Sista rycket….

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 153 total)
  • Author

Fyfan va bra camilla :emo-thumb

:( va jag känner mig liten just nu….Var helt trycklös igår och utan någon som helst färg på kroppen såg jag ut som en blek, slät, mycket tunn säl….

Jaja, skriva vad jag gjorde igår får jag väl göra i alla fall:

Morgonpromenad 1 h 25 min
    Ben, relativt lätt, högt tempo och många set/reps
    30 min cardio efter passet, varav 20 var intervaller

Jag tror på att intervaller ger bättre separation i benen så nu kör jag minst två intervallpass i veckan. På grund av jobbet har jag inget annat val än att köra det efter styrkepassen tyvärr. Tyckte ändå mig se lite fler delningar i benen igår än tidigare så det är värt det olidliga slitandet att köra intervaller i backa och på trappmaskinen.

Har i alla fall fixat en tjej som ska hjälpa mig med naglarna inför tävling. Min (förmodligen) blivande kollega! Det kommer bli SÅ fint. Får nog ta lite råd från henne om sminkning och så också, det är inte min starka sida.

Imorgon blir en riktig lågdag, bara 25 g havregryn till frukost och ev. 50 gram potatis innan min långkörning på kvällen. Kan kanske vara bra att ha lite kolisar i kroppen inför två timmars bilresa i mörkret. I övrigt blir det bara morgoncardio, en timma imorgon. Förmodligen bara cardio på lördag också men då minst 2.5 h istället.

CamillaJ wrote:
    :( va jag känner mig liten just nu….Var helt trycklös igår och utan någon som helst färg på kroppen såg jag ut som en blek, slät, mycket tunn säl….

Quote:
    Som lite tröst ska du veta att du är inte ensam om att känna så,
    just nu känns det som alla muskler i hela kroppen håller på att förtvina :(

Men det kan väl inte hända så mycket med musklerna nu den korta tid som är kvar?
    När du laddar på igen kommer det nog att bli kanon :emo-thumb

Häng i nu och kämpa de sista sega veckorna så kommer du att vara sååå nöjd med dig själv :up:

hej Ulrika…kul att det kommer att bli någon mer i -52 på DC. Såg att du var anmäld på FF. HUr lång e du? Jag kämpar oxå på med mina lår…vi kvinnor skall väl ha fettet där normalt antar jag…mend et är bara att köra på.
    LÅter som lite kolhydrater redan…50 g potatis….. och lite gryn. stackare…..jag förstår att du ser reklam och annat..men snart e det dags och det skall bli såååååå kul att flexa eller hur? Man få r se det som en kort tid i livet….

Tini

tini wrote:
    hej Ulrika…kul att det kommer att bli någon mer i -52 på DC. Såg att du var anmäld på FF. HUr lång e du? Jag kämpar oxå på med mina lår…vi kvinnor skall väl ha fettet där normalt antar jag…mend et är bara att köra på.
    LÅter som lite kolhydrater redan…50 g potatis….. och lite gryn. stackare…..jag förstår att du ser reklam och annat..men snart e det dags och det skall bli såååååå kul att flexa eller hur? Man få r se det som en kort tid i livet….

Tini

Antar att det var mig du frågade även om du skrev Ulrika…eller?

I alla fall, jag är 160 cm kort, inga problem med inmätningen i BF där inte. Korta tjocka ben har jag också….

Visst är det väldigt lite kolhydrater imorgon men jag äter normalt sett mer. Imorgon är en lågdag, ingen styrketräning och därför inte något behov av en dos efter ett träningspass. Brukar variera mig lite över vecka. Igår låg jag tex. en bra bit över 100 g eftersom jag körde styrka och intervaller.

Och visst ska det bli kul att flexa!! Jag fick mitt första nervösa anfall igår. Satt på bussen och körde samma mentala träning som jag gjorde när jag tävlade med hästarna och insåg nog för första gången vad jag gett mig in på. Shit…fick hjärtklappning av bara tanken på all publik!

Hur går det för dig? Känns allt bra såhär några veckor innan dagen D?

Ulrika Johansson wrote:
    Som lite tröst ska du veta att du är inte ensam om att känna så,
    just nu känns det som alla muskler i hela kroppen håller på att förtvina :(

Men det kan väl inte hända så mycket med musklerna nu den korta tid som är kvar?
    När du laddar på igen kommer det nog att bli kanon :emo-thumb

Häng i nu och kämpa de sista sega veckorna så kommer du att vara sååå nöjd med dig själv :up:

Skönt att inte vara ensam om att känna så! Och det är väl som du säger, det hinner kanske inte hända allt för mycket med musklerna på den korta tid som är kvar. Tror att jag känner mig extra ”kass” eftersom jag är så blek och nästan rödaktig i huden just nu. Kylan påverkar alltid min hud så. Men det ska det rådas bot på ikväll.

