Sommar träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 277 total)
  • Author
    Lindmark wrote:
    Går riktigt bra för dig med andra ord. Hur käkar du nu?
    .

Jag försöker käka minst 6 mål om dagen. 300g protein 60g fett resten kolhydrater. Blir runt 4000kcal per dag. Brukar kunna bli någon skräpmat till helgen. Jo det går skapligt men även jag som du vet har problem med ständiga skador. Jag har så ont i muskelfästena i underarmarna att jag nästan blir tårögd när jag ska köra biceps. Även en krånglande axel gör många övningar omöjliga. Som tur är kan jag åtminstonde köra ben och vader utan smärtor.

Kör du 8 pass i veckan skapligt mycket det. Själv nöter jag på med 4-spliten. Är sugen att prova DC men mina smärtor skulle göra det helt omöjligt för tillfället.

Fortress wrote:
    Jag försöker käka minst 6 mål om dagen. 300g protein 60g fett resten kolhydrater. Blir runt 4000kcal per dag. Brukar kunna bli någon skräpmat till helgen. Jo det går skapligt men även jag som du vet har problem med ständiga skador. Jag har så ont i muskelfästena i underarmarna att jag nästan blir tårögd när jag ska köra biceps. Även en krånglande axel gör många övningar omöjliga. Som tur är kan jag åtminstonde köra ben och vader utan smärtor.

Kör du 8 pass i veckan skapligt mycket det. Själv nöter jag på med 4-spliten. Är sugen att prova DC men mina smärtor skulle göra det helt omöjligt för tillfället.

Hur ser 4 spliten ut nu? hög volym?

Dagens pass

Chins :
    14 reps
    7 reps med kv + 15 kg
    Reppade riktigt brett

Latsdrag brett 1 set

Latsdrag omvänt 1 set

Enarms rodd långsamma reps 2 set reppade

Pulldowns med raka armar reppade 2 set

Framåtlutande hantellyft åt sidan 2 set

Högrodd med stång 2 set

STående rodd 2 set

Enarms cableshrugs 3 set pyramid

Lindmark wrote:
    Hur ser 4 spliten ut nu? hög volym?

Dag 1:Bröst, Axlar
    2:Rygg, Vader
    3:vila
    4:Ben, mage
    5:Biceps. Triceps Underarmar, vader
    6,7 Vila

Händer att jag hoppar över muskelgrupper ibland när de käns slitna. Med åren har man lär sig att köra på känsla och behöver inte slaviskt följa ett program. Samma gäller set och reps. jag kör så många set och reps som käns rätt för dagen. På de flesta muskelgrupperna blir det 8-12 set med 6-20 reps. Benen brukar få runt 20-24 set, vaderna 12-16 set. Kör jag högre repsantal minskas seten och tvärtom. Det viktigaste är att muskelgruppen är rejält genomkörd efter passet, som sagt hur många set och reps som behövs är skit samma bara det blir gjort.

Ja vi kör som sagt ganska likasinnat Fortress. Släng upp lite bilder snart ;)

Dagens… stressade till gymet efter jobbet o glömde knälindorna så det blev ett flumpass.

Benpress :
    82 reps på 200 kg.
    46 reps på 200 kg.

Benspark :
    2 set ? reps

Vadpress i benpressen 2 set

Stående vadpress 2 set

Sittande vadpress 2 set

Lindmark wrote:
    Ja vi kör som sagt ganska likasinnat Fortress. Släng upp lite bilder snart ;)

Dagens… stressade till gymet efter jobbet o glömde knälindorna så det blev ett flumpass.

Benpress :
    82 reps på 200 kg.
    46 reps på 200 kg.

Benspark :
    2 set ? reps

Vadpress i benpressen 2 set

Stående vadpress 2 set

Sittande vadpress 2 set

Inget fel på kondisen Lindmark 82 reps på 200kg:) Skapligt pump måste du få gissar jag.

Får se om jag slänger upp en bild snart. Blir väl knappast en helkropp i den här formen men kanske en arm eller ett ben kan man väl bjuda på. Måste komma över en kamera bara min är tyvärr trasig efter ett dopp i fiskevattnet hemmavid.:(

Fortress wrote:
    Inget fel på kondisen Lindmark 82 reps på 200kg:) Skapligt pump måste du få gissar jag.

Får se om jag slänger upp en bild snart. Blir väl knappast en helkropp i den här formen men kanske en arm eller ett ben kan man väl bjuda på. Måste komma över en kamera bara min är tyvärr trasig efter ett dopp i fiskevattnet hemmavid.:(

Om det varit böj så :D

Då hade jag nog rasat innan 82 reps.

Nä men senorna, helst på högra benet gnäller så mkt när jag kör framsida lår så jag måste i princip ha med lindorna till starten av benpassen.

Så jag tänkte att jag lika gärna kan köra rejäl högrep idag.
    Känns lite som det blev aktiv vila med tanke på att det där inte är ngt jämfört med hur ett vanligt pass ser ut ansträngningsmässigt.

Får se det positivt på det sättet att jag kanske har mer att ge imorgon på axelpasset än om jag kört helt slut på mig på benpasset.

Lindmark wrote:
    Benpress :
    82 reps på 200 kg.
    46 reps på 200 kg.

sjukaste seten jag sett i varje fall :D :|

respekt lindmark :)

Tackar! Idag gick det ganska bra :D

Axlar
    Hantelpress :
    3 reps med 53 kgs PB
    Matade reps med 42 kgs

Hantellyft åt sidan :
    7 reps med 21 kgs
    17 reps med 11 kgs

Press i hammerstrength :
    12 reps på 100 kg
    5 reps på 130 kg

Stående rodd brett i cable :
    Reppade 2 set

Ville ha mina 4 reps med 53orna men ett PB blev det iaf.
    Nu när jag väl fått känna på dem så ska jag iaf få en 6 reps nästa pass är målet :D

Trevligt med PB Lindmark. Blir lite avundsjuk på dig som kan köra axelpressar. Axelpressar var en av mina starkaste sidor back in the days. Turligt nog växer mina axlar lika bra med hantellyft men det är alltid roligt att ge de riktigt tunga hantlarna en resa upp i luften och det blir lite tradigt att köra samma övningar hela tiden.

53orna i axelpress? Det borde vara förbjudet!:(

grymt axelpass mannen och grattis till ett fint pb!

har lite tränings semester själv, känns riktigt skönt, haft 2 träningsfria veckor rätt tätt nu på slutet, typ vilat en vecka, tränat 2 och nu vilat sen förra torsdagen men idag är det slut nu får kropp och leder vara färdigvilade, börjat på en kreatin kur igår och protte intaget åkte upp igår med så idag blir det gymmet och ett ryggpass, och sen kör man på som vanligt.

cheers!

Blir det fest nu i helgen Lindmark..? Tänkte på att det är väl i helgen festivalen är?:emo-thumb

Tackar till alla. Jorå fest blir det :D

Dagens pass då

Enarms scottcurl :
    4 rep med 32 kgs PB
    9 rep med 21 kgs

Hantelcurl :
    Reppade 1 set

Liggande scullcrushers med hantlar :
    3 rep med 32 kgs PB

Sittande enarms extension bakom huvudet :
    7 reps med 21 kgs

Smalbänk :
    Reppade 2 set

Pushdowns och curls i supersets i cable.

Var sliten idag i armarna.

Spenderat ett tag i solen med en öl och en cigarr, matdags nu sedan återgå till ölen :drinks:

Satan i gatan, lindmark, 53kg i axelpress och 32kg scottcurl. Jäkla grottmänniska ;)

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 277 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.