Sommar träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 277 total)
  • Author
    kiivisch wrote:
    hammerstrength ?
    Vad är detta ! 😮

Märket på en axelpress maskin. Så van att skriva så jag tänkte inte på att tillägga att det är en press maskin :p

Den varianten där man laddar på vikt skivor, inte magasin.

renegade: *s*

lindmark: låter inte kul det där, men stretching och lite lättare träning klarar du, själv så stretchar jag mellan varje set och även efter passet, alltid gjort det sedan dag 1 på gymmet, en bra vana att komma in i.

men visst är du viktskadad haha 140kg på axlarna och du tycker du var svag :P
    själv är jag så jävla glad att jag alltid klarat mig från några rejälare skador men dom kommer väl nån dag… stretcha på nu mannen + några naprapat besök, så får vi hoppas det släpper för cementblocket!

mikael.H wrote:
    renegade: *s*

lindmark: låter inte kul det där, men stretching och lite lättare träning klarar du, själv så stretchar jag mellan varje set och även efter passet, alltid gjort det sedan dag 1 på gymmet, en bra vana att komma in i.

men visst är du viktskadad haha 140kg på axlarna och du tycker du var svag
    själv är jag så jävla glad att jag alltid klarat mig från några rejälare skador men dom kommer väl nån dag… stretcha på nu mannen + några naprapat besök, så får vi hoppas det släpper för cementblocket!

Snart får jag väl det som nytt smeknamn :D Cementblocket.
    Jag stretchar också, som normalt alltså.
    Men normal stretching räcker inte till för min klena rygg som bara vill klaga och försvåra saker o ting. I normala fall hade jag gått till gymet och lastat på 30 kg extra i skivstångsrodden för att bestraffa ryggen lite men nu får jag nog acceptera att det vore en dålig idé :p

Blir troligen mkt reppande i latsdrag osv. Lättare vikter överhuvudtaget ett tag framöver.

Renegade : Nja, min rygg är ju täckt av ett späcklager. Förmodligen en massa mättat fett, men smakar säkert bra med lite salt, peppar och dressing på.

Det är dock inget som passar en ev. deff el. ngt om du tänkt hålla dig i sommarform.

Du har en rätt bra bit att ta dig upp i landet också :D

Lindmark wrote:
    Du har en rätt bra bit att ta dig upp i landet också :D

tur det kanske haha :p

Alright Mr. Cementblock!
    Dags för lite stretching!!!

Vill inte komma och höra att du åkt på en massa djävulskap som
    avslitna ligament och sånt en vacker dag! :nono:

Läser ReNeGaDe’s inlägg… Um… eh… pffff…. HAHAHAHAHA!
    Ursäkta, kunde inte hålla mig!
    :D

Ok, nu vill jag läsa mer om dina stretchpass och mjukgörande
    massage och allt sånt där! I’m watching you! :up:

Kör hårt! … Jag menar mjukt! :|

Ja nu blir det stretching varje dag.
    Den tanken har jag väl haft förr, men inte hållit de rutinerna spec. lång tid :p Allt som är tidsödande och inte innefattar att lyfta en vikt brukar kunna prioriteras bort.

Härliga tanke om ngn vänlig själv sponsrat en med regelbunden helkropps massage och benknäckande. Lite trist att behöva tävla för att få ngn slags sponsring :D

Lagomt öm i ryggen nu. Träningsvärk från igår plus allt knäckande och slitande i olika vinklar från imorse.

Dagens morgon promenad avverkad.

ja jag behöver massage och skit just nu jag med, lite muskelbristningar i vänster baksida lår sedan några veckor men men det får man stå ut med, läker ihop iaf men stel som en gnu blev man för stunden iaf :) tur man är van att stretcha iaf.

Skönt med morgonpromenad!
    Lite jobbigt att känna sig trött och seg på morgonen däremot.
    Äh, inget som lite kaffe inte kan bota! :p

Glöm inte att stretcha!!!!!!!
    Få höra nu att du har suttit åtminstone 45 minuter och
    töjt dina cementmuskler!!! :emo-thumb

Kör hårt! :yahoo:

mikael.H wrote:
    ja jag behöver massage och skit just nu jag med, lite muskelbristningar i vänster baksida lår sedan några veckor men men det får man stå ut med, läker ihop iaf men stel som en gnu blev man för stunden iaf :) tur man är van att stretcha iaf.

Ja man känner sig nästan lycklig av mindre bristningar när man börjar tänka på hur det kan gå om man har riktig otur :|
    Bara köra på med all rehab grejer man kan komma på så brukar det göra rätt stor skillnad mot att bara låta det ligga.

Katti wrote:
    Skönt med morgonpromenad!
    Lite jobbigt att känna sig trött och seg på morgonen däremot.
    Äh, inget som lite kaffe inte kan bota!

Glöm inte att stretcha!!!!!!!
    Få höra nu att du har suttit åtminstone 45 minuter och
    töjt dina cementmuskler!!!

