Sommar träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 277 total)
  • Author
    Lindmark wrote:
    Tackar för tipset. Har du ngt flytande att rekommendera?
    Problemet för mig på morgonen är att det tar ganska lång tid innan jag klarar av att äta fast föda. Har haft problem att hinna få i mig ngt ordentligt.
    Stiger upp kring 5.20 och far en timma senare till gymet vilket för mig blir tight att hinna äta på då det inte existerar ngn matlust så kort efter uppvak. Gröt osv el. bara ngn macka kan ta 30 min. att tvinga i mig.

Du kan göra en god smoothie-sak om du mixar 2-3 bananer, vatten/mjölk och proteinpulver. Blir lite trögflytande och grötigt. Använd mogna bananer, de har högst GI, 2-3 borde motsvara 60-75 kolhydrater beroende på storlek etc. Alternativt använder du en tråkig maltodextrinshake, 15 min innan passet, runt 60 kolh.

Alternativt så äter du kolhydrater innan du lägger dig, lågt GI, exempelvis linsröra med kyckling om du gillar det. Men eftersom jag vet att du är för forumskadad för detta(kolhydraterinnanläggdagsgördigfetblablabla) så gör smoothien.

Grandmaster wrote:
    Du kan göra en god smoothie-sak om du mixar 2-3 bananer, vatten/mjölk och proteinpulver. Blir lite trögflytande och grötigt. Använd mogna bananer, de har högst GI, 2-3 borde motsvara 60-75 kolhydrater beroende på storlek etc. Alternativt använder du en tråkig maltodextrinshake, 15 min innan passet, runt 60 kolh.

Alternativt så äter du kolhydrater innan du lägger dig, lågt GI, exempelvis linsröra med kyckling om du gillar det. Men eftersom jag vet att du är för forumskadad för detta(kolhydraterinnanläggdagsgördigfetblablabla) så gör smoothien.

:D Forumskadad.

Aja, men då blir det bananer, mjölk och protte pulver imorgon.

Förra vintern bulkade jag med glass, bananer, protte pulver o 1 liter mjölk som en fin shake varje morgon. Får nog skippa glassen denna gång då :p

Tackar för tipset iaf. Har du ngn vettig litteratur att rekommendera så man får läsa in sig mer på näringslära?
    Den biten har blivit ngt efter jämfört med alla andra områden kunskapsmässigt för min del.

Lindmark wrote:
    Vet inte, har inte vågat väga mig :p

Minskat ca 1,5-2 cm på midjemåttet så jag tippar på 99-100 kg nu. Ngnstans därikring iaf.

Funderar på att lägga ihop ngt slags prio program för bänkpressen senare i höst om jag håller mig hel. Kunnat köra bröstet hårt nu i ngn månad och även bänkpressen utan problem. Så sugen på att satsa efter dem där 200 kg men får se hur det rullar på framöver.

hehe :D

Hur mycket vikt är ungefär 1cm i midjemåttet ? Har för mig
    att det var någon som sade hur mycket det var ungefär..

Jasså ? Vad ligger pb:et på då ?

jwallin wrote:
    hehe :D

Hur mycket vikt är ungefär 1cm i midjemåttet ? Har för mig
    att det var någon som sade hur mycket det var ungefär..

Jasså ? Vad ligger pb:et på då ?

För min del brukar 1 cm på midjan vara 1-2 kg nedgång men det skiljer gång till gång. Har tippat mitt PB till 170-175 kg. Senast jag försökte mig på 175 kg fick jag upp halvvägs ungefär och då hade jag tagit ut mig på ett set innan.

Har dock ännu en del problem med vikträdsla och kass teknik, blir bättre hela tiden men styrkan varierar rätt mkt från pass till pass där.
    Bara att jobba på med det så blir det bättre allteftersom.

Har inte kört bänk spec. länge nu som första övning plus tekniken som går att förbättra ganska mkt så jag ser en del potential att öka vikterna på bara förbättrad teknik och att undkomma vikträdslan.

