Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Sikta mot stjärnorna, nå till himlen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 februari, 2006 at 07:43 #984708Anonym anvandareMemberLalla wrote:Tis 31/1-06[/b]
Aaaaaah, Back in action efter en vilodag! :yahoo:
tid: 19:30
Motivation/Energi: 4,5
Kommentar:Grymt Pass! Ökade vikt eller reps på alla övningar tror jag!God Natt! Wherever you are…
Ser bra ut!
Kör på så hejar jag :emo-thumb
Och hoppas du får en lönehöjning håller tummarna!1 februari, 2006 at 23:51 #984709Anonym anvandareMemberIna Jag kör o du styr eller vaddå…
Ons 1/2-06[/b]Redan Februari!?! Oj, vad fort tiden går när man har roligt :yahoo:
Idag blev det ett bra pass, men tidigt. Skulle till tandläkaren vid 8:20 så detvara bara o köra på!
Inclined Rodd brett grepp 55kg 10-8-6 static
Bänkpress 67,5kg 10-4-2 static
Pulldown (latsdrag i maskin) 100kg 10-6-3 static
Sittande hamstringcurl 80kg 10-6-3 static
Scottcurls maskin 35kg 10-6-3 static
T-stångsrodd 57,5kg 10-5-3
PecDec 57,5kg 10-6-4 static
Enarms hantelrodd 38kg 9-5-3 statictid: 6:40…
Motivation/Energi: 4
Kommentar: Bra pass. Inte lika (vikt)kåt, letar dejt(muskelkontakt) istället…Ooooh, kom just från filmen King Kong. Grymt bra specialeffekter men något seg bitvis, kanske hade varit mindre seg om man hittat dejten…:whistle:
Men den var klart sevärd!Dagens citat:
”Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga
som de bestämmer sig för att vara.”
Okänd2 februari, 2006 at 06:02 #984710Anonym anvandareMemberLalla wrote:Dagens citat:
”Jag är övertygad om att de flesta människor är ungefär så lyckliga
som de bestämmer sig för att vara.”
OkändDet där är nog rätt sant:) Flera ”dagens citat” sånt är kul! Lycka till med träningen!
2 februari, 2006 at 22:40 #984711Anonym anvandareMemberIdag var det vilodag, en ganska välbehövlig sådan. Kände mig ungefär som Granpa’ i Simpsons när jag vaknade.
Men OJ vad härligt det är när man har lagomt med träningsvärk.Har faktiskt känt mig grymt pigg efter 10-11 tiden imorse, inte bra o sitta för länge på biografer. hahaha…
Nu sitter man o laddar och längtar till imorron då jag äntligen ska styrketräna igen! Känner verkligen för att krossa mitt PB i benpressen igen! :bb2:
Tänk den dagen jag lastar på 300kg…*suck*Slutligen lite stats från 2005
Totala antal träningspass: 240st
Antal cykelmil: 397mil
Antal cykeltimmar inkl. spinning o trainer: 187h vilket ger 561mil räknat på 30km/h i snitt.
Total energiförbrukning vid all träning: 128 386kcal
Antal styrkepass: 106Blev lite hockey hos mig ikväll HV71-Frölunda, klart vi hade fluff o dubbla espressos.
Till och med mina två icketränande kompisar gillade fluffen, ”Det här ska vi fixa istället för glass!” blev kommentarerna.Så på begäran…
Dagens citat:
”Pengar kan köpa makt men inte respekt.”
Okänd3 februari, 2006 at 08:21 #984712Anonym anvandareMemberI dag gör du PB i benpressen!!!!!!
Ha det gott!
sandra:bb3:
3 februari, 2006 at 11:15 #984713Anonym anvandareMemberHello Sandra! Kul att du kikade förbi! :friends:
Visst blev det PB, 270kg…:yahoo:Näe tillbaka till jobbet…
Ha en riktigt bra dag allihopa! :happy:Ps. uppdaterar dagens aktiviteter ikväll…
3 februari, 2006 at 17:53 #984714Anonym anvandareMemberhejsan, känner igen dig ifrån kolozzeum:p
Lycka till med jakten på PBs:up:
3 februari, 2006 at 20:37 #984715Anonym anvandareMemberSällen Jupp, huserat där ett bra tag. Dock aldrig med en journal…
I know who you are!
