Sista rycket….

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 153 total)
  • Author

Jag äter bara ”ren” mat, inga kryddor utom naturliga såsom tex. vitlök, enbart potatis, all mat lagad på låg värme, inget sötningsmedel, inga kolsyrade drickor, inga tuggummi, inget koffein…INGENTING!”

Under mina dieter kryddar jag desto mer, missbrukar lightläsk och tuggar tuggummi och läkerol jämt samt steker massa i olivolja – ofta rätt bra stekt. Så olika dieter man kan ha men det är ju resultatet som räknas. :emo-thumb

Det ska bli kul att se dig på scen. Första gången är alltid speciellt. Kör hårt och lycka till! :emo-thumb
    /Mirre

Damit darling!
    MIndre än fem veckor kvar nu.
    Tycker det ska bli så kul, du har ju vart laddad inför andra tävlingar, men nu äntligen är det dax och du är nästan framme.

Som sagt bara att ringa om du vill ha lite stöd el hjälp, aldrig till några besvär, det är väl mer jag som är tjohoo Ja haha du vet..

Du kommer garanterat höra mig och jag ska allt få med mitt lilla crew också ;)

Kör hårt hela vägen det sista nu bejbi! Wroooooooom!!!! haha:dance:

Tack allihop för er support!

Idag har dagen börjat med en timmes morgonpromenad. Går alltid lite kortare på måndagar för jag har så mycket packning då och får ont i ryggen av ett för långt pass. Jag släpar veckans alla matlådor till jobbet på måndagar nämligen….Det är några stycken även om det inte är så mycket av varje.

Planen för kvällen är styrka/ cardio och massage men kanske måste hoppa styrkan då sambon nog inte är hemma för att ta emot vår leverans av kosttillskott. Jaja, då får jag bara stuva om i schemat, inte hela världen. Ska i alla fall bli skönt med massage.

vikten i morse var 55 kg men inte så konstigt kanske i och med att jag hade högdag i lördags.

Gårdagen fortsatte med ett styrkepass för axlarna, 20 min trampande på trappmaskinen, 20 min * 2 promenad.

Var på massage på kvällen och AJ, så stel jag var på vissa ställen. Jag blev helt seg och däckade i säng så fort jag kom hem. Rätt seg idag också och det känns som jag blivit överkörd av en långtradare. Duktig massör var det i alla fall, känns bra att få massage av någon som själv är van vid tränande och att behandla tävlande. Morgonpromenaden idag gick rätt segt eftersom jag var mör i benen men det blev i alla fall 75 min.

Idag är en riktig lågdag på kolhydrater, ½ dl till frukost samt 50 g potatis till lunch och till middag :| Jag kör en liten ”minitömmning-ladding” främst med vattnet men lite med kolisarna också. Sambon vill få lite pejl på hur jag reagerar innan han lägger upp mina sista veckor.

Back to work, får hoppas jag inte strular till det idag när min hjärna nog inte kommer hänga med riktigt.

:( Idag har varit jobbigt! Jag har varit extremt hungrig och känt mig liten, tanig och trycklös. Ingen styrketräning idag men totalt 2 h och 15 min cardio i form av promenader. Det enda som idag fått mig att hålla modet uppe är att jag med gott samvete kommer få äta precis allt på söndagkvällen efter Lucia BF!!

Har nu anmält mig till tävlingarna och usch så verkligt det känns. Ska prova mina dräkter på söndag och se vad som ska justeras.

Dags för sängen! Tror inte jag kommer kunna sova dock, jag är så vansinnigt hungrig. Känslan av att vara trött och inte kunna sova p.g.a dieten är jobbig :(

Lika jobbigt idag. Har ändå fått gå upp på 150 % av mitt ordinarie kolhydratintag eftersom sambon/coachen vill göra en lite test av laddning och vattentömning fram till fredag. Precis lagom till chefen ska bedöma min förmåga att vara ordförande och döma i brottmål….snacka om timing :|

Fick ett kvitto på att kollegorna verkligen tycker jag är tokig. Jag snackade i telefon och sa något i stil med att ”senaste dagarna har det verkligen tagit sig, ryggen har närapå ribbor och ådrorna på magen blir fler och fler. Snart blir det riktigt spännande att se hur kroppen klarar pressen sista veckorn”. Det hörde naturligtvis en kollega som minst sagt tyckte jag var knäpp, ännu knäppare än förut då vill säga! Och nog är det så att senaste dagarna gjort stor skillnad för folk kommenterar mer och mer, trots att jag jobbar i kostym eller skjorta på dagarna och det inte borde synas så mycket.

