, vi tränade. :p Blev ett intervallpass. Jag hade ganska hyfsad träningsvärk i hamstrings innan passet, undrar hur det känns imorron. 8)

Uppvärming 30min
    4*8min varannan tung backe, varannan tempo.
    5*3min här var det precis under laktattröskeln som gällde.
    5*1min spurter med laktatsprut! :happy:
    nedvarvning
    Total träningstid 1h40min. 760kcal och snittpuls på 64%, men den säger inget om ett intervallpass egentligen.

Tack för alla positiva ord från er alla! [/b]:friends:

Ps. Laktat=mjölksyra

:emo-thumb jag följer din journal här…..
    Ha de gött!!

blir lite sugen på spinning igen när jag läser i din journal..

synd du bor så långt bort annars hade jag hakat på :emo-thumb

Lalla wrote:
    5*1min spurter med laktatsprut! :happy:

Ps. Laktat=mjölksyra

:D Haha, alltid bäst att förtydliga :D

Måndag 16/1-06[/b]

Så var det måndag igen, ny vecka och nya möjligheter! :yahoo:
    Egentligen är det vila på måndagar, men jag kände för lite jogg imorse innan frukost. Börjar ju inte förrens 9:30, onödigt o sova bort hela dagen!

Uppstigning vid 6:20, kokade gröten o tog en dubbel espresso.
    Ut o joggade 40min i makligt joggtempo, duschade o stretchade ordentligt efteråt. 40min, 278kcal o en snittpuls 62%.
    Frukost o iväg till jobbet vid 9:30, slutade 18:10 och min föreläsning började 18:00 så det blev lite tajt där.
    Nåväl, 21:15 slutade föreläsningen, iväg till några vänner för att lämna en bok o tjöta lite. Kom pricksis hem genom dörren, ngn halvtimma på Body o sedan i säng!

pucca Trevligt, alltid skönt o roligt med stöttning! :nerd-tb:

Tess Spinning är en riktig energikick. Men Tess, du vet att kärleken inte har några gränser. ;) Kärleken till spinningcykeln alltså…;)
    Alvarligt, om du kommer förbi gbg, borås, varberg så skrik till! Alltid välkommen :friends:

Gäller er andra oxå, alltid roligt med likasinnade vänner.

Katti 😮 Men Katti! Tänkte inte ens på det när jag skrev, men sätter man ihop det så, så…:D Så fel det kan bli ibland, nåja. Det bjuder jag på.

Verkar gå bra för dig med :emo-thumb Kämpa på med träning och allt annat :bb3:

Tis 17/1-06[/b]

Normalt brukar jag köra spinning eller vila på tisdagar, men från och med denna vecka ökas styrketräningen [/b]ett pinnhål till!
    Ska köra hela kroppen splittat på två pass.

Kommer att se ut som följer:
    Mån: morroncardio/Vila (jobb och skola tar hela dagen)
    Tis: Styrka 1
    Ons: Styrka 2
    Tor: Vila
    Fre: Styrka 1
    Lör: Styrka 2
    Sön: Cykelträning ca2h

Får vi se hur det går, självklart kan saker ändras under resans gång. Men såhär är det tänkt!
    Måste ju satsa lite, eller hur Snusan! :nerd-tb:

Inledningen på nysattsningen blev KATASTROF![/b]

Hade inget tryck alls, kände mig bara halvseg o taskig muskelkontakt dessutom. Blir så förbannad på mig själv! 👿

Shrugs 38kg 10-7-3 static
    Ab-Wheel max, sned rullning 20-10-10
    Benböj 82,5kg (ej failure) 10-10-10 static
    Sittande vadpress 45kg 10-6-3 static
    Roddmaskin ”Low Row” 52,5kg 10-10-10 första gången jag körde denna maskin, tror inte jag gör om det. Gillade den inte.
    Crunch maskin 47,5kg 10-6-3
    Benspark 80kg 10-6-4 static
    Pushdown triceps med rep 52,5kg 8-5-2 static

tid: 20:00
    Motivation/Energi: 2 ;)
    Kommentar: Första gången på lääääänge som jag kör styrka på kvällen, sovit bara 5-6h…*suck*

Nåja, nästa pass om 11h. Ny dag innebär nya möjligheter![/b] Bara att ladda om och då jädrar i mitt skal ska världen få se en laddad[/b] Lalla :devil:

Lalla wrote:
    Katti 😮 Men Katti! Tänkte inte ens på det när jag skrev, men sätter man ihop det så, så…:D Så fel det kan bli ibland, nåja. Det bjuder jag på.

Haha, borde kanske varnat folket på forumet om min extremt sjuka
    norrlänska humor… :whistle: Men, jo, den bjöd du faktiskt på! :D

Hoppas träningen går bra, och poseringen likaså!
    Har själv gått och blivit förkyld…
    Men det ska nog fixas med lite bastu och ett par finska svordomar! :nerd-tb:
    Kör hårt!

Jag känner mig lite patriotisk ikväll, bjuder på lite kuriosa från världens bästa republik…

REPUBLIKEN JAMTLAND!

Jamtelagen
    1. Du skall veta att du är något-jämt.
    2. Du skall veta att du är lika god som andra.
    3. Du skall som jamt aldrig tro att du är för mer än andra eller mindre än andra.
    4. Du skall komma ihåg att du alltid duger som du är.
    5. Du skall älska dig själv så du kan älska andra.
    6. Du skall inte döma andra för att dem heller inte begriper bättre.
    7. Du skall alltid bekämpa självgodheten inom dig.
    8. Du skall jämt vara glad över ditt tungomål.
    9. Du skall vårda och försköna den bit av jorden som du ett ögonblick i historien förvaltar åt de ofödda.
    10. Du skall bejaka den gåva som heter livet.

Slå på högtalarna och njut av denna sida:
    [http://www.cs.umu.se/~ringdahl/jamtland.html]

Jamtland, jamtland, jamt o standut!:worship:

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.