Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 482 total)
  • Author

Sitter o laddar med lite mat o Body forum lagom till gympasset.
    Idag ska det köras hårt! Känner mig riktigt laddad, en dubbel espresso bara, sen är man på G! ;)

Efter gymet ska jag iväg o se Narnia, hoppas den är bra. Men jag kanske har lite för stora förväntningar… i klass med Sagan om ringen triologin…:whistle:

Kör hårt!

Hello igen,

Ang. din fråga:
    Yes jag pluggar. Har tröttnat på det yrkesval jag gjorde för sådär 16 år sedan. Läser upp lite betyg på Komvux sedan blir det Kost- och friskvårdsprogrammet på Göteborgs Universitet. Om jag kommer in vill säga. Det är nästan lika höga betyg som för att bli läkare.

Må väl och träna lite för mig oxå :bb2:

Idag har varit en riktigt bra dag, har bara känt mig så pigg och glad. Nästan som en leende studsboll. :D
    Vet inte varför…

Jag har tänkt på detta:
    ”Le mot dina medmänniskor, det får de att fundera vad du tänker på, och ler tillbaka”
    Tror det stämmer väldigt bra, ler man själv och är glad o trevlig så blir man ofta bemött på samma sätt själv, och det är verkligen trevligt.

Tyckte Narina var sådär, för mycket mittemellan 7årsfilm och 18årsfilm. Endera skulle man plockat bort lite våld och få en jättebra äventyrsfilm för de minsta. Eller så skulle man fått den ngt mer våldsam i stil med Sagan om ringen och ha en kanon vuxenfilm.

LiMi Oj, det lät roligt! Jag hoppas verkligen att du kommer in. Men sattsa på högskoleprovet som sagt, det var så jag kom in.
    Annars har jag aldrig haft den utbildning jag har idag, lyfte nämligen inte ett finger i gymnasiet. 😮
    Oj, ska jag träna för dig oxå. Då blir det ett heltids jobb juh… :p
    Kör hårt o hade bra!

Torsdag 26/1 -06[/b]

Sanslöst vad stark jag kände mig idag, framförallt benen. Efter sista setet i benpressen så slängde jag på 260kg i körde en 6a.
    Jag måste börja lassa på mer vikt i den tror jag. Är nog för feg, vill inte få träningsvärk så jag vaknar av smärta då jag försöker vända på mig i sängen. 👿 Vilket hände för ofta under hockeytiden…

Militärpress 57,5kg 10-5-3 static
    Ab-Wheel max 22-12-12
    Benpress 230kg+släde 10-10-6 static + 260kg 6reps
    Liggande vadpress (benpress) 250kg+släde 10-6-3 static
    Axellyft utåt 15kg 10-6-4 static
    Crunch i maskin 50kg 10-5-2 static
    Benspark 82,5kg 10-7-6 static
    Triceps liggande med EZ-stång 39kg 9-5-3 static

Tid: 19:30
    Motivation energi: 4,5
    Kommentar: Kändes grymt bra, otroligt stark. Framför allt i benen.

Redan riktigt laddad o taggad inför morrondagens pass!

Godnatt! :sleepy:

Lalla wrote:
    Sanslöst vad stark jag kände mig idag, framförallt benen. Efter sista setet i benpressen så slängde jag på 260kg i körde en 6a.
    Jag måste börja lassa på mer vikt i den tror jag. Är nog för feg, vill inte få träningsvärk så jag vaknar av smärta då jag försöker vända på mig i sängen. 👿 Vilket hände för ofta under hockeytiden…

Visst är det roligt när man känner sig som en liten hulk :bb2:

Träningsvärk som är såå härligt. Jag tror jag börjar bli beroende av att ha träningsvärk ;)

/Kör hårt!!

Bra kämpat!
    Kör på :emo-thumb

Geo o Lalla: Det

Eldhroka Jo visst är träningsvärk positivt, då känner man ju att man tar i. Men får inte bli för mycket av det goda. ;)

Ina :worship: Håller koll på dej oxå, ser bra ut. *undrar om %en ändrats nått*

LiMi Näe, klart man ska plugga om man är motiverad! Kan bara önska dig lycka till!:friends:

Fredag 27/1-06[/b]

Så var det Frrrreeeedag! :dance:
    Alltid härligt att komma till gymmet på fredagar, dels för att det är helg och dels för träningen o vännerna.
    Kom dit vid 16 o var inte därifrån förrens vid 20… Det ska snackas skit, tränas, snacka mera, sola, snacka ännu mera o sitta en stund i relaxen o snacka ytterliggare…:emo-thumb

Brukar sammanfatta mina fredagspass med ”Mycket snack o mera verkstad” :whistle:

Blev som seden bjuder ett styrkepass.
    Marklyft 105kg 10-6-3
    Lutande Flies 22kg 10-6-4 + static
    T-stångsrodd 55kg 10-7-4
    Sittande lårcurl (hamstring) 80kg 10-6-3 + static
    Cablecurl biceps 25kg 10-6-3 static
    Chins max 9-4-3 + static
    Cable-X sittande 22,5kg 10-6-4 + static
    Enarms hantelrodd 36kg 10-7-4 + static

Tid: 16:30
    Motivation energi: 4

Kommentarer: Bra pass. Satsar mer på kontakt och rörelseutförande, samt att öka repsantalet snarare än att öka i vikter just nu.

