Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Sommar träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 juni, 2006 at 12:48 #976172Anonym anvandareMembermikael.H wrote:här kan man inte klaga på vädret, lagoma brännskador haha sedan beachvolleyn gött med sommar å sol :emo-thumb
ser att jag inte är ensam ,,axlarna brukar bli hyfsat röda…:emo-thumb
19 juni, 2006 at 12:49 #976173Anonym anvandareMemberhaha ja det kan man lugnt säga
19 juni, 2006 at 13:53 #976174Anonym anvandareMemberKatti wrote:Inga skador sa vi ju!Men shit va du kör hårt människa!
Känner mig som ett litet kvalster när jag läser om
dina pass och vikterna du pressar/lyfter/drar!
Mer bilder, mer bilder!Hoppas att vädret är bättre där borta. Här har vi regn
och det är så jäkla kvavt så det inte är sant…
Där rök mitt pass på rullskidor… Får väl dra mig till
gymmet istället. Funkar fint det också!Kör hårt!!! (Men inte FÖR hårt)
Hehe tackar. Såna poster bidrar till att hålla en motiverad
Nä inga skador… Ska nog inte skriva vad som hände nyligen på senaste passet isf
Jag har flera perioder tänkt ta det lugnare men det fungerar bara inte. Haha
Det går ju inte. Att inte pressa skiten ur mig är som att ja… vad gör man på gymet då.MEN… det är därför jag har så mkt skit i kroppen. En vecka vila hit o dit räcker inte utan det måste vara längre tids vila el. lugnare träning.
Troligen därför allt virus skit hänger kvar i kroppen.
Kroppen får inte en chans att repa sig… ska dock försöka köra fullt ut i sommar sedan i höst får jag tvinga mig att lugna ner mig.
Köra 2-3 pass i veckan högrep plus 1-2 veckor total vila innan.Börjar bli svårt att balansera så inga värre skador kommer i nuläget.
Ska försöka fixa lite bilder. Lite svårt när jag bara har med träningspartnern. Att passa o fota samtidigt fungerar inte så bra
19 juni, 2006 at 13:55 #976175Anonym anvandareMembermikael.H wrote:här kan man inte klaga på vädret, lagoma brännskador haha sedan beachvolleyn gött med sommar å sol :emo-thumbfin fint pass mannen och -2 centi på midjan är aldrig fel så vad kör du för pass i em då?
Sedan jag började ”smådeffa” är det totalt 5 cm på midjan som försvunnit.
Skriver in passet strax.
19 juni, 2006 at 14:07 #976176Anonym anvandareMemberLatsdrag med omvänt grepp :
9 reps
7 reps
Matade repsEnarms hantelrodd :
20-30 reps med 53 kgs hantel. Orkade inte räknaLatsdrag brett :
2 setDrag till nacken :
2 setKnästående omvända cableflyes :
Reppade 4 setHög rodd superset mellan stång och rep :
Reppade 4 setSchrugs bakpå i smith :
Reppade 4 set pyramid. Sista var en massa reps på 190 kg.Ganska lustigt att jag inte känner mig övertränad trots en del smärre problem här o där. Förmodligen sömnen som gör sådan skillnad jämfört mot tidigare.
Kommer troligen inte köra programet fullt ut nästa vecka utan trycka ihop några pass… iaf som det ser ut nu.19 juni, 2006 at 14:16 #976177Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Latsdrag med omvänt grepp :
9 reps
7 reps
Matade repsEnarms hantelrodd :
20-30 reps med 53 kgs hantel. Orkade inte räknaLatsdrag brett :
2 setDrag till nacken :
2 setKnästående omvända cableflyes :
Reppade 4 setHög rodd superset mellan stång och rep :
Reppade 4 setSchrugs bakpå i smith :
Reppade 4 set pyramid. Sista var en massa reps på 190 kg.Ganska lustigt att jag inte känner mig övertränad trots en del smärre problem här o där. Förmodligen sömnen som gör sådan skillnad jämfört mot tidigare.
