Home › Forums › Vilande träningsjournaler – read only › Sommarträning 2006
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 juni, 2006 at 13:03 #996372Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Hello tjejen[/b] Hur är det med dig? Här är det kanon och sommarlov :emo-thumb Jag läste fyra ämnen och fick MVG i alla fyra så jag är rätt nöjd[/b] :yahoo: KRAMIS
Kanon Tjejen…med mig är allt bra……blir en journal till hösten :emo-thumb
15 juni, 2006 at 13:06 #996373Anonym anvandareMemberTess wrote:Kanon Tjejen…med mig är allt bra……blir en journal till hösten :emo-thumbDet ser vi fram emot
15 juni, 2006 at 14:06 #996374Anonym anvandareMemberTRÄNING & KOST[/b]
Torsdagen den 15 juni[/b]06:30 Spinning 45 minuter + stretch
07:20 en Banan
07:20 Styrketräning 30 minuter – RYGG + BÅL (se övningar nedan)
08:10 Frukost på gymmet – Müsli (osötad) med mellanfil + en fralla med milda och ost + en kopp kaffe med mjölk
10:30 Mellanmål – en burk Kesella (1%) + Mango + Fun Light
11:00 Promenad med Atlas 60 minuter
13:30 Lunch – Tonfisk + Broccoli + Mat Vete (nyhet i mitt liv – riktigt gott) + en liten Nektarin + några Mandlar
GYMMET[/b] :bb:
RYGG
Latsdrag, brett 3×10
Stångrodd 3×10
Hantelrodd 3×10BÅL
Superset: Rygglyft (20) + Situps (max) x3Träningen är avklarad för idag men har några måltider kvar att avrapportera ikväll.
15 juni, 2006 at 19:52 #996375Anonym anvandareMemberfortsättning på dagen…[/b]
15:00 ett grönt äpple
16:00 Mellanmål – Proteindrink gjord på Minimjölk
19:00 Middag – Kycklingfilé + Pastasallad (mest sallad) + Rapsolja och Basilika
20:00 Promenad med Atlas 45 minuter
Heja Sverige[/b] :yahoo:
22:00 Kvällsmål – Proteindrink gjord på Minimjölk
Go Natt alla Bodisar[/b]
16 juni, 2006 at 21:04 #996376Anonym anvandareMemberTRÄNING & KOST[/b]
Fredagen den 16 juni[/b]Sonen (11år i augusti) följde med till gymmet som träningspartner idag. Mitt pass blev väl inte 100% effektivt men roligt hade vi. Han kommer nog få lite träningsvärk imorgon.
08:00 en liten Nektarin + en näve Mandlar
:sleepy:
10:00 Frukost – Havregrynsgröt med proteinpulver + Linfrön + Solroskärnor + några Mandlar + Kaffe med Minimjölk
10:30 Promenad till gymmet 20 minuter
11:00 Styrketräning – AXEL + BICEPS – 40 minuter (övningar se nedan)
12:00 en Proteinbar
12:15 Promenad hem 20 minuter
13:00 STRETCH – höfter 20 minuter
14:00 Lunch – Kycklingsallad med Fullkornspasta + rapsolja och basilika
17:00 Spinning 60 minuter
18:00 en Banan
18:00 Body Combat (träning) 45 minuter
20:00 Middag – Tacos (all included) Mums va gott!
22:00 Kvällsmat – en burk Kesella (1%) men Mango och Björnbär
AXEL
Hantelpress 3×10
Sidolyft 3×10
Baksida: Hantlar (snett framåtlutad) 3×10
Omvänd Pec-Dec 3×10BICEPS
Hantelcurl, altenerande 3×10
Dubbel i Cable 3×10Natti Natti[/b]
17 juni, 2006 at 06:47 #996377Anonym anvandareMemberLördagen den 17 juni[/b]
Idag är det VILA enligt veckoplanen :nod Planeringen har funkat fint att följa denna vecka :emo-thumb Det enda som inte kändes helt perfekt va kombinationen Bröst + Power Yoga i onsdags. Resultaten blev lite väl grym träningsvärk i bröst och framsida axel. Man gör ju rätt många lååångsamma armhäv i Power Yogan
[img=http://img265.imageshack.us/img265/11/atlasnos10mh.jpg]
17 juni, 2006 at 20:51 #996378Anonym anvandareMemberVilodagen[/b] blev lite mer aktiv än planerat:
*Promenad 70 minuter (Atlas och jag passade på imorse innan det hann bli riktigt varmt )
*Body Combat 90 minuter (vad gör man när Combat-polaren ringer? …hmm, jag var inte så svårövertalad 😮 )
*Promenad till och från gymmet 40 minuter (bensinen slut i bilen :nod )
Eftersom jag har små planer på en liten mini-deff så tog jag mig en ätardag. Det blev dessvärre inte så många synder och i ärlighetens namn så kunde det ha kvittat.
*Macka till frukost
*lite smågodis efter lunch
*en äpplemuffins på eftermiddagen…inte mycket till ätardag Annars åt jag som vanligt.