Heeej Lalla!!!!!!!!! ;)

Nu e jag tillbaks fit for fight!! :bb3: Här körs det så det står härliga till ser jag! :emo-thumb Jag har varit ifrån gymmet ett par dagar, men burit flyttkartonger så det står härliga till istället! :D Hoppas vi får bredband snabbt på nya stället! (beroende eller vad??)

snusan wrote:
    Heeej Lalla!!!!!!!!! ;)

Nu e jag tillbaks fit for fight!! :bb3: Här körs det så det står härliga till ser jag! :emo-thumb Jag har varit ifrån gymmet ett par dagar, men burit flyttkartonger så det står härliga till istället! :D Hoppas vi får bredband snabbt på nya stället! (beroende eller vad??)

Hellooo!!!!

Vad kul att du é tebax, men du får inte göra så. Jag blir ju nervös….:(

Haha, flytta är ju värsta styrke-cardion. Om man inte fuskar som Tess.:whistle::D
    Finns väl några saker man inte klarar sig utan… body-forum har nog blivit en av dem tror jag. Jag borde sova nu tex. ska upp o jobba om….6h…:sleepy: Men det är ju roligare här!

Men som sagt, väldigt roligt att höra att du é tillbaka o kör hårt!

Gillar din positiva attityd!!!
    Kul med folk som sprider energi!
    Ha en bra dag på jobbet.

sandra

Wiihaa, det här har jag ju HEELT missat 😮 Läste igenom några sidor och kan ju bara säga – attans vilken energi alltså :yahoo: Men din Broder Fluff blev lite fel… ”Sover du” ska komma före ”Hör du inte vispen” – om du ändrar det kommer det vara en given storhit :D

Hej Lalla:D !!!
    Du verkar vara en sådan där kul och glad människa med hjärtat på det rätta stället;) ….
    Fortsätt så:worship: :worship: :worship:

/Åsa

sandra cerboni Tack… F

Söndag 29/1 -06[/b]

Jahopp…
    Imorse blev det en gosig frukost vid nio-tiden med obligatorisk gröt, sedan bar det av mot mitt gym. Det var dax för ännu ett intervallpass på cykel, uppslutningen var inte som vanligt. Många var borta på Nike Convention i sthlm.
    Nåja, vi 14st tappra som var där körde desto hårdare! :devil:

Det blev uppvärmning följt av 1*20min, 1*15min, 2*5min och sist (men defenitivt inte lättast) 10*30sek spurter :|, avslutade med 10min nedvarvning.
    Totalt tog det 1h45min, energiförbrukningen blev runt 900kcal med en snittpuls på 70%.
    Snittpulsen säger iof. inte så mkt då det är intervaller…

Körde på en trainer idag, OJ sicken skillnad!!! :yahoo: Helt plötsligt kände man sig som en cyklist igen, sittställningen var tusen gånger bättre. Hade kunnat köra huuuur länge som helst tror jag, inge ont alls i sätesmuskeln.
    Ska ta o skaffa en sån, blir perfekt o köra morron cardion på under deffen oxå.

Efter passet begav vi oss av till Stuk Café o käkade en italiensk Brunch. Var riktigt härligt, till kaffet efteråt blev det våfflor. *mums*

Det var den roliga delen, nu över till tvätten o lite städning. *suck* Det är ju såååå mycket roligare o umgås med vänner eller träna. Fast det är rätt trevligt med rena kläder o rent hem också. :whistle:

Kanske blir en film ikväll, har en förkärlek för Wallander. Justja, kanske ordnar en liten ”hemma hos Lalla” film oxå…
    Får nog i så fall bli efter städningen. 😮

Ooops, thats it! Min tvätttid har visst börjat…

Tis 31/1-06[/b]

Aaaaaah, Back in action efter en vilodag! :yahoo:

Kände mig riktigt pigg o fräsch, sovit som en kung o dessutom känns kroppen väldigt fräsch!
    Tänk vad en vilodag kan göra, jag som kände mig sliten efter en hel del träning. 17 dagar varav tre vilodagar…dessutom kändes det i ryggraden efter marklyten senast, INTE bra. Men allt det var glömt o från en svunnen tid.

Däremot gillar jag inte CSN eller F-kassan, fast mest är jag kinkig på mig själv…:evil: Missade säga till att jag 2004 skulle betalat tillbaka bostadsbidrag jag fick jan-mars innan jag fick jobb. Nu kommer det ett krav på återbetalning, 1700:-.
    Till CSN hade jag tydligen glömt att returnera papperna om att slå ihop lån före och efter 2001, det innebär att jag i år måste bet. tillbaka 12600:- 😥
    Hoppas på en bra löneförhöjning…

Nåja, vilka I-lands problem man har. Har ju haft förmånen att kunna plugga!

Till träningen då!

Shrugs 38kg 10-5-4 static
    Ab-Wheel max, sned rullning 24-12-14
    Benpress 260kg 10-6-4 static PB;)
    Sittande vadpress 47,5kg 10-6-4 static
    Baksida Axlar (maskin) 57,5kg 10-7-5 static
    Crunch maskin 50kg 10-6-3 static
    Benspark 85kg 10-7-5 static
    Pushdown triceps med rep 20kg 10-6-4 static (ny hiss, oj vilken viktskillnad)

tid: 19:30
    Motivation/Energi: 4,5
    Kommentar:Grymt Pass! Ökade vikt eller reps på alla övningar tror jag!

God Natt! Wherever you are…

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 482 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.