Kör hårt! :yahoo:

Inga problem det stretchas :D
    Igår kväll skulle jag stretcha ländryggen, lät som ngn kulspruta därifrån. Låsningarna hade sattit sig igen. Nåja, bara köra på med stretchingen så bör det bli bättre allteftersom.

var fint väder iaf på morgon promenaden! Lite varmare hade det fått vara men helt ok väder jämfört med hur det varit på sistone :up:

Jag skulle göra klart ett skolarbete igår, men satt o stirrade på det 3 timmar innan jag kom igång :p Verkligen ingen motivation för det sista nu, men får göra bort det så jag får ngn riktig ledighet. När är skolan helt slut för dig?

Hur stretchar du ländryggen? Min ländrygg låter också som en kulspruta om jag kör pullovers med hantel (inte under själva utförandet, men när jag ska ta mig upp igen).

Hmm dags att boka in en massagetid snart, det var länge sen sist :)

Dagens pass då. Ont i senan fortfarande, men ja… skitsamma :p Det blev bättre med lite hårdare lindande av knälindorna och värmning.
    INga problem nu efteråt. Skör gräns det där när man kan köra med smärta och när man riskerar att förvärra. Gick bra nu iaf. Var inga större vikter heller visserligen. Ont i bicepsfästet i vänster arm efter ryggpasset så jag körde t.om. lite vanlig benböj… orkade ej bry mig. Men det blir definitivt mer reps en tid nu framöver i de flesta övningar.

Frontböj :
    3 långsamma rep på 140, stopp på andningen på 4e då stången tryckte på luftstrupen lite väl mkt. Dumpade stången, trevlig smäll i golvet.
    Var lite nervöst om jag skulle få stången över knäna, första gången jag behövt dumpa. Gick ut med tanken på att köra långsammare reps med ett perfekt djup idag, kändes inte som ngn idé med explosiva reps el. försöka höja med tanke på att jag inte är spec. fräsch i kroppen.
    Matade reps på 90 kg.

Knäböj :
    Stripset. Stripsetet från helvetet kan det nog kallas.
    Ca 12 reps på 140 kg – Var totalt väck och höll på svimma av. Tvingade mig under stången med 80 kg och kring 10 rep, tror jag iaf tills kroppen gav upp. Fanns säkert ngt kvar i låren, men kändes som hela kroppen gav upp. Våldsamma kväljningar, fyfan. Höll på mig fast i stången för o inte åka ner i golvet. Passaren fick plocka av till 50 kg och fortsatte reppa kring 10 reps. Hyperventilerade hela setet. Lyckades hänga på stången sedan åkte jag i golvet och blev liggandes ett bra tag. Vinglade iväg o hällde kallt vatten i ansiktet för att inte spy. Längesedan jag kört ngt liknande :|
    :buttrock: När den klena kroppen ger upp är det bara o pressa hårdare.

Benpress. Supersets mellan bred och smal fotställning. 260 kg på tror jag :
    20-30 reps – 10 reps plus några forced
    15-20 reps – 7 reps plus några forced

Benspark dropset sedan rest pause 7 ggr tills vikten inte kunde rubbas alls.

Gynekolog stolen. Första 30-40 reps sedan rest pause och forced tills jag inte kunde rubba vikten. Uppemot 10 set med några andetag emellan.

Blandade känslor med såna här pass. Det är ingen höjdare att spy el. hålla emot kväljningarna och känna sig döende men ger en fruktansvärd kick att pressa sig så pass hårt på samma gång.

Bara o vänta tills illamåendet släpper, käka ngt och sedan plugga innan tröttheten kommer på allvar. Lär känna mig bakfull imorgon efter detta :up:

Xavier wrote:
    Hur stretchar du ländryggen? Min ländrygg låter också som en kulspruta om jag kör pullovers med hantel (inte under själva utförandet, men när jag ska ta mig upp igen).

Hmm dags att boka in en massagetid snart, det var länge sen sist :)

Finns ganska många sätt. Ett är att sitta på golvet så bredbent du kan, sedan istället för att bara luta överkroppen framåt så lutar du den fram och åt sidan. Låter ngn trycka ner dig. Där behövs det dock hjälp oftast.

Jag brukar kombinera stretchandet med att knäcka upp låsningarna på mig själv med en enkel variant. Fördel om du har hjälp, men går ensam också.
    Lägg dig på en bänk el. en säng på sidan. T.ex. vänster sida av kroppen, sedan låter du höger ben hänga ut över och nedanför sängkanten medan du vrider överkroppen åt andra hållet. Helst ska ngn trycka åt dig. Precis samma sätt som man brukar manipulera låsningar i ländryggen. Fungerar även som en stretch övning.

Får väl välja stretch övningar lite efter hur pass flexibel man är. jag är ju som sagt som ett cementblock med alla låsningar så för mig funkar många varianter bra :p

vafan är det till att lindmark drar på en liten deff…..nereå…go for it

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 277 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.