Men när jag ser dina avatarbild börjar jag undra vad jag gett mig in på…du kör väl samma klass som mig!? Verkligen grym bild! (för det är väl du antar jag?)

Fast nu ska vi kämpa oss igenom 3 ½ vecka till och sedan ska vi ÄTA!!

Här är en till som känner sig omuskulös och som har fett kvar på rumpa och lår… Undrar varför du har slutat med kaffe under dieten? Det är väl inte snällt mot sig själv? Och oj, vad kul det vore att få flexa lite! Så njut av BB-poserna! En annan får hålla till godo med något slags ”semirelaxed” mittemellanting

Silvia wrote:
    Här är en till som känner sig omuskulös och som har fett kvar på rumpa och lår… Undrar varför du har slutat med kaffe under dieten? Det är väl inte snällt mot sig själv? Och oj, vad kul det vore att få flexa lite! Så njut av BB-poserna! En annan får hålla till godo med något slags ”semirelaxed” mittemellanting

Jag drack aldrig kaffe tidigare, jag drack RedBull eller Cola för mitt koffein. Att sambon ”snodde” det från mig var pga. kolsyran som gjorde mig uppblåst och det var liksom svårt att se någon förändring då. Nu har jag börjat knapra koffeitabbar istället och det får jag göra till det är en vecka kvar. Sedan hade han någon förklaring till varför koffeinet skulle uteslutas helt sista veckan….vet inte riktigt vilken.

Semirelaxed är ju det svåraste! Jag tycker BF poseringen är hopplös, speciellt sidoposerna. Men men, det är väl bara att öva!

Kör hårt nu så ska vi få fettet på lår och rumpa att släppa :up:

CamillaJ wrote:
    Men när jag ser dina avatarbild börjar jag undra vad jag gett mig in på…du kör väl samma klass som mig!? Verkligen grym bild! (för det är väl du antar jag?)
    Fast nu ska vi kämpa oss igenom 3 ½ vecka till och sedan ska vi ÄTA!!

Jo det är jag, bilden är från augusti då jag var hos en fotograf (Patrik E här på forumet) för att ta bilder till Body open, det var ju inte meningen att jag skulle ställa upp i LP när jag började min ”prov def” i januari.
    Men tro inte på illusionen av en bild!
    Jag hoppas komma ner till din viktklass -52kg och för mina 167cm är det inte speciellt biffigt!
    Det är jag som ska undra vad jag gett mig in på!
    Om jag nu kommer ner till 52 kommer jag nog att vara huvudet längre än alla anadra och om der blir -57 kommer jag garanterat att vara minst i klassen. :(
    Kämpa på nu, jag tycker du är jätte duktig!
    Det är inget dåligt schema du ligger inne med på så lite kolhydrater! :emo-thumb

Puhh, dagens träning avklarad.

1 h 20 min morgonpromenad
    Rygg och baksida axlar
    30 min trappmaskin/cykel

Nu är jag verkligen jättetrött och hungrig….måste städa innan jag kan sova :(

53,3 kg![/b]

Ok, man SKA inte väga sig varje dag, eller ens varannan men det går liksom inte att låta bli med tanke på att vikten är viktig och det är 2 veckor kvar.

Igår kändes det jättebra på gymmet och jag tyckte att det såg OK ut. Jag vet att jag inte är så hård som jag borda vara men jag ska upp på byggarscenen i alla fall. Efter lite tömning och laddning ser det nog bättre ut och det kommer hinna hända lite till på de 2 veckor som är kvar. Sedan är det ju trots allt 3 veckor till FF och det är det som varit huvudmålet hela tiden.

Idag blev det inte någon fullständig vilodag. Jag hade så svårt att sova så jag tänkte att jag lika väl kan sätta mig på cykeln en stund. 30 min cyklande blev det, lagom för att hinna titta färdigt på Al Gores ”An inconvenient truth”. Skrämmande dokumentär. Men eftersom jag har en väldigt miljömedveten pojkvän har vi redan sålt bilen, satt energilampor i princip överallt, slutat torktumla osv. så lite duktig känner jag mig.

