Sommar träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 277 total)
  • Author

Sista uppdateringen här.

Ont i fästen osv idag plus 3,5 timmes dålig sömn så passet blev inget vidare.

Bänkpress :
    3 sekunders stopp. 5 rep på 140 kg.
    21 reps på 90 kg.

2 set enarms press i maskin

Cablecrossover 2 omgångar dropset

Kommer inte vistas lika mkt hemma el. framför datorn framöver så detta får bli sista uppdateringen.

Journal avslutad

:(

Snabb uppdatering här. Kommer inte skriva regelbundet.

Har iaf kört 2 rep på 180 i frontböjen, 3:e försökte jag mig inte på då ryggen var för sliten pga marklyft dagen innan.
    Hammerstrength för axlarna pressat 3 reps på 180.

Imorgon el. idag enligt klockan är det dags för ett bröst pass… tanken är att jag antingen ska försöka mig på en 3:a på 180 el. 1:a på 200 kg.
    Allt enligt hur uppvärmningen känns.

En avslappnad bild som polaren tog på gymet. Plus en dålig bild på frontböjen.

Har en del tid över så jag kan väl uppdatera från dagens pass.

Bänkpress :
    2 rep 180 kg.
    6 reps med stopp på 140 kg.

Lutande hantelpress :
    12 reps med 53 kgs
    7 reps med 53 kgs

Lutande bänkpress :
    10 reps på 100 kg
    3 reps på 140 kg

Cablecrossover från nedre trissan i superset med bakåtlutande press i smith :
    ? reps – 18 reps på 80 kg.
    7 reps – 3 reps på 140 kg.

Några bilder från dagens pass. Första är tagen vid utsläppet från ställningen.
    Hade träningspartnern som passare plus 2 okända som fick ställa upp ifall ngt skulle gå fel.

Tränade med blyklumpen som han heter här plus tobbe_e. Första gången Tobbe tränar med oss.

Nu är inte 200kg långt borta Lindmark. Härligt att se att du kör hårt, inga dåliga vikter i frontböjen heller.

Fortress wrote:
    Nu är inte 200kg långt borta Lindmark. Härligt att se att du kör hårt, inga dåliga vikter i frontböjen heller.

Nej nu är det nära :) Bör bara ligga ngt kg under i en maxning.
    Ska dock köra fler reps och med stopp i 2 pass åtminstone nu, vore trist att köra sönder mig när jag ligger och nosar vid 200.
    Sönder kan man ju gå ändå men ingen idé att ta onödiga risker.
    Vikträdslan är så gott som väck och tekniken är rätt bra nu men inte perfekt.

Får ångest av att se vikterna på stången men idag när jag lade mig under tänkte jag bara ”dör jag så dör jag” :D
    Vart så adrenalinfylld att jag skakade som ett asplöv i flera min. efter setet.
    Utan erfarna passare så är det ju rena dödsfaran om ngt händer, men det går ju inte att oroa sig för när man väl ligger där och ska pressa upp skiten.

griiimt ;)
    Hur ser vikterna ut i vanlig böj för dig ?! :|

jwallin wrote:
    griiimt ;)
    Hur ser vikterna ut i vanlig böj för dig ?! :|

INgen aning, när jag började köra frontböjen så låg jag väl kring 200 i en maxning i vanlig böj. Då körde jag några reps på 100 i fronten. Kan inte köra vanliga böj, bicepsfästena kraschar varje gång. Kanske om jag kunnat hålla bredare men vanliga böj vill jag köra i ett powerrack så det går ju inte.
    Har varit flyt att knäna och quadriceps senan hållit ganska bra ett tag nu, haft smärta i några dagar nu igen. Det har stoppat mkt för mig i benträningen. Jag MÅSTE köra ngn form av böj för att öka i storlek på låren.

