Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Sista rycket….
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 november, 2006 at 12:27 #88092Anonym anvandareMember3 november, 2006 at 12:27 #933833Anonym anvandareMember
Dags för sista rycket nu!!
Jag avslutade ju min förra journal eftersom jag inte hade tid men nu har det lugnat sig lite och det känns som det vore kul att skriva lite om de sista veckorna inför DC och Lucia. själv tycker jag det varit jättekul att läsa journaler av andra när de börjat närma sig tävling och man lär sig alltid något. Kanske inte blir uppdateringar så ofta men det blir i alla fall något.
Först en sammanfattning av tiden fram till nu;
Jag har dietat länge nu, vet inte på rak arm vilken vecka jag började men i våras körde jag under 8 veckor, hade sedan paus i juni för att köra från juli och framåt. Det har verkligen varit upp och ner och många gånger har jag tänkt ge upp men så har jag nog i grund och botten ändå velat kämpa mig upp på scen och tagit tag i det igen.Jag har gjort det mesta själv med hjälp av min sambo. Jag har fått hjälp med posering och fettmätning (Tack Linda!) och lite stöttning av vissa här på forumet (förlåt om jag tjatat på er, kommer nog fortsätta med det fram till jag stått på scen).
En sammanfattning av kroppens förändring:
17 augusti: Vikt: 59,3 kg, fett 18 %, muskelmassa 27,2 kg
20 september: Vikt: 58,1 kg, fett 17 %, muskelmassa 26,7 kg
19 oktober: Vikt 58,9 kg, fett 14,9 %, muskelmassa 28,7 kg
31 oktober: Vikt: 57 kg, fett 11,6 %, muskelmassa 28,9 kgNu vet jag inte riktigt vad man ska dra för slutsatser av att mätningarna påstår att jag ökat i muskelmassa men man kan i alla fall se att jag tappat fett! *tjoho!*
För en eller två veckor sedan släppte jag allt till min sambo. Jag orkade inte tänka längre och orkade inte tillsammans med honom resonera fram hur jag ska ha det. Nu bestämmer han helt och hållet och jag vet inte ens var kaloriintaget ligger på. Men inte är det mycket. Å andra sidan ledde det ju till en förlust i fett% med över 3 % så jag klagar inte. Fettet är väldigt lågt, det vet jag och kolhydraterna är inte så många de heller. Protein däremot det äter jag gott om. Han har tagit ALLT roligt från mig. Jag äter bara ”ren” mat, inga kryddor utom naturliga såsom tex. vitlök, enbart potatis, all mat lagad på låg värme, inget sötningsmedel, inga kolsyrade drickor, inga tuggummi, inget koffein…INGENTING!
På lördagar så äter jag lunch och middag ganska fritt samt lyxar till målet efter träning med lite extra kolhydrater.Träningen består av:
– morgonpromenader 4 dagar i veckan, 75-90 min
– morgoncykling 1 dag i veckan, en timma
– löpning innan frukost 2 dagar i veckan, 60-80 min
– styrka 4-5 pass i veckan
– cardio efter varje styrkepass 30-40 min, relativt hög intensitet, något av passen med intervaller första 20 min
– extra intervallpass i mån av tid, dock minst ett i veckanHej och hå, nu blev det långt…..men nu är det dags att bege sig hemåt, hämta väskan och sticka till mamma och pappa över helgen. Mamma kommer få en chock
Jag återkommer ikväll eller imorgon för lite mer info om någon är nyfiken. Jag har fått lite nys om hur sista veckan kommer se ut också!3 november, 2006 at 12:35 #933834Anonym anvandareMemberDu kör verkligen på hårt Camilla :up: Härligt att se att det går framåt!
Vi ses på scenenKram Lina
3 november, 2006 at 16:58 #933835Anonym anvandareMembergrattis till ökad muskelmassa under så lång diet måste jag börja med att säga!!
jag beundrar dig som pallar med en så strikt diet!!
själv måste jag ”fuska” med att göra dieten så god som möjligt för att palla med…
lycka till o håll ut!!
3 november, 2006 at 22:17 #933836Anonym anvandareMemberHur ser dagsformen då?
Lycka till annars vi ses på FF:P
4 november, 2006 at 18:42 #933837Anonym anvandareMemberLina wrote:Du kör verkligen på hårt Camilla :up: Härligt att se att det går framåt!
Vi ses på scenenKram Lina
Jag vet inte om jag kör så hemskt hårt…eller inte hårdare än alla andra i alla fall. Och visst ses vi på scen, jag börjar faktiskt längta nu när formen börjar se skaplig ut. Innan var jag bara skräckslagen
4 november, 2006 at 18:54 #933838Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:grattis till ökad muskelmassa under så lång diet måste jag börja med att säga!!jag beundrar dig som pallar med en så strikt diet!!
själv måste jag ”fuska” med att göra dieten så god som möjligt för att palla med…
lycka till o håll ut!!
