Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Sommar träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 juni, 2006 at 17:08 #976217Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Går riktigt bra för dig med andra ord. Hur käkar du nu?
.Jag försöker käka minst 6 mål om dagen. 300g protein 60g fett resten kolhydrater. Blir runt 4000kcal per dag. Brukar kunna bli någon skräpmat till helgen. Jo det går skapligt men även jag som du vet har problem med ständiga skador. Jag har så ont i muskelfästena i underarmarna att jag nästan blir tårögd när jag ska köra biceps. Även en krånglande axel gör många övningar omöjliga. Som tur är kan jag åtminstonde köra ben och vader utan smärtor.
Kör du 8 pass i veckan skapligt mycket det. Själv nöter jag på med 4-spliten. Är sugen att prova DC men mina smärtor skulle göra det helt omöjligt för tillfället.
27 juni, 2006 at 23:56 #976218Anonym anvandareMemberFortress wrote:Jag försöker käka minst 6 mål om dagen. 300g protein 60g fett resten kolhydrater. Blir runt 4000kcal per dag. Brukar kunna bli någon skräpmat till helgen. Jo det går skapligt men även jag som du vet har problem med ständiga skador. Jag har så ont i muskelfästena i underarmarna att jag nästan blir tårögd när jag ska köra biceps. Även en krånglande axel gör många övningar omöjliga. Som tur är kan jag åtminstonde köra ben och vader utan smärtor.Kör du 8 pass i veckan skapligt mycket det. Själv nöter jag på med 4-spliten. Är sugen att prova DC men mina smärtor skulle göra det helt omöjligt för tillfället.
Hur ser 4 spliten ut nu? hög volym?
Dagens pass
Chins :
14 reps
7 reps med kv + 15 kg
Reppade riktigt brettLatsdrag brett 1 set
Latsdrag omvänt 1 set
Enarms rodd långsamma reps 2 set reppade
Pulldowns med raka armar reppade 2 set
Framåtlutande hantellyft åt sidan 2 set
Högrodd med stång 2 set
STående rodd 2 set
Enarms cableshrugs 3 set pyramid
28 juni, 2006 at 02:26 #976219Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Hur ser 4 spliten ut nu? hög volym?Dag 1:Bröst, Axlar
2:Rygg, Vader
3:vila
4:Ben, mage
5:Biceps. Triceps Underarmar, vader
6,7 VilaHänder att jag hoppar över muskelgrupper ibland när de käns slitna. Med åren har man lär sig att köra på känsla och behöver inte slaviskt följa ett program. Samma gäller set och reps. jag kör så många set och reps som käns rätt för dagen. På de flesta muskelgrupperna blir det 8-12 set med 6-20 reps. Benen brukar få runt 20-24 set, vaderna 12-16 set. Kör jag högre repsantal minskas seten och tvärtom. Det viktigaste är att muskelgruppen är rejält genomkörd efter passet, som sagt hur många set och reps som behövs är skit samma bara det blir gjort.
28 juni, 2006 at 23:07 #976220Anonym anvandareMemberJa vi kör som sagt ganska likasinnat Fortress. Släng upp lite bilder snart
Dagens… stressade till gymet efter jobbet o glömde knälindorna så det blev ett flumpass.
Benpress :
82 reps på 200 kg.
46 reps på 200 kg.Benspark :
2 set ? repsVadpress i benpressen 2 set
Stående vadpress 2 set
Sittande vadpress 2 set
28 juni, 2006 at 23:19 #976221Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Ja vi kör som sagt ganska likasinnat Fortress. Släng upp lite bilder snartDagens… stressade till gymet efter jobbet o glömde knälindorna så det blev ett flumpass.
Benpress :
82 reps på 200 kg.
46 reps på 200 kg.Benspark :
2 set ? repsVadpress i benpressen 2 set
Stående vadpress 2 set
Sittande vadpress 2 set
Inget fel på kondisen Lindmark 82 reps på 200kg:) Skapligt pump måste du få gissar jag.
Får se om jag slänger upp en bild snart. Blir väl knappast en helkropp i den här formen men kanske en arm eller ett ben kan man väl bjuda på. Måste komma över en kamera bara min är tyvärr trasig efter ett dopp i fiskevattnet hemmavid.
