Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Sommar träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 juni, 2006 at 06:55 #976067Anonym anvandareMembertompa wrote:vafan är det till att lindmark drar på en liten deff…..nereå…go for it
Skadar inte att dra bort lite fett. Blir inget hårddeffande direkt.
I övrigt så skulle det ha blivit ett biceps pass imorse men då träningspartnern var tvungen att jobba tidigare så blev det inget.
Kommer lägga upp ett schema efter hans jobb tider som gäller i sommar sedan får det stå kvar vare sig ngt kommer i vägen el. inte.
Lagomt irriterande när ngt pass går bort el. skjuts upp pga ngt sådant.Märkte ngt konstigt igår kväll på nedre delen av utsida höger lår.
En inbuktning ovanför och nedanför som en slags klump med en hudbristning som gick tvärs över Har haft smått ont i låret sedan förra passet men antagit det bara var en mindre sträckning, igår såg det ut som om en del av muskeln klumpat ihop sig. Inte lika synligt idag men känns tydligt.Detta är då ngt jag aldrig vart med om tidigare :what:
2 juni, 2006 at 11:47 #976068Anonym anvandareMemberlåter som att du börjat mutera till en äkta grottman lindmark
no idea faktiskt, ta en bild och lägg upp så ska vi diagnostisera dig heheja jag håller med om rehab, jag stretchar och går varje dag och försöker använda benet lågintensivt så mycket som möjligt
2 juni, 2006 at 12:48 #976069Anonym anvandareMemberTror det var en muskelknuta. Har aldrig vart med om ngt liknande, men tycks ha lagt sig en hel del under dagen även om området ömmar ngt ännu.
Jaha, dagens pass då. Vad ska man säga om det. Både biceps och triceps fästena är helt säck så jag försökte köra det som gick åtminstone.
Smalbänkpress. Väldigt långsamma reps. Pyramid från 60 till 100 kg. 6 set.
Scull crushers 2 set.
Pushdowns högreps. Enda som inte smärtar i fästena.
Sedan skulle det ha varit dags för bicepsen men kunde inte ens lyfta 11 kgs hantel halvvägs upp så det hoppade jag.
Värmde trapzen med några set och stretchade.
Körde lite bröst i kabel för nöjes skull och fortsatte stretcha igenom hela överkroppen.Ja det var allt. Blir högrep i 1-2 veckor då, förhoppningsvis räcker det för att fästena ska läka ngt.
5 juni, 2006 at 08:50 #976070Anonym anvandareMemberMorgonens pass såg ut såhär
Bröst. Väldigt kort vila mellan seten.
Bänkpress, ca antal reps :
35 reps på 60 kg
20 reps på 80 kg
12 reps på 100 kgMärktes att jag inte är van vid så högt repsantal
Hade sådan kramp i vänster bröst under tredje setet redan från första rep.Cablecrossover stående dropset – Bänkpress :
Ca 20 reps
Ca 15 repsCablecrossover stående dropset – dropset – Bänkpress :
12 repsCablecrossover nedre trissan – lutande press i smith :
15 reps
12 reps
9 reps18 set på under 40 min.
Godkänt pass i övrigt trots de låga vikterna, hade förväntat mig närmare 50 reps på 60 kg men det blev det ju inte riktigt :p Till stor del pga reps ovanan kan jag tänka mig.Bara ladda mat inför nästa pass
5 juni, 2006 at 11:57 #976071Anonym anvandareMemberDagens andra pass avverkat
Rygg
Latsdrag brett :
14 reps
11 reps
8 repsLatsdrag omvänt grepp :
12 reps
9 reps
7 repsSkivstångsrodd :
Massa reps på 70 kg.
14 reps på 100 kg.
8 reps på 140 kg.Sittande enarmsrodd :
Massa reps med 50 kg/arm.
11 reps med 70 kg/arm.
4 reps med 100 kg/arm. Vad fan höll jag på med här
Idiot är vad jag kallar mig själv. Var så inne i övningen att jag inte tänkte på att hålla uppe repsomfånget. Får hoppas det inte förvärrade i fästena iaf.Omvända cableflyes i superset med stångrodd från övre trissan :
2 omgångar.Drag till nacken i superset med skivstångsshrugs :
3 omgångar.Pullover :
Reppade 2 set långsamma reps med 32 kgs hantel.Pullover i cable, superset mellan övre och nedre rörelseomfånget :
2 omgångar.Kul att börja med latsdragen ibland. Ger en fruktansvärd pump i övre delen av latsen vilket sällan inträffar med mkt rodd övningar innan latsdragen körs.
5 juni, 2006 at 13:11 #976072Anonym anvandareMemberhelt rätt att du släpper på lite på vikterna och låter fästen och kroppen i övrigt läka ihop och få en lugnare period du har ju verkligen plågat den ett tag nu
fy satan vad stel jag är i vänsterbenet idag… helt sick alltså haha när jag gämför med högerbenet, vänsterbenet känns som en 110 årig patient i gämförelse med en 20 årig elit kampsportare haha :p tur det betyder att det läker ihop bra iaf, ne nu ska jag stretcha och äta och jobba lite mer.
bra pass lindmark!
5 juni, 2006 at 13:51 #976073Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Dagens andra pass avverkatVerkar som att jag inte är den enda som är
morgonpigg här! :p Härligt jobbat!!!
Var bara lite försiktig med dina muskel- och
senfästen! Vill inte höra om några fler skador!!!Och vars är redovisningen av stretchen?
Hehe, jag tjatar jag vet! Hoppas att träningen
känns bra för övrigt… och att ni har bättre väder
än vad det är här just nu…Kör hårt!
