Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Sommarträning 2006
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 juli, 2006 at 16:50 #996492Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:Kanske ska kontakta dej när det är dietstart för min del MYCKET bra jobbat!!
Du är ju så lyckligt lottad som har Linn …men visst hjälper jag till :friends: Skulle va riktigt kul att få träffa er båda nån gång. Har inte så många likasinnade här i min lilla håla (typ ingen )
7 juli, 2006 at 16:52 #996493Anonym anvandareMemberLina wrote:Grymt bra jobbat tjejen!! :nodTack Lina[/b]
7 juli, 2006 at 22:19 #996494Anonym anvandareMemberFredagen den 7 juli[/b]
Morgonpromenad 70 minuter
Rehab Axel 20 minuter
Styrketräning – BEN + Baksida AXEL + MAGE – 55 minuter
Cardio – Spinning 30 minuter
GYMMET[/b] :bb:
BEN
Hack liften 70kg 3×8 (har aldrig kört tidigare – tyckte inte om :nono: )
Raka marklyft 20kg 1×20 + 60kg 3×6 + 20kg 1×20
Lårcurl 20kg 3×6
Benspark 60kg 4×6
Baksida AXEL
Hantlar (fågeln) 4kg 4×8
Hantlar (vågen) 8kg 3×8
Omvänd Pec-Dec 25kg 3×8
MAGE
Liggande benlyft 2×30
Crunches 2×30
CARDIO
Direkt efter kördes det spinning i 30 minuter så att svetten sprutade.(Fågeln och vågen är givetvis egen-påhittade namn. Jag sitter på en bänk, framåtlutad så magen vilar mot låren. På fågeln lyfter jag raka armar ut åt sidorna som en fågel och på vågen är armarna 90 grader vid armbågen och underarmarna hänger rätt ner som en våg )
8 juli, 2006 at 08:13 #996495Anonym anvandareMemberLördagen den 8 juli[/b]
Idag är det VILODAG[/b] :nod
[img=http://img178.imageshack.us/img178/6607/sol026ox.jpg]
8 juli, 2006 at 08:35 #996496Anonym anvandareMemberPlanering för[/b]
v.28[/b]
(Fjärde diet-veckan)Så en liten plan för nästa vecka :nerd: I veckan som gått har jag varit riktigt duktig med min Rehab-träning för Axeln men ambitionen att stretch varje dag har gått så där. Mina ben och höfter mår så mycket bättre av lite extra stretch så vi gör ett nytt försök denna vecka (every day ). Har börjat köra tyngre i gymmet. Lite svårt med vikterna men denna vecka ska jag öka så det blir 5-6 reps. Förutom på axel som får nöja sig med 7-8 reps. Jag längtar till måndag
Måndag:[/b]
- Morgonpromenad (60-90 minuter)
- Rehab Axel (20-60 minuter)
- Stretch (minst 20 minuter)
- STYRKA – RYGG + Baksida AXEL + BICEPS
- Spinning-pass
Tisdag:[/b]
- STYRKA – BEN + MAGE
- CARDIO – Spinning
Onsdag:[/b]
- STYRKA – BRÖST+ TRICEPS
- CARDIO – Rodd
Torsdag:[/b]
- STYRKA – RYGG + MAGE
- Spinning-pass
Fredag:[/b]
- STYRKA – AXEL + Baksida BEN + VAD
- CARDIO – Cross Trainer
Lördag:[/b]
- VILA
- GYMMET STÄNGT
Söndag:[/b]
- Joggingrunda + Backintervaller
- GYMMET STÄNGT
9 juli, 2006 at 12:57 #996497Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Synd att du bor en bit bort ska snart snöra på mig löparskorna för en runda i skogen. Blir nog oxå runt en halv mil :emo-thumb Ha det bäst :friends:Löppasset gick som hejsan.. Det är så gött när flytet börjar komma och man flyger runt spåret lr var man nu springer..
Jag brukar dra iväg för att träna på andra orter ibland för inspiration..