Kommer troligen inte köra programet fullt ut nästa vecka utan trycka ihop några pass… iaf som det ser ut nu.Detta är nog den roligaste journalen, man vet aldrig vad som kommer. Du kör på som en dåre, ibland är det 2:or i stångrodden och ibland 30 reps i hantelrodd. Du verkar träna hårt som tusan och har en skön inställning, hoppas att du når dina mål.
19 juni, 2006 at 14:40 #976178Anonym anvandareMembernorsk_gadd wrote:Detta är nog den roligaste journalen, man vet aldrig vad som kommer. Du kör på som en dåre, ibland är det 2:or i stångrodden och ibland 30 reps i hantelrodd. Du verkar träna hårt som tusan och har en skön inställning, hoppas att du når dina mål.Tackar Det var bland de de bästa komplimangerna jag fått i den här journalen. Roligt att läsa sådant.
I övrigt så får jag se hur benpasset blir imorgon. Svullen i magmuskulaturen på höger sida och fick en våldsam kramp på ryggpasset precis efter hantelrodd setet. Frågan är om jag kan köra frontböjen imorgon… annars får det bli ngn annan lösning. Ökat volymen i magträningen plus att den används alla pass så var inte direkt oväntat att ngn reaktion skulle komma.
Pga att jag har sviter av körtelfebern kvar ännu så har jag varit nojjig att svullnaden var pga mjälten och när det högg till i magen idag trodde jag fan det var klippt Varje inandning var som ett extremt hugg i magen.
Tog ett par minuter innan det försvann.Massage senare :kicking: Det är jag i behov av minst sagt.
19 juni, 2006 at 15:01 #976179Anonym anvandareMemberhaha thats my boi!
mjälten och kramper that´s the spirit, no pain no gain :emo-thumbne men seriöst, jag vet hur svårt det är att slänga in lugnare perioder men du behöver det nu, men i know, jag ska inte säga nått det är svårt att trappa ner även för en kort stund…. bra em pass, lite impressed hur du får energin till ett sånt em pass efter ditt första pass tidigare idag som var riktigt bra!
okej, -5 centimeter, nu ringer jag anonyma anorektiker! haha
19 juni, 2006 at 15:11 #976180Anonym anvandareMembermikael.H wrote:haha thats my boi!
mjälten och kramper that´s the spirit, no pain no gainne men seriöst, jag vet hur svårt det är att slänga in lugnare perioder men du behöver det nu, men i know, jag ska inte säga nått det är svårt att trappa ner även för en kort stund…. bra em pass, lite impressed hur du får energin till ett sånt em pass efter ditt första pass tidigare idag som var riktigt bra!
okej, -5 centimeter, nu ringer jag anonyma anorektiker! haha
Haha :p Nja, finns ännu flertalet cm att tappa på midjan.
Kunde faktiskt inte identifiera om det var mjälten el. vad svullnaden var.
Lätt att bli nojjig av sig när man vet att man inte är helt ok.Vet dock hur det känns att träna och belasta en svullen mjälte så hur sjukt det än var så kändes det som en lättnad efter kramperna avtagit :p
JAg tror det är sömnen som gör så mkt. Jag fattar inte själv heller fullt ut hur det kan gå framåt så pass bra. Jag sov 2 timmar efter morgonpasset sedan var det bra med energi till andra passet. Dessutom med tanke på att alla set är till fail el. beyond failure.
Hade behövt vila men jag vill verkligen inte
När skolan börjar igen och det stress momentet tar vid blir jag iaf tvungen att skära ner till 4-5 pass totalt i veckan.Nåja… tar det som det kommer. Hellre behåller jag upplägget nu och kör fjoll övningar om det är vad som krävs för att kunna repa lite krämpor.
Nästa vecka börjar jag jobba deltid plus att det är festival helg här så jag hade iaf tänkt dra ner på träningen ngt den veckan.
Den helgen kommer bara en gång om året så man vill inte vara ngn vandrande zombie då20 juni, 2006 at 07:42 #976181Anonym anvandareMemberSkippat första passet pga magen. Får se hur jag gör med andra passet. Värmer möjligen upp med frontböjen o känner efter om den går att köra.
20 juni, 2006 at 08:32 #976182Anonym anvandareMemberHey Hulken, du är ju fan som ett duracellmonster…
Som en sån där jävla evighets hårdkörande
duracellkanin, fast någon bytte ut kaninen mot
en galen norrlänning! :worship:Oj då…Det där med känningar
i magen lät ju otäckt! Håll koll på din mjälte, ok?
