Snabbare, sundare och starkare – geo 2006!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Snabbare, sundare och starkare – geo 2006!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Starkt jobbat att g

Bra jobbat!
    Keep up the good work!
    :kicking:

Hej Geo[/b] :)

Ser att du kommer från Hisingen i det vackra Göteborg ;) I Tuve är denna tös född och sedan uppväxt i Hisings-Backa. Var bor du på denna sköna ö :D

Shit bra viktnedgång.. syns ju asmkt :D

Kör hårt :emo-thumb

Du äter otroligt lite för din längd och vikt :what:

Man brukar säga:
    3g protein per kg kroppsvikt
    1g fett per kg kroppsvikt

Det blir:
    Protein 79 x 3 = 237g
    Fett 79 x 1 = 79g

En bra energi% om man tränar konditionsträning är:
    Protein 30%
    Fett 20%
    Kolhydrater 50%

Lite uträkning:
    Protein 237g x 4,1kcal = 972kcal
    Fett 79g x 9,2 = 727kcal
    Kolhydrater 50% blir då 972 + 727 = 1699kcal / 4,1 = 414g

Kalorier:
    Protein 237g x 4,1 =972 kcal
    Fett 79g + 9,2 = 727kcal
    Kolhydrater 414g x 4,1 = 1697kcal

Totalt 972 + 727 + 1697 = 3396 kcal och du äter bara hälften????

Varför?

Varför styrketränar du inte nu? Det är ju bra för att behålla så mycket muskler som möjligt när man går ner i vikt.
    Jag tycker du ska ut i helgen och supa skallen av dig, och sen sätta igång med tunga böj direkt på söndag! :up:

geo wrote:
    Nänä, jag håller ju inte på att bygga just nu… Det får du tänka på.

Min uträkning är för en normalt motionerande kille på 79kg Ska du bygga bör du äta mer :bb2:

Läste just en bra artikel under Kost och Näringslära som heter Äta Mer – Väga Mindre :up: Mycket bra skriven. Läs den :emo-thumb

Sorry med missen av din vikt :( Tyckte jag läste på bra innan men icke 😮

Själv väger jag 60kg och äter 2800-3000kcal per dag. Det är vad, när och hur som är viktigast inte kcal.

Må väl och lycka till med träning och cykel :emo-thumb

geo wrote:
    Men du har betydligt mer muskelmassa relativt din vikt. Det har viss betydelse. Dessutom är du ju betydligt mycket mer aktiv.

Eftersom det funkar för mig, så tycker jag det är onödigt att ändra på det. Det är ändå bara ett kort tag till, sen blir det en ökning när träningen kommer igång på allvar.

Har du plockat bort din journal, förresten?

Yes, min journal är borta. Blev helt nojig av att skriva och lägger på tok för mycket tid vid datorn. Ska börja plugga igen efter drygt 13år så det kommer bli tufft med tid framöver. Träna, plugga och så hunden :D kommer nog inte hinna så mycket mer. Men jag tänker ha sten koll på dig och dina cykel-resultat till våren :D Kanske det blir en ny tråd för mig lite längre fram :emo-thumb

geo wrote:
    No shit… Man vet hur det är. Jag har en tenta på onsdag, och den har jag inte börjat plugga inför än… ;)

Åh vad jag känner igen det där.. Logga av nu i ett par timmar och sätt dig och läs! Sen kan du kika in en liten sväng igen! Det är såå jobbigt att sitta i sista minuten..! ;) ;)

H

geo wrote:
    Jag har gjort en ”tävling” med klubben. I september – ett sorts klubbmästerskap.

Fick 29:39 på 15.2 km. Ett snitt på futtiga 30.8 km/h. Då var det visserligen lite kuperat och motvind den enda raksträckan som fanns (ca halva distansen).

De tre snabbaste låg på mellan 22 och 23 minuter. Då ska man komma ihåg att effektskillnaden ökar ungefär med fartdifferensen upphöjt till 2.5… (40/30)^2.5 = ca 2. Dubbelt så stor effekt gjorde de alltså…

Till mitt försvar får jag säga att jag nyss hade varit förkyld och inte kände mig 100% frisk, så jag vågade inte maxa totalt.

Baserat på mitt resultat i klubbmästerskapet har jag räknat ut min snitteffekt under loppet. Och sen räknade jag på banprofilen för BKT.
    Ca 4.5% lutning i 2.6 km.
    Mitt snitt bör hamna mellan 18 och 20 km/h som bäst.
    En tid på ca 8 minuter. Vid vindstilla.

Funderar jag för mycket? Ja, förmodligen! :D

Vaddå futtiga 30,8km/h??
    Det är ju snabbare än man får åka med moped :)
    Hoppas hjälmen är på?!

Appropå hastigheter, vad är maximala hastighet som cykeldatorn registrerat på en landsvägscykel för dig?

Hörde att Bäckstedt var upp i runt 108km/h i en nerförsbacke i Alperna det året han vann en etapp i Touren. :emo-thumb

Edit: Ja, du funderar för mycket. Aldrig funderat på o cykla o se hur långt det räcker? :D

Kör hårt!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.