Lindmark wrote:
    INgen aning, när jag började köra frontböjen så låg jag väl kring 200 i en maxning i vanlig böj. Då körde jag några reps på 100 i fronten. Kan inte köra vanliga böj, bicepsfästena kraschar varje gång. Kanske om jag kunnat hålla bredare men vanliga böj vill jag köra i ett powerrack så det går ju inte.
    Har varit flyt att knäna och quadriceps senan hållit ganska bra ett tag nu, haft smärta i några dagar nu igen. Det har stoppat mkt för mig i benträningen. Jag MÅSTE köra ngn form av böj för att öka i storlek på låren.

haha… du har haft en jävla otur med skador verkar det som,
    kanske högreps är ett alternativ istället… :D

edit: i och för sig kom jag på tänka på 80:repparen i
    benpressen för ett tag sedan, så glöm det jag sade ;D

Hey, här händer det grejer!
    Är tillbaks från en liten tripp nere till Umeå…
    Fy fasen va varmt det var alltså… Satan…

Ser att du kör på hårt (som vanligt)…
    Men hur går det med stretchingen? :P
    Haha, kunde bara inte låta bli att fråga!

Kul med bilder! Kör bara inte ihjäl dig ok?
    Vill inte läsa att det dyker upp fler skador ju!
    Ja ja, jag vet… No pain, No gain…
    Men det finns en gräns! :D

Kör hårt!
    :yahoo:

bullis wrote:
    Testat högintenstiv med en hel del övningar, såsom Jay Cutler? :)

DC kanske? :D

Nej usch inte dc :p Hade gått sönder flera ggr om. Behöver ett par dagar vila för varje muskelgrupp.

Angående högintensivt så beror det alltid på hur pass tungt jag kör och vilka övningar. Reppar jag så blir det alltid fler set och övningar.
    Det har dock inte varit så aktuellt under sommaren, känns som energin sällan räcker till för att mata på med set pga värmen.

Katti wrote:
    Hey, här händer det grejer!
    Är tillbaks från en liten tripp nere till Umeå…
    Fy fasen va varmt det var alltså… Satan…

Ser att du kör på hårt (som vanligt)…
    Men hur går det med stretchingen? :P
    Haha, kunde bara inte låta bli att fråga!

Kul med bilder! Kör bara inte ihjäl dig ok?
    Vill inte läsa att det dyker upp fler skador ju!
    Ja ja, jag vet… No pain, No gain…
    Men det finns en gräns! :D

Kör hårt!
    :yahoo:

Hehe stretchingen har jag väl varit lite slöare med :p
    Sedan jag tog bort tyngre rodd övningar så har ryggen inte gnällt, så uppenbarligen låg problemet där. Hädanefter blir det mer fokus på chins… inte direkt det som byggt bäst för mig men har inte mkt till val.
    Kanske iaf ger lite ny utveckling.

bullis wrote:
    Tagga till

Ja det skulle nog behövas :p

Har haft en seg period på sistone både vad gäller träning och annat.
    Veckan innan jag skulle försöka mig på 200 i bänkpressen så körde sig vänster axel och armbåge. Har inte tränat på 1,5 vecka och knappt ätit ngt så det blir ju spännande att återvända till gymet ikväll… el. inte

Ska börja dieta igen från och med imorgon, inget planerat utan jag kör på känn. Har för mkt stress osv plus värmen så jag får inte i mig nog med mat för att växa, kan lika gärna göra ngt vettigt av situationen så då återstår bara en diet. Bort med ett par kg kroppsfett. Sedan efter det får jag börja ta igen den massa jag tappat senaste 2 veckorna. Tänker inte ens nämna hur en dag kunnat se ut matmässigt.

bullis wrote:
    Bra

:drunk:

En liten uppdatering. Första 2 passen efter ca 2 veckors frånvaro avklarade.
    Känner sig inte direkt stark efter att ha tappat vikt både i det ena och det andra. Är då inte bara fett o vätska som rykt med under min svält period.

Skitsamma, diet som står på programet nu iaf.

Dagens benpass gick bättre än förväntat men tappat en del styrka och får halta fram kommande dagar. Quadriceps senan ville inte vara med trots 5 uppvärmningsset.

Notera ett fint tryck i huvudet under benpress setet, sådär gulligt röd över hela ansiktet. Haha

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 277 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.