Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Sommar träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 juni, 2006 at 14:39 #976082Anonym anvandareMemberSam jr wrote:fan e du galen i huvvet eller ??
jag skulle aldrig palla köra ett pass till ….kan knappt röra mig efter ett benpassHehe, ja men det är därför jag delat upp som det är. Man är hyffsat slut i kroppen efter ngt set frontböj men det fungerade bra att köra på med övningar sedan som isolerar låren mer.
2-3 set frontböj el. vanlig böj lämnar utrymme till att plåga låren lite mer med isolerings övningar men ngn slags basövning hade varit totalt utesluten.Vikterna blev snäppet lägre än om jag inte kört frontböjen ngn timme innan men spelar ingen roll i det läget.
7 juni, 2006 at 13:38 #976083Anonym anvandareMemberSnacka om slitet idag
Sov bort hela morgonen. Haft 3 väckarklockor men inget minne av att jag hört ngn av dem
4 pass på 2 dagar blev en del för kroppen.
Mör överallt. Fick dock bort låsningen i ryggen igår som naprapaten inte lyckades få bort :buttrock:Haft kramper av o till sedan naprapat besöket. Fruktansvärt skönt att slippa nu. Får hoppas inte låsningen sätter sig snart igen.
7 juni, 2006 at 13:40 #976084Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Sov bort hela morgonen. Haft 3 väckarklockor men inget minne av att jag hört ngn av demÄg :buttrock:
7 juni, 2006 at 13:43 #976085Anonym anvandareMemberXavier wrote:Äg :buttrock:Vaknade dock till en snabb sväng vid 6.22 o började skrika åt tjejen att hon försovit sig från jobbet
Hon hade dock vart uppe 1 timme redan. Haha
Måste somnat om direkt efter. Hade ju tänkt unna mig ngn timme extra sömn de dagar jag har ledigt från styrketräningen men att sova till 11 var inte riktigt planerat :p
7 juni, 2006 at 14:33 #976086Anonym anvandareMemberhaha lindmark my friend ta d lugnt med tjejen å njut av en sovmorgon
warrior: perfekt tjej kompis haha :emo-thumb
7 juni, 2006 at 14:54 #976087Anonym anvandareMemberWarrior wrote:Sitter i skolan och smyg-skriver nu.Bra att du fick bort låsningen, vet inte om jag har sånt. Hur vet man om man har det?
Det var riktgit tungt i böjen sist, bra! Du får lägga upp nån bild sen om du kan när du spränger 200kg barriären… inte ens freaky-legs jag har klarat en sådan vikt.
Sova är väl bra Lindmark? Varför klaga?
Deffar du nu också… du skriver aldrig om det (eller så läser jag kasst).
Sköt om dig! Och träna hårt as usual you know…
/Warrior
P.S har en tjej här bredvid mig i min grupp som säger lite spontant saker som ”My vagina is hot today… oh my my” *LOL*
Tecken på låsning är t.ex. kramper i rygg och nacke, stelhet, begränsat rörelseomfång osv. Kan även bli tydligt sned visuellt sett. Exempelvis att ena handen är längre ner än den andra när man står avslappnat.
200 gränsen, hehe ja det är en bit kvar
Har mina lår inte vuxit rejält tills dess så är det då ngt fel.Sömn är bra ja, behövde det uppenbarligen men jag har svårt att komma in i nya rutiner vilket brukar drabba kostbiten så det finns i princip inget utrymme till att avvika från en viss rutin ifall jag ska klara av att komma in i den och sköta det. Igår t.ex. blev det vissa förseningar så kost biten blev inte helt 100. Fick visserligen i mig mindre kcal än tänkt så det spelar väl inte så stor roll med tanke på att jag tänkt släppa på lite kroppsfett framöver, men proteinintaget blev en bra bit under det som var planerat.
Trevliga klasskamrater du har. Haha Vill hon ha din hjälp med ngt el.? :p
7 juni, 2006 at 14:57 #976088Anonym anvandareMembermikael.H wrote:haha lindmark my friend ta d lugnt med tjejen å njut av en sovmorgonwarrior: perfekt tjej kompis haha :emo-thumb
Det var ren njutning att sova så pass länge ja.
