Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Siktar på december men ej tävling…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 juli, 2006 at 12:15 #968721Anonym anvandareMember
Motivationen är åter funnen
Namn; Therese
bor; Malmö
född; 1983
Längd; 165cm
Mål; att uppnå ett upplägg/livsstil som jag trivs med och att trimma till kroppen rejält, vill uppnå en bra form jag trivs med till december månad. Dvs minska fett % ännu mer och öka konditionen/styrkan åter igen. därefter hålla formen eller kanske t.o.m med förbättra om jag vill det :emo-thumb
Nuvarande form;
Jag har haft en lång period av lugn träning, varför?….ja kanske hade jag inte nått den balans och livsstil jag trivdes med riktigt som jag trodde, har haft olust för träningen överhuvudtaget nästan hela våren och sen trädde kärleken in i mitt liv som ledde till lite andra proriteringar 😮
gått upp en del i midjemått under min ”vila” och några centimeter överallt sen i julas men det är ingen större fara då jag skött kosten hyfsat under denna period då jag tränat mycket mindre.
Jag startar en ny tråd med tanke att få lite extra inspiration och motivation men också för att jag ändrat mycket inställning till min livsstil när det gäller förhållningssätt till träning/kost. man kan kombinera träning och bra kost med ens vardag på ett sunt sätt och det är det jag tänker göra nu men ändå få resultat.
Träningen på ett ungefär;
3 -4 pass styrka
3-4 cardiopass, Löpning/crosstrainer/promenader ca 60min per pass.Kost; äter ca 5-6 mål per dag, kommer äta allt fast på ett förnuftigt sätt så jag går ner i fett % i ett behagligt tempo.
Behöver bättra på ben, rygg och biceps, ska koncentrera mig på dessa muskelgrupper:ph34r:
vill avsluta med att rikta ett tack till alla som har stöttat mig med min träning och allt därtill…..lite extra till Fever Och Åsa här på forumet, jag är er evigt tacksam, Jag har fått kunskapen att kunna styra dit jag vill!
Mvh Tess
1 juli, 2006 at 12:15 #90119Anonym anvandareMember1 juli, 2006 at 12:32 #968722Anonym anvandareMemberDetta fixar du Tess, bara att kämpa på:bb:
Ha det gott i solen!!
1 juli, 2006 at 13:19 #968723Anonym anvandareMemberVälkommen tillbaka!
1 juli, 2006 at 13:27 #968724Anonym anvandareMemberHärligt at du fått motivationen tillbaka! Detta kommer gå hur bra som helst
1 juli, 2006 at 13:46 #968725Anonym anvandareMemberLycka till Tess o kör hårt. inte dåligt med kärlek heller, det sätter väl fart på olika hormoner!
1 juli, 2006 at 13:50 #968726Anonym anvandareMemberja dej har man inte sätt på ett tag=)välkommer tillbax o lycka till:up:
1 juli, 2006 at 14:30 #968727Anonym anvandareMemberVälkommen tillbaka Tess! Roligt att få läsa din journal igen!
Det här kommer gå jättebra! Kul att du har hittat
både motivationen och kärleken! :emo-thumbLycka till och kör hårt!!!
:yahoo:1 juli, 2006 at 14:59 #968728Anonym anvandareMemberVad glad jag blir med så många välkomnande…..Tusen tack.. :worship:
Det känns underbart att vara tillbaka och ha återfunnit motivationen som varit gömd ett tag
Dagens Träning 1 juli-06
Morgonpass 60min crosstrainer
Styrka; Bröst/triceps…
Styrkan har varit nerlagd en hel del under denna perioden och jag har tappat en del i styrka….:evil: …Men passet gick bra trots att jag inser jag får börja med lite lägre vikter än innan..
ska bli intressant hur snabbt min kropp kommer svara på mer träning och striktare kost…..jag tror den kommer fatta galoppen ganska snabbt :nod
1 juli, 2006 at 16:57 #968729Anonym anvandareMemberVad härligt att hitta en ny tråd av dig då jag kom tillbaka! Blir kul att följa dig igen tjejen :friends:
1 juli, 2006 at 17:22 #968730Anonym anvandareMemberLinda G wrote:Vad härligt att hitta en ny tråd av dig då jag kom tillbaka! Blir kul att följa dig igen tjejen :friends:TAck Linda…..
lägger in ett par bilder från i julas….är ungefär den formen jag har nu men man får nog lägga på ca 2-3kg :nerd:
1 juli, 2006 at 20:57 #968731Anonym anvandareMemberHärligt att du är tillbaka på banan igen tjejen!!
Låt det ta sin tid så ska du se att du kan njuta av livet och samtidigt nå toppformen :emo-thumb:friends:
2 juli, 2006 at 12:27 #968732Anonym anvandareMemberMorgonpass crosstrainer 60min avklarat!
idag blir det att vara ute i solen och jag tänkte även få till en promenad på 60min vid stranden eller i skogen senare.
funderar lite på bra mellanmål på jobb, har ni några bra tips?
jag har börjat mixa ihop kesella o frukt som jordgubbar osv….supergott….kan ju kanske vara något att ha med…
ja iallafall..kom gärna med proteinrika förslag till mellanmål :emo-thumb
2 juli, 2006 at 18:08 #968733Anonym anvandareMemberJag rekomenderar Saras ”Pannkaka” som finns i tråden ”Recept fulla med protein” under matlagning! Super god! Hade keso med lite tillsatt sötningsmedel i o det blev som en efterrätt… Var bra värden i den med!!!
Jag brukar mixa ½ burk kesella, 2 dl mini mjölk, 15-30g vanilj protein o sedan 100g frysta hallon. Oxå super gott!!!
3 juli, 2006 at 11:26 #968734Anonym anvandareMemberJennisen wrote:Jag rekomenderar Saras ”Pannkaka” som finns i tråden ”Recept fulla med protein” under matlagning! Super god! Hade keso med lite tillsatt sötningsmedel i o det blev som en efterrätt… Var bra värden i den med!!!Jag brukar mixa ½ burk kesella, 2 dl mini mjölk, 15-30g vanilj protein o sedan 100g frysta hallon. Oxå super gott!!!
Tack för tipset!!..ska testa det!!…
gjorde proteinpannkakor igår faktiskt fast lite annorlunda,,,,
känns verkligen bra att ha ökat på proteinet igen en hel del i min kost, jag blir mkt piggare och kroppen reagerar snabbt :emo-thumb
För övrigt så har jag lagt upp träningen så den ligger på tis, tors, lör och söndagar. så idag är det vila men om jag känner för det så innebär det crosstrainer på kvällen efter att jag fixat frillan
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.