Fre 3/2-06[/b]Vilken underbar dag, solen sken, fåglarna kvittrade, ett skönt pass på gymmet, alla på jobbet var så glada! :yahoo:
*häpp, nu har visst modsen ändrat på smiliesordningen….*Dessutom är det fredagsmys i soffan, har fått en inneboende i helgen. En liten kisse…
Kändes som att trycket i musklerna var borta, beror nog på att jag sovit 6h/natt i snitt denna veckan. Är van 8-9…
Så blev det vila från styrkan imorron, måste jobba. Men kanske var lika bra det, börjar känna av lite i leder, ligament o senor…
Eventuellt blir det ett lugnt mtbpass eller så prövar jag min nya trainer efter fikat imorron. Får se om jag får med mig ngn ut…Hjälp, 45st anmälda till Bästa Fysiken!?! Undrar vad man vinner som Jumbo….? :p
Näe, nu ska jag mysa med kissen o kika på nhl.
Ha en bra fredagkväll allihopa!Dagens:
Militärpress 47kg 10-5-3 static (vad hände?!?, 10,5kg mindre än förra gången…)
Ab-Wheel max 22-12-12
Benpress 270kg+släde 10-6-4 static PB
Liggande vadpress (benpress) 250kg+släde 10-5-4 static
Axellyft utåt cable 7,5kg 10-10-5 static (Hjälp vilken kontakt!)
Crunch i maskin 50kg 10-8-3
Benspark 87,5kg 10-7-5 static
Triceps liggande med EZ-stång 39kg 9-5-3 staticTid: 8:50
Motivation energi: 3,5
Kommentar:Fortfarande ont i ryggen sedan marklyft förra fredagen, stod riktigt illa då tror jag. Saknar det rätta trycket i musklerna, kom dock bättre o bättre under passet.Dagens citat:
”Pengar kan köpa sex, men inte kärlek”
Okänd4 februari, 2006 at 10:00 #984716Anonym anvandareMemberHej grabben
ser ut att gå framåt här!!!…
du har testat glukosamin nån gång.?..är jättebra för leder osv om du börjar känna av det…..ett tips bara :emo-thumb
kram Tess
4 februari, 2006 at 17:07 #984717Anonym anvandareMemberTess Hello bruden! Tack, tack…. Glukosamin, ja kanske man ska testa. Men jag känner mig bättre redan idag, skulle kunna kört en styrkepass. Lite svårt bara då gymmet hade öppet mellan 9-14 o jag jobbade då…
Lör 4/2 -06[/b]
Tjooohooo! Så har jag fått ordning på min trainer! :yahoo:
Firade med ett 30min intervallpass, imorron blir det på riktigt, ca.2h intervall.:devil:
I helgen blir det o åtgärda mina ovanligt håriga ben oxå… Inte speciellt skönt då ett hårstrå fastnar i cykelbyxorna o sen slits det ut då man trycker till. *ouch*Men nu blir det mat, en film o sen kanske lite festande. Tar iof. bilen i så fall…:drinks:
Ha en go Lördag!
4 februari, 2006 at 17:34 #984718Anonym anvandareMemberLalla wrote:Jämförelse bild på det senaste året.vilken change :worship: mkt bra jobbat Lalla . Kul att du jobbar mot att nå dina mål. Jag tycker att det är jätte viktig att ha mål i livet och uppnå dom också.
Ha det så bra
mvh
Vanessa5 februari, 2006 at 11:29 #984719Anonym anvandareMemberVanessa Tack, jag är lite sådan som person. Allt eller inget, o då går jag in för det till 100%. Men det är en del barlast på efterbilden också, men det går alltid ta hand om senare.
Snyft, idag blev det ingen träning. Känns som om mina luftrör inhyser en slemfabrik…kanske lite väl detaljerat 😮
Att köra intervallträning idag var inte att tänka på, vila, C-vitamin, ordentligt med mat o bara ligga o tycka synd om sig själv är nog det enda rätta.
Får mysa med katten o se en bra film istället.Appropå film, måste rekomendera ”Lord of War” med Nicolas Cage. Den var riktigt bra. :up:
Men som tröst ska jag ta o lista några några mål/drömmar jag har i livet:
BF scen – jobbar jag mot.
Flygcert – dröm sedan barnsben, försöker samla ihop pengar, 85000:- för att ta certet därefter ca. 1000:-/mån för att behålla det.
Vättern under 10h – Missat med 21min, men var på väg strax under ifjöl innan jag kraschade så det kommer.
En riktig utbildning – Har civ.ek. examen. inom ledarskap/organistion.
En ledarposition – Varit väldigt nära (2a av 16sökande nu senast) när jag sökt och fått bra feedback, men jag är något för ung ännu… Ingen med ledarposition är under 32år på jobbet.