Hmm, kanske skulle gå lägga mig lite tidigare än vad jag gjort på sistone också. Jag är en nattuggla som gärna stiger upp tidigt. Den kombinationen brukar vara rätt dålig om man vill få sig några timmars sömnSlappa resten av dagen nu och ladda krafter inför kommande 4 pass imorgon och på fredagen :sleepy:
8 juni, 2006 at 08:37 #976089Anonym anvandareMemberAxlar. Kommer ta ett tag att vänja kroppen då jag var fruktansvärt sliten i axlarna idag från måndagens 2 pass. UNder hantellyften kändes det som om utsidan av axlarna vred sig ett halvt varv
Blev flum vikter så jag hoppar över att skriva dem.Hantellyft åt sidan :
1 setEnarms hantellyft åt sidan :
2 setMilitärpress :
2 högrep setEnarms lyft åt sidan, bakpå – frampå supersets :
1 omgångEnarmslyft framåt – Åt sidan frampå supersets :
1 omgångOmvända shrugs i smith, dropsets :
2 omgångarHar ont lite varstans så det ska bli skönt att inte köra ngt som har med överkroppen att göra nästa pass.
8 juni, 2006 at 10:16 #976090Anonym anvandareMemberOjsan, du sparar då inte på krutet! :emo-thumb
Kör hårt, men kom ihåg: Inga skador tack!”En nattuggla som gärna stiger upp tidigt”?
Haha, då är vi två… Fast idag har jag varit duktig
och sovit ända till 6:45! Stolt!Hoppas att det känns bättre på ditt nästa pass!
Och när jag kommer tillbaks från resan i början på nästa
vecka, så förväntar jag mig att få se lite träningsbilder! :buttrock:Ge järnet!!!
8 juni, 2006 at 12:37 #976091Anonym anvandareMemberHär sparas det aldrig på krutet :bb3:
Blev inte så mkt sömn inatt för mig men ska försöka börja sköta det bättre.
Brukar inte ha några problem att komma upp ur sängen normalt sett trots lite sömn men dagen kan bli rätt tung.Träningsbilder… hmm… kanske från måndagens bröstpass isf beroende på hur kroppen känns. Lovar inget iaf :p Hehe
Ha det så kul på resan iaf!
Dagens andra pass då.
Baksida lår
Liggande bencurl. Skriver som vanligt inga vikter då det ej står på maskinen :
8 reps på fullt mag. PB kanske med 1 rep? Tror det iaf.
4 reps på fullt mag.
17-18 reps
14 reps
11 reps – RP 4 reps
7 reps – RP 4 reps – RP 3 repsRaka mark :
högrep
högrep
9 reps
5 repsLiggande bencurl, annan maskin dropsets :
2 omgångarMage
Crunches i maskin :
40-50 reps
12 reps
7 reps
HögrepHängande benlyft :
2 setSittande benlyft – Omvända crunches – Cablecrunches, Triset :
2 omgångarDet var det. Var rätt trött i kroppen i början på passet men det gick bra.
Var helt slut i magen redan efter första setet mage.
Fick kramp i magen o höll på falla i golvet när jag skulle böja mig ner efter vatten flaskan. Hehe8 juni, 2006 at 13:30 #976092Anonym anvandareMemberlol, snart får du ha med dig en sjukgymnast när du tränar
ja jag älskar att sova men jag är en 3:e nattuggla som är rätt morgonpigg jag med, dålig kombo egentligen men så länge man är pigg och utvilad så och en sovmorgon kan man alltid ta när d behövs8 juni, 2006 at 13:59 #976093Anonym anvandareMembermikael.H wrote:lol, snart får du ha med dig en sjukgymnast när du tränar
ja jag älskar att sova men jag är en 3:e nattuggla som är rätt morgonpigg jag med, dålig kombo egentligen men så länge man är pigg och utvilad så och en sovmorgon kan man alltid ta när d behövsSjukgymnaster suger, får anställa naprapat el. kiropraktor på heltid
Nä men vanliga små krämpor o kramper. Vem bryr sig, det är ju vardag.
