Sommar träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 277 total)
  • Author

Då var det väl dags för en ny tråd. Lite brist på fantasi så fick bli ett trist namn på journalen :p

Inleder väl med lite bakgrundsfakta :
    22 år gammal
    Bor längst upp i norr.
    Tränat 5,5 år ungefär med en del ofrivilliga avbrott pga värnplikt, sjukdom och skador bland annat efter 3 muskelbristningar som uppstod på en och samma gång. Tog sin tid att komma igen efter det :|

170 cm
    Nuvarande vikt 101-102 kg senast på vågen. Vägde under 60 kg och var små mullig när jag började träna.
    BF har jag ingen aning men för hög iaf.

Personbästa i olika övningar under vintern. Har ej missat spec. många pass i min förra journal så de flesta står väl där, tror bara jag missat att skriva upp ngt pass för axlar o ben de senaste veckorna. Såhär ser det ut iaf sammanfattat :
    Sittande enarmsrodd : 7 rep på 120 kg/arm.
    Bänkpress : 7 rep på 140 kg.
    Lutande hantelpress : 14 rep med 53 kgs hantlarna.
    Knäböj : 5 rep på 180 kg djupa.
    Frontböj : 4-5 reps på 140 kg.
    Marklyft : 240 kg.
    Halva mark/Kronlyft : Väldigt länge sedan jag kört denna, men har blivit ngn rep på 340 har jag för mig som mest. Startar vid knäskålarna.
    Hantelpress för axlarna : 3 rep med 50 kgs.
    Enarms hantelextensions bakom huvudet : 3-4 rep med 34 kgs hantel.
    Sittande hantelcurl ngt bakåtlutad : 6 reps med 28 kgs. Ngn rep med 32 men det var absolut inte strikt på ngt sätt.
    Skivstångsrodd : Några rep på 220 kg. Lite smått gung i rörelsen men fulla reps iaf. Kring 70 graders lutning förutom sista reppet, var nog inte mkt lutning där :p 4 rep iaf om minnet säger rätt.

Träningen närmsta tiden kommer troligen till stor del bestå av lite fler rep på de flesta passen och marklyft kör jag väldigt sparsamt då jag skadat mig fler än en gång på den övningen. Låren är mkt svagare än ryggen vilket gör att ryggen blivit väldigt utsatt för skador och får ta hela belastningen.

Målsättning

Kommer som det ser ut nu dieta hela sommaren igenom. Inleder med en tids deffande. Har inget specifikt mål förutom att tappa ett par kg fett och hårdna till ngt. Sedan får jag ta det som det kommer.

Ben och armar är sämsta muskelgrupper som det ser ut i spegeln så dem kommer få högre prio ifall jag bestämmer mig för att ta avbrott i deffandet ngn gång under sommaren och bestämmer mig för att försöka bygga på.

Kommer i början ligga hyffsat högt på kcal intaget och tillsätta förbränningsträningen till det hela.
    Matprogram osv är ej färdigställt än, spekulerar kring protein intaget ännu då det blir rätt dyrt ekonomiskt sett att ligga högt där.

Kompletterar med träningsprogram och hur ätandet kommer se ut allteftersom.
    Även mått kommer tas.

Ett par gamla bilder som tagits under vintern :

Några till.

Dagens träning i övrigt :
    Ca 60 min. promenad 05.30-06.30 och ska iväg senare till gymet.

Såhär kommer träningen se ut :

Måndag : Morgon promenad 05.30-06.30 + Armar
    Tisdag : Morgon promenad 05.30 + Framsida lår
    Onsdag : Morgon promead 05.30-06.30 + Vader, mage
    Torsdag : Morgon promenad 05.30-06.30 + Rygg, baksida lår
    Fredag : Morgon promenad 05.30-06.30 + Bröst, vader
    Lördag : Promenad + VILA
    Söndag : Promenad + Axlar, vader

Blir på gränsfallet med 6 styrkepass men onsdagens pass lär inte vara spec. krävande.

Om det känns för obekvämt så kommer det ändras till rullande program för styrketräningen.

Kör igång med programet och drar åt kosten om 1,5 vecka då min tenta och det mesta av skolarbetena är avklarade. Tills dess är bara morgon promenaderna fasta.