Jag lovar, att styr jag kosan mot Borås nångång så får vi ta ett pass ihop..
Antingen på gymet lr så får du vis mig backen där du kör backträningen:P//Angel
9 juli, 2006 at 18:32 #996498Anonym anvandareMemberIQA wrote:Löppasset gick som hejsan.. Det är så gött när flytet börjar komma och man flyger runt spåret lr var man nu springer..Jag brukar dra iväg för att träna på andra orter ibland för inspiration..
Jag lovar, att styr jag kosan mot Borås nångång så får vi ta ett pass ihop..
Antingen på gymet lr så får du vis mig backen där du kör backträningen:P//Angel
Här gick det oxå kanon :emo-thumb Kombinationen: Ätardag (fredags) + Vilodag (igår lördag) + ut å springa på söndag = helt oslagbart. Jag bara flög fram över stock och sten.
Klart du ska planera in en träningshelg i Borås :nod och få lite inspiartion Backen väntar på dig…
9 juli, 2006 at 18:42 #996499Anonym anvandareMemberSöndagen den 9 juli[/b]
Idag har jag hjälpt en väninna att komma igång med en liten semester-diet och utan att va elak så va det liksom läge för det. Först satt vi och pratade mat och skrev förslag på matscheman, räknade och skrev lite till i två timmar. Sedan åkte vi till mataffären för att handla. Det tog ytterligare en timme med en massa prat om mat mellan hyllorna. Mat och träning är verkligen mitt stora intresse och kall i livet. Jag bara njuter
Träningen idag bestod av en joggingrunda ett par timmar efter frukost. Det blev dryga 7km på 45 minuter. En lugn och skön tur i skogen över stockar och stenar :up:
9 juli, 2006 at 23:28 #996500Anonym anvandareMemberDå vet jag vem jag hör av mig till;)
Här är man just hemkommen från jobbet..
Full fräs i 8 timmar, inte lätt att varva ner då..
Egentligen behöver jag väl lägga mig för jag fungerar inte om jag inte får sova ordentligt..
Typ som barnen, man måste sova då och äta då o.s.v:)Hoppas din vecka börjar bra..
Bra jobbat med viktnedgången förresten…Jag tror jag ska anamma ditt matschema om ett tag..
Fast med lite extra kalorier då…Godnatt och så//
10 juli, 2006 at 06:49 #996501Anonym anvandareMemberIQA wrote:Då vet jag vem jag hör av mig till;)Här är man just hemkommen från jobbet..
Full fräs i 8 timmar, inte lätt att varva ner då..
Egentligen behöver jag väl lägga mig för jag fungerar inte om jag inte får sova ordentligt..
Typ som barnen, man måste sova då och äta då o.s.v:)Hoppas din vecka börjar bra..
Bra jobbat med viktnedgången förresten…Jag tror jag ska anamma ditt matschema om ett tag..
Fast med lite extra kalorier då…Godnatt och så//
Veckan (den fjärde diet-veckan) har startat med en härlig morgonpromenad. Tycker det är rätt ok att dieta. Än så länge har träningspassen gått bra. Jag hoppas att det fortsätter så. Joggingrunda på söndag kommer bli en återkommande aktivitet. Älskar att springa men hinner tyvärr inte under veckorna pga styrketräning och jobb som instruktör. Men nu på sommaren har mitt gym helg-stängt. Rätt bra faktiskt för då tvingas jag till två dagars vila, om man nu inte räknar joggingrundan (som ju bra är skön och rolig )
10 juli, 2006 at 07:37 #996502Anonym anvandareMemberFrida-Mari wrote:DU ÄR GRYM!!![/b]😮 Tack
10 juli, 2006 at 19:32 #996503Anonym anvandareMemberMåndagen den 10 juli
- Morgonpromenad (60-90 minuter) YES 70 minuter
- Rehab Axel (20-60 minuter) YES 40 minuter
- Stretch (minst 20 minuter) YES 20 minuter (ben + höfter)
- STYRKA – RYGG + Baksida AXEL + BICEPS YES 55 minuter (se övningar nedan)
- Spinning-pass YES 55 minuter
GYMMET :bb:
RYGG
Latsdrag brett 30kg (1×10) 50kg (1×6) 45kg (3×6)
Sittande rodd i maskin 55kg (4×6)
Hantelrodd 21kg (3×6)
Belly Back 2×25
Baksida AXEL
Hantlar (övn.1) 5kg (3×8)
Hantlar (övn.2) 9kg (3×8)
Omvänd PecDec 25kg (3×8)
BICEPS
Dubbel i CC 20kg (4×6)11 juli, 2006 at 07:40 #996504Anonym anvandareMemberLiMi wrote:KÖR HÅRT TJEJEN [/b] :emo-thumb …och inga mer försovningar :nono: upp och hoppa när klockan ringer Ha det bäst Ska ge mig ut på min morgonpromenad nu.Usch, va otäckt.. Jag tänkte precis på dig.. Och så hade du skrivit här..