5 juni, 2006 at 21:15 #976074Anonym anvandareMembermikael.H wrote:helt rätt att du släpper på lite på vikterna och låter fästen och kroppen i övrigt läka ihop och få en lugnare period du har ju verkligen plågat den ett tag nufy satan vad stel jag är i vänsterbenet idag… helt sick alltså haha när jag gämför med högerbenet, vänsterbenet känns som en 110 årig patient i gämförelse med en 20 årig elit kampsportare haha :p tur det betyder att det läker ihop bra iaf, ne nu ska jag stretcha och äta och jobba lite mer.
bra pass lindmark!
Hehe ja så känner jag mig i ryggen. Låsningen som sitter riktigt hårt har börjat krångla ännu mer, men nacken känns fräschare efter naprapatbesöket. Fick tillbaks en av låsningarna i nacken men knäckte den själv igår :p Var inte ens meningen. Låg i soffan och irriterade mig på att det krampade så jag skulle stretcha nacken lite men tog i för mkt.
Knakade till fint Ryckte till själv av förvåning.5 juni, 2006 at 21:20 #976075Anonym anvandareMemberKatti wrote:Verkar som att jag inte är den enda som är
morgonpigg här! Härligt jobbat!!!
Var bara lite försiktig med dina muskel- och
senfästen! Vill inte höra om några fler skador!!!Och vars är redovisningen av stretchen?
Hehe, jag tjatar jag vet! Hoppas att träningen
känns bra för övrigt… och att ni har bättre väder
än vad det är här just nu…Kör hårt!
Hehe, nja morgon pigg vet jag inte :p
Var lite försenad, tanken var att passet skulle ha börjat 6.30.Stretchingen pågår för fullt, stretchar före, mellan seten och efter passen. Plus ytterligare stretching hemma. Sätter dock inte upp exempelvis en viss timme för det. Tror jag hade misskött den planeringen isf. Hehe
Har ett nytt upplägg träningsmässigt. Var tvungen att göra om en del pga träningspartnerns nya tider. Innebär dubbla styrke pass på mån,tis,tors och fre. Promenader ons,lör,sön.
Skriver in det senare el. imorgon. Lär ta lite tid att vänja in den mängden styrkepass Men jag gillar att kunna fokusera på en, högst 2 muskelgrupper på ett pass annars känns det som jag inte får köra dem ordentligt.
Väder`? Nja mulet och kallt
5 juni, 2006 at 23:35 #976076Anonym anvandareMemberSåhär ser programet ut då.
Måndag : Pass 1 Bröst Pass 2 Rygg
Tisdag : Pass 1 Frontböj Pass 2 Framsida lår, vader
Onsdag : Promenad
Torsdag : Pass 1 Axlar Pass 2 Baksida lår, mage
Fredag : Pass 1 Biceps, Underarmar Pass 2 Triceps, Vader
Lördag : Promenad
Söndag : Promenad
Blir även 15-20 min cardio efter första el. andra passet. Troligen andra passet.
Detta ska köras i iaf 4 veckor och sedan utvärderas.
Anledningen till tisdagens uppdelning är att frontböjen tar fruktansvärd tid då den för mig kräver lång uppvärmning. Bara ett par timmar mellan passen så det bör fungera bra.Ledig i 3 veckor nu så det är med blandade känslor detta körs.
Ledighet brukar innebära att slappa med det mesta, men samtidigt är det ett perfekt tillfälle att satsa hårdare på träningen.
Tar möjligen 1-2 veckor mitt i sommaren el. ngt och lugnar mig.Ska bli kul att se hur det går. Hellre detta upplägg med 3 hela vilodagar än att köra 5 dagar med träning. Blir detta för slitsamt så återgår jag till rullande program. Ska bli kul att testa iaf, lär ta ett tag att vänja mig vid dubbla pass på träningsdagarna.
6 juni, 2006 at 09:22 #976077Anonym anvandareMemberMorgonpass avverkat
Frontböj :
4 rep på 150 kg. PB. Tvekade lite för mkt, hade funnits lite till att ge om jag påbörjat setet direkt jag gått ut med stången.
160 kg på stången nästa pass kanske?
8-9 reps på 110 kg.Det var allt. Var rätt seg på morgonen så uppvärmningen tog sin tid.
Äta och slappa ngn timme sedan är det dags igen.
6 juni, 2006 at 13:42 #976078Anonym anvandareMemberDagens andra Snacka om att känna sig trött nu. 2,5 timmes sömn under natten följt av två benpass. Lär känna mig pigg o kry mot eftermiddag/kvällen
Benpress :
10-11 rep på 560 kg.
21 reps på ca 400 kg. Ej helt säker på vikten.En annan benpress, superset mellan bred och smal fotställning plus 1-2 forced på varje :
23 reps på 300 kg
18 reps på 340 kg
12 reps på 340 kgBöj i smith med smal fotställning :
Reppade på 50 kg men avbröt strax innan failure. Fick ngn konstig huggande smärta djupt in i vänster lår under varje rep.Benspark. Vanliga reps avslutat med ett par negativa reps :
16 reps
12 reps
7 repsHärlig smärta genom hela passet
Stående vadpress :
Pyramid på 4 set upp till 230 kg och 7 reps.Sittande vadpress :
Pyramid på 4 set upp till 100 kg och 6 reps.6 juni, 2006 at 14:08 #976079Anonym anvandareMemberimpressive mate!
upp med benbilder :p6 juni, 2006 at 14:17 #976080Anonym anvandareMemberfan e du galen i huvvet eller ??
jag skulle aldrig palla köra ett pass till ….kan knappt röra mig efter ett benpass6 juni, 2006 at 14:36 #976081Anonym anvandareMemberjwallin wrote:impressive mate!
upp med benbilder :pOk, när jag lagt på 5 cm till :p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.