Sommar träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 277 total)
  • Author
    Lindmark wrote:
    Promenaden uteblev pga minus grader och snö 👿
    Har inga vinter kläder hemma så en promenad kändes inte spec. lockande.

Sluta ljug nu..det var inga minusgrader:nono:
    Däremot hela 2 plusgrader:p

Katti wrote:
    Hahaha, det var då en väldigt charmig dagsform
    du hade! Riktigt urgullig! ;)

Jasså, du har också fullt upp med pluggandet?
    Fy fasen, jag vet hur det känns! Nåja… det är väl bara
    att härda ut ett tag till.

Voi voi, du är hård du! Inte mycket vila!
    Se bara till att du håller dig frisk och kry!
    Lättare sagt än gjort, men det kommer förhoppningsvis
    bli lite bättre när det mesta av stressen försvinner.

Hm… sitta på balkongen med en kopp kaffe
    lät verkligen inte dumt! Hade nog också gjort det, om
    det nu hade råkat vara mer än 2 plusgrader, haha!

Lycka till med både träningen och tentorna!

Bara ett par dagar till sedan är det värsta över :)
    Domedags tentan på tisdag och sedan ngt enstaka arbete som ska kompletteras.

Nja, just nu är det ju kanske inte rätt väder för en kopp kaffe ute på balkongen :p Kanske skulle tillagt att jag gärna har ett par plusgrader på samma gång. Haha

Emma wrote:
    Sluta ljug nu..det var inga minusgrader:nono:
    Däremot hela 2 plusgrader:p

Här var det faktiskt 2 minus grader på min temp mätare 05.15 imorse! :p

I övrigt så blir det att färdigställa hur kosten ska se ut på helgerna när jag får tid imorgon. Kommer troligen gå ngt lägre än under vardagarna och unna mig ngn timme mer sömn :p Halvt om halvt ätardagar på lördagarna.
    Äter vad jag känner för då, är dock ingen stor ätare så kcal intaget lär möjligen inte vara högre än vardagarna. Möjligen lägre fast en större andel kolhydrater.

Mestadels protein på söndagen förutom före och efter styrkepasset.

Blev total vila idag. Kom knappt ur sängen imorse :|
    Varit alldeles för lite sömn på sistone.
    Vilo dag imorgon också förutom en promenad och på söndagen blir det ett benpass. Återstår att se hur måndagen blir, troligen helt ledigt då jag lär behöva all energi att plugga inför tisdagen.

Vilken beslutsångest inför hur sommarens träning ska se ut. Funderar på att dela in den i 3 delar. Deffning – några veckor byggande och sedan deffning igen fram till sista augusti. Beror på hur juli månad går, går det för långsamt med förbränningen så får jag nog köra minst 8 veckor i sträck.

Tanken är iaf att i etapper under årets gång förbättra formen och lägga in ngn byggningsperiod däremellan. Däremot inget våldsamt bulkande utan hålla koll på kcal intaget hela vägen.

Man vill göra mkt på samma gång tyvärr går det ju inte :p :D

Skulle behöva få prioritera mina sämre muskelgrupper samtidigt som det vore trevligt att lägga lite prio på bröst träningen då den bara gått på halvfart lång tid pga skadeproblemen. Först på sistone jag kommit igång utan problem.

Nåja, får köra igång med deffandet på allvar från och med onsdagen nästa vecka och ta det som det kommer.

Så mycket att göra, så lite tid… :|

Det kommer nog klarna lite grann när tentorna
    är över… Pluggstress är ju inte direkt optimalt
    varken för huvudet eller kroppen. :|
    Huvva, själv gör jag mina sista ryck inför måndagen.
    Mycket att läsa…

Skönt att skadeproblemen verkar ge med sig!
    Hoppas att du får vara skadefri nu framöver och
    träna mera fritt! Glöm inte att slänga upp lite
    bilder med jämna mellanrum så att man får se
    hur det går! :nod

Cheers!:up:

3 timmar sömn inatt och ont i halsen. Blev sur på min klena kropp så det blev bestraffning :p

Bänkpress :
    2 rep på 160. Vinglade till i andra och fick lite hjälp. Första var skitlätt.
    Nääästan 1 rep på 175 kg :P
    9-10 rep på 120 kg

Lutande hantelpress :
    14 rep med 42 kgs
    7 rep med 53 kgs

Enarms press i maskin :
    3-4 rep på 80 kg/arm. INte så jättestrikt direkt :p
    Reppade med 55 kg arm.