Det är bara riktiga skador som hindrar träningen man kan gnälla över.Det är sant, man kan klara sig ett par dagar med kass sömn och vara i hyffsad form ändå men till slut krävs det 1-2 dagar med rejäl sömn för att det ska hålla i längden. Med tanke på det program jag kör efter nu så kan jag tänka mig att jag inte har mkt till utrymme att slarva med sömnen.
Ska bli riktigt intressant att se hur det utvecklar sig allteftersom.
Väldigt länge sedan jag kört en muskelgrupp i veckan och länge sedan jag kört fler än 1 pass om dagen.Kan nog fungera fint framöver när kroppen börjar vänja sig lite :up:
Jag gillar verkligen möjligheten att verkligen få ta ut allt jag kan ur varje muskel utan att behöva lägga av innan för att få tid över till ngt annat.
8 juni, 2006 at 14:06 #976094Anonym anvandareMembermm jag har aldrig funkat bra med två pass om dagen men för många funkar det kanon så d ska bli kul att följa hur d går för dig, sömnen , ja du har nog inte mycket utrymme för att slarva med den nu, iofs tycker jag inte att jag gör det i vanliga fall heller, jag har sovit såhär hela livet på vardagarna och det har gått bra i alla år så det kommer nog att gå bra i fortsättningen med och på helgerna sover jag tills jag vaknar, inga klockor å skit som bestämmer då
visst är det så med krämpor det hör till å inget å oja sig om.
8 juni, 2006 at 14:25 #976095Anonym anvandareMembermikael.H wrote:mm jag har aldrig funkat bra med två pass om dagen men för många funkar det kanon så d ska bli kul att följa hur d går för dig, sömnen , ja du har nog inte mycket utrymme för att slarva med den nu, iofs tycker jag inte att jag gör det i vanliga fall heller, jag har sovit såhär hela livet på vardagarna och det har gått bra i alla år så det kommer nog att gå bra i fortsättningen med och på helgerna sover jag tills jag vaknar, inga klockor å skit som bestämmer dåvisst är det så med krämpor det hör till å inget å oja sig om.
Har en gång tidigare kört 2 pass om dagen med riktigt bra resultat men blev brutalt övertränad efter ett par veckor. Skillnaden nu är att jag är ledig ett par veckor och sedan kommer börja jobba deltid. Skulle aldrig försöka mig på detta om jag jobbat vanligt el. pluggat. Det hade garanterat blivit för mkt.
Kommer ihåg för ett par år sedan när en polare var till läkare för problem med panikångest, depression osv. Läkaren tränade på samma gym som mig då och hade sett mig träna med polaren. Fick frågan om det var bra att sysselsätta sig med styrketräning under medicineringen. Läkarens svar var ”Ja bara du inte tränar som din kompis där, han är ju totalt jävla galen” Haha
Fick mig ett gott skratt där. Har hört den kommentaren fler än en gång.Min filosofi om att pressa kroppen mer än vad den klarar av är såklart en stor anledning till varför kroppen går sönder av o till men det finns fan inget härligare är ett fulländat set el. pass där man pressar ur sig sista droppen av kraft. Om det går att använda uttrycket ”hard gainer” så hade jag stoppat mig själv i det facket. Jag måste verkligen pressa mig över gränserna för att få resultat. Fast hade det visat sig vara mkt effektivare att inte köra på det sättet så hade jag ändå inte kunnat sluta köra på mitt sätt.
Den känslan som uppkommer av ett perfekt pass kan inte jämföras med ngt annat :buttrock:8 juni, 2006 at 14:37 #976096Anonym anvandareMemberhåller helt med dig killen, jag måste pressa kroppen till gränsen med annars händer inget (är definitivt en hard gainer men möe vilja och kunskap löser det) och visst är det en skön känsla, men jag ser även till att balansera det med ordentligt med vila mellan mina pass och peppar peppar så har jag klarat mig bättre än du från skador, krämpor har man varje vecka men men det har alla och jag är rätt bra på att lyssna på kroppen, slänger in extra vila då och då från styrketräningen och nånting gör man rätt iaf.
haha vilket skönt qoute men så säger dom om mig med haha, men vafan vilka är det som är galna vi som tränar så vi får resultat eller dom som slänger bort tid och pengar på gymmet utan att anstränga sig så nånting händer, take that doctor :p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.