Jaja, ska man syssla med detta måste man nog kunna slå bort vad andra tycker. Dags för ett rejält pass på gymmet nu!

ska bli spännande att se dig på scen! :) ska du köra dc oxå?

athleticmia wrote:
    ska bli spännande att se dig på scen! :) ska du köra dc oxå?

Japp, det är planen. Ser det mer som ett test på DC då jag satsar mest på Fitnessfestivalen. Jag tror inte jag kommer vara hård nog för byggning egentligen men, ähhh, jag kör väl ändå.

Idag började jag dagen med 1 h 15 min morgonpromenad.

Kvällen bestod av ett bröst/tricepspass och 45 min cardio.

Lika jobbigt idag som igår och jag har VÄLDIGT svårt att hålla schemat just nu. Dock har det börjat ta sig lite på rumpan nu coh det motiverar såklart at köra på. Tiden för morgoncardion kommer nu att öka till 90 minuter, i helgen sänks kalorierna ytterligare och antagligen ökas intensiteten på cardion efter styrkepassen. Jisses, hur ska detta gå ??? :|

Helgen har verkligen varit tung!
    Att hålla sig till dieten på veckorna må vara tufft men helgerna är en pina. Jag lyxade faktiskt på lördagkvällen genom att blande kesella och lite frusna bär, köra in i frysen och låtsas att det var glass.

Idag känns allt mycket bätter. Motivationen är tillbaka och hjärnan VILL verkligen detta. Att kroppen sedan är extremt trött är ju en anna sak.

Helgen:
    Lö: 1 h morgoncykling (skyfall ute….)
    Armar/vader och mage
    45 min trappmaskin/cykel, varav 20 min intervallträning
    + 4 timmars kånkande av möbler åt en flyttande kollega

Sö: 1 h 40 min morgoncardio, varav 25 min löpning
    20 min promenad
    Rygg
    20 min trappintervaller

Morgonvikten idag var 54,6 kg men in bättre form än förra veckan när vågen visade samma vikt. Klurigt….

Har provat mina dräkter och får dem på fredag. Då börjar terapiarbetet med att fästa pärlorna. Det kommer göra mig tokig!! ;)

*mmmm* sådär härligt degig efter massagen….

Dagens träning har enbart bestått av cardio. Först 1 h på cykeln på morgonen, 35 min promenad på em, 40 min löpning/promenad på kvällen (av dem 20 min intervall).

Nu är det dags för sängen och så upp till en ny, hungrig, dag!

yo girl!

När går du och lägger dig på kvällarna? tänkte ringa men jag vet inte när det passar sig.
    Jag är så förväntansfull inför lucia, ska bli så roligt.
    Förstår att det är svårt med sömnen nu, men det är bara tre veckor kvar, sen fattar du inte att det är över.

Kämpa på stumpan ;) gogogogogoooooo!

Eva-Lotta wrote:
    yo girl!

När går du och lägger dig på kvällarna? tänkte ringa men jag vet inte när det passar sig.
    Jag är så förväntansfull inför lucia, ska bli så roligt.
    Förstår att det är svårt med sömnen nu, men det är bara tre veckor kvar, sen fattar du inte att det är över.

Kämpa på stumpan ;) gogogogogoooooo!

Gå och lägga sig…vad är det? Ska man sova nu också?

Nej, men normalt sett går jag väl och lägger mig vid 22.30-23-tiden. Kommer visserligen sällan hem från gymmet före 21 så det är inte alltid sovplanerna håller 😮

Men ring när du vill!! Jag babblar gärna!

53,6 kg![/b]
    Nu börjar det röra på sig. Tyvärr syns det inte på rumpa och lår att vikten pekar nedåt, där sitter fettet envist kvar.

Träningen igår bestod av 1 h 25 min morgonpromenad, bröst och axlar och 35 min trappmaskin/cykel efter styrkepasset.

Har blivit ytterligare kapningar i kolhydraterna nu. Om inte något skoj händer med fettdepåerna kommer cardion att öka efter helgen också…jisses…. men snart är det över! Tror aldrig jag tänkt så mycket på mat som nu, jag ser mat överallt, på reklampelare, i skyltfönster, på TV….precis överallt. Konstigt att man inte lägger märke till det i vanliga fall. Men trots att jag äter mindre denna veckan än förra går det lättare nu. Igår och idag har varit helt OK. Antagligen beror det på att det är SÅ nära nu och att jag har fått upp motivationen lite genom att återintroducera koffein i dieten. Det gick bara inte att vara utan det….snacka om beroende…:)

Bra kämpat men snart är det över. Även för min del. Syns på Mc Donalds

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 153 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.