Jag kunde inte sova alls i natt så jag kände att jag skippade morgonpromenaden och kör cardio efter passet istället..
Sedan tänkte jag, undra när du går och lägger dig egentligen?
När du går upp mitt i natten.. *smile* IMPONERANDE!!(fast jag känner att just nu när jag jobbar med att lyfta bröd hela kvällarna så bränner jag extra ändå.. Så det gör inte så mycket om jag missar en dag lr två.. Jag får ta igen det i helgen.. Jag går bara månd-fredag annars när jag jobbar kväll)[/b]
4:e dietveckan nu va?
Hur känns det?
Det går ju hur bra som helst med viktnedgången iaf..
Toppenbra..//angel
11 juli, 2006 at 07:48 #996505Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Söndagen den 9 juli[/b]Idag har jag hjälpt en väninna att komma igång med en liten semester-diet och utan att va elak så va det liksom läge för det. Först satt vi och pratade mat och skrev förslag på matscheman, räknade och skrev lite till i två timmar. Sedan åkte vi till mataffären för att handla.
Jag har också hjälp diverse bekanta på detta sätt.Men efter ett par gånger så upptäckte jag att de gärna tog ut sina misslyckande på vår vänskap, gjorde mej lite ansvarig på något sätt.. så numera säger jag alltid att jag hjälper gärna – men om de känner att det börjar gå åt pipsvängen så måste de tänka på om det är mej som väninna de vill ynka sej inför – eller mitt pepp som viktcoach de vill ha.
Lycka till med din väninnas kosthållning nu.Vem vet – nästa år har du kanske en träningskompis i henne?
11 juli, 2006 at 08:00 #996506Anonym anvandareMemberIQA wrote:Usch, va otäckt.. Jag tänkte precis på dig.. Och så hade du skrivit här..Jag kunde inte sova alls i natt så jag kände att jag skippade morgonpromenaden och kör cardio efter passet istället..
Sedan tänkte jag, undra när du går och lägger dig egentligen?
När du går upp mitt i natten.. *smile* IMPONERANDE!!(fast jag känner att just nu när jag jobbar med att lyfta bröd hela kvällarna så bränner jag extra ändå.. Så det gör inte så mycket om jag missar en dag lr två.. Jag får ta igen det i helgen.. Jag går bara månd-fredag annars när jag jobbar kväll)[/b]
4:e dietveckan nu va?
Hur känns det?
Det går ju hur bra som helst med viktnedgången iaf..
Toppenbra..//angel
Kanske lite telepati?
Yes, fyra veckor kvar enligt ursprungsplanen :emo-thumb Det känns kanon att gå på diet även om vissa dagar är riktigt tuffa. Kroppen känns frisk och stark. Mentalt är motivationen fortfarande hög. Mycket beroende på resultatet och god peppning här på forumet.
Klockan ringer 04:00 varje morgon måndag till fredag. Helgerna sover jag tills jag vaknar. Brukar va i säng vid 22-tiden.
Ha en bra dag :friends: och lycka till med kycklingen
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.