NU kör vi stenhårt Lindmark gubben :buttrock:
    Jag vill se en rippad Lindmark om antal veckor :D
    Lets go and be ripped in the beach this year
    annars :aggresiv:

Grym vidd du låg inne med på ryggen =)

Hit the floor !
    Lycka till..

Grofv :up:

Grov satana! Ska bli kul att följa. :up:

Måste bara fråga om du gillar fisk? Tyckte det ut som såg som så på bilderna. :)

Tackar för lyckönskningarna!

Dagens pass var brutalt :D

Sittande enarmsrodd :
    Tänkte jag skulle höja lite här så lade på en 11 kgs hantel och det blev 6 reps med 131 kg/arm!
    Blev ännu mer laddad. Haft som mål att få köra med 141 kg/arm i månader och nu var det dags. Fylld av adrenalin så slet jag och vrålade till 3 rep!
    JAAAAA!!! Äntligen! :yahoo: :bb2:
    Nästa gång ska jag inleda med 141 kg och få fler rep :P
    Såg ett fin stjärnhimmel framför ögonen här kombinerat med lite kväljningar och vinglig gång. Körde totalt slut på mig detta set och med allt adrenalin så var pulsen på max.
    Reppade sedan ett set på 90 kg.

Skivstångsrodd :
    16 reps på 80 kg
    12 reps på 120 kg
    4 rep på 160 kg. Var så slut efter första övningen så det kändes som jag höll på rasa ihop bara av att lasta på vikt plattorna. Haha

T-bar :
    Reppade 2 set

Latsdrag superset mellan brett och bakpå till nacken 2 omgångar.

Latsdrag omvänt grepp i superset med omvända cableflyes 2 omgångar.

Reprodd 4 dropsets pyramid

Ryggresningar :
    1 set max reps
    1 set 12 reps med 10 kg platta drop
    1 set 8 reps med 20 kg drop
    1 set 5 reps med 30 kg

Känner mig totalt överkörd efter passet men det var ett underbart pass

Jay wrote:
    Grov satana! Ska bli kul att följa. :up:

Måste bara fråga om du gillar fisk? Tyckte det ut som såg som så på bilderna. :)

Hehe nä jag föredrar kött. Slinker ner ngn makrill burk el. tonfisk om det är dietdags annars inte.

fyfan vilket pass asså jag kan tänka mig att rygg är din favvo för du har en feeeeeeeet rygg.

Columbu wrote:
    fyfan vilket pass asså jag kan tänka mig att rygg är din favvo för du har en feeeeeeeet rygg.

HEhe tackar. Ja ryggen är en favorit. Den ligger så långt före allt annat styrkemässigt så benen ibland satt stopp för att öka vikterna i rodden.

Fördelen är väl att man kan ha en rätt stor rygg utan att symmetrin störs spec. mkt. Armarna o benen suger däremot :(
    Får köra prioritering där senare vid tillfälle.

Måttade precis, såhär ser det ut nu :

Överarmar : 47,5 cm
    Underarmar : 38 cm
    Lår mätt högt upp : 69 cm :(
    Arsle : 99 cm
    Midja : 98 cm
    Nacke/Hals mätt i mitten ungefär : 55 cm
    Vader : 42 cm
    Bröst/Rygg : 134 cm

Alla mått i spänt tillstånd.

Ungefär samma mått som ngn månad sedan men klart hårdare över axlar och ben så det kan väl räknas som att ngn tillväxt skett iaf.

Härligt att du har startat en ny journal!
    Fasen vilken rygg du har! :up:
    Kommer ju såklart kika in här lite då och då! Man är ju
    lite nyfiken på hur det går för resten av norrlänningarna
    på forumet! :p
    Ska bli jäkligt spännande att se resultaten av
    din träning nu under sommaren!

Kör hårt!!!

Katti wrote:
    Härligt att du har startat en ny journal!
    Fasen vilken rygg du har! :up:
    Kommer ju såklart kika in här lite då och då! Man är ju
    lite nyfiken på hur det går för resten av norrlänningarna
    på forumet! :p
    Ska bli jäkligt spännande att se resultaten av
    din träning nu under sommaren!

Kör hårt!!!

Tackar :D
    Ja vi måste ju visa sörlänningarna hur det går till här uppe. Hehe

Imorgon blir det baksida lår och vader som ska misshandlas plus morgonpromenaden. Suttit ett par timmar med neurofysiologin nu.
    Känns tungt inför tentan. Läääängtar till lite ledighet :kicking:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 277 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.