Tackar….fast jag är tveksam till att jag ökat i muskelmassa. Jag känner mig lite svagare och har liksom så svårt tro på en ökning. Kan kanske vara så att mätningen ”tror” jag ökat för jag tappat lite vatten eller nått.
Jag har också ”fuskat” med dieten fram till nu, druckit FantaFree och sådär. Men jag märker att formen blir bättre av att hålla allt helt ”rent”, jag svullnar lätt av kolsyra t.ex. och det gör väl inget i.o.f men det är mindre kul att kolla i spegeln!
Och hörrödu, inte ska du säga att du beundrar vad jag gör….jag är den som ska säga så till dig! Du hade en grym form på din senaste tävling!
4 november, 2006 at 18:56 #933839Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Hur ser dagsformen då?Lycka till annars vi ses på FF:P
Jag tog faktistk kort häromdagen men nu sitter jag hos mamma och pappa och korten finns på hemmadatorn så ingen fusktitt här inte. Tror ändå inte jag skulle våga posta dem….det är ju en del kvar än så det blir fyra hårda veckor.
4 november, 2006 at 19:07 #933840Anonym anvandareMemberSå till dagens bravader:
Lördag, 4 november:
1 timmes löpning på morgonen, innan frukost. Trodde jag skulle dö på slutet, löpningen är oerhört mycket tyngre nu när jag kökar så lite under veckorna.
Bröst och triceps på Korpens gym. Skumt ställe, bara öppet 12-15. Jag hade fått spatt av att bo i denna stan. Vad gör man om man vill köra dubbla pass på helgerna??
20 min intervaller på trappmaskinen efter passet.50 min kvällspromenad Ska, precis som igår, släpa ut pappa i skogarna ikväll. Här hos dem är det verkligen kolsvart och för en numera inbiten stadsbo är det lite småläskigt :unsure:
Har fyllt på med mycket bra mat idag och känner mig lite svullen. Tror det beror på frukten jag ätit, det brukar bli så. Det behövdes nog för idag var sista dagen med en ordentlig påfyllning. Lördagarna fram till DC och Lucia blir nu väldigt strikta och mycket noga planerade. Hittils har jag ju haft det lite fritt i alla fall även om jag inte haft ätardagar. Jag har kunnat ta en frukt om jag känt för det och ätit mat som legat utanför schemat som tex. köttfärs. Men nu är det slut med det!! 5 veckor kvar, då SKA fettet på rumpan vara borta!!
4 november, 2006 at 19:14 #933841Anonym anvandareMemberkör hårt nu :emo-thumb går vi i samma viktklass eller e det -57:an du ska gå i?
4 november, 2006 at 19:21 #933842Anonym anvandareMembermia_81 wrote:kör hårt nu :emo-thumb går vi i samma viktklass eller e det -57:an du ska gå i?Jag hoppas verkligen att jag kommer in i -52! Gör jag inte det så får det väl bli -57 men det är liksom inte så kul att gå i den klassen om man väger 53 kg. Men jag tävlar för att testa och skulle jag väga över stoppar det mig inte.
Morgonvikten var 54,6 kg i fredags så det borde inte vara några problem med – 52 men man vet ju aldrig.4 november, 2006 at 19:26 #933843Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Jag hoppas verkligen att jag kommer in i -52! Gör jag inte det så får det väl bli -57 men det är liksom inte så kul att gå i den klassen om man väger 53 kg. Men jag tävlar för att testa och skulle jag väga över stoppar det mig inte.
Morgonvikten var 54,6 kg i fredags så det borde inte vara några problem med – 52 men man vet ju aldrig.Ska nog inte va några problem tror jag… väger oxå nåt sånt men jag e ju aningen kortare så jag måste ner mer!!! då ses vi på scen då
5 november, 2006 at 00:09 #933844Anonym anvandareMemberLycka till nu !
Jag håller med Mia, jag måste också göra maten så god som möjligt och lever på koffein, salt och PepsiMax under dieten. 😮Jag kommer förhoppningsvis och kollar in din grymma scenform. :emo-thumb
5 november, 2006 at 09:56 #933845Anonym anvandareMemberKul att du startat journal igen – jag saknade din förra:)
Jag är imponerad av att du orkar, men jag håller tummarna för dig:)5 november, 2006 at 12:29 #933846Anonym anvandareMemberJa vad kul att du startat en journal igen!! Lycka till!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.