28 juni, 2006 at 23:24 #976222Anonym anvandareMemberFortress wrote:Inget fel på kondisen Lindmark 82 reps på 200kg:) Skapligt pump måste du få gissar jag.Får se om jag slänger upp en bild snart. Blir väl knappast en helkropp i den här formen men kanske en arm eller ett ben kan man väl bjuda på. Måste komma över en kamera bara min är tyvärr trasig efter ett dopp i fiskevattnet hemmavid.
Om det varit böj så
Då hade jag nog rasat innan 82 reps.
Nä men senorna, helst på högra benet gnäller så mkt när jag kör framsida lår så jag måste i princip ha med lindorna till starten av benpassen.
Så jag tänkte att jag lika gärna kan köra rejäl högrep idag.
Känns lite som det blev aktiv vila med tanke på att det där inte är ngt jämfört med hur ett vanligt pass ser ut ansträngningsmässigt.Får se det positivt på det sättet att jag kanske har mer att ge imorgon på axelpasset än om jag kört helt slut på mig på benpasset.
29 juni, 2006 at 00:31 #976223Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Benpress :
82 reps på 200 kg.
46 reps på 200 kg.sjukaste seten jag sett i varje fall
29 juni, 2006 at 11:47 #976224Anonym anvandareMemberrespekt lindmark
29 juni, 2006 at 14:18 #976225Anonym anvandareMemberTackar! Idag gick det ganska bra
Axlar
Hantelpress :
3 reps med 53 kgs PB
Matade reps med 42 kgsHantellyft åt sidan :
7 reps med 21 kgs
17 reps med 11 kgsPress i hammerstrength :
12 reps på 100 kg
5 reps på 130 kgStående rodd brett i cable :
Reppade 2 setVille ha mina 4 reps med 53orna men ett PB blev det iaf.
Nu när jag väl fått känna på dem så ska jag iaf få en 6 reps nästa pass är målet29 juni, 2006 at 23:45 #976226Anonym anvandareMemberTrevligt med PB Lindmark. Blir lite avundsjuk på dig som kan köra axelpressar. Axelpressar var en av mina starkaste sidor back in the days. Turligt nog växer mina axlar lika bra med hantellyft men det är alltid roligt att ge de riktigt tunga hantlarna en resa upp i luften och det blir lite tradigt att köra samma övningar hela tiden.
29 juni, 2006 at 23:47 #976227Anonym anvandareMember53orna i axelpress? Det borde vara förbjudet!
30 juni, 2006 at 13:18 #976228Anonym anvandareMembergrymt axelpass mannen och grattis till ett fint pb!
har lite tränings semester själv, känns riktigt skönt, haft 2 träningsfria veckor rätt tätt nu på slutet, typ vilat en vecka, tränat 2 och nu vilat sen förra torsdagen men idag är det slut nu får kropp och leder vara färdigvilade, börjat på en kreatin kur igår och protte intaget åkte upp igår med så idag blir det gymmet och ett ryggpass, och sen kör man på som vanligt.
cheers!
30 juni, 2006 at 13:20 #976229Anonym anvandareMemberBlir det fest nu i helgen Lindmark..? Tänkte på att det är väl i helgen festivalen är?:emo-thumb
30 juni, 2006 at 14:04 #976230Anonym anvandareMemberTackar till alla. Jorå fest blir det
Dagens pass då
Enarms scottcurl :
4 rep med 32 kgs PB
9 rep med 21 kgsHantelcurl :
Reppade 1 setLiggande scullcrushers med hantlar :
3 rep med 32 kgs PBSittande enarms extension bakom huvudet :
7 reps med 21 kgsSmalbänk :
Reppade 2 setPushdowns och curls i supersets i cable.
Var sliten idag i armarna.
Spenderat ett tag i solen med en öl och en cigarr, matdags nu sedan återgå till ölen :drinks:
30 juni, 2006 at 14:35 #976231Anonym anvandareMemberSatan i gatan, lindmark, 53kg i axelpress och 32kg scottcurl. Jäkla grottmänniska
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.