Gå ner i vikt – gick som sagt ned från 85 till 52kg.
Gå upp i vikt – Nu är drömmen 80kg+ med bra form, runt 10%bf. då kanske det blir BB scen istället för BF. :whistle:*usch* det lät bara som en massa skryt…Men ta det hela med en nypa ironi också. Det var bara meningen o lista några mål…:o
Hoppas ni mår bra och kom ihåg,
”Livet blir vad man gör det till!”
Framförallt då man bor i ett sådant land som Sverige, med så många möjligheter…5 februari, 2006 at 20:00 #984720Anonym anvandareMemberLalla wrote:Vanessa Tack, jag är lite sådan som person. Allt eller inget, o då går jag in för det till 100%. Men det är en del barlast på efterbilden också, men det går alltid ta hand om senare.
Snyft, idag blev det ingen träning. Känns som om mina luftrör inhyser en slemfabrik…kanske lite väl detaljerat 😮
Att köra intervallträning idag var inte att tänka på, vila, C-vitamin, ordentligt med mat o bara ligga o tycka synd om sig själv är nog det enda rätta.
Får mysa med katten o se en bra film istället.Appropå film, måste rekomendera ”Lord of War” med Nicolas Cage. Den var riktigt bra. :up:
Men som tröst ska jag ta o lista några några mål/drömmar jag har i livet:
BF scen – jobbar jag mot.
Flygcert – dröm sedan barnsben, försöker samla ihop pengar, 85000:- för att ta certet därefter ca. 1000:-/mån för att behålla det.
Vättern under 10h – Missat med 21min, men var på väg strax under ifjöl innan jag kraschade så det kommer.
En riktig utbildning – Har civ.ek. examen. inom ledarskap/organistion.
En ledarposition – Varit väldigt nära (2a av 16sökande nu senast) när jag sökt och fått bra feedback, men jag är något för ung ännu… Ingen med ledarposition är under 32år på jobbet.
Gå ner i vikt – gick som sagt ned från 85 till 52kg.
Gå upp i vikt – Nu är drömmen 80kg+ med bra form, runt 10%bf. då kanske det blir BB scen istället för BF. :whistle:*usch* det lät bara som en massa skryt…Men ta det hela med en nypa ironi också. Det var bara meningen o lista några mål…:o
Hoppas ni mår bra och kom ihåg,
”Livet blir vad man gör det till!”
Framförallt då man bor i ett sådant land som Sverige, med så många möjligheter…Hejsan!!
Jag vet hur det känns att vara förkyld!! Uscha, bara att kurera sig så man kan börja träna igen snart…
Apropå dina listade mål så tycker jag att det inte alls är skryt!! Man måste ha mål och drömmar i livet för att ha något att kämpa för! Fy vad tråkigt det skulle bli annars!! :pLycka till med målen och krya på dig!!
5 februari, 2006 at 23:32 #984721Anonym anvandareMemberGeo 500mil är ganska slitsamt… Då måste man plåga sig ut ibland i och med att du inte kör vinterhoj har du inte så lång tid på dig, men kör man i klubb är det betydligt lättare! Lycka till!!! :up:
Mål 2006, Mtb är det att placera mig bättre än ifjol i cupen. Blev 51a av 149 ifjol. Kör iof. bara två lopp, gillar lvg bättre.
På lvg så är det främst att känna att jag hänger med klungorna in i mål i de olika loppen. Samt att knäcka mina träningspolare:devil:, framförallt i Bergakungatempot och Nationaldagsloppet som är ganska tufft.Vore roligt att inte bli bränd av MA åkare på viaredsloppet. :p
Försökte hänga på ifjol och det gick i ungefär 2km, dvs. när de slutade åka o ta så mycket foton och istället sa att nu kör vi ikapp utbrytarna…:whistle: Men det är ju klart, de har varit proffs utomlands i 6-7år, grymt duktiga killar!
Har aldrig blivit så rökt i hela mitt liv….:omariia Tack, detsamma! :fever:
6 februari, 2006 at 14:28 #984722Anonym anvandareMemberGeo Oj, du kör hårt hör jag. Roligt att höra! :emo-thumb
Då har du nog inga problem o klara 500mil.Om jag é ute nu så blir det på min mtb med dubbdäck. Vad gäller förfrysning så går det bra med rätt kläder, pröva dig fram. Det som fungerar för mig kanske inte fungerar för dig o tvärtom..
Vattnet ja, brukar köra utan vatten sista timmen. Såg att någon i teamet skaffat termosflaska, då håller sig vattnet längre om det är hett då man fyller flaskan. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.