Lindmark wrote:
    :D Forumskadad.

Aja, men då blir det bananer, mjölk och protte pulver imorgon.

Förra vintern bulkade jag med glass, bananer, protte pulver o 1 liter mjölk som en fin shake varje morgon. Får nog skippa glassen denna gång då :p

Tackar för tipset iaf. Har du ngn vettig litteratur att rekommendera så man får läsa in sig mer på näringslära?
    Den biten har blivit ngt efter jämfört med alla andra områden kunskapsmässigt för min del.

Den absolut bästa litteraturen som är tillgänglig på svenska; Näringslära för Högskolan (2006).

Går på runt 450 kr, men värd varenda krona. Inga magiska trick eller yangyang, och man går in mycket ingående på makro- och mikronutrienterna. Finns på adlibris.se.

Grandmaster : Då ska den införskaffas snart :) Passa på att få in lite info nu i sommar när det finns mer tid över.

Morgonpasset Frontböj :
    Reppade 2 set på 110 kg. 10-12 reps på första och 6 reps på andra setet.

Andra passet för dagen.

Benpress 360 kg :
    30 reps el. liknande
    ? reps
    ? reps
    20 reps
    16 reps

Benspark dropsets :
    3 omgångar pyramid

Sittande vadpress :
    5 rep på 130 kg
    2 set på 100 kg
    21 reps på 40 kg

Press i benpress :
    5-6 set pyramid upp till ngn rep på 4-500 kg. Höll ingen vidare koll på vikterna.

Stående press :
    5-6, troligen 6 set pyramid upp till 210 kg och några reps.

Lindmark wrote:
    Andra passet för dagen.

Geez, jag gissar att man är rätt så mör i benen efter
    ett sånt pass? Hm… känner mig hyfsat klen när jag
    läser i din journal, haha! 😮

Håller med, Näringslära för Högskolan är en av de bättre
    böckerna som finns tillgängliga på svenska.

Du kommer klara 200 ska du se! Inga tvivel om det!
    Se bara till att dina leder/senor/fästen håller
    för all din monsterträning!
    Hoppas att känslan är bra och att du håller dig
    skadefri framöver!

Kör hårt!!!
    :yahoo:

Lindmark wrote:
    Andra passet för dagen.

Benpress 360 kg :
    30 reps el. liknande
    ? reps
    ? reps
    20 reps
    16 reps

Benspark dropsets :
    3 omgångar pyramid

Sittande vadpress :
    5 rep på 130 kg
    2 set på 100 kg
    21 reps på 40 kg

Press i benpress :
    5-6 set pyramid upp till ngn rep på 4-500 kg. Höll ingen vidare koll på vikterna.

Stående press :
    5-6, troligen 6 set pyramid upp till 210 kg och några reps.

FY så hemsk säger jag bara… Tänk att ge sig ut att springa efte det där.!!:emo-thumb

Hur mycket väger du förresten?

Katti wrote:
    Geez, jag gissar att man är rätt så mör i benen efter
    ett sånt pass? Hm… känner mig hyfsat klen när jag
    läser i din journal, haha! 😮

Håller med, Näringslära för Högskolan är en av de bättre
    böckerna som finns tillgängliga på svenska.

Du kommer klara 200 ska du se! Inga tvivel om det!
    Se bara till att dina leder/senor/fästen håller
    för all din monsterträning!
    Hoppas att känslan är bra och att du håller dig
    skadefri framöver!

Ja jag hade redan börjat stelna till kring höfterna och midjan från frontböjen på morgonen så jag var minst sagt mör efter andra passet :D

200 ska komma i både bänken och frontböjen! Ska se till att hålla tillbaks litegrann vad gäller låga reps så inget går sönder denna gång.

Vadå klen? Du kan ju göra en jämförelse konditionsmässigt :D
    Jag lär väl inte komma mer än 100 meter om jag skulle försöka jogga el. springa.