Just nu lockar det mer att jaga 200 till slutet på augusti än en deff gör :

Längesedan jag kunnat köra bröstet ordentligt såhär som jag gjort senaste tiden.

Lite bilder. Blev lite småsuddiga en del, svårt att få varken bra ljus el. skärpa ibland med mobil tele kamera.

deffa hårt mannen, å en fet rygg är bara bra :)
    kasst väder här med, regnat och varit värdelöst i flera dar nu, men snart så kommer solen tbax till oss norrlänningar eller hur :P

fan du har gjort några riktigt fina set på slutet, axelpress och en hands rodd var riktigt imponerande!

Tackar! :) Ja det har nog gått förvånande bra med tanke på omständigheterna. Brukar vid sämre kosthållning och stress, kass sömn osv tappa rätt bra med styrka men nu har det flytit på.
    T.om. idag gick det bra fast dagsformen var dålig. :up:

Ja jag har ju rätt mkt fläsk att plocka av så jag bör nog kunna dra bort ett par kg utan att styrkan el. muskelmassan påverkas.
    Jag orkar dock inte planera spec. mkt. Ska inleda på mitt planerade kcal intag och program sedan justera allteftersom hur träningen går.
    Med tanke på att förutsättningarna i övrigt kan bli bättre för att växa under sommaren än det varit med skolan osv så vore det trist att inte lägga in en period av byggande. Bara justera kcal intaget allteftersom så ska det nog flyta på.

90-95 kg i slutet av augusti med klart förbättrad form och ngt mer muskelmassa vore inte helt fel :)

låter som en bra plan och jag håller med, är man inte rippad när man börjar deffa så kan man t.om lägga på sig lite muskler innan kroppen börjar bli för sliten av deffen, själv så tror jag att jag börjar närma mig gränsen nu så på några veckor deffande till så förväntar jag mig att styrkan börjar bli sämmre, bröst har redan börjat kännas av och där tappar jag alltid först :)

ligger fortfarande högt på maten och deffar enbart genom ännu bättre mat än vanligt(äter bra året runt men bättre kan man alltid göra det) och betydligt mer cardio för att jag helt enkelt gillar cardio biten :P ska nog börja skära lite i maten om några veckor och då kommer styrkan att rasa.

siktar på 90+ jag med när deffen är klar, men spegeln bestämmer och inte vågen så vi får se vart man blir nöjd, träna hårt och plugga lugnt!

Lite nya målsättningar inför höst och vinter.

Jaga 200 i bänkpressen.
    Några reps på 161 kg/arm i sittande enarms rodd.
    Få upp frontböjen till 170 iaf med ett par reps.
    För axlarna ett par reps med 53 kgs hantlarna i hantelpressen.
    Scull crushers reppa med 32 kgs hantlar.

Lägger ej upp några mål angående massa. Allt behöver bli större.
    Att jaga tillväxt är ett bra mkt krångligare mål än att jaga en viss specifik vikt i en övning. 50 cm runt armarna är dock ett långsiktigt mål i vilket fall som helst.

En sak i taget iaf, just nu gäller det att dra bort ett par kg fett.

Nya bilder finns på föregående sida ifall det är ngn av de mer regelbundna besökarna till journalen som missat det.

Å du grovfe man ifrån öfvre sverige. Må jag spå att fettet kommer rinna av dig likt en å ifrån de norrländska skogarna.

Xavier wrote:
    Å du grovfe man ifrån öfvre sverige. Må jag spå att fettet kommer rinna av dig likt en å ifrån de norrländska skogarna.

:p Det var originellt

Bums i säng unge man! Du måste ju vara pigg och
    fräsch till tentan! :D :D :D
    Hoppas att ditt halsonda har försvunnit!
    Bilderna såg för övrigt riktigt bra ut!
    Se till att du fortsätter lägga upp bilder med jämna
    mellanrum! Man vill ju se hur det går! :yahoo:

Kör hårt och skriv så gott det går på tentan!

Tackar! :D

Men unge man? :p Just nu känner jag mig gammal o stel. Haha

Vart trött hela dagen, satt o funderade på träningen nu med Primal Fear – Black sun i lurarna och blev fruktansvärt träningssugen!
    Blev så sugen på att jaga 200 i bänken efter dagens pass så lite hårdrock på hög volym och med bänkpressen visualiserad i huvudet så börjar adrenalinet flöda :bb2:

Lite dålig tid på dygnet bara :D

Ska varva ner med en kopp kaffe och lite mat sedan är det sängen som gäller.
    Snabbt gå igenom allt på morgonen och sedan får det gå som det går.
    Tentan och sedan ett ryggpass efter det!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 277 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.