17 juni, 2006 at 21:25 #996379Anonym anvandareMemberMINA MÅL[/b]
På KORT[/b] sikt …om 7 veckor[/b]
På LÄNGRE[/b] sikt …om 1 år[/b]
På LÅNG[/b] sikt …om 5 år[/b]
[img=http://img144.imageshack.us/img144/695/rygg13sg.jpg]7 veckor[/b]
Om 7 veckor fyller jag 35 år och då går startskottet för mitt LÅNGA mål. Så nu har jag tänkt att lägga in en liten stöt och köra igång med en mini-deff. Det ska bli spännande och se vad som kan hända på 7 veckor. Planen är att gå ner 0,5kg fett per vecka vilket skulle bli 3,5kg totalt. Då skulle jag hamna på en vikt runt 59kg. Givetvis kommer bilder, mått och vikt läggas ut så vi ser om det händer nått. Träning, mat och kalorier rapporteras varje dag.1 år[/b]
Ni som läste min förra tråd vet att det va ett herrans gnällande över en ond axel. Värken har tyvärr inte gått bort men om jag sköter min rehab-träning 20-60 minuter varje dag så finns det en möjlighet att jag kan bli smärtfri om ett år. Rehab every day i ett år alltså. Detta är mitt lite längre mål.5 år[/b]
Så till det långsiktiga målet. Om 5 år fyller jag 40 år (huu så hemskt det lät) och då tänker jag vara i mitt livs bästa form. Snacka om utmaning. Mer muskelmassa främst rygg och axlar. Övriga delar behöver givetvis också piskas rejält.[img=http://img144.imageshack.us/img144/3884/atlas15sv.jpg]
17 juni, 2006 at 21:34 #996380Anonym anvandareMemberEn deff? Tjohoo!! :emo-thumb
Jag trodde helt ärligt, du hade en tävling på(i) sikt(e)!
17 juni, 2006 at 21:42 #996381Anonym anvandareMemberHärligt LiMi, klart att du klarar det femåriga målet med glans.
Men är inte det 1åriga målet mest värt? Det innebär att alltid vara smärtfri, även om 5, 15, 35år…Kör hårt nu, du har defenitivt en beundrare några kvarter bort…
Dessutom har du redan klarat det största målet av dem alla. Att ha träning/hälsa/kost som en livsstil :up:17 juni, 2006 at 22:03 #996382Anonym anvandareMemberLinn wrote:En deff? Tjohoo!!Jag trodde helt ärligt, du hade en tävling på(i) sikt(e)!
Linn jag har aldrig deffat :nerd: och vet inte ens om det finns några muskler där under :what: och om det mot förmodan finns några så är jag på tok för gammal Kanske kan ställa upp i en pensionärsklass…
Men visst vore det kul…
17 juni, 2006 at 22:05 #996383Anonym anvandareMemberLalla wrote:Härligt LiMi, klart att du klarar det femåriga målet med glans.
Men är inte det 1åriga målet mest värt? Det innebär att alltid vara smärtfri, även om 5, 15, 35år…Kör hårt nu, du har defenitivt en beundrare några kvarter bort…
Dessutom har du redan klarat det största målet av dem alla. Att ha träning/hälsa/kost som en livsstil :up:Tack Lalla för lite pepping. Jag ska göra mitt bästa för att lyckas :emo-thumb
17 juni, 2006 at 22:21 #996384Anonym anvandareMember7 veckors – planering[/b] :aggresiv:
På måndag börjar min mini-deff. Jag har aldrig deffat tidigare så jag har ingen aning vad man kan uppnå på 7 veckor. Planen är att gå ner 0,5kg per vecka. Om det är möjligt märker vi tids nog. Jag har även lite andra små projekt som ska påbörjas – Rehab axel + Stretching av min stela kropp.
De följande veckorna kommer innehålla:[/b]
*Rehab Axel 20-60 minuter (VARJE DAG)
*Morgonpromenad 60-90 minuter (MÅN-FRE)
*Stryrketräning 5 pass per vecka (se upplägg nedan)
*Stretching 30-60 minuter (VARJE DAG)
*Instruktör gruppträning ca 3 pass per vecka
*Body Combat (öva lite varje dag på teknik, koreografi, musiken mm)
*MAT 2000 kcal per dag till att börja med. Kolhydrater främst till frukost och efter träning. 200g protein per dag. Kolhydrater och fett varieras.
Måndag: Rygg + Baksida axel + Mage
Tisdag: —
Onsdag: Baksida lår + Bröst
Torsdag: Rygg + Bål
Fredag: Axel + Biceps
Lördag: —
Söndag: Ben + Triceps + Vad
17 juni, 2006 at 22:29 #996385Anonym anvandareMemberLiMi wrote:Linn jag har aldrig deffat och vet inte ens om det finns några muskler där under och om det mot förmodan finns några så är jag på tok för gammal. Kanske kan ställa upp i en pensionärsklass…Men visst vore det kul…
…det va dum skrivet :nod visst finns det muskler men jag känner mig lite gammal för scenen 😮 Rätt eller fel :what:
17 juni, 2006 at 23:16 #996386Anonym anvandareMemberPlanering för[/b]
v.25[/b]Som sagt på måndag är smekmånaden över och den målinriktade LiMi sätter fart. Jag börjar på 2000 kcal per dag denna vecka. Med maten kommer jag få testa mig fram. Har inga erfarenheter att falla tillbaka på.
Måndag:[/b]
Morgonpromenad
Rehab Axel
Stretch
Styrka – Rygg + Baksida axel + Mage
Body Combat
SpinningTisdag:[/b]
Morgonpromenad
Rehab Axel
Stretch
Body Combat
Step/StyrkaOnsdag:[/b]
Morgonpromenad
Rehab Axel
Stretch
Styrka – Ben (Prio. baksida lår) + Bröst + Triceps
Body CombatTorsdag:[/b]
Morgonpromenad
Rehab Axel
Stretch
Styrka – Rygg + Axel + Biceps
Body Combat
SpinningFredag:[/b]
Morgonpromenad
Rehab Axel
Stretch
GYMMET STÄNGTLördag:[/b]
Rehab Axel
Stretch
GYMMET STÄNGTSöndag:[/b]
Rehab Axel
Stretch
GYMMET STÄNGT[img=http://img365.imageshack.us/img365/7573/svett3mw.jpg]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.