Restless wrote:
    FY så hemsk säger jag bara… Tänk att ge sig ut att springa efte det där.!!:emo-thumb

Hur mycket väger du förresten?

Det är en bra fråga, inte vågat väga mig på sistone :p
    Med tanke på hur mkt midjemåttet minskat skulle jag tippa kring 99 kg kanske mindre också.

Vartifrån norrbotten är du?

Lindmark wrote:
    Det är en bra fråga, inte vågat väga mig på sistone :p
    Med tanke på hur mkt midjemåttet minskat skulle jag tippa kring 99 kg kanske mindre också.

Vartifrån norrbotten är du?

Norrbottens pärla.. Piteå..:P :emo-thumb

hmm har följ din journal lite nu och då.. Hur går det med stretchingen!? Läste att din kottknackare tyckte du var aningen stel..8)

Restless wrote:
    Norrbottens pärla.. Piteå..

hmm har följ din journal lite nu och då.. Hur går det med stretchingen!? Läste att din kottknackare tyckte du var aningen stel..8)

Ah, Piteå är en fin stad. Blir nog en vända dit i sommar. Boka stuga på fårön under pdol helgen möjligen. Havsbadet har ju höjt priserna. 5000 för en helg är ju groteskt dyrt. Då kan vi snacka bakfylla efter den helgen :p
    Är man ute så sällan så kan man köra ordentligt när man väl går ut :D

Jorå stretchingen går definitivt framåt. Tycktes ha fått ngn mindre muskelbristning i latsen förra veckan men gick att köra förra passet utan problem så jag ska öka på stretchingen lite till.
    Var tvungen att ta det lugnare ett par dagar och stretcha trapzen mer istället.

Har fortfarande ngt skit i latsen och tricepsen som inte riktigt stämmer.
    Ilande smärta som kommer ganska ordentligt av o till men det är skitsamma så länge det inte stör alltför mkt el. hindrar i träningen.

Känns dock skönt att vara lite mer rörlig nu :p Bättre lär det bli framöver också, helst när jag drar ner på rodd övningarna.

Lindmark wrote:
    Tycktes ha fått ngn mindre muskelbristning i latsen förra veckan men gick att köra förra passet utan problem så jag ska öka på stretchingen lite till.
    Var tvungen att ta det lugnare ett par dagar och stretcha trapzen mer istället.

Har fortfarande ngt skit i latsen och tricepsen som inte riktigt stämmer.
    Ilande smärta som kommer ganska ordentligt av o till men det är skitsamma så länge det inte stör alltför mkt el. hindrar i träningen.

Satan i gatan Mr. Cementblock! Du är ju fan mer envis än vad
    jag är! Och tro mig, jag kan vara ganska så tjurskallig när
    det gäller träning! :p Inga fler skador, ok?
    Har du provat på att få rejäl idrottsmassage regelbundet under
    en tid? Kanske hjälper… Om massören inte bryter handlederna
    på dina cementmuskler förstås! :D Ok mer stretch, mindre skador!

Go for it!

Katti wrote:
    Satan i gatan Mr. Cementblock! Du är ju fan mer envis än vad
    jag är! Och tro mig, jag kan vara ganska så tjurskallig när
    det gäller träning! Inga fler skador, ok?
    Har du provat på att få rejäl idrottsmassage regelbundet under
    en tid? Kanske hjälper… Om massören inte bryter handlederna
    på dina cementmuskler förstås! : Ok mer stretch, mindre skador!

Go for it!
    /QUOTE]

Haha :D :p

Lite krämpor bara :p

Massage skulle säkert hjälpa men det kräver en ganska ordentlig ekonomi också. Jag tar aldrig några pauser i träningen el. lugnar ner mig.
    Alltid fullt ut. Så det vore konstigt om inte kroppen sagt emot ibland. Bara vid sjukdom el. liknande det blir avbrott så jag har planerat att till hösten tvinga mig att ta det lugnare. Motionsträna el. ngt en period för att låta kroppen repa sig lite.

Kan komma att bli en utmaning :(

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 277 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.