Sommar träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 277 total)
  • Author

mm ha d gött i midsommar nu cementblocket lindmark! :emo-thumb
    okej, just for you, jag lägger upp bilden nästa vecka när jag är back home

Fortress wrote:
    Vet inte om du såg det i pm men jag har knas med datorn inga program går att köra endast webbläsaren. Ska formatera och lägga in allt på nytt snarast. Har några burkar som måste fixas först bara. Du vet hur det är när folk frågar snällt och man har svårt att säga nej.:up:

Justja :p Jag som är virrig. Vissa dagar fungerar minnet lika bra som på en guldfisk.

Mikael.H : Detsamma! :up: Fyll på ordentligt nu med mat o dricka. Hehe

Dagens

Enarms scottcurl :
    3 reps med 32 kgs PB tror jag iaf
    9 reps med 21 kgs

Enarms scottcurl(Hammer) :
    Reppade 2 set med 16 kgs

Skivstångscurl :
    9 reps på 40 kg.
    FÖrsökte inleda ett andra set men högg till i magen så jag skippade det.

Enarms cablecurl :
    17 reps
    14 reps
    11 reps

Liggande scullcrushers med hantlar :
    5-6, kanske 6 reps? med 28 kgs PB
    7 reps med 21 kgs :p Märks att väldigt kort vila inte ger ngn direkt återhämtning.

Enarms hantelextensions bakom huvudet :
    Reppade 2 set med 11kgs

Enarms pushdowns dropsets :
    3 omgångar
    17 rep
    14 rep
    9 rep

Gick oväntat bra, var trött efter en flummig dagsresa till Finland fram o tillbaka. Nu blir det att dra i mig en härlig och iskall KOFF, sedan duscha, äta ngt snabbt och hänge mig åt god öl resten av kvällen :drunk:

Ett par benbilder.

Rätt stor skillnad på låren volym mässigt dock inte så stor skillnad som bilderna utger det för att vara då jag bara spänner höger låret.
    Svårt att hitta ngt bra ljus till benbilder men kanske ger en fingervisning volym mässigt.

Får se om jag lyckas fixa bättre bilder ljusmässigt imorgon el. under veckan som visar mer av hur pass, öhm… slät jag är :p ”hård” känns som att det är fel ord även om det ser klart bättre ut på den fronten än vad dessa bilder visar.

Vaderna behöver inte ens kommenteras… ett hopplöst fall verkar det som.

Censurerade lite av omgivningen genom att klippa bort den då jag har ganska stökigt hemma just nu :p

vackert men homoerotiskt tyg på stolsitsen.

Johan81 wrote:
    vackert men homoerotiskt tyg på stolsitsen.

Fick ju det i present från dig. Blir ju besviken om du inte kommer ihåg det :( :p

Lindmark wrote:
    Ett par benbilder.

:up: Tummen upp!

Jätteskoj med bilder!
    Oj, här fanns det volym! Jag vill också ha lårmuskler ju! :(
    Och en sak till… Give yourself some credit, will ya!
    Hey, om du inte gillar dina vadmuskler, så får ju mer än gärna
    byta vader med mig! :p Tror nog att du får ge din megarexi
    en spark i arslet…:nod

Kör hårt!!!

[QUOTE=Katti Tummen upp!

Jätteskoj med bilder!
    Oj, här fanns det volym! Jag vill också ha lårmuskler ju!
    Och en sak till… Give yourself some credit, will ya!
    Hey, om du inte gillar dina vadmuskler, så får ju mer än gärna
    byta vader med mig! :p Tror nog att du får ge din megarexi
    en spark i arslet…

Kör hårt!!![/QUOTE]

Tackar men du vill inte byta vader med mig :p :D

Om t.om. jag vågar lägga ut såna bilder o göra bort mig så har du nu själv ingen ursäkt kvar :p Hehe

Har fått lite mer volym på låren på sistone men det ska till väldigt mkt mer om dem ska matcha överkroppen så det är väl bara att slita på.
    Vaderna kör jag som vanligt, sätter aldrig upp ngt mål där.
    Bara att misshandla dem så hårt det går ungefär 2 ggr i veckan sedan händer det förhoppningsvis ngt i utvecklingen.

Dagens

Bänkpress :
    3 rep på 160 kg :| Var ingen idé att försöka på den 4e, fegade rejält på nervägen på första. Målet var 6 reps och hade fått 5 reps iaf om jag inte klantat mig på första repset.
    0 på 170 kg. Haha :p Denna såg nog livsfarlig ut. Enda jag tänkte på var att stången måste gå snabbare ner och det gjorde den. Alltför snabbt, tappade kontroll helt.

Lutande hantelpress :
    11 reps med 53 kgs
    8 reps med 53 kgs

Lutande bänkpress :
    10 reps på 100 kg
    3 reps på 130 kg

Flyes :
    Ca 10 reps med 24 kgs

Cablecrossover framåtlutande 2 set

Cablecrossover från nedre trissan 2 set

Enligt uträkningar bör mitt max vara kring 185-190 kg. Räknat på att jag ska klara 5 rep på 160, möjligen 6 reps.
    En bit kvar till 200 kg.