Jag är för tillfället sjukt hungrig! Jag ligger lågt, förmodligen lägre än de flesta skulle tycka är vettigt men det är det enda som funkar för mig nu, jag har verkligen provat mig fram. Min normala mat- och träningsdag ser ut såhär:

06.00 Glutamin och ALA
    06.20-07.50 Morgonpromenad
    08.00 Gröt och ägg
    10.00 Tonfisk smaksatt med 5 g lightost tomat/basilika
    12.00 Lax och grönsaker (potatis ibland)
    15.30 Vitlöksspäckad kycklingfilé
    18.30 Vitlöksspäckad kycklingfilé, grönsaker (potatis ibland)
    19.00-19.45 Styrketräning
    19.45-20.30 Cardio
    20.30 Proteindrink och potatis
    21.30 Tonfisk eller äggvita

Tillskotten just nu:
    Krom, 400 mcg/dag
    ALA, ett kryddmått/dag
    Apotekets mulitvitamin/mineral Sport, 2 st om dagen
    Järn
    Koffeintabbar vid behov
    Glutamin 10 g (jaja, jag vet, men det var så billigt att köpa och skadar väl inte i alla fall)
    MaxMuscle Supprex, 2 om dagen.
    Grönt te, minst 2 koppar/dag

Och nu är det dags för dagens första tekopp!

och…ikväll ska dräkterna hämtas!!

Lördagen bestod i 1 h 20 min cardio på morgonen. Första 40 min löpning, sedan promenad.

Mamma hade köpt bakelser :(

Jag var på 10-årsträff med min högstadieklass och de kände inte igen mig! :D Det var lite kul. Att jag sedan minst 10 gånger fick dra varför jag håller på som jag gör var väl mindre kul…

söndagen var det åter hårdkörning.
    1 h 10 min morgoncardio, varav 55 min löpning

Bröst, axlar och triceps + 20 min cardio på en crosstrainer.

Pappa köpte McDonalds-mat :(

Äntligen känns det att det är LITE skillnad på rumpa och ben! Tror inte jag kommer hinna få 100% fason på de områdena men kanske tillräckligt för att våga mig upp på scen.

Idag har det blivit ännu hårdare program. Dagarna ska se ut såhär
    1 h 45 min morgoncardio
    45 min cardio
    Styrka (5-6 dagar denna vecka)
    20 min intensiv cardio

Kalorinivån är LÅG! Vet inte hur låg men inte mycket mat till mig nu inte. Jag vet att risken finns att jag blir för ”nerdragen” om jag pressar för hårt men jag måste få bort lagren på ben och rumpa så det är en risk jag får ta. Förhoppningsvis kan jag fylla på med lite mat to-fr innan DC och få en lite fulligare look.

En vecka kvar på jobbet, sedan har jag SEMESTER!!

CamillaJ wrote:
    Lördagen bestod i 1 h 20 min cardio på morgonen. Första 40 min löpning, sedan promenad.

Mamma hade köpt bakelser

Jag var på 10-årsträff med min högstadieklass och de kände inte igen mig! Det var lite kul. Att jag sedan minst 10 gånger fick dra varför jag håller på som jag gör var väl mindre kul…

söndagen var det åter hårdkörning.
    1 h 10 min morgoncardio, varav 55 min löpning

Bröst, axlar och triceps + 20 min cardio på en crosstrainer.

Pappa köpte McDonalds-mat

Äntligen känns det att det är LITE skillnad på rumpa och ben! Tror inte jag kommer hinna få 100% fason på de områdena men kanske tillräckligt för att våga mig upp på scen.

Idag har det blivit ännu hårdare program. Dagarna ska se ut såhär
    1 h 45 min morgoncardio
    45 min cardio
    Styrka (5-6 dagar denna vecka)
    20 min intensiv cardio

Kalorinivån är LÅG! Vet inte hur låg men inte mycket mat till mig nu inte. Jag vet att risken finns att jag blir för ”nerdragen” om jag pressar för hårt men jag måste få bort lagren på ben och rumpa så det är en risk jag får ta. Förhoppningsvis kan jag fylla på med lite mat to-fr innan DC och få en lite fulligare look.

En vecka kvar på jobbet, sedan har jag SEMESTER!!

Grymt bra jobbat.. :up: lyckades du motstå frestelserna?

Goofy_ wrote:
    Grymt bra jobbat.. :up: lyckades du motstå frestelserna?

Visst lyckades jag med det. Varken bakelser eller McDonalds är egentligen min stora svaghet. Snarare pizza, småkakor och lösgodis….

Igår och idag har jag verkligen undrat vad jag sysslar med.

Igår körde jag 1 h 45 min morgoncardio, 45 min em. cardio och var på massage. Under dagen på jobbet trodde jag nästan jag skulle tuppa av. Jag frös mer än vanligt och var hysteriskt trött.

Idag spöregnade det på mig i 1 h och 50 min under min morgoncardio. Allt var genomvått trots att jag hade regnställ. Jag är precis lika trött idag och trots dubbla tröjor fryser jag.

Jaja, nog klagat, det är bara 2 och 3/4:s vecka kvar till jag får äta pizza!!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 153 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.