Jag tror nämligen inte att de tillåter skivstänger
och monsterhantlar intill sjukhussängarna…Åhå, är det redan snart dags för festival? Shit, vars
försvinner tiden egentligen…? Bilder mannen, bilder!Känn efter ordentligt hur kroppen känns idag!
Krya på dig med dina krämpor och se till att bli
hel och kry!
:yahoo:20 juni, 2006 at 08:37 #976183Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Skippat första passet pga magen. Får se hur jag gör med andra passet. Värmer möjligen upp med frontböjen o känner efter om den går att köra.börjar du balla ur nu…!
Hey mannen fan tagga ner nu ge kroppen lite tid, :emo-thumbhhmm Vi får starta ett team här uppe i norr.. Du, Jag och Katti… TEAM Northern stars.. hahah
20 juni, 2006 at 08:57 #976184Anonym anvandareMemberKatti wrote:Hey Hulken, du är ju fan som ett duracellmonster…
Som en sån där jävla evighets hårdkörande
duracellkanin, fast någon bytte ut kaninen mot
en galen norrlänning!Oj då…Det där med känningar
i magen lät ju otäckt! Håll koll på din mjälte, ok?
Jag tror nämligen inte att de tillåter skivstänger
och monsterhantlar intill sjukhussängarna…Åhå, är det redan snart dags för festival? Shit, vars
försvinner tiden egentligen…? Bilder mannen, bilder!Känn efter ordentligt hur kroppen känns idag!
Krya på dig med dina krämpor och se till att bli
hel och kry!
:Hehe Skrattade lite väl hårt för magen åt ditt första text stycke här.
Äh, mjälten är det inte. Vet hur den känns smärtomässigt men antar magmuskulaturen är överbelastad el. ngt.
Magen får ta rätt mkt stryk i frontböjen så jag får se hur jag gör med den saken. Bara värma upp o se hur det känns.Japp om två helger är det festival :drunk:
Hmm… midsommar kommande helg. Ngt tips på vad man kan sysselsätta sig med? Blir nog en lugn helg… bara ngt lite mer spec. görs.
Trist att sitta o uggla framför nätet t.om. på midsommaren :p20 juni, 2006 at 09:00 #976185Anonym anvandareMemberRestless wrote:börjar du balla ur nu…!
Hey mannen fan tagga ner nu ge kroppen lite tid, :emo-thumbhhmm Vi får starta ett team här uppe i norr.. Du, Jag och Katti… TEAM Northern stars.. hahah[/QUOTE
hehe, har du några sponsorer klara till teamet?
Gratis behandlingar av naprapat/kiropraktor, massage, färdtjänst dagarna efter ett benpass, gratis mat… ja jag har ju en del krav som måste tillgodoses.
20 juni, 2006 at 09:19 #976186Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Hehe. Skrattade lite väl hårt för magen åt ditt första text stycke här.Äh, mjälten är det inte. Vet hur den känns smärtomässigt men antar magmuskulaturen är överbelastad el. ngt.
Magen får ta rätt mkt stryk i frontböjen så jag får se hur jag gör med den saken. Bara värma upp o se hur det känns.Japp om två helger är det festival
Hmm… midsommar kommande helg. Ngt tips på vad man kan sysselsätta sig med? Blir nog en lugn helg… bara ngt lite mer spec. görs.
Trist att sitta o uggla framför nätet t.om. på midsommarenHaha, jag menade vartenda ord!
Hm… midsommar? Ja du… bra fråga… Nå för min del blir det
väl antingen att dra iväg till finska Tornedalen och
kombinera träningen med att hälsa på lite av släkten…
Eller så blir det väl ett hårdare träningsläger om vi får ihop
nog med folk… Så, inget desto mera speciellt med andra ord.
Så rolig var jag på en skala!Lindmark wrote:hehe, har du några sponsorer klara till teamet?Gratis behandlingar av naprapat/kiropraktor, massage, färdtjänst dagarna efter ett benpass, gratis mat… ja jag har ju en del krav som måste tillgodoses.
:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.