Lindmark wrote:
    Dagens

Enligt uträkningar bör mitt max vara kring 185-190 kg. Räknat på att jag ska klara 5 rep på 160, möjligen 6 reps.
    En bit kvar till 200 kg.

Det är bara att räkna lite bättre, kanske du kan tillgodoräkna dig några kilon så har du juh 200 kilo..:D

Grymt bra jobbat 200 kommer bara du nu inte skadar dig nu, men det är klart meed din stretching så kommer det ju inte att hända..:emo-thumb

Restless wrote:
    Det är bara att räkna lite bättre, kanske du kan tillgodoräkna dig några kilon så har du juh 200 kilo..:D

Grymt bra jobbat 200 kommer bara du nu inte skadar dig nu, men det är klart meed din stretching så kommer det ju inte att hända..:emo-thumb

Nja, bättre att räkna mindre än mer :p

Inte så sugen på att inleda passet med maxningar pga skaderisken men när jag är säker på att kunna ta 200 kg så kommer jag göra det bara för att ha det gjort så jag får nog vänta tills jag klarar att ett par reps på 180 kg

Det börjar bli lite volym på påkarna nu Lindmark. vad ligger måttet på? Vader är ett helvete och enda trösten är att man inte är ensam om att ha svårt för denna muskelgrupp.

Fortress wrote:
    Det börjar bli lite volym på påkarna nu Lindmark. vad ligger måttet på? Vader är ett helvete och enda trösten är att man inte är ensam om att ha svårt för denna muskelgrupp.

Tackar, men det går segt. Innan jag satte igång med deffandet var måttet 69 cm högt upp och sedan dess har jag inte mätt. Nu har jag inte mätt ngt alls på ett tag. Tänkte bygga på nu ett tag utan att trycka i mig all mat jag kommer över sedan när jag fått en del styrkeökningar så kan jag måtta igen.

Långsiktiga mål var tidigare iaf över 70 i lår, över 50 i armar och över 140 runt bröst/rygg. Om jag ska deffa hårdare framöver så vet jag inte hur det blir med dem målen, då blir dem nog än mer långsiktiga.
    Nåja bara köra på o ta det som det kommer.

Lindmark wrote:
    Tackar, men det går segt. Innan jag satte igång med deffandet var måttet 69 cm högt upp och sedan dess har jag inte mätt. Nu har jag inte mätt ngt alls på ett tag. Tänkte bygga på nu ett tag utan att trycka i mig all mat jag kommer över sedan när jag fått en del styrkeökningar så kan jag måtta igen.

Långsiktiga mål var tidigare iaf över 70 i lår, över 50 i armar och över 140 runt bröst/rygg. Om jag ska deffa hårdare framöver så vet jag inte hur det blir med dem målen, då blir dem nog än mer långsiktiga.
    Nåja bara köra på o ta det som det kommer.

Så sant som det är sagt. Deffar du bliir självklart måtten mindre men samtidigt så brukar man se lite större och muskulösare ut när fettet börjar försvinna. Tycker då helt klart dina ben ser större ut:up: . Måtten betyder inte allt, bara titta på Sam inte speciellt stora mått men ser jävligt bra ut.

Jag skulle nog själv behöva börja hålla igen lite på käket men jag tror jag väntar ett halvår till. Ska försöka komma upp till 112kg innan jag lägger i bromsen. Mätte armarna idag och pressade måttbandet till dryga 50cm. Visst bulkig och inte så mycket form men 50cm är alltid inspirerande. Benen låg på 72cm men som sagt långt i från någon tävlingsform eller god strandform.

Kör hårt Lindmark men försök undvika skadorna:up:

Fortress wrote:
    Så sant som det är sagt. Deffar du bliir självklart måtten mindre men samtidigt så brukar man se lite större och muskulösare ut när fettet börjar försvinna. Tycker då helt klart dina ben ser större ut:up: . Måtten betyder inte allt, bara titta på Sam inte speciellt stora mått men ser jävligt bra ut.

Jag skulle nog själv behöva börja hålla igen lite på käket men jag tror jag väntar ett halvår till. Ska försöka komma upp till 112kg innan jag lägger i bromsen. Mätte armarna idag och pressade måttbandet till dryga 50cm. Visst bulkig och inte så mycket form men 50cm är alltid inspirerande. Benen låg på 72cm men som sagt långt i från någon tävlingsform eller god strandform.

Kör hårt Lindmark men försök undvika skadorna:up:

Går riktigt bra för dig med andra ord. Hur käkar du nu?
    Slarvat en del senaste 1,5 veckan. Först ett par dagar då jag åt precis vad jag ville och nu har jag ätit alldeles för lite.
    Började jobba igår och det var ngt nervöst med första jobbdagen så det blev verkligen inte mkt till näring som intogs.
    Sovit ganska dåligt och oregelbundet också så även det måste skärpas till.

Första jobb veckan nu plus festival till helgen så jag kör bara på och startar om hårdkörningen i början på nästa vecka och ska försöka köra 8 pass i veckan igen. Denna vecka blir det bara 5 pass.¨

Rygg senare ikväll.

Viewing 15 posts - 211 through 225 (of 277 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.